Data: 2009-04-29 09:02:01 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
[TECH] ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
Witam,
Czy zauważyliście kiedyś powiązanie typu wysokie ciśnienie w przedniej oponie = gorsze skręcanie motocykla (małe prędkości- typu rondo fi 6m)? Mam wrażenie że powierzchnia styku opony z asfaltem jest tak mała, że szybka zmiana skrętu nie powoduje pójścia motocykla w odpowiednim kierunku, czyli coś tak jakby ustawienie przedniego koła w poprzek kierunku jazdy. A może to kwestia opony? Ta ma już pewnie z 7 lat, może guma już nie taka jak kiedyś. Dodam, że zjawisko zaobserwowałem na motocyklu o geometrii "chopperowej" dokładnie xv250. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2009-04-29 09:15:09 | |
Autor: newrom | |
[TECH] cinienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
On Wed, 29 Apr 2009 09:02:01 +0200, Piotr Rezmer
<piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> wrote: Witam, Nie. Wprost odwrotnie. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-04-29 09:16:24 | |
Autor: Spider A.J. | |
[TECH] ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
"Piotr Rezmer" <piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> wrote Czy zauważyliście kiedyś powiązanie typu wysokie ciśnienie w przedniej oponie = gorsze skręcanie motocykla (małe prędkości- typu rondo fi 6m)? Czy mam rozumiec, ze jak spusciles powietrze z opony to zaczal skrecac? -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-04-29 12:51:25 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
[TECH] ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
Spider A.J. pisze:
Czy mam rozumiec, ze jak spusciles powietrze z opony Nie. Poczucie gorszego skręcania pojawiło się gdy po dłuższej przerwie przesiadłem się z dakara na xv250. Nie jestem pewien jakie jest rzeczywiście ciśnienie, nie bardzo wierzę w dokładność wskaźników na pompkach. Ale spróbuję obniżyć ciśnienie i sprawdzę czy jest lepiej. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2009-04-29 14:44:54 | |
Autor: newrom | |
[TECH] cinienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
On Wed, 29 Apr 2009 12:51:25 +0200, Piotr Rezmer
<piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> wrote: Nie. Poczucie gorszego skręcania pojawiło się gdy po dłuższej przerwie przesiadłem się z dakara na xv250. he ? Znaczy zakladasz ze czopiradlo bedzie lepiej skrecac niz dakar ? pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-04-29 20:30:00 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
[TECH] ci�nienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
newrom@spamcom.com pisze:
Znaczy zakladasz ze czopiradlo bedzie lepiej skrecac niz dakar ? Nie spodziewaĹem siÄ aĹź tak duĹźej róşnicy. Efekt jest podobny do tego jaki wystÄpuje jeĹźdzÄ c na terenowej oponie (kostka) po osfalcie i prĂłbujÄ c wykonywaÄ szybkie-gĹÄbokie skrÄty. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2009-04-29 21:33:22 | |
Autor: newrom | |
[TECH] ci?nienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
On Wed, 29 Apr 2009 20:30:00 +0200, Piotr Rezmer
<piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> wrote: Nie spodziewałem się aż tak dużej różnicy. Efekt jest podobny do tego jaki występuje jeżdząc na terenowej oponie (kostka) po osfalcie i próbując wykonywać szybkie-głębokie skręty. hihi, jak po dluzszym okresie wsiadlem na kz440 to na pierwszym zakrecie modlilem sie o cud, cud sie zdarzyl i nie wpadlem do rowu. No niestety tak to juz jest ze do dobrego to sie czlowiek szybko przyzwyczaja i zapomina jak cieleciem byl czy moze ze leje jak scebra. pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! |
|
Data: 2009-04-29 16:47:31 | |
Autor: Spider A.J. | |
[TECH] ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
"Piotr Rezmer" <piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> wrote Nie. Poczucie gorszego skręcania pojawiło się gdy po dłuższej przerwie przesiadłem się z dakara na xv250. Mysle, ze jedynym cisnieniem jakie moze miec wplyw na skrecanie bedzie w tym przypadku cisnienie na lans :-) -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-04-29 19:16:23 | |
Autor: Mystik | |
[TECH] ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
Cześć
Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> napisał w wiadomości news:gt9bff$c84$1inews.gazeta.pl...
Nie no, Ty chyba żartujesz? To tak jakbyś przesiał się z "malucha" do porsche, a różnice w przyspieszeniu tłumaczył kolorem tapicerki. pozdr. Mystik |
|
Data: 2009-04-29 20:30:27 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
[TECH] ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
Mystik pisze:
To tak jakbyś przesiał się z "malucha" do porsche, a różnice w przyspieszeniu tłumaczył kolorem tapicerki. A co to jest porsche? :) -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2009-04-29 10:24:05 | |
Autor: Don Pedro | |
[TECH] ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
Piotr Rezmer pisze:
W 100% motocykli, którymi dane mi było jeździć związek był taki, że przy za małym ciśnieniu w kole motocykl wali się w zakręt jakby był nawalony. Raz dane mi było jechać ze zbyt wysokim ciśnieniem i miałem wrażenie, że przednie koło jest z betonu i w ogóle nie amortyzuje. pozdr DP TL-S |
|
Data: 2009-04-29 01:51:46 | |
Autor: artur.zabronski | |
ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie | |
On 29 Kwi, 10:24, Don Pedro <no.f...@op.pl> wrote:
A ja właśnie odniosłem odwrotne wrażenie, ale miałem też niedopompowany tył i pewnie to było przyczyną ale motocykl w zakrętach jechał mi prosto. -- Artur ZZR 1200 |
|