co 4-7 pajac ma halogeny ??

Data: 2010-12-12 23:26:24
Autor: Kris
co 4-7 pajac ma halogeny ??
co to za moda by jezdzic na holegnach zima ?
nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m

malo tego jest zima jezdnia czarna i mokra, czy snieg to bardziej oslepia mozna jezdzic czy to typowe wiesniactwo i lans ?

Data: 2010-12-12 23:34:45
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-12 23:26, Kris pisze:
[...]

No jasne - jak nieg zalepia i nie wida "niebiezkich Zenonw z alledrogo" to trzeba si wyrnia, albo wyprnia...

Ech... z rozrzewnieniem wspominam C15 - miaa takie fajne lekarstwo na olepiajcych :) - dodatkowe halogenki nad kabin... Wystarczyo mrugn...
--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-12-12 23:37:06
Autor: Kris
co 4-7 pajac ma halogeny ??

Uytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisa w wiadomoci news:ie3iim$obt$1inews.gazeta.pl...
Ech... z rozrzewnieniem wspominam C15 - miaa takie fajne lekarstwo na olepiajcych :) - dodatkowe halogenki nad kabin... Wystarczyo mrugn...

co to bylo mniej wiecej
niebieskie bomby?

Data: 2010-12-13 00:00:06
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-12 23:37, Kris pisze:

[...]

Halogeny - 2 sztuki (H3 - 55W)  - wietne do jazdy nocnej...
Wida tutaj: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/galery/10866.jpg

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-12-13 10:11:38
Autor: J.F.
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Uytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisa
Ech... z rozrzewnieniem wspominam C15 - miaa takie fajne lekarstwo na olepiajcych :) - dodatkowe halogenki nad kabin... Wystarczyo mrugn...

Fabryczne ?

Czy to dozwolone w przepisach ?
Niby nigdzie nie pisze ze zabronione, a jednak niebieskich spryskiwaczy sie czepiaja ..

J.

Data: 2010-12-13 10:14:30
Autor: WOJO
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Czy to dozwolone w przepisach ?
Niby nigdzie nie pisze ze zabronione, a jednak niebieskich spryskiwaczy sie czepiaja ..

Nie chce mi si szuka, ale przepisy co mwi o max wysokoci, na ktrej mog znajdowa si wiata...
WOJO

Data: 2010-12-13 11:26:37
Autor: Sebastian Kaliszewski
co 4-7 pajac ma halogeny ??
WOJO wrote:
Czy to dozwolone w przepisach ?
Niby nigdzie nie pisze ze zabronione, a jednak niebieskich spryskiwaczy sie czepiaja ..

Nie chce mi si szuka, ale przepisy co mwi o max wysokoci, na ktrej mog znajdowa si wiata...

Tylne pozycyjne...

pzdr
\SK

Data: 2010-12-13 11:42:48
Autor: J_K_K
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Uytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisa w wiadomoci news:p48ht7-dmk.ln1bozon.softax.pl...
Nie chce mi si szuka, ale przepisy co mwi o max wysokoci, na ktrej mog znajdowa si wiata...

Tylne pozycyjne...

Nie tylko.

Pzdr

JKK

Data: 2010-12-16 00:05:55
Autor: Kris
co 4-7 pajac ma halogeny ??

WOJO wrote:
[...]

zwlaszcza te w jakies terenowej toyocie czy byc moze bylo to inne auto
lampy boczna wylaczona a na dole jakby dwie obrysowki na zderzaku i kto to dopucil do ruchu w polsce
tych swiatel wogole nie widac

Data: 2010-12-13 17:04:23
Autor: J.F.
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Uytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa w wiadomoci news:ie4o5q$od9$1news.lublin.pl...
Czy to dozwolone w przepisach ?
Niby nigdzie nie pisze ze zabronione, a jednak niebieskich spryskiwaczy sie czepiaja ..
Nie chce mi si szuka, ale przepisy co mwi o max wysokoci, na ktrej mog znajdowa si wiata...

Pytanie co to za swiatla. Mijania, drogowe, p-m ?

Bo jako dodatkowe ... no, ciekaw jestem czy dopuszczalne :-)

J.

Data: 2010-12-13 22:47:20
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-13 10:11, J.F. pisze:
[...]

Nie, ale to do czsto spotykana modyfikacja.
Byy spite z dugimi.
W takim stanie autko przechodzio przegldy i to uczciwe w PL a wczeniej w DE...

Czy to dozwolone w przepisach ?
Niby nigdzie nie pisze ze zabronione, a jednak niebieskich spryskiwaczy
sie czepiaja ..

Kolorek - zastrzeony dla pojazdw uprzywilejowanych..

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-12-12 23:42:18
Autor: syntax error
co 4-7 pajac ma halogeny ??
[...]

Ja WIDZ rnic przy opadach niegu i niewodocznych poziomych pasach ruchu. Dlatego uywam halogenw...

Data: 2010-12-13 00:30:03
Autor: 󶼿
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dokadnie tak.
I nie wiem jakim trzeba by durniem aby twierdzi, e wiatla przeciwmgowe (po wieniacku zwane halogenami) olepiaj.

-- -- -

Data: 2010-12-12 23:11:05
Autor: ptoki
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 13 Gru, 00:30, 󶼿 <antys...@interia.pl> wrote:
Dok adnie tak.
I nie wiem jakim trzeba by durniem aby twierdzi , e wiatla przeciwmg owe (po wie niacku zwane halogenami) o lepiaj .

Bo swieca po asfalcie i odbite swiatlo razi 2x bardziej.
Jakim trzeba byc glabem zeby nie rozumiec ze 2x wiecej swiatla oslepia
2x bardziej?
Lubisz jak ci sie przywala dlugimi po oczach?

Data: 2010-12-13 21:08:48
Autor: Adam 'Adak' Kpiski
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Jakim trzeba byc glabem zeby nie rozumiec ze 2x wiecej swiatla oslepia
2x bardziej?

