cisnienie oleju

Data: 2011-02-15 18:46:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
cisnienie oleju
Potrzeba mi dorobić filozofie do takiej historyjki.

Rano, po odpaleniu, świeci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
ok, zaworów nie słychać. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i gaśnie.
Następnie zaczyna świecić po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
wyższych obrotach. Kiedy obroty spadają do wolnych kontrolka gaśnie.
Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
gaśnie i później przez cały dzien jest ok, kontrolka gaśnie "na
rozruszniku".
Kiedy auto postoi cały dzien lub noc sytuacja sie powtarza.

Zbyt gęsty olej + padająca jego pompa? Po rozgrzaniu rzednie i wtedy jakoś pompa daje radę tłoczyć go, wytwarzająć odp. ciśnienie?
I może w oleju jest jakiś motodoktor, który dodatkowo potęguje gęstnienie oleju na zimno?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-02-15 10:01:44
Autor: Czarek Daniluk
cisnienie oleju
On 15 Lut, 18:46, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote:

> Potrzeba mi dorobiæ filozofie do takiej historyjki.

> Rano, po odpaleniu, ¶wieci sie kontrolka cisnienia oleju. Silnik chodzi
> ok, zaworów nie s³ychaæ. Kontrolka swieci przez 20-30 sek i ga¶nie.
> Nastêpnie zaczyna ¶wieciæ po minucie, dwóch, czy trzech i pali sie na
> wy¿szych obrotach. Kiedy obroty spadaj± do wolnych kontrolka ga¶nie.
> Kiedy auto sie nagrzeje (wg mnie kiedy nagrzeje sie olej) kontrolka
> ga¶nie i pó¼niej przez ca³y dzien jest ok, kontrolka ga¶nie "na
> rozruszniku".
> Kiedy auto postoi ca³y dzien lub noc sytuacja sie powtarza.

Zbyt gêsty olej + padaj±ca jego pompa? Po rozgrzaniu rzednie i wtedy
jako¶ pompa daje radê t³oczyæ go, wytwarzaj±æ odp. ci¶nienie?
I mo¿e w oleju jest jaki¶ motodoktor, który dodatkowo potêguje
gêstnienie oleju na zimno?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

A ja bym podejrzewa³ przycinaj±cy siê zawór zapobiegaj±cy wzrostowi
ci¶nienia.
Jak jest zimny gêsty olej i pompa zacznie wytwarzaæ du¿e ci¶nienie -
to zawór zacina siê przy zbyt otwartym przep³ywie i nie ma
odpowiedniego ci¶nienia oleju. Jak jest ciep³y rzadki olej to siê nie
przycina i wsio jest OK.

Pozdrawiam !

cisnienie oleju