ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie

Data: 2010-12-20 21:28:36
Autor: Ivam
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iem04p$19r$1@news.onet.pl...
Ciekawostka R1 z napedem na 2 ko³a :)  myslem ze mne ju¿ nic nie zdziwi

http://www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related

Gdzies widzialem filmik z terenowka z tym samym rozwiazaniem.

Jazdy probne nie wypadly zbyt pomyslnie, AFAIK z powodu praktycznych problemow z wprowadzeniem i utrzymaniem maszyny w poslizgu, a to w terenie nieraz sie przydaje.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-20 20:39:25
Autor: masti
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:28:36 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:

Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości grup
> [...]
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koÅ‚a :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-20 21:48:30
Autor: Ivam
ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieoett$ua0$51@news.onet.pl...
http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004

To nie to - tutaj widac, ze cos kombinowali z nierownomiernym przeniesieniem momentu. Filmik ktory ogladalem wygladal tak, ze koles co chwile glebil, bo ledwo co zaczynal sie przygotowywac do wjazdu bokiem, to zaraz przednie kolo go wyciagalo z poslizgu.

Poza tym to na 100% bylo wczesniej niz w zeszlym roku.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-20 21:08:53
Autor: masti
ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:48:30 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:

[...]

były też póby na łańcuchach i dalej coś takiego kombinują w usiech,
i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciągnął mocniej niż tył to jakiś wynalazek musieli zrobić :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-20 22:29:00
Autor: Ivam
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieogl5$ua0$52@news.onet.pl...
były też póby na łańcuchach i dalej coś takiego kombinują w usiech,
i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciągnął mocniej niż tył
to jakiś wynalazek musieli zrobić :)

A moze bylo na lancuchach... nie dam sobie reki obciac.

Inna sprawa, ze nie chodzi mi o to, ze przod ciagnal mocniej niz tyl, tylko w momencie, kiedy tyl byl w poslizgu, przod zamiast pelnic tylko role kierujaca, pelnil rowniez role "stabilizacji" pojazdu.

Cos jak naped AWD w aucie, w ktorym wiekszosc momentu jest przekazywana na tyl. Niby przod niewiele daje, ale znacznie ciezej jest wprowadzic taki pojazd w poslizg z "zarzuceniem" tylu.

Inna kwestia, ze na 99% w przypadku takiego "wyciagania" pojazdu z poslizgu, szlo by sie przyzywczaic i dopasowac sie do takiej charakterystyki pojazdu.

--
pzdr:
Ivam

ciekawosta Yamacha z napêdem na przodzie