Niezym, bo 2x wiecej wiata to raptem sqrt2 natenia ;-)

--
Adam 'Adak' Kpiski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborw, moe by tylko mniejsze zo"

Data: 2010-12-17 00:39:13
Autor: ptoki
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 13 Gru, 21:08, Adam 'Adak' Kpiski <a...@poczta.onet.pl> wrote:
> Jakim trzeba byc glabem zeby nie rozumiec ze 2x wiecej swiatla oslepia
> 2x bardziej?

Niez ym, bo 2x wiecej wiat a to raptem sqrt2 nat enia ;-)

Ale bierzesz pod uwage ze "wartosc oslepienia" nie wyraza sie samym
natezeniem?
Dodac trzeba by jeszcze co najmniej kat brylowy z ktorego swiatlo
pada, siakis griadient tegoz natezenia i pewnie jeszcze jakies mniej
istotne cechy.

Mozna prosto zrobic test.
Stanac przed samochodem z zapalonymi drogowymi postawic obok niego
kogos tak aby ledwie go widziec a nastepnie zapalic przeciwmgielne.
Czy osobe stojaca obok bedzie widac lepiej czy gorzej?

Data: 2010-12-14 11:48:04
Autor: krzysiek82
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-13 08:11, ptoki pisze:
Bo swieca po asfalcie i odbite swiatlo razi 2x bardziej.
Jakim trzeba byc glabem zeby nie rozumiec ze 2x wiecej swiatla oslepia
2x bardziej?
Lubisz jak ci sie przywala dlugimi po oczach?

chyba jest za prosty aby to poj :)

--
krzysiek82

Data: 2010-12-12 23:36:42
Autor: masti
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia pięknego Mon, 13 Dec 2010 00:30:03 +0100 osobnik zwany ąćęłńóśźż
wystukał:

Dokładnie tak.
I nie wiem jakim trzeba być durniem aby twierdzić, że światla
przeciwmgłowe (po wieśniacku zwane halogenami) oślepiają.

takim samym jak nie umieć skonfiguraować czytnika by poprawnie cytował.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-13 01:03:49
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-13 00:30, 󶼿 pisze:
Dokadnie tak.
I nie wiem jakim trzeba by durniem aby twierdzi, e wiatla przeciwmgowe (po wieniacku zwane halogenami) olepiaj.

Widzisz - jak pojedzisz troch to zrozumiesz, e:
a - mona uywa dowolnych wiate, byle by byo tego duo...
Przeciwmgowe, dalekosine, dzienne - jedno licho, kto by si na tym wyzna ale moja taczka musi by najjaniejsza...
b - nawet przewmgowe mona te tak ustawi, aby wieciy do gry i olepiay - szczeglnie w garaowych zderzakach...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-12-13 06:00:57
Autor: to
co 4-7 pajac ma halogeny ??
begin ąćęłńóśźż
Dokładnie tak.
I nie wiem jakim trzeba być durniem aby twierdzić, że światla
przeciwmgłowe (po wieśniacku zwane halogenami) oślepiają.

Zgadzam się całkowicie. Ja w mojej ekologicznej Toyocie Prius poszedłem dalej i zamontowałem reflektory dalekosiężne zasilane zielonymi bateriami słonecznymi. Używam ich zawsze po zmroku (nawet w mieście) wydatnie  zwiększając swoje bezpieczeństwo. Dzięki zielonym bateriom słonecznym reflektory są samowystarczalne energetycznie co oznacza, ze korzystanie z nich nie zwiększa emisji dwutlenku węgla, a więc gazu zabójczego dla naszej matki -- Ziemi.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-13 12:20:14
Autor: Borys Pogoreo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia 13 Dec 2010 06:00:57 GMT, to napisa(a):

Zgadzam si cakowicie. Ja w mojej ekologicznej Toyocie Prius poszedem dalej i zamontowaem reflektory dalekosine zasilane zielonymi bateriami sonecznymi. Uywam ich zawsze po zmroku (nawet w miecie) wydatnie  zwikszajc swoje bezpieczestwo. Dziki zielonym bateriom sonecznym reflektory s samowystarczalne energetycznie co oznacza, ze korzystanie z nich nie zwiksza emisji dwutlenku wgla, a wic gazu zabjczego dla naszej matki -- Ziemi.

 Powiniene przemyle monta maej turbiny wiatrowej na dachu swojej
ekologicznej Toyoty Prius (CE i RoHS). Jak wiadomo mnstwo wiatru dookoa
auta si marnuje. Mgby tym wiatrem zasila arwki owietlajce panele
soneczne. Bdziesz tym samym produkowa prd podwjnie ekologiczny i
sprzedasz nadwyki CO2 innym uczestnikom ruchu.

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-12-13 14:08:56
Autor: Gabriel 'wilk'
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-13 12:20, Borys Pogoreo pisze:
[...]

ROTFL - czyscisz mi monitor :-)

Mwi prawd i umie prawd y - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2010-12-14 02:53:10
Autor: Rafał \"SP\" Gil
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-13 12:20, Borys Pogoreło pisze:

  Powinieneś przemyśleć montaż małej turbiny wiatrowej na dachu swojej
ekologicznej Toyoty Prius (CE i RoHS). Jak wiadomo mnóstwo wiatru dookoła
auta się marnuje. Mógłbyś tym wiatrem zasilać żarówki oświetlające panele
słoneczne. Będziesz tym samym produkował prąd podwójnie ekologiczny i
sprzedasz nadwyżki CO2 innym uczestnikom ruchu.

Borys ... ja przywykłem do tego, że Ty forwardujesz na prhn ;), nie wiedziałem, że również pretendujesz do nagrody za "posta roku" ;)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-12-14 08:39:12
Autor: Borys Pogoreo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia Tue, 14 Dec 2010 02:53:10 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

[...]

