ciezka praca

Data: 2017-03-21 19:03:38
Autor: J.F.
ciezka praca
Użytkownik "Swift"  napisał w wiadomości grup
W dniu wtorek, 21 marca 2017 15:09:36 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Przy tej predkosci, to sie zastanawiam, na ile pilot to naprawde
kontroluje - swiadomie by raczej nie dal rady, ale instyktownie - byc
moze ...

Kontroluje. Tu 24 letnia II pilot wyszła z nie lada opresji.
https://www.youtube.com/watch?v=L3wj_Du8f4A

Ale czasy tu sa takie, ze spokojnie mozna wolantem ruszyc, poczekac na reakcje, w odpowiednim momencie przestac.
Przynajmniej tak sie wydaje, bo widzimy tylko z zewnatrz.

A ten nasz pilot to tak bardziej w rajdowym stylu prowadzi
https://www.youtube.com/watch?v=7nunOQymY0Q

Krotkie "kontry", co chwila w inna strone ..

J.

Data: 2017-04-18 17:19:45
Autor: TJ_Blues
ciezka praca
On Tuesday, March 21, 2017 at 2:03:42 PM UTC-4, J.F. wrote:

A ten nasz pilot to tak bardziej w rajdowym stylu prowadzi
https://www.youtube.com/watch?v=7nunOQymY0Q

Krotkie "kontry", co chwila w inna strone ..

Ten pilot jest tez mistrzem w akrobacji lotniczej. Odruchow nie
oszukasz.

Co do szybkosci dzialanie silownikow; one sa quzwa szybkie!

Data: 2017-04-19 12:19:05
Autor: J.F.
ciezka praca
Użytkownik "TJ_Blues"  napisał w wiadomości grup
[...]

To moze wiele tlumaczyc ... ale jak laduja inni, mniej zaawansowani ?

Co do szybkosci dzialanie silownikow; one sa quzwa szybkie!

Az tak ?
Czy po prostu on tu mocny skret na pol sekundy, a silownik w tym czasie ster o ulamek zakresu przestawia ?

J.

Data: 2017-04-19 05:11:43
Autor: TJ_Blues
ciezka praca
On Wednesday, April 19, 2017 at 6:19:06 AM UTC-4, J.F. wrote:

> [...]

Az tak ?
Czy po prostu on tu mocny skret na pol sekundy, a silownik w tym czasie ster o ulamek zakresu przestawia ?

B737 jest juz kontrukcja wiekowa i byl projektowany z mysla o duzym
zapasem stabilnosci. Po mojemu, doinstalowanie FBW wiele by nie pomoglo
a zmniejszyloby mase uzyteczna samolotu. Tylko po co, skoro linie lotnicze
licza nawet oliwki dodawane do posilkow.

Mniej zaawansowani po prostu nie laduje w podobnych warunkach. Wybieraja
lotniska zapasowe albo, o ile to jest mozliwe, prosza ATC / TWR o zmiane pasa
lepiej skorelowanego z kierunkiem wiatru.

No i jedna wazna sprawa; czulosc na stery jest proporcjonalna do predkosci lotu.
Przy malych predkosciach trzeba zdrowo wychylac stery by zmusic samolocik to posluszenstwa :-) Do tego sily aerodynamiczne na usterzeniu przy malych
predkosciach sa mniejsze to i serwa maja ulatwone zadanie.

cheers

ciezka praca