cierpnace palce

Data: 2009-06-18 20:41:33
Autor: marcin goralski
cierpnace palce
sluchajcie dzieje mi sie cos czego nigdy wczesniej nie doswiadczylem.
dretwieja mi palce (u samej nasady przy dloni).
jezdze w wiekszosci z rekami opartymi na krancach kierownicy (jak na
rogach, ale nie mam rogow) albo normalnie na kierownicy z 1 palcem na
klamkach.
kiera szeroka (ponad 70 ztcp) siodelko lekko wyzej od kiery.

pomyslalebym o zlej geometrii rowera, ale tutaj spodziewalbym sie predzej
bolu karku, jakby zla pozycja to raczej nadgarstkow ale palce????
ma ktos pomysl?

Data: 2009-06-18 20:12:42
Autor: Jan Srzednicki
cierpnace palce
On 2009-06-18, marcin goralski wrote:
[...]

Tak - ogólnie chodzi o blokowanie nerwów lub dopływu krwi do palców
spowodowany naciskiem na nadgarstek.

Jednym z rozwiązań jest odciążenie rąk poprzez podniesienie sylwetki -
nacisk będzie mniejszy. Możesz też poeksperymentować z inaczej
ukształtowanymi kierownicami (popularne w rowerach górskich kierownice
są często na bakier z ergonomią przy jeździe niewyczynowej - dużo
przyjaźniejsze rękom są tzw. jaskółki).

Możesz też zainteresować się specjalnymi chwytami ze wsparciem na
nadgarstek - tutaj najbardziej znanym rozwiązaniem są gripy Ergona
(różne modele, w zależności od preferencji, są też takie do jazdy
technicznej) - mam w obu rowerach i bardzo, bardzo sobie chwalę. I nie
wymieniłbym ich na żadne inne gripy. :)

Data: 2009-06-18 21:34:15
Autor: marcin goralski
cierpnace palce

Tak - ogólnie chodzi o blokowanie nerwów lub dopływu krwi do palców
spowodowany naciskiem na nadgarstek.

tak sie domyslam

Jednym z rozwiązań jest odciążenie rąk poprzez podniesienie sylwetki -
nacisk będzie mniejszy.

tzn? wyzej kiera nei ma szansy a siodelko jeszcze bym wyzej podniosl (jak
nie mialem brzucha to mialem mostek na "-" a siodlo sporo wyzej.
do tego w 4 lata intensywnej (3500-4000km rocznie na goralu + mysle
conajmniej 2gie tyle na mieszczuchu) jazdy na rowerach (w sumie 6ciu) nie
mialem nic takiego.

Możesz też poeksperymentować z inaczej
ukształtowanymi kierownicami (popularne w rowerach górskich kierownice
są często na bakier z ergonomią przy jeździe niewyczynowej - dużo
przyjaźniejsze rękom są tzw. jaskółki).

jak zrzuce z 5kg albo nabiore troszke dychu mam zamiar uderzyc w teren
poskakac etc.

Możesz też zainteresować się specjalnymi chwytami ze wsparciem na
nadgarstek - tutaj najbardziej znanym rozwiązaniem są gripy Ergona

a jak one sie maja do bolu nadgarstka (zmuszaja do "poziomego" chwytu a to
na wertepach daje w dupe) i manetek obrotowych?
btw mam gripy setlaz czy jak im tam z kevlarowym pokryciem sa fajowe ;)

Data: 2009-06-18 20:39:24
Autor: Jan Srzednicki
cierpnace palce
On 2009-06-18, marcin goralski wrote:

[...]

Zawsze masz możliwość manipulacji różnymi mostkami.

[...]

Spokojnie, szalony.

[...]

Co daje w dupę? Na wertepach Ergony trzyma się perfekcyjnie. Seria GX
daje pewną swobodę chwytu, co pozwala na bezproblemowe zmiany pozycji w
trudnym terenie.

Na manetkach obrotowych nie jeżdżę, więc nie wiem, jak się sprawdzają z
Ergonami.

btw mam gripy setlaz czy jak im tam z kevlarowym pokryciem sa fajowe ;)

A ja nie mam.

