ciuchy na jesień

Data: 2011-10-26 17:42:58
Autor: newsy
ciuchy na jesień
Witam
Szukam ciuchów na jesień lub łagodn± zimę (coby pod kurtkę nie kła¶c połowy szafy :-))
Co s±dzicie o softshellu Hi Tec Ganges? W Go Sporcie jest teraz promocja i można go zanabyc za 149,99 PLN.
A skoro już przy Go Sporcie jeste¶my, s± również spodnie przeciwdeszczewe Bruine 100 Pant (kosztuj± 49,99). Spodnie s± cienkie, więc trzeba co¶ pod nie założyc. Tylko czy ochroni± przed deszczem?
Link do oferty (softshell na pierwszej, spodnie na drugiej stronie): http://www.go-sport.pl/materialy/gazetki/OP10/index.html

Data: 2011-10-26 09:00:32
Autor: Wilk
ciuchy na jesień
On 26 PaĽ, 17:42, "newsy" <sc...@WYTNIJWSTAWKEANTYSPAMOWAop.pl> wrote:

A skoro już przy Go Sporcie jeste¶my, s± również spodnie przeciwdeszczewe
Bruine 100 Pant (kosztuj± 49,99). Spodnie s± cienkie, więc trzeba co¶ pod
nie założyc. Tylko czy ochroni± przed deszczem?

Pytanie raczej brzmi - czy odparuj± tyle potu by nie "uton±ć" od
¶rodka? Kiepska oddychalno¶ć to częsty problem w tanich ciuchach
przeciwdeszczowych. A nawet i te najlepsze potrafi± zawie¶ć pod tym
względem
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-10-26 18:17:04
Autor: newsy
ciuchy na jesień

Użytkownik "Wilk" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:15e8f04b-7b93-4bc4-bb45-3ce12251fe81s7g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

========
O to mi wła¶nie chodziło. Gdzie¶ wyczytałem opinię o tym softshellu, że to cerata obszyta polarem :-) Ale chciałem się jeszcze upewnic, poznac opinie innych użytkowników

Data: 2011-10-27 06:56:08
Autor: Olgierd
ciuchy na jesień
On Wed, 26 Oct 2011 18:17:04 +0200, newsy wrote:

wyczytaÂłem opiniĂŞ o tym softshellu, Âże to cerata obszyta polarem

To się tyczy każdego softszela. Nadaje się do wyjścia do parku czy do kina, ale poważniejsza aktywność w tym grozi zapoceniem na śmierć.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-10-27 09:26:14
Autor: Fabian
ciuchy na jesieñ
On 27.10.2011 08:56, Olgierd wrote:
[...]

Softshell z założenia nie ma mieć membrany i ma lepiej oddychać niż ciuchy w nią wyposażone. To, że pod nazwą softshell sprzedają ceratę, to już inna sprawa. No chyba, że się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Fabian.

Data: 2011-10-27 07:49:18
Autor: Olgierd
ciuchy na jesień
On Thu, 27 Oct 2011 09:26:14 +0200, Fabian wrote:

To się tyczy każdego softszela. Nadaje się do wyjścia do parku czy do
kina, ale poważniejsza aktywność w tym grozi zapoceniem na śmierć.

Softshell z założenia nie ma mieć membrany i ma lepiej oddychać niż
ciuchy w niÄ… wyposaĹĽone.

Nie, lepiej oddychać nie będzie, bo jego zadaniem jest także powstrzymywać wodę i wiatr (mam porównanie normalnego goreteksa albo windstoppera do Apeksa od TNF). W związku z tym żadnej z tych rzeczy nie robi równie dobrze, jak tkanina przeznaczona do danej aktywności: wiatr puszcza znacznie lepiej, niż windstopper, wodę -- niż GTX, etc.

To, ĹĽe pod nazwÄ… softshell sprzedajÄ… ceratÄ™, to
juĹĽ inna sprawa. No chyba, ĹĽe siÄ™ mylÄ™ to niech ktoĹ› mnie poprawi.

Nie wiem na czym polegają softszele za 150 zł, ale te za ok. 400 zł to jest po prostu neopren (HiMountain) albo coś na jego podobieństwo. --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-10-27 01:15:06
Autor: yoshko aka a'mal
ciuchy na jesień
On 27 PaĽ, 09:49, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Nie wiem na czym polegaj± softszele za 150 zł, ale te za ok. 400 zł to
jest po prostu neopren (HiMountain) albo co¶ na jego podobieństwo.

