ci¶nienie w oponach?

Data: 2010-07-01 12:44:36
Autor: bratPit[pr]
ci¶nienie w oponach?
posiadam Citroena Berlingo 2.0 HDI, rocznik 2005. Na naklejce na słupku producent zaleca ci¶nienie:

hmm nie bardzo rozumiem dylemat, dla Ciebie bardziej wiarygodne jest to co ludzie pisz± w internecie niż zalecenia producenta auta?

brat

Data: 2010-07-01 14:11:42
Autor: J.F.
ci¶nienie w oponach?
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl>
[...]

Jak widzisz obie strony maja racje, czasem pomaga telefon do ASO :-)

J.

Data: 2010-07-01 14:14:45
Autor: mirek
ci¶nienie w oponach?
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i0hrio$74n$1inews.gazeta.pl...
[...]

widzisz, producent podał ci¶nienie dla opon wzmacnianych, o podwyższonej no¶no¶ci. Ale o tym, że tam s± takie opony już informacji nie ma. ASO Citroena główkowało nad tym problemem 10 minut. A w internecie patrzyłem głównie na strony firm (znanych) paraj±cych się sprzedaż± opon. I tu występowała duża różnica. ASO poinformowało, że opony wzmacniane musz± mieć wyższe ci¶nienie niż niewzmacniane... bo tak ma być. Wydedukowałem sobie, że pewnie dlatego, aby wzmocnienie się nie "zepsuło". Ale ASO tego nie wyja¶niło. St±d moje dylematy :)

--
mirek

Data: 2010-07-01 15:37:13
Autor: Grzegorz Prędki
ciśnienie w oponach?
W dniu 2010-07-01 14:14, mirek pisze:
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości
posiadam Citroena Berlingo 2.0 HDI, rocznik 2005. Na naklejce na
słupku producent zaleca ciśnienie:

hmm nie bardzo rozumiem dylemat, dla Ciebie bardziej wiarygodne jest
to co ludzie piszÄ… w internecie niĹĽ zalecenia producenta auta?

widzisz, producent podał ciśnienie dla opon wzmacnianych, o podwyższonej
nośności. Ale o tym, że tam są takie opony już informacji nie ma. ASO
Citroena główkowało nad tym problemem 10 minut. A w internecie patrzyłem
głównie na strony firm (znanych) parających się sprzedażą opon. I tu
występowała duża różnica. ASO poinformowało, że opony wzmacniane muszą
mieć wyższe ciśnienie niż niewzmacniane... bo tak ma być. Wydedukowałem
sobie, że pewnie dlatego, aby wzmocnienie się nie "zepsuło". Ale ASO
tego nie wyjaśniło. Stąd moje dylematy :)

A do jakich mial podac? To auto jest homologowane wlasnie z oponami wzmacnianymi. To, ze ludzie wkladaja tam zwykle, bo taniej, to nei znaczy,ze robai dobrze.

Data: 2010-07-01 18:42:16
Autor: Grejon
ci¶nienie w oponach?
W dniu 2010-07-01 14:14, mirek pisze:

widzisz, producent podał ci¶nienie dla opon wzmacnianych, o podwyższonej
no¶no¶ci. Ale o tym, że tam s± takie opony już informacji nie ma.

Na przyszło¶ć to sobie zerknij na oponę tam gdzie jest podany rozmiar. Je¶li na końcu będzie literka C, to opona jest "dostawcza". :)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

ci¶nienie w oponach?