Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku

cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku

Data: 2010-11-08 07:37:42
Autor: MarcinJM
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku
W dniu 2010-11-07 15:44, furi pisze:
Witam
Mam pytanie na temat ukladu chlodzenia w volvo 2.0 turbo
Jak odkrecam korek zbiorniczka plynu chlodzacego na zimnym silniku (po
nocy) uklad jest pod cisnieniem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to ze
uszczelka pod glowica jest padnieta ale ani plynu czy oleju nie
ubywa/przybywa, w plynie nie widac sladow oleju, a w oleju plynu (zero
masla na korku czy kropli wody na bagnecie.
O co chodzi, skad sie bierze jakis nieskraplajacy sie gaz w ukladzie
chlodzenia? Czy mozliwa jest taka awaria uszczelki ze cisnienie z
ktoregos cylindra przedostaje sie do ukladu chlodzenia, a samochod nie
bierze plynu?
pozdrawiam

To jest podcisnienie. Na goracym silniku korek pelniacy role regulatora cisnienia przepuszcza nieco plynu do zbiornika wyrownawczego (po to to wszystko jest). Jak ostygnie wszystko sie kurczy i pozostale lekkie podcisnienie. Jesli podcisnienie przekroczy jakas wartosc z powodu wiekszej ilosci powietrza w ukladzie chlodzenia to ze zbiorniczka jest zasysany plyn aby wyrownac. To dotyczy ukladow ze zbiorniczkiem polaczonym wezykiem w okolicach korka.

Jest jeszcze inne rozwiazanie: zbiorniczek na stale wlaczony w uklad (seicento, punto i pewnie inne fiaty), a korek pelni role tylko upustowa. Wiec jak sie plyn nagrzeje i cisnienie wzrosnie ponad miare to jest ono upuszczane, a podczas stygniecia wszystko sie kurczy dajac na zimnym podcisienie, bo w tym wypadku zawor w korku jest jednokierunkowy. Po nagrzaniu wszystko wraca do normy.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona