co autor mia na myli?

Data: 2012-02-22 19:57:05
Autor: ...::QRT::...
co autor mia na myli?
Zasdniczo polski Unibike montuje rowery może bez wiekszej fantazji ale za
to solidnie. Poprawna koncepcja, dobry stosunek jakości do ceny, malowanie
takie se, ale kupując ich rower to w zasadzie można mieć pewność ze się
wtopy sie nie popełniło. Jednakże w tym roku zagościło u nich cudo zwane 269
http://www.unibike.pl/269.html
I niech mi ktoś wyjąśni sens takiej konstrukcji. Jak sie komu nie chce
pisać to wyjaśnie. Stalowy rower na przyzwoitym osprzęcie z kołem 29 z tyłu
ale (UWAGA!) z kołem 26 z przodu. Trek robi niby podobnie aczkolwiek zupełnie inaczej – duże koło jest na
przedzie, małe z tyłu, a ich uzasadnienie ma ręce i nogi. Ale jaka koncepcja stoi za tym Unibikem tego niestety zgłębić ni jak nie
mogę.

Data: 2012-02-22 20:08:59
Autor: kamil/Endurorider.pl
co autor miał na myśli?
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:w1eg1cuxoaky.1gidsluymyphv.dlg40tude.net...

Ale jaka koncepcja stoi za tym Unibikem tego niestety zgłębić ni jak nie
mogę.

DUŻO bardziej podoba mi się info ze strony głównej, że rower kupiony wysyłkowo NIE podlega gwarancji. Na stronie 12 tejże czytamy, że aby mieć gwarę to MUSISZ dokonać PŁATNEGO przeglądu w ASO Unibike a zapłacisz za to 10% WARTOŚCI ROWERU.

To jest znacznie fajniejsze niż fakt, że ktoś ktoś źle zamówił rozmiar kół w serii rowerów po prawie 6 tys PLN ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-02-22 20:20:44
Autor: ...::QRT::...
co autor mia na myli?
Dnia Wed, 22 Feb 2012 20:08:59 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

[...]

No fakt - ciekawy sposób ochrony swoich punktów sprzedaży. Aczkolwiek ma to
chyba tylko symboliczne znaczenie bo jak mi sie wydaje Unibikeami i tak nie
specjalnie handlowano w sieci.
To jest znacznie fajniejsze niż fakt, że ktoś ktoś źle zamówił rozmiar kół w serii rowerów po prawie 6 tys PLN ;)

koła to mają. To z widelacami chyba ktoś sie kopsnął. Co gorsza…
:)

Data: 2012-02-22 20:40:21
Autor: kamil/Endurorider.pl
co autor miał na myśli?
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:the990hph6cn.uysacd7r5g8s.dlg40tude.net...

To jest znacznie fajniejsze niż fakt, że ktoś ktoś źle zamówił rozmiar kół w
serii rowerów po prawie 6 tys PLN ;)

koła to mają. To z widelacami chyba ktoś sie kopsnął. Co gorsza…
:)

To jest taki "bonus" bo sprzedajesz wideł 26" razem z kołem i kupujesz TANIEJ (w domyśle) mało popularny wideł 29 " :)

Swoją drogą to wygląda to naprawdę obleśnie ;D

Data: 2012-02-22 20:12:48
Autor: piecia aka dracorp
co autor mia na myli?
Dnia Wed, 22 Feb 2012 20:40:21 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Swoją drogą to wygląda to naprawdę obleśnie ;D

A tam obleśnie, inaczej, nawet ciekawie.
Już nawet w unibike dają korby 2x10. A pedały najlepsze.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-02-22 21:02:01
Autor: Ignac
co autor mia na myli?

 Imo to jest sprzt dla celebrytw czyli do powieszenia na cianie
 w garau dowartocowuje posiadacza a nie jest nachalny eby go dosiada
 i gdzie nim jecha,moe wzbudza zachwyt u znajomych lub chocia
 niesmak czy odraz,nie wane jaki jest wane eby o nim mwi.
 Co mi si wydaje e jest to tani "chyt martedindowy".

 Ignac

Data: 2012-02-23 06:44:46
Autor: PeJot
co autor mia na myli?
W dniu 2012-02-22 22:02,  Ignac pisze:

  Imo to jest sprzt dla celebrytw czyli do powieszenia na cianie

I dla onanistw sprztowych.

