Data: 2010-11-07 14:44:35 | |
Autor: furi | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
Witam
Mam pytanie na temat ukladu chlodzenia w volvo 2.0 turbo Jak odkrecam korek zbiorniczka plynu chlodzacego na zimnym silniku (po nocy) uklad jest pod cisnieniem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to ze uszczelka pod glowica jest padnieta ale ani plynu czy oleju nie ubywa/przybywa, w plynie nie widac sladow oleju, a w oleju plynu (zero masla na korku czy kropli wody na bagnecie. O co chodzi, skad sie bierze jakis nieskraplajacy sie gaz w ukladzie chlodzenia? Czy mozliwa jest taka awaria uszczelki ze cisnienie z ktoregos cylindra przedostaje sie do ukladu chlodzenia, a samochod nie bierze plynu? pozdrawiam |
|
Data: 2010-11-07 16:04:13 | |
Autor: konieczko | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
U¿ytkownik furi napisa³:
Witam Ci¶nienie w uk³adzie ch³odzenia ma byæ, mam tak samo w palio 98 i bmw e36 325 |
|
Data: 2010-11-07 16:54:44 | |
Autor: Lewis | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
W dniu 2010-11-07 15:44, furi pisze:
Witam Gdyby uszczelka była padnięta to tego ciśnienia w układzie po nocy byś nie miał, a raczej miałbyś zalany cylinder borygiem. To że ciśnienie jest to normalna sprawa każdy szczelny układ chłodzenia pracuje pod jakimś tam ciśnieniem. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2010-11-07 16:40:00 | |
Autor: furi | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
W dniu 2010-11-07 15:54, Lewis pisze:
Oka, ale skad sie ten sprezony gaz w zbiorniczku plynu bierze? Pary wody i glikolu powstale podczas jazdy raczej by sie skroplily po schlodzeniu silnika, wody gazowanej nie dolewalem, azot i tlen rozpuszczone w plynie i uwolnione kiedy silnik sie nagrzeje tez chyba powinny sie spowrotem rozpuscic po schlodzeniu, a pozatym kilka dni z rzedu odkrecam rano korek wiec juz cale rozpuszczone w plynie powietrze powinno chyba zniknac. Wczesniej nie wspomnialem ze jak sie odpala rano samochod to slychac przez chwile ze przez nagrzewnice nie plynie sam plyn tylko plyn z bombelkami. To normalne? pozdrawiam |
|
Data: 2010-11-07 17:49:45 | |
Autor: Grzegorz | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
Hello furi !:
Dokładnie tak, dobrze myślisz ..... Na gorącym i ciepłym ja mam lekkie ciśnienie, ale na zimnym to raczej podciśnienie :-D ! Bo prężność par płynu w chłodnicy niewielka jest przy temperaturach pokojowych. Wczesniej nie wspomnialem ze jak sie odpala rano samochod to slychac Bombelki, to od bomby ;-) ??? A tak poważnie, masz gaz ? Spróbuj jednak testu na obecność CO2 w płynie - mnie to na uszczelkę wygląda albo słynny reduktor GeniusMAX ... przerabiałem, zebrałem gaz wychodzący przez rurkę przelewową i spodziewając się CO2 wpuściłem do znicza .... ale mi mordę po tym opaliło :-D ! Ze zdziwienia se usiadłem ... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-11-07 21:06:33 | |
Autor: furi | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
W dniu 2010-11-07 16:49, Grzegorz pisze:
Hello furi !: No wlasnie... Ale inni pisza, ze tez tak u nich jest, jakie wiec moze byc tego wyjasnienie?
sorx :) A tak poważnie, masz gaz ? Gazu nie mam, juto sprobuje nalozyc jakis worek na zbiornik plynu i zobaczyc czy to co stamtad wylatuje podtrzymuje palenie/gasi plomien/pali sie. pozdrawiam |
|
Data: 2010-11-08 07:37:42 | |
Autor: MarcinJM | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
W dniu 2010-11-07 15:44, furi pisze:
Witam To jest podcisnienie. Na goracym silniku korek pelniacy role regulatora cisnienia przepuszcza nieco plynu do zbiornika wyrownawczego (po to to wszystko jest). Jak ostygnie wszystko sie kurczy i pozostale lekkie podcisnienie. Jesli podcisnienie przekroczy jakas wartosc z powodu wiekszej ilosci powietrza w ukladzie chlodzenia to ze zbiorniczka jest zasysany plyn aby wyrownac. To dotyczy ukladow ze zbiorniczkiem polaczonym wezykiem w okolicach korka. Jest jeszcze inne rozwiazanie: zbiorniczek na stale wlaczony w uklad (seicento, punto i pewnie inne fiaty), a korek pelni role tylko upustowa. Wiec jak sie plyn nagrzeje i cisnienie wzrosnie ponad miare to jest ono upuszczane, a podczas stygniecia wszystko sie kurczy dajac na zimnym podcisienie, bo w tym wypadku zawor w korku jest jednokierunkowy. Po nagrzaniu wszystko wraca do normy. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2018-02-21 17:12:43 | |
Autor: decmarc | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
Witam!
Mam dokladnie taki sam efekt w fordzie galaxy 1.8 TDCI 125KM. Czy u ciebie sie wyjasnila przyczyna? |
|
Data: 2018-02-22 07:38:47 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
Przez osiem lat to chyba cos z tym zrobil.
|
|
Data: 2018-02-22 22:40:41 | |
Autor: Poldek | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
W dniu 2018-02-22 o 16:38, Zenek Kapelinder pisze:
Przez osiem lat to chyba cos z tym zrobil. Pewnie samochód ju¿ przetopiony na ¿yletki. |