Data: 2009-06-18 22:34:25
Autor: marcin goralski
cierpnace palce
Dnia Thu, 18 Jun 2009 20:39:24 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

Zawsze masz możliwość manipulacji różnymi mostkami.

mam kore 3d? (taki z jednego kawalka)
i przy moich 120kg (w ciuchach etc) wolalbym za duzo z mostkami nie
eksperymentowac jeszcze jak 80-90 kg wazylem jeden polamalem (coprawda z
marketu, ale mam traume...

Co daje w dupę? Na wertepach Ergony trzyma się perfekcyjnie. Seria GX
daje pewną swobodę chwytu, co pozwala na bezproblemowe zmiany pozycji w
trudnym terenie.

jakos nie ufam.

btw mam gripy setlaz czy jak im tam z kevlarowym pokryciem sa fajowe ;)

A ja nie mam.

nie wiesz co tracisz ;P

Data: 2009-06-18 21:52:06
Autor: Jan Srzednicki
cierpnace palce
On 2009-06-18, marcin goralski wrote:
[...]

Jak kupujesz mostki z marketu, to sam jesteś sobie winien.

To cierp sobie te paluchy. :P

Data: 2009-06-19 09:03:42
Autor: fabian
cierpnace palce
marcin goralski wrote:
[...]

Po przeczytaniu tego i informacji z innego postu, że najlepiej by było jak byś schudnął, pewnie wtedy dolegliwości by minęły. Wiem, że niestety raczej nie jest to proste :/ Na ten czas musisz raczej zmniejszyć nacisk na dłonie (podniesienie kierownicy) lub lepiej rozłożyć ciężar - inne chwyty lub inny kształt kierownicy.

Co do podniesienia kierownicy przez zmianę mostka, możesz rozważyć zamiast tego zmianę kierownicy na jaskółkę. Przybliży to chwyt do siodełka, wyprostuje sylwetkę i zapewni bardziej ergonomiczny chwyt. A jak schudniesz te 5kg i będziesz chciał poszaleć to wymienisz sobie z powrotem na prostą. Pomyśl tylko o tym, że zmniejszając nacisk na dłonie, zwiększasz nacisk na siodełko co może powodować inne problemy ...

Fabian.

Fabian.

Data: 2009-06-21 11:52:16
Autor: Tomasz Chodnik
cierpnace palce
probowalem odpisac mailem, ale skoro sie tajniaczy jako ji@ji....

domontuj lemmondke (mi pomaga), odciazaj nadgarstki kiedy mozesz
(plaskie proste odcinki chocby krotkie)
bo nim schudniesz przez rower
zrobisz sobie zespol ciesni nadgarstka

Tomek

Data: 2009-06-18 22:00:50
Autor: Kapsel
cierpnace palce
Thu, 18 Jun 2009 20:41:33 +0100, marcin goralski napisał(a):

sluchajcie dzieje mi sie cos czego nigdy wczesniej nie doswiadczylem.
dretwieja mi palce (u samej nasady przy dloni).

To ja się może przyłączę do pytania, bo mi też dłonie cierpną, ale tylko
jak jadę z dopiętym extrawheelem... i nie mam pomysłu co zmienić :|

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-06-19 09:40:32
Autor: Paweł Suwiński
cierpnace palce
Dnia czw, 18 cze 2009 tako rzecze Kapsel:

[...]

Przyjżyj  się  czy  mając  większy  ciężar  przypadkiem  bardziej  nie
zapierasz się rękami o kierownicę, by móc lepiej cisnąć w pedał (takie
ciśnięcie z "krzyża"). Bo to może  być ta różnica między przyczepką, a
bez.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-06-19 11:11:10
Autor: Kapsel
cierpnace palce
Fri, 19 Jun 2009 09:40:32 +0200, Paweł Suwiński napisał(a):

[...]

A możliwe, faktycznie chyba tak robię.
Znaczy co, lekarstwo jest żeby się nie zapierać?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-06-19 11:27:58
Autor: Paweł Suwiński
cierpnace palce
Dnia pią, 19 cze 2009 tako rzecze Kapsel:

[...]

Raczej  tak. Zmniejszyć  nacisk na  dłonie. Sposobów  może być  kilka:
zapierać  się na  mniej uciskającym  nerwy chwycie,  częściej zmieniać
chwyt  na kierownicy  lub  używać  przerzutek/wyższych kadencji,  tzn.
mniej deptania, a więcej młynkowania.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-06-18 22:39:36
Autor: Ryszard Mikke
cierpnace palce
marcin goralski <ij@lk.ij> napisał(a):
[...]