--
P. Jankisz
"Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest

Data: 2012-02-23 09:49:36
Autor: Ignac
co autor mia na myli?
PeJot <PeJot@o2.pl> napisa(a):
W dniu 2012-02-22 22:02,  Ignac pisze:

>   Imo to jest sprzt dla celebrytw czyli do powieszenia na cianie

I dla onanistw sprztowych.

  ...a moe tylko czepiamy si postpu ktry de facto nigdy nie jest
  procesem skoczonym...to co dzi szokuje jutro moe sta si norm.
    Ignac

Data: 2012-02-23 12:23:44
Autor: PeJot
co autor mia na myli?
W dniu 2012-02-23 10:49,  Ignac pisze:

   ...a moe tylko czepiamy si postpu ktry de facto nigdy nie jest
   procesem skoczonym...to co dzi szokuje jutro moe sta si norm.

Albo zwyczajn maszynk do robienia pienidzy.

Data: 2012-02-23 12:43:19
Autor: ...::QRT::...
co autor mia na myli?
Dnia Thu, 23 Feb 2012 12:23:44 +0100, PeJot napisa(a):

W dniu 2012-02-23 10:49,  Ignac pisze:

   ...a moe tylko czepiamy si postpu ktry de facto nigdy nie jest
   procesem skoczonym...to co dzi szokuje jutro moe sta si norm.

Albo zwyczajn maszynk do robienia pienidzy.

jednak ja sadze i w tym wypadku mowa o jakie pomyce/wypadku przy pracy,
albo stosujc terminologi ewolucyjn spontaniczn a zarazem letaln
mutacj :>

Data: 2012-02-23 15:23:41
Autor: Coaster
co autor mia na myli?
On 2/23/12 12:43 PM, ...::QRT::... wrote:
[...]

Dlaczego pomylka skoro wiadomo, ze: "[...] One variation is to have a 29" front wheel and a 26" rear wheel (commonly called a "96er"). [...]"
i '[...] Another variation is to have a 26" front wheel with a 29" rear wheel (commonly called a "69er"). [...]".

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-02-23 16:17:18
Autor: ...::QRT::...
co autor mia na myli?
Dnia Thu, 23 Feb 2012 15:23:41 +0100, Coaster napisa(a):

On 2/23/12 12:43 PM, ...::QRT::... wrote:
[...]

oczywicie i wiadomo ze sie da co zreszt wida. Pytanie po co? dlaczego oni i kto to kupi?

Data: 2012-02-23 15:33:05
Autor: Ignac
co autor mia na myli?
PeJot <PeJot@o2.pl> napisa(a):
W dniu 2012-02-23 10:49,  Ignac pisze:

>    ...a moe tylko czepiamy si postpu ktry de facto nigdy nie jest
>    procesem skoczonym...to co dzi szokuje jutro moe sta si norm.

Albo zwyczajn maszynk do robienia pienidzy.

  ...to przede wszytkim

  Ignac

Data: 2012-02-22 21:17:07
Autor: Marcin J.
co autor miał na myśli?
[...]

Chodzi zapewne o geometrię. Wideł amortyzowany 26 cali daje mniej wiecej taką odległość główki do ziemi jak wideł sztywny 29. W stosunku do opcji "amrtyzowane 29" uzyskali możliwość obniżenia i skrócenia kokpitu. Czy z niej skorzystali - nie wiem, bo geo w podanym linku mi się nie wyświetla. Natomiast w stosunku do do wersji sztywnej 29 uzyskano amortyzację z wszystkimi jej zaletami i wadami. IMO ciekawy pomysł, sam kiedyś to rozważałem i szczerze pisząc nie miałbym nic przeciwko przetestowaniu :).

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-02-22 22:14:53
Autor: ...::QRT::...
co autor mia na myli?
Dnia Wed, 22 Feb 2012 21:17:07 +0100, Marcin J. napisał(a):

[...]

no ale jakie to ma zalety w stosunku do normalnego 26? Przednie koło jest
małe wiec kąt natarcia i zdolność do pokonywania nierówności jest takie
sama jak w 26. U treka przednie koło jest duże wiec działa na plus. Z kolei
duże tylne koło powoduje wydłużenie tylnych wideł wiec niby upośledza
zwrotność. Ten rower imo może mieć wady 29 (wieksza baza koł - gorsza
zwrotność) natomiast nie ma jego zalet (wiekszy kąt natarcia i lepsze
pokonywanie nierówności)

Data: 2012-02-23 09:00:11
Autor: Marcin J.
co autor miał na myśli?
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:wdqg40vo22jp$.mkhl0bevny8m$.dlg40tude.net...
[...]

Nic nie jest za darmo, jak już pisałem, przednie koło 29 z amorem też ma minusy - podobnie jak tylne potrzebuje więcej miejsca. To co zrobił Unibike można przetłumaczyć jako "bardziej komfortowy hardtail 26". Większe koło, jak zauważyłeś, przynajmniej teoretycznie powinno łatwiej pokonywać nierówności, właściwość ta wydaje się ważniejsza w przypadku koła osadzonego na sztywno.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-02-23 08:08:20
Autor: piecia aka dracorp
co autor mia na myli?
Dnia Thu, 23 Feb 2012 09:00:11 +0100, Marcin J. napisał(a):

Większe koło,
jak zauważyłeś, przynajmniej teoretycznie powinno łatwiej pokonywać
nierówności, właściwość ta wydaje się ważniejsza w przypadku koła
osadzonego na sztywno.

Ale nie powinno być wówczas na odwrót i duże z przodu?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-02-23 09:50:54
Autor: Marcin J.
co autor miał na myśli?
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:pan.2012.02.23.08.13.35dracorp.one.pl...
[...]

Znaczy się duże sztywne z przodu, a małe amortyzowane z tyłu? No cóż, jak wykazałem w innym poście nie takie rzeczy są możliwe. W sumie kto to wie, na pewno byłoby ciekawe.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-02-23 09:10:46
Autor: piecia aka dracorp
co autor mia na myli?
Dnia Thu, 23 Feb 2012 09:50:54 +0100, Marcin J. napisał(a):

Znaczy się duże sztywne z przodu, a małe amortyzowane z tyłu? No cóż,
jak wykazałem w innym poście nie takie rzeczy są możliwe. W sumie kto to
wie, na pewno byłoby ciekawe.
No nie o to mi chodziło. Raczej o małe sztywne z tyłu. Tak na oko wydaje mi się że lepiej jakby z przodu było 29", łatwiej wówczas by było pokonywać nierówności. A tył i tak się ciągnie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-02-23 11:57:55
Autor: Marcin J.
co autor miał na myśli?
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:pan.2012.02.23.09.16.02dracorp.one.pl...
[...]

Czyli oba sztywne, 29 - przód, 26 - tył. To oczywiście też ma sens, sam coś podobnego popełniłem, tyle, że tutaj chodzi o nieco inny "segment rynku". Powiedzmy, że zastanawiasz się nad fullem 26 (oba koła) ale masz niejakie wątpliwości, bo za ciężki, bo buja, przekombinowany itp. Unibike zaproponował coś pośredniego między fullem a hardtailem. Zamiast tylnego zawieszenia z kołem 26 dają sztywne 29. Długość tylnych widełek w obu przypadkach jest/może być porównywalna (zawieszenie też wymaga miejsca), sztywne 29 nie zapewni takiego komfortu i przyczepności jak dobrze zawieszone 26 ale powinno wypaść lepiej niż sztyne 26. IMO jak najbardziej ma sens.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-02-23 12:11:33
Autor: ...::QRT::...
co autor mia na myli?
Dnia Thu, 23 Feb 2012 11:57:55 +0100, Marcin J. napisa(a):

Uytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisa w wiadomoci news:pan.2012.02.23.09.16.02dracorp.one.pl...
Dnia Thu, 23 Feb 2012 09:50:54 +0100, Marcin J. napisa(a):

Znaczy si due sztywne z przodu, a mae amortyzowane z tyu? No c,
jak wykazaem w innym pocie nie takie rzeczy s moliwe. W sumie kto to
wie, na pewno byoby ciekawe.
No nie o to mi chodzio. Raczej o mae sztywne z tyu. Tak na oko wydaje
mi si e lepiej jakby z przodu byo 29", atwiej wwczas by byo
pokonywa nierwnoci. A ty i tak si cignie.

