Data: 2010-11-08 07:37:42 | |
Autor: MarcinJM | |
cisnienie w ukladzie chlodzenia na zimnym silniku | |
W dniu 2010-11-07 15:44, furi pisze:
Witam To jest podcisnienie. Na goracym silniku korek pelniacy role regulatora cisnienia przepuszcza nieco plynu do zbiornika wyrownawczego (po to to wszystko jest). Jak ostygnie wszystko sie kurczy i pozostale lekkie podcisnienie. Jesli podcisnienie przekroczy jakas wartosc z powodu wiekszej ilosci powietrza w ukladzie chlodzenia to ze zbiorniczka jest zasysany plyn aby wyrownac. To dotyczy ukladow ze zbiorniczkiem polaczonym wezykiem w okolicach korka. Jest jeszcze inne rozwiazanie: zbiorniczek na stale wlaczony w uklad (seicento, punto i pewnie inne fiaty), a korek pelni role tylko upustowa. Wiec jak sie plyn nagrzeje i cisnienie wzrosnie ponad miare to jest ono upuszczane, a podczas stygniecia wszystko sie kurczy dajac na zimnym podcisienie, bo w tym wypadku zawor w korku jest jednokierunkowy. Po nagrzaniu wszystko wraca do normy. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|