Borys ... ja przywykem do tego, e Ty forwardujesz na prhn ;), nie wiedziaem, e rwnie pretendujesz do nagrody za "posta roku" ;)

 Ja tylko si staram wczu w wiadomo ekologiczn na miar UE, to teraz
modne ;)

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-12-14 09:42:00
Autor: Seba
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia Tue, 14 Dec 2010 08:39:12 +0100, Borys Pogoreo napisa(a):

[...]

I to jest wanie mi na miar naszych aktualnych potrzeb!
;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-12-14 02:51:17
Autor: Rafał \"SP\" Gil
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-13 00:30, ąćęłńóśźż pisze:
Dokładnie tak.
I nie wiem jakim trzeba być durniem aby twierdzić, że światla przeciwmgłowe (po wieśniacku zwane halogenami) oślepiają.

Ja wychodzę z założenia, że skoro przeciwmgielne na mokrej nawierzchni (oblodzonej również) nie oślepiają kierowcy z przeciwka, to i moje długie nie mają prawa oślepiać kierowców z przeciwka ... to, że sobie wciepałem 100 WATT żarówki w długie, to inna bajka  ...

Kochajmy się jak bracia - rozliczajmy jak żydzi.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-12-14 11:46:36
Autor: krzysiek82
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-13 00:30, 󶼿 pisze:
Dokadnie tak.
I nie wiem jakim trzeba by durniem aby twierdzi, e wiatla przeciwmgowe (po wieniacku zwane halogenami) olepiaj.

Mao jedzisz i jestem niekulturalnym czowiekiem. Codziennie widuje takich burakw i kademu wale dugimi.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-16 00:08:29
Autor: Kris
co 4-7 pajac ma halogeny ??

Uytkownik "syntax error" <no@mail.com> napisa w wiadomoci news:ie3j4p$8sf$1node1.news.atman.pl...
Ja WIDZ rnic przy opadach niegu i niewodocznych poziomych pasach ruchu. Dlatego uywam halogenw...

ta pewnie daja ci widocznosc w podczerwieni i widzisz na niebiesko
wiecej swiatla od strony kierowcy to rowniez swiatlo odbite w twoim kierunku

sobie doswietlasz zaledwie niecale kiladziesiat cm

halogeny sa po to by byc widocznym
ich sila zawsze jest znikoma jesli chodzi o doswietelenie drogi
chyba ze masz duze

dlatego tez 2 pary swiatel zawsze oslepiaja

Data: 2010-12-17 08:01:34
Autor: Lukasz
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Uytkownik "Kris" <nictuniema@wp.pl> napisa w wiadomoci news:iebi4a$jb9$1mx1.internetia.pl...
[...]

witam, takze sie wtrace:
ostatnio wypytuje znajomych czy przeszkadza im jak ktos za nimi albo z naprzeciwka jedzie na przednich przeciwmgielnych - jeszcze nikt nie odpowiedzial zeby go to oslepialo, co innego z tylnymi, wiadomo- kazdego to wq..
Ja tez czasem wlacze halogeny, przy opadach sniegu i slabo widocznych pasach na autostradzie latwiej trzymac sie swojego pasa, ale wlasnie po zjebkach na cb (od tirowcow- tym to najbardziej przeszkadza bo moje halogeny swieca wprost do ich kabin przy ziemi...) zaczalem wypytywac innych czy to faktycznie przeszkadza.
Z reszta przy slabej widocznosci (a gesty snieg jest niewiele lepszy niz mgla) mam prawo uzywac halogenow.

Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2010-12-12 23:50:06
Autor: neoniusz
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 10-12-12 23:26, Kris pisze:
nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m

A co ma 50 metrow widocznosci do halogenow?

Tak, pomyliles to sobie z tylnym przeciwmglowym.

Data: 2010-12-13 01:33:00
Autor: WS
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 13 Gru, 07:02, to <t...@abc.xyz> wrote:

> co to za moda by jezdzic na holegnach zima ? nawet gdy sypie snieg
> widocznosc nie spadza ponize 50m

Niestety nie ma jasnych kryteriw mwicych o tym, kiedy mona uywa
przednich wiate przeciwmgowych, a bardzo szkoda.

przeciez sa... (a czy sensowne, to juz inna sprawa)

Art. 30. 1. Kierujcy pojazdem jest obowizany zachowa szczegln
ostrono w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystoci
powietrza, spowodowanej mg, opadami atmosferycznymi lub innymi
przyczynami, a ponadto:
  1)   kierujcy pojazdem silnikowym jest obowizany:
a)  wczy wiata mijania lub przeciwmgowe przednie albo oba te
wiata jednoczenie,

Art. 51. 5. Na drodze krtej, oznaczonej odpowiednimi znakami
drogowymi, kierujcy pojazdem moe uywa przednich wiate
przeciwmgowych od zmierzchu do witu, rwnie w warunkach normalnej
przejrzystoci powietrza.

czyli podczas opadow (w tym sniegu) mozna legalnie uzywac

WS

PS. Wczoraj wieczorem wracalem z Zywca i praktycznie wszyscy mieli
wlaczone (ja tez) - sypalo tak, ze na dlugich nie dalo sie jechac (jak
przy klasycznej mgle), a przeciwmgielne oswietlaly ladnie pobocze -
wszystko bylo zasypane sniegiem i trzeba bylo sie wpatrywac ile go
jest ;), zeby nie zakopac sie na poboczu... Jak juz warunki poprawily
sie na tyle, ze trojke mozna bylo wrzucic, to wylaczylem, bo juz nic
nie dawaly ...

Data: 2010-12-13 10:54:05
Autor: Przembo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
*WS* w wiadomoci
news:8157bf47-45b4-43d6-843e-57f62639f864fj16g2000vbb.googlegroups.com napisa(a):
[...]

Strasznie pynna definicja, nieraz nie ma potrzeby uywania wycieraczek, a opad wystpuje. Zasadno uywania przecimgielnych ju nie.

[...]

Ty wyczye, a wczeniej jechae w czasie solidnych opadw, droga krta... To teraz sobie wyobra obrazek z miasta nad morzem gdzie od dawna nie pada,  a na w miare adnie utrzymanych mokrych ulicach co chwile jedzie zapominalski. "to" fajnie okreli z czego to wynika, dodatkowe reflektory to by luksus, tak u nasz jak i na zachodzie - wida wiele aut posiada tylko takie luksusowe wyposaenie :/

Pozdr

Data: 2010-12-13 03:06:54
Autor: amos
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 12 Gru, 23:26, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:
co to za moda by jezdzic na holegnach zima ?
nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m

To moze napisz, kiedy Twoim zdaniem mozna i powinno sie uzywac
przednich swiatel przeciwmglowych?

--
amos

Data: 2010-12-13 11:11:18
Autor: kamil
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 13/12/2010 11:06, amos wrote:
[...]

Zaparz sobie kawy, usiadz wygodnie, napisz na kartce slowo "przeciwmgielne" wielkimi literami. Teraz sprobuj napisac je jeszcze raz na rozne sposoby, na przyklad rozbijajac na "przeciw" i "mgielne".

Dam ci czas do obiadu na rozwiazanie zagadki, jesli sprawi klopot - pisz smialo a dam podpowiedz!

A tak powaznie, to mnie jakos przeciwmgielne nie oslepiaja z przeciwka. Jesli ktos ma problem, moze pora na wizyte u okulisty?

Kamil

Data: 2010-12-13 05:36:08
Autor: amos
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 13 Gru, 12:11, kamil <ka...@spam.com> wrote:
Zaparz sobie kawy, usiadz wygodnie, napisz na kartce slowo
"przeciwmgielne" wielkimi literami. Teraz sprobuj napisac je jeszcze raz
na rozne sposoby, na przyklad rozbijajac na "przeciw" i "mgielne".

Ale pijesz do przeciwmglowe vs przeciwmgielne, czy moze do slowa
"mgla" w nazwie.

Bo jesli do tego drugiego to rozumiem, ze drogowych uzywasz zawsze,
gdy jestes na drodze ;)

--
amos

Data: 2010-12-13 15:44:51
Autor: Excite
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 13.12.2010 14:36, amos pisze:
Ale pijesz do przeciwmglowe vs przeciwmgielne, czy moze do slowa
"mgla" w nazwie.

Pije do tego że jest to tylko nazwa którą ktoś wymyślił z uproszczeniem. Tak jak świateł mijania używa się jako dziennych, tak przeciwmgielnych można używać przy ograniczonej widoczności niekoniecznie mgłą.

Data: 2010-12-14 03:01:57
Autor: Rafał \"SP\" Gil
co 4-7 pajac ma halogeny ??
[...]

BZDURA.

Ograniczona widoczność, 2 warianty.

1. Deszcz, że ja pierdolę.
2. Mgła, że ja pierdolę.

W w/w punktach przejedź się w wariantach:

1. Mijania+pm
2. Mijania
3. PM

KPW ?

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-12-14 03:17:54
Autor: amos
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 14 Gru, 03:01, "Rafa \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:

> Pije do tego e jest to tylko nazwa ktr kto wymyli z
> uproszczeniem. Tak jak wiate mijania uywa si jako dziennych,
> tak przeciwmgielnych mona uywa przy ograniczonej widocznoci
> niekoniecznie mg.

BZDURA.

Ograniczona widoczno, 2 warianty.

1. Deszcz, e ja pierdol.
2. Mga, e ja pierdol.

Ty moze najpierw wytrzezwiej a potem pisz.
Bo piszesz to samo, co napisal Excite zarzucajac mu bzdury.

--
amos

Data: 2010-12-13 13:45:23
Autor: Przembo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
*kamil* w wiadomosci news:ie4v0m$2vt$1inews.gazeta.pl napisal(a):
A tak powaznie, to mnie jakos przeciwmgielne nie oslepiaja z przeciwka. Jesli ktos ma problem, moze pora na wizyte u okulisty?

Tak powaznie to chinskie ksenony zalozone przez domoroslych specw, zle wsadzone zarwki do reflektora (przykladowo H4 w reflektorze glownym czy P21/5W z tylu) czy naduzywanie swiatel to wielkiej rznicy nie ma. A takie ich ustawienie by strumien swietlny "atakowal" nisko przelatujace statki powietrzne to juz w ogle bajka. W kazdych warunkach da sie jezdzic wiec moze faktycznie nie ma po co wymagac normalnosci... juz od dawna pomagam takim osobnikom :)

Pozdr

Data: 2010-12-13 14:19:29
Autor: Excite
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 13.12.2010 12:11, kamil pisze:
Zaparz sobie kawy, usiadz wygodnie, napisz na kartce slowo
"przeciwmgielne" wielkimi literami. Teraz sprobuj napisac je jeszcze raz
na rozne sposoby, na przyklad rozbijajac na "przeciw" i "mgielne".

Radze to samo zrobić ze "światła mijania". Napisać na kartce i wyszukać różnice w literkach względem "światła do jazdy dziennej".

Data: 2010-12-13 13:37:25
Autor: kamil
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 13/12/2010 13:19, Excite wrote:
[...]

Mnie akurat tez zawsze zastanawialo, kto tlumaczyl te terminologie na jezyk polski. :)

Kamil

Data: 2010-12-13 05:50:07
Autor: amos
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 13 Gru, 14:37, kamil <ka...@spam.com> wrote:
Mnie akurat tez zawsze zastanawialo, kto tlumaczyl te terminologie na
jezyk polski. :)

Jakos musieli nazwac. Co za roznica czy przeciwmgielne czy
przeciwzachmurzeniowe. Nazwy uniwersalnej, ktora kazdemu dogodzi nie
znajdziesz.

--
amos

Data: 2010-12-13 16:12:38
Autor: Przemysław Czaja
co 4-7 pajac ma halogeny ??

Użytkownik "amos"

Jakos musieli nazwac. Co za roznica czy przeciwmgielne czy
przeciwzachmurzeniowe. Nazwy uniwersalnej, ktora kazdemu dogodzi nie
znajdziesz.

Światła ograniczonej widoczności - i wszystko jasne ;-)

Data: 2010-12-13 22:18:36
Autor: Jaroslaw Berezowski
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia Mon, 13 Dec 2010 16:12:38 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

Światła ograniczonej widoczności - i wszystko jasne ;-)
No ale po co ci swiatla, ktorych nie widac za bardzo?

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-12-14 09:34:00
Autor: Artur M. Piwko
co 4-7 pajac ma halogeny ??
In the darkest hour on Mon, 13 Dec 2010 11:11:18 +0000,
kamil <kamil@spam.com> screamed:
[...]

Zaparz sobie _kawę_, usiądź wygodnie, napisz na kartce zdanie
"kupić słownik języka polskiego" wielkimi literami.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
[ 09:33:05 user up 12651 days, 21:28,  1 user, load average: 0.63, 0.04, 0.87 ]

                Yeah, God is dead, he laughed himself to death.

Data: 2010-12-20 12:18:19
Autor: Raf :-)
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia Tue, 14 Dec 2010 09:34:00 +0100, Artur M. Piwko napisa(a):

[...]

Zaparz sobie _kaw_, usid wygodnie, napisz na kartce zdanie
"kupi sownik jzyka polskiego" wielkimi literami.

Nie bd taki hop do przodu, bo Ci z tyu zabraknie :)

http://usjp.pwn.pl/haslo.php?id=4813234

(ogldanie w sowniku rozwinicia hasa jest patne, ale wystarczy zobaczy
nagwek)

To, e kamil troluje nie znaczy jeszcze, e ywcem poera dzieciaczki
wychodzce ze szkoy - po prostu jest zwykym burakiem i tyle. Szkoda
"twoich nerw".

Raf :-)

Data: 2010-12-14 02:59:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-13 12:06, amos pisze:

To moze napisz, kiedy Twoim zdaniem mozna i powinno sie uzywac
przednich swiatel przeciwmglowych?

Skup się ... W czasie gdy przemieszczamy się przez zamglony odcinek drogi.

Teraz druga sensacja - celem polepszenia sobie widoczności *bezwzględnie należy* wyłączyć światła mijania, bo we mgle światła mijania rozpierdalają doszczętnie luksus, jaki zapewniają światła przeciwmgłowe.

Skup się po raz trzeci - znajdź zamglony odcinek drogi i przejedź go korzystając z wymienionych 4 wariantów:

- na światłach: mijania
- na światłach: mijania+przeciwmgłowych
- na światłach: mijania+przeciwmgłowych+długich

- na światłach: przeciwmgłowych (tylko)+postojowych

Następnie zwal se konia arbuzem, następnie zwal se konia żyletką a na końcu zwal se konia ząbkiem czosnku.

Następnie wróć i opowiedz o efektach doświadczeń, które Ci zaproponowałem.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-12-14 03:24:19
Autor: amos
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 14 Gru, 02:59, "Rafa \"SP\" Gil" <use...@motopower.pl> wrote:
> To moze napisz, kiedy Twoim zdaniem mozna i powinno sie uzywac
> przednich swiatel przeciwmglowych?

Skup si ... W czasie gdy przemieszczamy si przez zamglony
odcinek drogi.

Nie musze, ja dobrze wiem kiedy mam uzywac lansiarskich
przeciwmgielnych. Tylko nie rozumiem swiatloczulych, ktorzy swieca
dlugimi po oczach, gdy je mam wlaczone. I nie jest to bynajmniej w
czasie deszczu.
Pytalem natomiast autora watku co _jego_ zdaniem jest wyznacznikiem
kiedy mozna wlaczyc swiatla zima.

[cut bzdety]

Nastpnie zwal se konia arbuzem, nastpnie zwal se konia yletk
a na kocu zwal se konia zbkiem czosnku.

Nastpnie wr i opowiedz o efektach dowiadcze, ktre Ci
zaproponowaem.

LOL. Pretendujesz do Gila Roku? Dobra wiadomosc: wygrales!
Teraz mozesz sobie wybrac jedna z w/w nagrod.

--
amos

Data: 2010-12-14 09:00:20
Autor: Ktostam
co 4-7 pajac ma halogeny ??

... rozpierdalają doszczętnie luksus, jaki zapewniają światła przeciwmgłowe.
zły dzień?

Następnie zwal se konia arbuzem, następnie zwal se konia żyletką a na
końcu zwal se konia ząbkiem czosnku.
Następnie wróć i opowiedz o efektach doświadczeń, które Ci zaproponowałem.

nie, chyba złe wspomnienia eksperymentów na własnym ciele

Kolego Gilu idź ochłoń bo smarkaczem na kilometr ciągnie.

Chyba się starzeję. Bo o ile w mowie jestem w stanie dużo przełknąć to słowo pisane kłuje mi oczy.

Data: 2010-12-14 09:36:01
Autor: Przembo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
*Ktostam* w wiadomości news:4d072414$0$21001$65785112news.neostrada.pl
napisał(a):
[...]

Szkoda że odniosłeś się tylko do tego, a tak się składa że SP jako niemal jedyny ma doświadczenie w jeździe we mgle, nie mgiełce przy której rodzaj włączonych świateł wiele nie zmienia, a prawdziwej mgle. W trudnych warunkach jak ktoś ma włączone światła mijania to albo warunki nie są trudne i przeciwmgłowe tylko odrobinke poprawia sytuacje, albo kierowcy zależy by widzieć białą ściane przed maską.

Ale żeby to zrozumieć trzeba choć raz w życiu jechać w prawdziwej mgle, czego większość w tym wątku nie doświadczyła.

Pozdr

Data: 2010-12-14 11:01:55
Autor: Ktostam
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-14 09:36, Przembo pisze:

[...]

Oczywiście masz racje. Jak jest gęsta mgła nikt poza SP nie wyjeżdża samochodem. Wybacz ale zdarzało się mnie (i zapewne wielu jeszcze osobom, tak tak, nawet czytających tę grupę) i w takiej mgle jeździć. Fakt faktem być może to zasługa halogenów a może i mój brak doświadczenia i dyletanctwo uchroniło mnie przed jazdą gdzie odległość od pobocza sprawdzało się nogą przez otwarte drzwi. Jeśli o takiej mgle piszesz to faktycznie, doświadczenia nie mam.
Po drugie rozumiem że przednie halogeny potrafią denerwować (szczególnie w deszczu i źle ustawione). Ale to i tak jest niczym przy notorycznie włączanych tylnych lampach przeciwmgłowych które IMHO przeszkadzają dużo bardziej. Sam staram się nie używać i jednych i drugich bez potrzeby, ale jeśli już to kilku(nasto?) krotnie częściej przydają mi się przednie. A jak mocno sypie śniegiem też potrafię sobie przyświecić.

A wracając do zarzutów merytorycznych to żeby do czegoś się odnosić i z kimś dyskutować warto przenieś rozmowę na inny poziom. I tak jak wcześniej pisałem o ile "w mowie" ekspresję jestem  w stanie zrozumieć, wybaczyć, zignorować lub z politowaniem przytaknąć to giętki język pisany mnie boli. Być może dlatego że nie jest ulotny.

Łosiek

Data: 2010-12-14 11:42:03
Autor: Przembo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
*Ktostam* w wiadomości news:4d074093$0$21002$65785112news.neostrada.pl
napisał(a):
[...]

Jak byś przeczytał uważnie i ze zrozumieniem to byś wiedział o jakich warunkach pisałem zamiast płodzić to co powyżej.

[...]

Jak to znacznie pomaga to czemu nie? Ja jestem na tym punkcie odrobinke przeczulony bo w 95% przypadków trafiam na takich co świecą bez potrzeby. Jak taki jedzie za mna to zawsze uznaje że widoczność musi być mniejsza niż 50m, w ogóle w kolumnie pojazdów czy w gęstym ruchu używanie jakichkolwiek dodatkowych świateł poza na prawde nielicznymi przypadkami jest zbędnę i irytujące.

[...]

:)

Pozdr

Data: 2010-12-14 03:34:11
Autor: amos
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 14 Gru, 11:42, "Przembo" <xxxxxxxxx...@xx.xx> wrote:
Jak to znacznie pomaga to czemu nie? Ja jestem na tym punkcie odrobinke
przeczulony bo w 95% przypadkw trafiam na takich co wiec bez potrzeby.
Jak taki jedzie za mna to zawsze uznaje e widoczno musi by mniejsza ni
50m, w ogle w kolumnie pojazdw czy w gstym ruchu uywanie jakichkolwiek
dodatkowych wiate poza na prawde nielicznymi przypadkami jest zbdn i
irytujce.

Tu Ci przyznam 100% racji. Niejednokrotnie ludzie wlaczaja dodatkowe
swiatla zupelnie o nich zapominajac. A bardzo czesto mozna je wylaczyc
gdy warunki sie zmienia.

Nie chce nikogo tlumaczyc ale byc moze jest to spowodowane rozna
tolerancja kierowcow na "trudne warunki na drodze". Mnie jednak
bardziej przeszkadzaja tylne przeciwmglowe, niz halogeny szczegolnie
gdy wlaczone w miescie w bardzo dobrych warunkach pogodowych.
Najlepsze chyba rozwiazanie tego problemu to automatyczne wylaczanie
sie swiatel po zgaszeniu silnika. Wyklucza to wtedy mozliwosc tego, ze
ktos zapomnial je wylaczyc i jezdzi na notorycznym przeciwmgielnym.

Przyznac tez trzeba racje, ze w pewnych warunkach swiatla mijania +
halogeny pogarszaja widocznosc.

--
amos

Data: 2010-12-14 11:44:06
Autor: Cavallino
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:

[...]

Kto uznaje?
Bo jeśli on - to często ma prawo świecić, jeśli Ty (i włączasz tylne) to prawa nie masz.

Data: 2010-12-14 12:11:20
Autor: Przembo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
*Cavallino* w wiadomości news:4d074a74$0$27038$65785112news.neostrada.pl
napisał(a):
[...]

Ma prawo nie ma powodu, ja nie mam prawa a mam powód, proste :)

Pozdr

Data: 2010-12-14 12:19:36
Autor: Cavallino
co 4-7 pajac ma halogeny ??
napisał(a):
[...]

Ma prawo nie ma powodu,

Ocena należy do niego nie do Ciebie.
Może ma kurzą ślepotę i halogeny go ratują?

ja nie mam prawa a mam powód, proste :)

Na tej samej zasadzie kapelusznik jedzie lewym pasem, a co bardziej nerwowi przyblokowani przez niego, uczą go rozumu po wyprzedzeniu również go blokując.

Wyluzujcie ludzie, od takich odgrywek to tylko chamówa się na drodze robi.
Melisa by się przydała.

Data: 2010-12-17 19:57:18
Autor: Przembo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
*Cavallino* w wiadomości news:4d0752c6$0$22813$65785112news.neostrada.pl
napisał(a):
[...]

No wiesz... jak mi siedzi na zderzaku to jego przecimwgłowych nie widze i jest ok, jak jedzie daleko to też mnie to nie rusza... ale jak jedzie delikwent blisko choć słabo widzi to działam tak by jechał dalej, a tylne świateło o znacznie większej mocy niż pozycyjne działa. A co do uwagi o kurzej ślepocie, to żadne tłumaczenie, masz ten problem że się na to powołujesz? Ja nie, ale znam osobe która jeździ tylko za dnia, ale wiudać nie wszyscy są odpowiedzialnymi kierowcami :/

[...]

Przydałoby się szanować innych kierowców, ja domyślnie każdemu ułatwiam jazde, ale czy brak ułatwienia komuś jazdy lub, jak w tym przypadku, przeważnie skuteczna próba to odgrywka? Proponujesz coś innego wobec gości mających Cie kompletnie gdzieś? Chętnie wysłucham, jak to kulturalnie sprawić by nie jechać przed lub za (zależnie od okoliczności) takim baranem :)

Pozdr

Data: 2010-12-17 20:38:34
Autor: Cavallino
co 4-7 pajac ma halogeny ??
[...]

Nie, ale znam ludzi którzy mają.

Ja nie, ale znam osobe która jeździ tylko za dnia, ale wiudać nie wszyscy są odpowiedzialnymi kierowcami :/

Dokładnie.
I lepiej że taki sobie ułatwi, zapalając dodatkowe lampy, niż ma w Ciebie wjechać, bo nie zauważy, nie sądzisz?

Przydałoby się szanować innych kierowców, ja domyślnie każdemu ułatwiam jazde, ale czy brak ułatwienia komuś jazdy lub, jak w tym przypadku, przeważnie skuteczna próba to odgrywka?

Jeśli komuś hamujesz przed nosem tylko ze względu na jego halogeny, to ciężko to inaczej nazwać.

 Proponujesz coś innego wobec gości
mających Cie kompletnie gdzieś? Chętnie wysłucham, jak to kulturalnie sprawić by nie jechać przed lub za (zależnie od okoliczności) takim baranem

Prosto - ustawiasz lusterko na tryb nocny i większość problemu znika.

Data: 2010-12-18 10:27:07
Autor: Przembo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
*Cavallino* w wiadomości news:4d0bbc4c$2$27029$65785112news.neostrada.pl
napisał(a):
[...]

Przykro mi że nie podziele Twojego poglądu, w takiej sytuacji te lampki w dzień nic nie dadzą bo osobnik widzi dobrze, a w nocy takie osoby jeżdzić nie powinny. Poza tym czy włączenie w moim pojeździe odpustowych lampek nie pomoże takiemu osobnikowi? Przecież wg. Twojej teorii będę jeszcze bardziej widoczny... tak się składa że postępuje w myśl tej zasady i widząć auto nadużywające świateł robie to samo co ów kierownik...

[...]

No niestety to już sobie sam dośpiewałeś...

[...]

Ale to rozwiązanie połowiczne, ja nie chce by w moim pobliżu jechała łamaga. Jak ktoś przy dobrej widoczności odpala wszystko co ma na pokładzie, to albo ma problem z jazda, albo z psychiką. Działam tak by zwiększyć dystans między nami, dla naszego współnego bezpieczeństwa, przestawienie lusterka nie sprawi że słabowidzący nagle odzyska sokoli wzrok, ani nie przybędzie rozumu temu co ma nawalone pod kopułą.

Pozdr

Data: 2010-12-13 04:11:45
Autor: czupakabra
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 12 Gru, 23:26, "Kris" <nictuni...@wp.pl> wrote:

malo tego jest zima jezdnia czarna i mokra, czy snieg to bardziej oslepia
mozna jezdzic czy to typowe wiesniactwo i lans ?

Niestety potwierdzam - typowe wieniactwo.
Jadc w sobot Kudowa-Wroc. co czwarty mia przeciwmgielne - droga
mokra (momentami mawka) - wic wszystko si odbijao.
Jeszcze rok temu byo lepiej - jeden na 10 mia wczone.
Na wikszo jadcych "za" pomaga chwilowe wcznie wasnych
przeciwmgielnych.

pozdrawiam
Sebastian

Data: 2010-12-13 05:48:11
Autor: amos
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 13 Gru, 13:11, czupakabra <sebb...@go2.pl> wrote:
Jeszcze rok temu byo lepiej - jeden na 10 mia wczone.
Na wikszo jadcych "za" pomaga chwilowe wcznie wasnych
przeciwmgielnych.

To dokladnie tak jak ze swiatlami w dzien. Jesli ludzie nie potrafia
pomyslec i sami swiadomie zdecydowac kiedy nalezy ich uzywac a kiedy
jest to niebezpieczne - trzeba okreslic to ustawa.

A potem znowu milony dyskusji swiatlofoby kontra cichociemni ;)
--
amos

Data: 2010-12-13 06:03:20
Autor: to
co 4-7 pajac ma halogeny ??
begin Kris
co to za moda by jezdzic na holegnach zima ? nawet gdy sypie snieg
widocznosc nie spadza ponize 50m

Niestety nie ma jasnych kryteriów mówiących o tym, kiedy można używać
przednich świateł przeciwmgłowych, a bardzo szkoda.

malo tego jest zima jezdnia czarna i mokra, czy snieg to bardziej
oslepia mozna jezdzic czy to typowe wiesniactwo i lans ?

Wieśniacki lans, moda wywodząca się z czasów, gdy poldon miał "halogeny", a malczan nie miał.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-19 01:29:42
Autor: Adam Paszczyca
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia 13 Dec 2010 06:03:20 GMT, to napisa(a):

Niestety nie ma jasnych kryteriw mwicych o tym, kiedy mona uywa
przednich wiate przeciwmgowych, a bardzo szkoda.
Ale s. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/

Data: 2010-12-19 09:14:26
Autor: to
co 4-7 pajac ma halogeny ??
begin Adam Płaszczyca
Niestety nie ma jasnych kryteriów mówiących o tym, kiedy można używać
przednich świateł przeciwmgłowych, a bardzo szkoda.
Ależ są.

To je przytocz.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-19 15:04:25
Autor: Adam Paszczyca
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia 19 Dec 2010 09:14:26 GMT, to napisa(a):

Ale s.
To je przytocz.

Przecie juz przytoczyli w tym wtku odpowiednie przepisy.
Wystarcza, e widoczno jest ograniczona zjawiskami atmosferycznymi. --

Data: 2010-12-19 14:11:08
Autor: to
co 4-7 pajac ma halogeny ??
begin Adam Płaszczyca
Przecież juz przytoczyli w tym wątku odpowiednie przepisy. Wystarcza, że
widoczność jest ograniczona zjawiskami atmosferycznymi.

