Data: 2010-12-20 20:57:07 | |
Autor: Shreek | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły - tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie tylnego koła. Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów. -- M. |
|
Data: 2010-12-20 07:21:51 | |
Autor: Michał V-R | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
W dniu 2010-12-21 00:27, Shreek pisze:
NESSO napisał(a):kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-20 07:27:02 | |
Autor: Michał V-R | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie program jednoslad, sobie przypomnialem :-) -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-20 20:15:31 | |
Autor: masti | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał: NESSO napisał(a): hint: sprawność -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-20 21:50:03 | |
Autor: Shreek | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
masti napisał(a):
hint: sprawno¶ć Też mi to przyszło do głowy. No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej sprawno¶ci? Ogólna sprawno¶ć napędu spada. Ponieważ po cze¶ci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie wł±czenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu. -- M. |
|
Data: 2010-12-20 21:11:24 | |
Autor: masti | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:50:03 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał: masti napisał(a):nie, tył ma jak miał plus trochę na przodzie. Ale sam hydraulika to by miała dużo mniejszą sprawność niż łańcuch na tył poza tym to ma służyć szczególnym przypadkom czy w sporcie jak na początku to ma sens to wątpię choć koleś mówi o zmniejszeniu zuzycia paliwa czyli ogólna sprawność powinna rosnąć. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-20 22:25:16 | |
Autor: Ivam | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ieofi3$hba$1@news.onet.pl...
No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej sprawno¶ci? To samo co w ciezarowkach z dolaczanym hydraulicznym napedem na przod (na 100% MAN juz takie ma) - wiecej kol napedzajacych=wiecej przyczepnosci. Poza tym w momencie, kiedy naped nie jest potrzebny (i istnieje mozliwosc odlaczenia go - wystarczy sprzeglo rozlaczne na osi pompy), sprawnosc na tym nie cierpi prawie w ogole (ew. straty na napedzenie sprzegla, tarcie w sprzegle etc.) Ponieważ po cze¶ci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie wł±czenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu. To dziala tak, ze masz uklad "pompa-motor". Bardzo podobny uklad, ale w jednej obudowie wystepuje w sprzegle (czy tez przekladni, w przypadku wystepowania kierownicy) hydrokinetycznym. Takie sprzeglo stosowane jest dosc czesto w klasycznych automatycznych skrzyniach samochodowych i (co dla jednych jest zaleta, dla drugich wada), takie cudo praktycznie w ogole nie umozliwia hamowania silnikiem. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-12-20 22:03:47 | |
Autor: Qlfon | |
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
W dniu 2010-12-20 21:15, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreekhint II: masa Sport jest koniem pociągowym tego typu nowinek a w sporcie masa to wróg nr 1. No i po wrogu. BTW: jeździłem WR450 2track parę lat temu: dla mnie lamy terenowej błogosławieństwo:) -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 |