Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

Data: 2010-12-20 20:57:07
Autor: Shreek
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły - tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie tylnego koła.
Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.


--
M.

Data: 2010-12-20 07:21:51
Autor: Michał V-R
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
W dniu 2010-12-21 00:27, Shreek pisze:
NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
tylnego koła.
Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.


kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-12-20 07:27:02
Autor: Michał V-R
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie
zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz
na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej


program jednoslad, sobie przypomnialem :-)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-12-20 20:15:31
Autor: masti
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koĹ‚a :)  myslem ze mne juĹĽ nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
tylnego koła.
Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.

hint: sprawność




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-12-20 21:50:03
Autor: Shreek
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
masti napisał(a):

hint: sprawno¶ć

Też mi to przyszło do głowy.
No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej sprawno¶ci?
Ogólna sprawno¶ć napędu spada.

Ponieważ po cze¶ci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie wł±czenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu.

--
M.

Data: 2010-12-20 21:11:24
Autor: masti
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:50:03 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

masti napisał(a):

hint: sprawność

Też mi to przyszło do głowy.
No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej
sprawności?
Ogólna sprawność napędu spada.

nie, tył ma jak miał plus trochę na przodzie.
Ale sam hydraulika to by miała dużo mniejszą sprawność niż łańcuch na tył
poza tym to ma służyć szczególnym przypadkom
czy w sporcie jak na początku to ma sens to wątpię choć koleś mówi o zmniejszeniu zuzycia paliwa czyli ogólna sprawność powinna rosnąć.




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-12-20 22:25:16
Autor: Ivam
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ieofi3$hba$1@news.onet.pl...
No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej sprawno¶ci?
Ogólna sprawno¶ć napędu spada.

To samo co w ciezarowkach z dolaczanym hydraulicznym napedem na przod (na 100% MAN juz takie ma) - wiecej kol napedzajacych=wiecej przyczepnosci. Poza tym w momencie, kiedy naped nie jest potrzebny (i istnieje mozliwosc odlaczenia go - wystarczy sprzeglo rozlaczne na osi pompy), sprawnosc na tym nie cierpi prawie w ogole (ew. straty na napedzenie sprzegla, tarcie w sprzegle etc.)

Ponieważ po cze¶ci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie wł±czenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu.

To dziala tak, ze masz uklad "pompa-motor". Bardzo podobny uklad, ale w jednej obudowie wystepuje w sprzegle (czy tez przekladni, w przypadku wystepowania kierownicy) hydrokinetycznym. Takie sprzeglo stosowane jest dosc czesto w klasycznych automatycznych skrzyniach samochodowych i (co dla jednych jest zaleta, dla drugich wada), takie cudo praktycznie w ogole nie umozliwia hamowania silnikiem.


--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-20 22:03:47
Autor: Qlfon
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
W dniu 2010-12-20 21:15, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koĹ‚a :)  myslem ze mne juĹĽ nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
tylnego koła.
Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.

hint: sprawność
hint II: masa
Sport jest koniem pociągowym tego typu nowinek a w sporcie masa to wróg nr 1. No i po wrogu. BTW: jeździłem WR450 2track parę lat temu: dla mnie lamy terenowej błogosławieństwo:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona