ciezka praca

Data: 2017-03-21 15:09:07
Autor: J.F.
ciezka praca
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oap3fm$aap$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 20.03.2017 o 12:53, J.F. pisze:
trzeba sie narobic
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/fatalne-warunki-a-on-zachowuje-zimn%c4%85-krew-pilot-podbija-internet-nagraniem-z-l%c4%85dowania-wideo/ar-BBypyZ4

Ale ze nowoczesny samolot nie ma automatu do tego ?
A to nie jest śmieszek?

Nie, takie duze bydle mogloby chyba miec jakis system stabilizacji automatycznej.
Toz modele smiglowcow maja (duze widac nie potrzebuja).

Przy tej predkosci, to sie zastanawiam, na ile pilot to naprawde kontroluje - swiadomie by raczej nie dal rady, ale instyktownie - byc moze ...

J.

Data: 2017-03-21 09:00:15
Autor: Swift
ciezka praca
W dniu wtorek, 21 marca 2017 15:09:36 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Przy tej predkosci, to sie zastanawiam, na ile pilot to naprawde kontroluje - swiadomie by raczej nie dal rady, ale instyktownie - byc moze ...

J.

Kontroluje. Tu 24 letnia II pilot wyszła z nie lada opresji.

https://www.youtube.com/watch?v=L3wj_Du8f4A

Data: 2017-03-21 19:03:38
Autor: J.F.
ciezka praca
Użytkownik "Swift"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale czasy tu sa takie, ze spokojnie mozna wolantem ruszyc, poczekac na reakcje, w odpowiednim momencie przestac.
Przynajmniej tak sie wydaje, bo widzimy tylko z zewnatrz.

A ten nasz pilot to tak bardziej w rajdowym stylu prowadzi
https://www.youtube.com/watch?v=7nunOQymY0Q

Krotkie "kontry", co chwila w inna strone ..

J.

Data: 2017-04-18 17:19:45
Autor: TJ_Blues
ciezka praca
On Tuesday, March 21, 2017 at 2:03:42 PM UTC-4, J.F. wrote:

A ten nasz pilot to tak bardziej w rajdowym stylu prowadzi
https://www.youtube.com/watch?v=7nunOQymY0Q

Krotkie "kontry", co chwila w inna strone ..

Ten pilot jest tez mistrzem w akrobacji lotniczej. Odruchow nie
oszukasz.

Co do szybkosci dzialanie silownikow; one sa quzwa szybkie!

Data: 2017-04-19 12:19:05
Autor: J.F.
ciezka praca
Użytkownik "TJ_Blues"  napisał w wiadomości grup
[...]

To moze wiele tlumaczyc ... ale jak laduja inni, mniej zaawansowani ?

Co do szybkosci dzialanie silownikow; one sa quzwa szybkie!

Az tak ?
Czy po prostu on tu mocny skret na pol sekundy, a silownik w tym czasie ster o ulamek zakresu przestawia ?

J.

Data: 2017-04-19 05:11:43
Autor: TJ_Blues
ciezka praca
On Wednesday, April 19, 2017 at 6:19:06 AM UTC-4, J.F. wrote:

> [...]

Az tak ?
Czy po prostu on tu mocny skret na pol sekundy, a silownik w tym czasie ster o ulamek zakresu przestawia ?

B737 jest juz kontrukcja wiekowa i byl projektowany z mysla o duzym
zapasem stabilnosci. Po mojemu, doinstalowanie FBW wiele by nie pomoglo
a zmniejszyloby mase uzyteczna samolotu. Tylko po co, skoro linie lotnicze
licza nawet oliwki dodawane do posilkow.

Mniej zaawansowani po prostu nie laduje w podobnych warunkach. Wybieraja
lotniska zapasowe albo, o ile to jest mozliwe, prosza ATC / TWR o zmiane pasa
lepiej skorelowanego z kierunkiem wiatru.

No i jedna wazna sprawa; czulosc na stery jest proporcjonalna do predkosci lotu.
Przy malych predkosciach trzeba zdrowo wychylac stery by zmusic samolocik to posluszenstwa :-) Do tego sily aerodynamiczne na usterzeniu przy malych
predkosciach sa mniejsze to i serwa maja ulatwone zadanie.

cheers

Data: 2017-03-21 16:26:21
Autor: Shrek
ciezka praca
W dniu 21.03.2017 o 15:09, J.F. pisze:

Przy tej predkosci, to sie zastanawiam, na ile pilot to naprawde
kontroluje - swiadomie by raczej nie dal rady, ale instyktownie - byc
moze ...