Te tanie po prostu udaj± softshelle :)
A drogie nie musz± być cerat± z neoprenu.
Ze swojej strony na rower polecam co¶ bez membrany czyli Marmot
Approach -  http://8a.pl/page,produkt,id,3295,approach.html

Data: 2011-10-27 02:21:00
Autor: Marek
ciuchy na jesień
yoshko aka a'mal:

Ze swojej strony na rower polecam co¶ bez membrany czyli Marmot
Approach -  http://8a.pl/page,produkt,id,3295,approach.html

Chyba bez warstwy ocieplaj±cej? Bez membrany s± zwykłe polary :).
Ja jeĽdziłem dot±d w czwartej wersji windstopperowej kurtki Stormy
Pass Hi-Mountain. Ale na większy wysiłek była ciutkę za ciepła. Teraz
poleciłbym Milo Lahore. Nie ma warstwy ocieplaj±cej, więc człek się
nie przegrzewa i poci w mniejszym stopniu. ¦wietnie sobie radzi z
wiatrem, a z deszczem, jak to softshelle, do pierwszego prania :). Dla
osób używaj±cych kurtki także w nierowerowych zastosowaniach lub
jeżdż±cych z plecakiem, atutem będzie wysokie wszycie kieszeni
bocznych, nie ograniczaj±cych dostępu do nich po zapięciu pasa
biodrowego na kurtce. Zdecydowałem się na ten model ze względu na
podobn± do Stormy Pass konstrukcję. Kurtka ma również zamki pod
pachami. Po ich rozpięciu i otwarciu kieszeni ¶wietnie się wentyluje,
co ma znaczenie na przykład przy podjazdach. W odróżnieniu od dzieła
Hi-Mountain, kaptur jest zintegrowany, chowany w stójce. Ale wykonany
z tak lekkiego i cienkiego materiału, że nie czuje się tego. A gdy
jest potrzebny, wyci±ga się bardzo łatwo.

--
Marek

Data: 2011-10-27 16:36:35
Autor: Jan Srzednicki
ciuchy na jesieñ
On 2011-10-27, Marek wrote:
yoshko aka a'mal:

Ze swojej strony na rower polecam coĹ› bez membrany czyli Marmot
Approach -  http://8a.pl/page,produkt,id,3295,approach.html

Chyba bez warstwy ocieplającej? Bez membrany są zwykłe polary :).

Nie, właśnie bez membrany - o ile przez membranę rozumieć poliuretanową
(zwykle) warstwę laminatu o magicznych właściwościach. Wspomniany
Approach Jacket posiada gęstą tkaninę i jest mocno nieprzewiewny - i
faktycznie jest kawałkiem fajnego ciucha, na rower i nie tylko.

Data: 2011-10-27 10:19:21
Autor: Alfer_z_pracy
ciuchy na jesieñ
Olgierd napisał:
Nie wiem na czym polegają softszele za 150 zł

Akurat intensywnie używałem 2 softshelli właśnie z tej półki cenowej. W temperaturach powiedzmy od +5*C do -25*C, w absolutnie przeróżnych konfiguracjach z dodatkowymi warstwami. Jak dla mnie - bomba! Najważniejsze, że skutecznie blokują podmuchy zimowego wiatru. I w granicach rozsądku chronią przed wodą, wilgocią. Co do oddychalności: na pewno nie jest to "cerata", choć ewidentnie zdarza mi się być wilgotnym. Ale powiem szczerze że podczas szybkiej jazdy w _każdych_ ciuchach bywam wilgotny, nawet w Gore, więc uznaję to za coś normalnego, cudów nie oczekuję. Chyba, że w końcu Japończycy wymyślą tkaninę ssącą pot i jednocześnie dmuchającą ciepłym powietrzem :-), w przeciwnym przypadku (przynajmniej u mnie) _zawsze_ przy dużym wysiłku skóra nie będzie w 100% sucha, ale to są naprawdę detale.

Podsumowując, biorąc pod uwagę wieloletnie zmagania z różnymi polarami, kurtkami narciarskimi i innymi wynalazkami, softshell to moje ulubione wdzianko na temperatury bliskie zeru.

Oczywiście zastrzeżenie: jest mocno prawdopodobne że wspomniany softhell z GO Sportu jest tylko z nazwy tym samym, co te moje, no ale tego bez testu w realu nie da się stwierdzić.

Pzdr
A.

Data: 2011-10-27 14:45:07
Autor: Jan Srzednicki
ciuchy na jesieñ
On 2011-10-27, Fabian wrote:
[...]