Hamulce niżej?

rmikke

Data: 2009-06-19 07:23:23
Autor: marcin goralski
cierpnace palce
Dnia Thu, 18 Jun 2009 22:39:36 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

Hamulce niżej?

mam ukosem w dol nizej sie nei da.

Data: 2009-06-19 06:37:11
Autor: Ryszard Mikke
cierpnace palce
marcin goralski <pl@pl.pl> napisał(a):
Dnia Thu, 18 Jun 2009 22:39:36 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

> Hamulce niżej?

mam ukosem w dol nizej sie nei da.

Dać, to się da, nawet pionowo w dół, ale nie będę Cię namawiać ;)

rmikke

Data: 2009-06-18 22:46:22
Autor: biodarek
cierpnace palce
marcin goralski:
[...]

To może już załóż te rogi. Że do giętej... ;-)

jakby zla pozycja to raczej nadgarstkow ale palce????
ma ktos pomysl?

A ćwiczyłeś cokolwiek?
http://tinyurl.com/lwe4r8
czyli:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.rowery/browse_thread/thread/3f9dd6d5846e4360/4bcf023a615b4296?hl=pl&q=dr%C4%99twiej%C4%85ce+nadgarstki&lnk=ol&#

i sobie rozwiń :)

--
biodarek

Data: 2009-06-18 22:38:40
Autor: marcin goralski
cierpnace palce
Dnia Thu, 18 Jun 2009 22:46:22 +0200, biodarek napisał(a):

To może już załóż te rogi. Że do giętej... ;-)

chyba bylem na grupie jak sie udzielales (nie wiem czy dlugo jestes czy tez
wpadles) rogi do gietej to dla mnie byl standard niestety teraz gripy +
klamki ktore lubie miec odsuniete od raczek + pelne raczki + lampka/licznik
= 0 miejsca na rogi.

A ćwiczyłeś cokolwiek?
http://tinyurl.com/lwe4r8

od jakiegos czasu nadgarstkow nie cwicze ;P
ale poczytam chetnie w weekend

Data: 2009-06-21 16:43:13
Autor: maksWYTNIJTO
cierpnace palce

   Sprawdz sobie również poziom choresteloru...bo przy nadwadze wzrasta
   zagrożenie hiperolesterolomią...na ściankach naczyń odkłada się wtedy
   cholesterol zmniejszając przekrój tętnicy + nacisk na nią powoduje    niedokrwienie i owe mrowienie.
   Czy poza jazdą na rowerze nie masz czasem uczucia zimnych dłoni i stóp?
   To potwierdzałoby w.w opis

   pozdrawiam    Ignac

Data: 2009-06-19 08:53:08
Autor: Mariusz Kruk
cierpnace palce
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "marcin goralski"
[...]

Może być kwestia geometrii, ale w sensie krzywizny kierownicy. Miałem
podobnie i pomogła wymiana kierownicy na bardziej prostą.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ "Dizajnem"  moge  się  kierować przy wyborze
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. telewizora czy żony.  (Artur 'Zmechu' Proko-

Data: 2009-06-19 09:44:39
Autor: Paweł Suwiński
cierpnace palce
Dnia czw, 18 cze 2009 tako rzecze marcin goralski:

pomyslalebym o zlej geometrii rowera, ale tutaj spodziewalbym sie predzej
bolu karku, jakby zla pozycja to raczej nadgarstkow ale palce????
ma ktos pomysl?

Inni już się rozpisali. Ja  tylko z własnego doświadczenia napiszę, że
generalnie  chodzi  tutaj  o  dwie  zasady:  zmniejszenie  nacisku  na
dłonie  (np. bardziej  wyprostowana pozycja,  ergo grippy,  rękawiczki
rowerowe,  ergonomiczne  chwyty,  czyli  takie  bardziej  pionowe  niż
poziome  ustawienie  rąk  itp.)  oraz  częste  zmiany  chwytów,  czyli
potrzebna  kierownica,  która  to umożliwia,  np.  baranek,  jaskółka,
ósemka lub  prosta, ale z  rogami, różkami lub lemondką,  wymienione w
mojej opinii w kolejności ergonomicznej.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

cierpnace palce