Data: 2014-08-22 07:56:27 | |
Autor: MichałG | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
qrt pisze:
Hej macie moze przypuszczenia czemu ma przednia przerzutka ciezko działa? nasprawdz na sucho (przy zluzowanej lince) co generuje opory. mam taki sam układ i działa pokazowo. pozdrawiam michał |
|
Data: 2014-08-22 07:49:55 | |
Autor: Ignac | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
W dniu pi±tek, 22 sierpnia 2014 07:56:27 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:
> macie moze przypuszczenia czemu ma przednia przerzutka ciezko działa? sprawdz na sucho (przy zluzowanej lince) co generuje opory.Dokładnie. Odkręcon± linkę od przerzutki lekko naci±gaj j± jedn± ręk±,a drug±(ręk±) klikasz na manetce przełożenie na większ± tarczę.Możesz całkiem wyci±gn±ć linkę aż do manetki i wkładać j± w kolejne elementy i sprawdzać opór jaki stawia aż do przerzutki,jak wyżej.Ma działać leciutko,posmaruj też ¶lizg. Sworznie klatki przerzutki rozluzujesz przy pomocy pędzelka i WD40. |
|
Data: 2014-08-22 17:14:09 | |
Autor: qrt | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
Dnia Fri, 22 Aug 2014 07:49:55 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):
W dniu pi±tek, 22 sierpnia 2014 07:56:27 UTC+2 użytkownik MichałG napisał: na sucho nic nie czuć wszystko działał w zasadzie prawidłowo. Ale testowo pu¶ciłem linkę w pancerzu pod ram± zamiast ci±gn±ć ja po ¶lizgach i jest znaczna różnica. Winowajca znależiony. Problem teraz tylko jak to obej¶ć? Sa jaki¶ patenty po prowadzenia linek w pancerzach pod muf± zamiast slizgów? |
|
Data: 2014-08-23 14:18:59 | |
Autor: Ignac | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
W dniu pi±tek, 22 sierpnia 2014 17:14:09 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Sa jakiďż˝ patenty po prowadzenia linek w pancerzach pod mufďż˝ zamiast slizgďż˝w? Mocujesz jak w opisie na rurze podsiodłowej z tyłu takie co¶: http://allegro.pl/opor-pancerza-na-rame-aluminiowy-pi-m76-i4510105648.html?source=mlt |
|
Data: 2014-08-23 18:58:17 | |
Autor: TheGhost | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
sprawdz na sucho (przy zluzowanej lince) co generuje opory. Jest też druga kwestia. Co je¶li przerzutka jest pod krótsz± o¶kę :-) pozdrawiam, M. |
|
Data: 2014-08-22 08:40:30 | |
Autor: qrt | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
Dnia Fri, 22 Aug 2014 07:56:27 +0200, MichałG napisał(a):
qrt pisze: no wałsnie jak na moje nic :) manetka działa idelania - lina w pancerzu pracuje prawidłowo. ¦lizg na dole mufy też wyglada ok. Mam podejrzenia co do przerzutki ze jaka¶ zasyfiała i generuje duży opór sam z siebie albo ma wyj±tkowo mocna sprężynę ale w zasadzie nie wiem jak to sprawdzić. |
|
Data: 2014-08-22 06:47:41 | |
Autor: dracorp aka piecia | |
cieżko dziłająca przrzutka przednia. | |
On 22.08.2014 08:40, qrt wrote:
manetka działa idelania - lina w pancerzu pracuje prawidłowo. Ślizg na doleZasadnicze pytanie czy wczesniej dzialala lepiej. Ja bym obstawial na sprezyne. Dawno temu kupilem na allegro szosowa trojrzedowa ale nie dalo sie jej uzywac ze wzgledu na trudnosc dzialania. Ale czy da sie bez problemu poluzowac sprezyne to nie wiem. -- Pozdrawiam piecia aka dracorp |
|
Data: 2014-08-22 10:08:59 | |
Autor: qrt | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
Dnia Fri, 22 Aug 2014 06:47:41 +0000 (UTC), dracorp aka piecia napisał(a):
On 22.08.2014 08:40, qrt wrote: Nie wiem :) to płynne jest dosyć - zmianiałem rame, zmianiałem manetki, przerzutki też zmianiałem. To jest do¶ć stara przerzutka. Jezdziłe na niej dawno temu. Potem wymieniłem ja na 8 rzędowe alivio - które w wyniku mego zaniedbania zostawiłem oblepione błotem na zimę tak iż na wiosne w ogóle nie dało sie jej ruszyć. Wymieniłem wiec to na tego LX bo go miałem pod ręk± ale ta przerzutka też przeżyła już trochę . no ale może faktycznie trzba by pomy¶leć nad czym¶ nowym. Chciałbym kupić co¶ wyższego na 8 rzędów niż tourney ale to już chyba marzenia ¶ciętej głowy. |
|
Data: 2014-08-22 11:42:29 | |
Autor: art3k | |
cieżko dziłająca przrzutka przednia . | |
W dniu 2014-08-22 10:08, qrt pisze:
Nie wiem :) może warto by przesmarować np kropelką smaru do łańcucha czy nawet lepiej smaru w spraju - i manetkę w środku, i sworznie w przerzutce, oczywiście po uprzednim gruntownym oczyszczeniu (nie zaszkodzi nawet wsadzić przerzutkę pod mocny strumień wody). u mnie to zadziałało. podobnie było z zasyfionymi łożyskami w v-brake'ach, po wymyciu i wpsikaniu w szpary smaru teflonowego, chodzą jak nowe. -- art3k |