To założenie może było gdzieś tam na początku dawno temu, ale teraz to
mocno mylÄ…ce. Teraz jako softshelle klasyfikuje siÄ™ zarĂłwno wiatrĂłwki
bezmembranowe, jak i te z membranÄ… przeciwwiatrowÄ… (m.in. Windstopper,
ktĂłry oddycha lepiej, niĹĽ niektĂłre bezmembranowe).

Data: 2011-10-27 12:26:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
ciuchy na jesień
Wilk, Wed, 26 Oct 2011 09:00:32 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:
[...]

Smutna prawda jest taka, że szczelne zamknięcie się w membranowej puszce i
tak sprawi, że się utopisz. Ja chwalę wszelakie bóstwa za wywietrzniki pod
pachami w mojej kurtce (Fjord Nansen Nordkapp). Mistrzostwem to ona nie
jest, bo jest do¶ć ciężka, ale jeĽdziłem i łaziłem w niej w różnych
warunkach i daje radę.

Wracaj±c do tematu w±tku: optymalnym wyj¶ciem jest nie softshell, a kilka
warstw. Przy -20 stopniach na rowerze zdarzało mi się jeĽdzić będ±c ubranym
w koszulkę (z krótkim rękawem), bluzę (jak±¶ do biegania z Decathlonu),
bluzę (rowerow± Rogelli) i kurtkę, w mojej SUBIEKTYWNEJ ocenie daje to
lepsze efekty niż ubranie się w koszulkę, gruby polar i kurtkę.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-10-26 18:35:03
Autor: solar
ciuchy na jesie
W dniu 2011-10-26 17:42, newsy pisze:
Witam
Szukam ciuchów na jesieñ lub ³agodn± zimê (coby pod kurtkê nie k³a¶c po³owy
szafy :-))
Co s±dzicie o softshellu Hi Tec Ganges? W Go Sporcie jest teraz promocja i
moÂżna go zanabyc za 149,99 PLN.
A skoro ju¿ przy Go Sporcie jeste¶my, s± równie¿ spodnie przeciwdeszczewe
Bruine 100 Pant (kosztuj± 49,99). Spodnie s± cienkie, wiêc trzeba co¶ pod
nie za³o¿yc. Tylko czy ochroni± przed deszczem?
Link do oferty (softshell na pierwszej, spodnie na drugiej stronie):
http://www.go-sport.pl/materialy/gazetki/OP10/index.html

Jak jeździsz powoli po bułki, to pewnie się nada prawie wszystko. Jak jeździsz bardziej wysiłkowo, to na zimno MSZ tylko Windstopper. Na pewno nie wchodź w rzeczy przeciwdeszczowe do jazdy "na stałe".
Więcej znajdziesz na mojej stronie.

"Musimy pamiętać, że spośród wszystkich religii i sekt w całej historii ludzkości Kościół papieski jest organizacją najbardziej zbrodniczą."
                                     teolog, filozof prof. H. Mynarek

Data: 2011-10-26 22:13:45
Autor: szaman (Baker)
ciuchy na jesie
On 10/26/2011 06:35 PM, solar wrote::

Więcej znajdziesz na mojej stronie.

Dawno u Ciebie na stronie nie gościłem, a tam widzę spore zmiany. Aż się oczy cieszą:)

sz

Data: 2011-10-28 07:25:41
Autor: Ryszard Mikke
ciuchy na jesień
newsy <sch30@WYTNIJWSTAWKEANTYSPAMOWAop.pl> napisał(a):
[...]

Nie znam tej, ale za dwie dychy wiecej kupilem w Deca taka szara kurtke, w
ktorej spokojnie przejezdzilem cala zime. Pod spodem w najwieksze mrozy
koszulka z dlugim rekawem i cienka bluza, z tego samego sklepu.

Tylko plecaka staralem sie nie wozic - troche sie balem, ze pod plecakiem sie
bardziej spoce i na ktorychs swiatlach przemarzne. Ale od czego sakwa...

--
rmikke

Data: 2011-10-28 07:32:45
Autor: Ryszard Mikke
ciuchy na jesień
Ryszard Mikke <rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

ktorej spokojnie przejezdzilem cala zime. Pod spodem w najwieksze mrozy
koszulka z dlugim rekawem i cienka bluza, z tego samego sklepu.

A, i deszcze tez swietnie znosila i przy jezdzie bez plecaka jakos nie
zapocilem sie specjalnie, a mam tendencje do pocenia sie od byle czego i
jezdze raczej szybko.

Krotko mowiac - kurtke chwale bardzo.

--
rmikke