ciekawostka: rower z kartonu

Data: 2012-10-19 09:27:34
Autor: geos
ciekawostka: rower z kartonu
Data: 2012-10-19 09:52:34
Autor: Jacek Maciejewski
ciekawostka: rower z kartonu
Dnia Fri, 19 Oct 2012 09:27:34 +0200, geos napisał(a):

http://www.geekweek.pl/rower-z-kartonu-gotowy-do-produkcji/368711/

pozdrawiam
geos

Cekawe jak rowiązał łożyskowanie kół, suportu i widelca. Bo jakoś nie
wierzę w kartonowe łożyska :) Poza tym brak jakiejkolwiek regulacji
wysokości siodełka czy kiery o przełożeniu napedu nie wspominając.
--
Jacek

Data: 2012-10-19 11:46:43
Autor: z
[...]

A ten tylko wad szuka :-) Jaka lekkość, jaka cena!!!
To niezły pomysł dla kogoś kto nie ma spawarki, kupy narzędzi do metalu ale za to ma pokłady cierpliwości. :-)
Może by tak rama do składaka Marka Jurka? :-)

PS. Taka cisza w temacie tego składaka. Nie ruszyła produkcja?

Data: 2012-10-19 21:51:39
Autor: Krycha_net
[...]

Ciekawe, czy działa tylko przedni hamulec (bo taki widać),
czy może pedałami hamuje?

Jeden ze znajomych upierał się, że przede wszystkim
należy używać przedni hamulec. Co ja uważam za niebezpieczne.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2012-10-19 14:37:03
Autor: rmikke
ciekawostka: rower z kartonu
W dniu piątek, 19 października 2012 21:51:38 UTC+2 użytkownik Krycha_net napisał:

Jeden ze znajomych upiera� si�, �e przede wszystkim
nale�y u�ywa� przedni hamulec. Co ja uwa�am za niebezpieczne.

Przy hamowaniu przednie koło jest dociskane do ziemi, a tylne - odrywane.
Jak myślisz, które pierwsze wpadnie w poślizg?

Owszem, wypada przy tym sobie wyrobić odruch cofania tyłka przy hamowaniu,
żeby nie polecieć nad kierownicą, ale naprawdę warto, szczególnie
jeśli chce się jeździć w miarę szybko.

Data: 2012-10-21 22:16:44
Autor: Krycha_net
ciekawostka: rower z kartonu
W dniu 2012-10-19 23:37, rmikke pisze:
(...)

Owszem, wypada przy tym sobie wyrobić odruch cofania tyłka przy hamowaniu,
żeby nie polecieć nad kierownicą, ale naprawdę warto, szczególnie
jeśli chce się jeździć w miarę szybko.

Mam rozumieć, że jak chce się jeździć w miarę szybko,
to używanie przedniego hamulca jest zalecane?
Tylko przedniego, czy najpierw przedniego, a potem tylnego?

Krycha.

Data: 2012-10-21 13:25:59
Autor: rmikke
W dniu niedziela, 21 października 2012 22:16:44 UTC+2 użytkownik Krycha_net napisał:
> [...]

to używanie przedniego hamulca jest zalecane?
Tylko przedniego, czy najpierw przedniego, a potem tylnego?

Nienienie.

Przedni hamulec _ZAWSZE_ będzie skuteczniejszy i pewniejszy,
Natomiast odruch cofania tyłka jest szczególnie pożądany,
jeśli chce się jeździć szybko. Bo przy większej prędkości
rośnie szansa na lot przez kierownicę przy zablokowaniu
przedniego koła, a przesunięcie środka ciężkości w tył
tę szansę wydatnie zmniejsza.

Data: 2012-10-22 07:57:23
Autor: Coaster
ciekawostka: rower z kartonu
rmikke wrote:
[...]
Przedni hamulec _ZAWSZE_ będzie skuteczniejszy i pewniejszy,

Nie zapomnij wspomniec o sliskiej nawierzchni ;-)

[...]

PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League

Data: 2012-10-24 17:02:40
Autor: Gotfryd Smolik news
ciekawostka: rower z kartonu
On Mon, 22 Oct 2012, Coaster wrote:

rmikke wrote:
[...]
Przedni hamulec _ZAWSZE_ będzie skuteczniejszy i pewniejszy,

Nie zapomnij wspomniec o sliskiej nawierzchni ;-)

  Rację ma.
  Można sprawdzić na lodzie - poślizg jest dużo skuteczniejszy,
żadnego efektownego obracania o 90 stopni w prawo i w lewo, prosta
nieskomplikowana gleba ;)

  A poważniej - wszystkim twierdzącym że wciskanie hamulca
do oporu to jest odruch, polecam właśnie hamowanie rowerem na lodzie.
  Na małych prędkościach :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-19 22:06:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
ciekawostka: rower z kartonu
Krycha_net, Fri, 19 Oct 2012 21:51:39 +0200, pl.rec.rowery:
Jeden ze znajomych upierał się, że przede wszystkim
należy używać przedni hamulec. Co ja uważam za niebezpieczne.

Ja w zasadzie mam tylko przedni i nie jest to niebezpieczne...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-10-20 08:52:48
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 19 Oct 2012 21:51:39 +0200, Krycha_net napisał(a):

Ciekawe, czy działa tylko przedni hamulec (bo taki widać),
czy może pedałami hamuje?

Tak pokazano jazdę że nie widać tej strony roweru po której jest zazwyczaj przekładnia łańcuchowa. Z tego co widziałem, wnioskuję że transmisja napędu z osi korb na tylne koło odbywa się ciernie, przez jakieś kółko na osi korb stykające sie z tylna oponą. Zatem jazda i hamowanie jest jak w ostrym kole
:)
--
Jacek

Data: 2012-10-20 10:43:31
Autor: p0li
T->Dnia 2012-10-20 08:52:48 niejaki Jacek Maciejewski napisał:
[...]

w filmie widać że napęd jest paskiem zębatym

--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Data: 2012-10-20 10:06:48
Autor: rmikke
W dniu sobota, 20 października 2012 10:43:31 UTC+2 użytkownik p0li napisał:
T->Dnia 2012-10-20 08:52:48 niejaki Jacek Maciejewski napisał:
> :)

w filmie widać że napęd jest paskiem zębatym

I to samo stoi w opisie...

Data: 2012-10-20 21:04:01
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 20 Oct 2012 10:06:48 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):

Zatem jazda i hamowanie jest jak w ostrym kole
:)

w filmie widać że napęd jest paskiem zębatym

I to samo stoi w opisie...

No to wychodzi żem ślepawy :)
--
Jacek

Data: 2012-10-19 13:42:48
Autor: ...::QRT::...
[...]

w sumie jesli by sie dało tym pojeździć z tydzień to nie takie znowu
głupie. Dla turystów co by pozwiedzać jakieś miasto było by jak znalazł. Wypozyczenie roweru na taki czas było by raczej droższe niż 20$.

ciekawostka: rower z kartonu