|
Data: 2014-08-23 18:57:02 | |
Autor: TheGhost | |
cieżko dziłająca przrzutka przednia. | |
może warto by przesmarować np kropelką smaru do łańcucha czy nawet lepiej smaru w spraju - i manetkę w środku, i sworznie w przerzutce, Smar jest za gęsty. Poza tym łapie syf. Chociaż w środku raczej manetka nie powninna być narażona na zabrudzenie. Ja jednak uważam, że bardziej optymalnym rozwiązaniem są substancje WD-40-o-pochodne oczywiście po uprzednim gruntownym oczyszczeniu (nie zaszkodzi nawet wsadzić przerzutkę pod mocny strumień wody). Ogólnie woda to dla tego rodzaju mechanizmów nie jest chyba zbyt dobry pomysł :-) u mnie to zadziałało. podobnie było z zasyfionymi łożyskami w v-brake'ach, po wymyciu i wpsikaniu w szpary smaru teflonowego, chodzą jak nowe. Przy okazji pytanko. Czy smar teflonowy w spray`u nadaje się do łożysk (konkretnie chodzi mi o smarowanie supportu zintegorawnego na łożyskach maszynowych, gdzie ciężko jest zaaplikować tradycyjny smar) Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2014-08-23 20:01:55 | |
Autor: art3k | |
cieżko dziłająca przrzutka przednia . | |
W dniu 2014-08-23 18:57, TheGhost pisze:
może warto by przesmarować np kropelką smaru do łańcucha czy nawet smar do łańcucha, zwłaszcza teflonowy wcale nie jest gęsty. a smar w sprayu w szczególności. są lekkie, płynne i łatwo penetrujące, zwłaszcza ten w spraju. ok, nazwij to olejem, oliwką czy jak tam chcesz, jeśli nazwa smar ze stałym ci się tylko kojarzy. > Chociaż w środku raczej manetka nie powninna być narażona na zabrudzenie. Ja jednak uważam, że bardziej wd-40 to nie jest smar. to tylko środek czyszczący. faktycznie nie zawadzi go użyć, ale nie do smarowania.
do zgrubnego mycia jak najbardziej ;P mocny strumień gorącej wody całkiem nieźle wypłukuje brud, błoto i inny syf. potem oczywiście trzeba odtłuścić, wysuszyć i nasmarować.
nie. ale czasem używałem go do lekkiego rozcieńczenia i rozruszania zastałego smaru stałego, w trudno rozbieralnych łożyskach maszynowych. na pewno nie zamiast. generalnie, jeśli tylko łożysko da się rozebrać (czyli zdjąć uszczelnienie), myję je, odtłuszczam, suszę, a potem smaruję łt ileś tam. -- art3k |
|
Data: 2014-08-22 18:15:16 | |
Autor: Wojciech | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
no ale może faktycznie trzba by pomy¶leć nad czym¶ nowym.Szukaj. Parę dni temu założyłem kupionego kilka lat temu Suntoura XC Pro http://www.retrobike.co.uk/forum/download/file.php?id=200976 Nie my¶lałem że zmiana biegów z przodu może być tak szybka i płynna. Przypomina mi się zestaw na tył który kiedy¶ złożyłem - manetki SRAM 9.0 (standardowa teflonowana linka) + przerzutka 9.0SL + nowy łańcuch IG + nowa kaseta IG. |
|
Data: 2014-08-22 18:30:06 | |
Autor: qrt | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
Dnia Fri, 22 Aug 2014 18:15:16 +0200, na pl.rec.rowery napisałe¶(a¶):
no ale może faktycznie trzba by pomy¶leć nad czym¶ nowym.Szukaj. dzisiaj w rowerowym widziałem czarnego LX pod 7. ¶wietny sprzet bo mam to w innym rowerze i działa tak lekko i miodnie ze szok. Co z tego skoro te wszystkie stare szpeje s± na w±skie rurki ramy a ja mam aktualnie 34... |
|
Data: 2014-08-23 18:53:09 | |
Autor: TheGhost | |
cieżko dziłaj±ca przrzutka przednia. | |
To jest do¶ć stara przerzutka. Jezdziłe na niej dawno temu. Potem IMHO sprężyna raczej powinna się naci±gać niż :twardnieć". Przy okazji - czy ta równoległa (dokręcana ¶rubokrętem, nie baryłkowa) ¶ruba nie jest przypadkiem od regulacji naci±gu spręzyny (chociaż może w nie każdej przerzutce co¶ takiego jest)? Wymieniłem wiec to na tego LX bo go miałem pod ręk± ale ta przerzutka też Widziałem różne przerzutki (czasem na prawdę bardzo zmasakrowane), ale nigdy nie spotkałem się z tak±, która po "kapieli olejowej", a potem wyczyszczeniu i przesmarowaniu WD-40 nie działałaby płynnie. Może się odezw± teraz sceptycy wobec takiego rozwi±zania, ale jak dot±d stosuje je z powodzeniem. Przy okazji: przesmarowanie manetki (też stosuje WD-40), pancerzyki linek + zawiasy przerzutki. Powinno być ok. Problemem może też być rozwókniaj±ca się w pancerzu linka (identyczny efekt ciężko działaj±cej przerzutki) lub uszkodzony wewn±trz pancerz. Chciałbym kupić co¶ wyższego na 8 rzędów niż tourney ale to już chyba Paradoksalnie Tourney całkiem nieĽle obsługuje 8-kę (zarówno 7-ki jak i 8-ki), choć może faktycznie to nie Alivio, LX, czy inne wyższe grupy :-) Pozdrawiam, M. |