ciekawostka - karta z czipem

Data: 2009-03-06 13:44:05
Autor: Tomek Głowacki
ciekawostka - karta z czipem
Witam,

Zauważyłem ciekawą rzecz związaną z kartą Maestro z chipem: jeśli pani ekspedientka w sklepie nie ogarnia i np. nie poczeka chwili podczas komunikatu po przeslipowaniu karty ("włóż do czytnika chipowego" czy to tam pisze), włoży do czytnika chipa, znowu nie poczeka (bo ma komunikat "kod pin zablokowany!", co ciekawe nie w karcie mBanku), wyciągnie i przeslipuje to transakcja idzie ze slipa :)

Dwa razy już tak miałem, w spożywczakach osiedlowych. Terminale Polcardu.

Raz też zauważyłem, że jeśli pani dość uparcie (3-4 razy, mimo dość jednoznacznego komunikatu) przeslipuje to też przejdzie slipem a nie chipowo.

Fajne obejście transakcji chipowych.

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-03-06 08:37:49
Autor: witek
ciekawostka - karta z czipem
Tomek Głowacki wrote:

[...]  to też przejdzie slipem

że co?

Data: 2009-03-06 15:45:08
Autor: Tomek Głowacki
ciekawostka - karta z czipem
witek pisze:
Tomek Głowacki wrote:

[...]  to też przejdzie slipem

że co?

Kurcze, skrót myślowy, przejedzie paskiem magnetycznym przez terminal. Tak lepiej?

Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-03-06 20:05:16
Autor: kashmiri
ciekawostka - karta z czipem

"Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> wrote in message news:1236350700.97208bongos2.pseinfo.pl...
witek pisze:
Tomek Głowacki wrote:

[...]  to też przejdzie slipem

że co?

Kurcze, skrót myślowy, przejedzie paskiem magnetycznym przez terminal. Tak lepiej?

Lepiej, bo "slip" to kwitek.

k.

Data: 2009-03-06 21:22:43
Autor: Tomek Głowacki
ciekawostka - karta z czipem
kashmiri pisze:

Lepiej, bo "slip" to kwitek.

k.

Przepraszam za zamieszanie, słownik mi się zaciął ;)

Pozdr,
tomek

Data: 2009-03-06 12:50:26
Autor: Seba
ciekawostka - karta z czipem
Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał(a):
[...]

przeslipuje :) ?
karta mbanku - nie obsluguja transakcji offline, wiec nie ma jak byc zablokowany PIN offline i nie ma komunikatu o blokadzie PINu po wlozeniu karty. A co do samego zdarzenia - na czołowych miejscach na liscie sposobu autentykacji są piny (offline/online, kolejnosc rozna) a potem podpis, skoro pani w sklepie uniemozliwiła dokonanie transakcji za pomoca pinu (szarpiąc sie z kartą zamiast poczekac) to terminal przeszedl do kolejnego na liście podpisu. pani moze miec problem przy transakcji fraudowej

Data: 2009-03-06 20:34:48
Autor: Valdi.Pavlack
ciekawostka - karta z czipem
"Seba" news:gor66h$h4a$1inews.gazeta.pl

karta mbanku - nie obsluguja transakcji offline, wiec nie ma jak byc
zablokowany PIN offline i nie ma komunikatu o blokadzie PINu po wlozeniu
karty.

Jesteś w pełni przekonany o tym co piszesz? Dosłownie jakieś 40 minut temu
płaciłem delfinem w jednym z terminali obsługiwanych przez eService i jak
było moim oczom ukazał się komunikat, że pin jest zablokowany. Naciśnięcie
zielonego przycisku oczywiście rozwiązało sprawę.

PS. Tak w ramach lekkiego OT. Czy ktoś może mi powiedzieć czemu transakcja
wykonywana kartą nie wyposażoną w CHIP (terminal czyta kartę z paska)
przebiega zdecydowanie szybciej niż z CHIPem?

Data: 2009-03-06 19:57:12
Autor: Seba
ciekawostka - karta z czipem
Valdi.Pavlack <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał(a):
> [...]

wykonywana kartą nie wyposażoną w CHIP (terminal czyta kartę z paska)
przebiega zdecydowanie szybciej niż z CHIPem?

a przypadkiem mbank nie ma ustawionego licznika blednych pinow offline na 0 (czyli de facto karta dziala tylko w online)? wiem, ze jakies pol roku temu tylko toyota i wbk obslugiwaly pin offline, reszta albo wogole z tego rezygnowala albo ustawiali licznik na 0, by wymusic online. byc moze mbank juz dojzal do transakcji offline. ja mam delfinka tylko z paskiem :)

Data: 2009-03-07 00:09:00
Autor: kashmiri
ciekawostka - karta z czipem

"Seba" <bbastek13.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:gorv6o$jg$1inews.gazeta.pl...
Valdi.Pavlack <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał(a):

/.../
[...]

Nadal ma priorytet=offline i licznik_offline=0, co przy inaczej skonfigurowanych terminalach (np. w UK) tudzież w automatach uniemożliwia użycie karty.

Pzdr.
k.

Data: 2009-03-07 00:11:03
Autor: kashmiri
ciekawostka - karta z czipem

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:gortcm$jrf$1news.interia.pl...
[...]

Po mojemu dane z paska są czytane dużo szybciej niż z chipa...

Poza tym w przypadku chipa dochodzi jeszcze wzajemna weryfikacja karty i terminala (w tym - różne dziwne rzeczy, jak ustalanie "stopnia bezpieczeństwa środowiska").

k.

ciekawostka - karta z czipem