Pisałem o "jasnych kryteriach", stwierdzenie o "ograniczonej widoczności" jest bardzo niekonkretne i dla każdego może oznaczać co innego.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-19 12:25:29
Autor: WS
co 4-7 pajac ma halogeny ??
On 19 Gru, 15:11, to <t...@abc.xyz> wrote:

Pisaem o "jasnych kryteriach", stwierdzenie o "ograniczonej widocznoci"
jest bardzo niekonkretne i dla kadego moe oznacza co innego.

Nie przesadajmy, podobnie jest skonstruowane wiele innych przepisow,
np

Art. 12.6. Jeeli przemarsz kolumny pieszych odbywa si w warunkach
niedostatecznej widocznoci:

Art. 51"... w czasie od zmierzchu do witu.."

Trudno podac calkowicie jednoznaczne, albo bedzie to praktycznie
nieweryfikowalne (albo trzeba bedzie wozis kalendarz z godz. wschodu i
zachodu slonca)... np. te 50m przy wlaczeniu tylnego swiatla - niby
jest precyzyjnie, tylko z jaka dokladnoscia mozna to stwierdzic na
oko? ;) Zwlaszcza, ze mgla najczesciej uklada sie pasami roznej
gestosci i wlasciwie nalezalo by co kilkanascie sekund wlaczac/
wylaczac to swiatlo...

Pozostaje zdrowy rozsadek ;) np. jesli nikt nie jedzie za nami, to
wlaczamy, ale jesli jedziemy w kolumnie, z odstepami ~kilka(nascie)
metrow, to mozna sobie podarowac to swiatlo pomimo mniejszej niz 50m
widocznosci...
Jak by tego nie sformulowac i tak bedzie ktos narzekal ;)

WS

Data: 2010-12-20 00:39:03
Autor: Adam Paszczyca
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia 19 Dec 2010 14:11:08 GMT, to napisa(a):

Pisaem o "jasnych kryteriach", stwierdzenie o "ograniczonej widocznoci" jest bardzo niekonkretne i dla kadego moe oznacza co innego.

Jest jednoznaczne. Jest opad - mona uywacf. --

Data: 2010-12-22 07:28:12
Autor: to
co 4-7 pajac ma halogeny ??
begin Adam Płaszczyca
Pisałem o "jasnych kryteriach", stwierdzenie o "ograniczonej
widoczności" jest bardzo niekonkretne i dla każdego może oznaczać co
innego.

Jest jednoznaczne. Jest opad - można używacf.

Może przeczytaj ten przepis.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-13 10:25:51
Autor: Przembo
co 4-7 pajac ma halogeny ??
*Kris* w wiadomoci news:ie3ihh$73k$1mx1.internetia.pl napisa(a):
[...]

Jak dla mnie to jeste po prostu nieuprzejmy za kkiem, jak widzisz auto swietlone jak choinka gdy nie ma takiej potrzeby nie moesz uy dugich lub tylnego przecimgowego by pomc temu kierowcy? Niektre auta maj ten sam reflektor do dugich i przecimgielnych, a dwignia jakby bliej kierownicy i szybciej si pomoe kierowcy jadcego z przeciwka, same zalety :)

Pozdr

PS. przednie przeciwmgielne i kryterium 50m nie ma adnego zwizku

Data: 2010-12-13 16:29:58
Autor: ererer
co 4-7 pajac ma halogeny ??
W dniu 2010-12-12 23:26, Kris pisze:
co to za moda by jezdzic na holegnach zima ?
nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m

Mam wywali H4 i wieczniki na zderzaku zamocowa?

--
ererer

Data: 2010-12-13 22:08:53
Autor: Marek Dyjor
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Kris wrote:
[...]

hm...

mam wraenie e zwyke arwki ty tylko w maluchach, zaporocach czy innych syrenkach mona jeszcze znale. :)

Data: 2010-12-14 07:52:18
Autor: yoytek
co 4-7 pajac ma halogeny ??
a czy w terenie zabudowanym ( nie mowie tu o wiochach jak sie leci gdzie na trasie i sie przez nie przelatue )
ale o wiekszych miastach

mozna uzywac halogenow ? ( swiatel przeciwmgielnych ? )

Uytkownik "Kris" <nictuniema@wp.pl> napisa w wiadomoci news:ie3ihh$73k$1mx1.internetia.pl...

Data: 2010-12-14 08:59:50
Autor: Franc
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Czy jeste pewny na 100% e to byy wiata przeciwmgielne? Widziae ich
homologacj? Bo to, e s w zderzaku o niczym nie wiadczy. Wielu producentw
owietlenia samochodowego, ma w swojej ofercie wiata do jazdy dziennej
zasilane arwk 25W ktre montuje si w miejscu wiate przeciwmgielnych
przednich. Z daleka, dla laika, takie wiata wygldaj jak przeciwmgielne, a
w rzeczywistoci rni si drastycznie.

Pzdrw

Franc "Rowery Poziome Rule"
--

Niczym niewyrniajcy si IMK P7
Granatowa j#@&$!*#na aba z D7F i LPG "TKP Edition"

Data: 2010-12-14 09:15:27
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Witam serdecznie.

co to za moda by jezdzic na holegnach zima ?
nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m
Jeli robi to w zgodzie z kodeksem (a do tego nie trzeba widocznoci mniejszej
ni 50m.) to miej pretensje do ustawodawcy. W przeciwnym wypadku to z siebie
robisz przytaczane indywiduum.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2010-12-19 01:29:02
Autor: Adam Paszczyca
co 4-7 pajac ma halogeny ??
Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:26:24 +0100, Kris napisa(a):

co to za moda by jezdzic na holegnach zima ?
nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m

No i co z tego? Jak kupie prawko, to teraz wydaj 10z na PoRD i go
przeczytaj.