No nie wiem - jakoś mi nie leży, że przez cztery sekundy wolan leży bezwładnie na siebie i maksymalnie skręcony, po czym go po prostu podnosi drugą ręką. Widać skoro nic się nie dzieje, to może i jak macha to ma niewielki wpływ;)

Shrek

Data: 2017-03-21 19:59:17
Autor: J.F.
ciezka praca
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oargms$n10$1@node1.news.atman.pl...
[...]

predkosc dzialania serwomechanizmow sterow to osobna sprawa - tam kawalek powierzchni jest, nie wiem, czy to mozna szybko przestawic, czy przez taki ulamek sekundy to sie tylko niewiele przestawia ...

J.

Data: 2017-03-21 20:14:22
Autor: Shrek
ciezka praca
W dniu 21.03.2017 o 19:59, J.F. pisze:

[...]

Ja cały czas mam wrażenie, że to jednak śmieszek był. Może nawet i można pomachać tak wolantem i absolutnie nic się nie stanie - powierzchnie się nie zdążą powychylać zauważalnie;)

Shrek

Data: 2017-03-22 12:53:27
Autor: J.F.
ciezka praca
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oaru2e$nd3$3@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie mowie nie.
Byc moze mozna pomachac nawet bardziej jak autopilot jest wlaczony a wolant odlaczony :-)
Albo np stoja sobie na plycie z wylaczonymi silnikami  :-)

Wolno im tak filmowac ? Zdaje sie, ze ostatnio byla afera ...

J.

Data: 2017-03-22 19:45:51
Autor: Shrek
ciezka praca
W dniu 22.03.2017 o 12:53, J.F. pisze:

Wolno im tak filmowac ? Zdaje sie, ze ostatnio byla afera ...

Myślę, że ktoś musiałby na łeb upaść, żeby się przyczepić i przekuć medialny sukces w klęskę;P

Shrek

Data: 2017-03-23 00:57:14
Autor: J.F.
ciezka praca
Dnia Wed, 22 Mar 2017 19:45:51 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 22.03.2017 o 12:53, J.F. pisze:
Wolno im tak filmowac ? Zdaje sie, ze ostatnio byla afera ...

Myślę, że ktoś musiałby na łeb upaść, żeby się przyczepić i przekuć medialny sukces w klęskę;P

http://www.flyingmag.com/technique/accidents/pilots-personal-camera-nearly-causes-crash

Aparat moze zabic.

J.

Data: 2017-03-23 06:52:34
Autor: Shrek
ciezka praca
W dniu 23.03.2017 o 00:57, J.F. pisze:

[...]

To jakby zabił, to by opierdolili. Ale ten akurat zamiast zabić narobił odsłon.

Shrek

Data: 2017-03-27 18:24:09
Autor: J.F.
ciezka praca
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oavnr2$vnj$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Skoro moze zabic, to zabronili uzywania.
A jesli nasz pilot uzywa mimo zakazu, to licencje mu zabrac :-)

Ale moze Ryan nie zabronil, albo np zabronil aparatow fotograficznych, a to telefon komorkowy byl :-)

Bo alternatywnie - filmowano, jak samolot stal na plycie :)

J.

Data: 2017-04-18 17:17:03
Autor: TJ_Blues
ciezka praca
On Tuesday, March 21, 2017 at 10:09:36 AM UTC-4, J.F. wrote:

Nie, takie duze bydle mogloby chyba miec jakis system stabilizacji automatycznej.

B737 nie ma zadnego systemu marki Fly-by-wire. Zwykle serva, hydraulika
i machanie rogami.

Data: 2017-04-19 12:16:58
Autor: J.F.
ciezka praca
Użytkownik "TJ_Blues"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:04b864be-96bf-44e2-8bda-9ee8b83a7111@googlegroups.com...
[...]

No ale wlasnie mnie troche dziwi, ze nie ma :-)

J.

ciezka praca