ciekawostka: "bombowce" Tamilskich Tygrysów

Data: 2009-03-02 23:33:58
Autor: LoboV
ciekawostka: "bombowce" Tamilskich Tygrysów
Tak przeglądałem sobie od niechcenia aviation-safety i znalazłem takie coś:

Two Zlin Z-143 light-planes of the Tamil Tigers attacked the City of Colombo with bombs.The first crashed into a building after hit by anti-aircraft fire.The second changed course and shot down by anti-aircraft fire over Katunayake

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=58781

Trochę poszperałem i znalazłem zdjęcia tych (albo takich samych) Zlinów:
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=108216

Niesamowite :) Znacie może podobne przypadki przeróbek samolotów cywilnych?

Pozdrawiam
LoboV

Data: 2009-03-03 08:55:58
Autor: Chmura 111
ciekawostka:
LoboV <foto@tousun.lobo.z.pl> napisał(a):
> Niesamowite :) Znacie może podobne przypadki przeróbek samolotów
cywilnych?

Ponoc Zumbach w Afryce przerobil na bombowiec Dakote.
Pozdrowienia
chmura

Data: 2009-03-03 16:59:25
Autor: Jacek.
ciekawostka:
Chmura 111 pisze:
Ponoc Zumbach w Afryce przerobil na bombowiec Dakote.
Pozdrowienia
chmura

W ogóle lotnictwo wojskowe zaczęło od przerabiania samolotów cywilnych :)

J.

Data: 2009-03-03 18:55:54
Autor: Maciek
ciekawostka:

Ponoc Zumbach w Afryce przerobil na bombowiec Dakote.
Pozdrowienia

Nie, to inaczej było. Kupił zdemobilizowanego bodajże  B-26 (nie pamiętam) i "uzbroił go ponownie, miedzy innymi w Murzyna w roli karabinu w dziobie - Murzyn nic nie widział, bo dziób zamiast przeszklenia miał blachy, a że nie było intercomu, to miał przywiązany do ramienia sznurek, którego drugi koniec trzymal Zumbach. Kiedy Zumbach widział przed sobą cel, to pociągał za spu...sznurek, a Murzyn ciągnął za cyngiel i walił z karabinu. Tyle że ten układ miał sporawe opóźnienie, a poza tym Murzyn nie zawsze wyczuwał sygnał nakazujący zwolnienie spustu, więc szybko wystrzelał cały magazynek. Do tego były jeszcze bomby odłamkowe (bodajże kuchenne garnki wypełnione prochem i różnymi śmieciami). W każdym razie, udało się Biafrańskim Siłom Powietrznym (na które składał się wymieniony wyżej sprzęt sztuk 1) zyskać panowanie w powietrzu;-)

Maciek K.

Data: 2009-03-04 07:25:00
Autor: Piotrp_de
ciekawostka:
Jeszcze nie tak dawno w ofercie internetowej EADS była uzbrojona Wilga 2000. Nawet mozna było wybierać w wariantach uzbrojenia. Ciekaw jestem czy wogóle sprzedano takie wersje Wilgi i gdzie były czy miały być uzbrajane.

pozdrawiam Piotr

http://www.piotrp.de

Data: 2009-03-04 12:49:18
Autor: JasiekS

Użytkownik "LoboV" <foto@tousun.lobo.z.pl> napisał w wiadomości
[...]

Popatrz tutaj
http://www.insigniamag.com/croat.html
i tutaj
http://www.youtube.com/watch?v=R-Bs85Uozkg

Oba linki z niedawnego wątku na rec.aviation.military

--
JasiekS

Data: 2009-03-04 20:08:09
Autor: Krzysztof Rudnik
JasiekS wrote:

[...]

Kiedyś przygotowywałem małe wypracowanko o Dromaderze (PZL M-18) i znalazłem kilka fotek takich samolotów wykorzystywanych przez różne armie.

Krzysiek Rudnik

ciekawostka: "bombowce" Tamilskich Tygrysów