Czyli oba sztywne, 29 - przd, 26 - ty. To oczywicie te ma sens, sam co podobnego popeniem, tyle, e tutaj chodzi o nieco inny "segment rynku". Powiedzmy, e zastanawiasz si nad fullem 26 (oba koa) ale masz niejakie wtpliwoci, bo za ciki, bo buja, przekombinowany itp. Unibike zaproponowa co poredniego midzy fullem a hardtailem. Zamiast tylnego zawieszenia z koem 26 daj sztywne 29. Dugo tylnych wideek w obu przypadkach jest/moe by porwnywalna (zawieszenie te wymaga miejsca), sztywne 29 nie zapewni takiego komfortu i przyczepnoci jak dobrze zawieszone 26 ale powinno wypa lepiej ni sztyne 26. IMO jak najbardziej ma sens.

teoretycznie co piszesz moe niby mie sens. Tyle ze pomys jest tak
dziwaczny i target na tego typu produkt tak ograniczony i naprawd
nie wiem czy ktokolwiek to kupi. Gdyby taka koncepcja jeszcze bya lansowana przez jakiegokolwiek z duzych
graczy to moe - mogli by popync na tej fali. Przecie niemoliwym jest
(IMO) aby unibike nagle wpad na jak rewolucyjn koncepcj - nad czym
takim na pewno myleli inni skoro taki trek 69er istnieje (a moe nawet ju
nawet nieistnieje) od kilki przynajmniej lat. I niektrzy ten pomys
kopiowali. Poprostu sdze i jednak nie do koca to dziaao jak opisae, albo badania
wykazay iz chtnych na zakup takiego roweru zupenie nie byo.

Data: 2012-02-23 13:52:17
Autor: Tomasz Minkiewicz
co autor miał na myśli?
On Thu, 23 Feb 2012 12:11:33 +0100
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote:

Dnia Thu, 23 Feb 2012 11:57:55 +0100, Marcin J. napisał(a):

> [...]

teoretycznie co piszesz może niby mieć sens. Tyle ze pomysł jest tak
dziwaczny i target na tego typu produkt tak ograniczony iż naprawdę
nie wiem czy ktokolwiek to kupi. Gdyby taka koncepcja jeszcze była lansowana przez jakiegokolwiek z duzych
graczy to może - mogli by popłynąc na tej fali.

Nie wiem, czy można uznać, że to duży gracz, ale, przynajmniej kiedyś,
bardzo ważny – Cinelli. Parę lat temu robili rower, na sam widok
którego moje ślinianki przełączały się w tryb turbo: Cinelli ZZ Rats.
I ten rower miał właśnie taki układ kół (tzn. z tyłu nie było 29",
tylko normalne 28", ale generalna zasada ta sama).

Z tym, że jego target faktycznie był mocno ograniczony (ja niestety do
niego nie należałem), bo maszyna kosztowała tyle co dwa przyzwoite fulle
all-mountain. Ale za to była dużo piękniejsza niż one oba razem.
Właściwie to nie wiem, o osiągnięcie jakich praktycznych korzyści w nim
chodziło (myślę, że o zachowanie wysokości główki ramy na szosowym
poziomie, przy jednoczesnej amortyzacji, ale tylko tak myślę), w każdym
razie wygląd rowerka był tak świetny, że uważam samo to za wystarczające
uzasadnienie. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-02-24 17:03:32
Autor: piecia aka dracorp
co autor mia na myli?
Dnia Thu, 23 Feb 2012 11:57:55 +0100, Marcin J. napisał(a):

Czyli oba sztywne,
Nie. Z przodu 29" na teleskopie, a z tyłu sztywne 26". Ale to już nieistotne.

To tak jak ktoś napisał, że na szosę bardziej się nadaje. Ale w terenie? Nic tylko sprawdzić.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-02-23 15:19:10
Autor: Coaster
co autor miał na myśli?
On 2/23/12 9:08 AM, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Wtedy to bedzie "96er" a ten to "69er".
http://en.wikipedia.org/wiki/29er_(bicycle)#96_or_69_Variations

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-02-23 15:23:32
Autor: Alfer_z_pracy
co autor miał na myśli?
Coaster napisał:
http://en.wikipedia.org/wiki/29er_(bicycle)#96_or_69_Variations

"Depending on the manufacturer, these names can be, although rarely, reversed. For example, Trek introduced a "69er" in 2007 with a 29" front wheel and a 26" rear wheel."

Nie dziwota. Co łatwiej wymówić, sikstinajner czy najntysikser? :-)

A.

Data: 2012-02-23 15:36:59
Autor: Coaster
co autor miał na myśli?
On 2/23/12 3:23 PM, Alfer_z_pracy wrote:
Coaster napisał:
[...]

Eee, nie tu wymawia sie: 'syksnajner' i 'najnsykser'. Nie ma specjalnej roznicy. Ale '69' rozni sie w pewien zasadniczy sposob od '96'. ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-02-22 22:34:53
Autor: Krzyś Cierpiętnik
co autor miał na myśli?
....::QRT::... wrote:

Zasdniczo polski Unibike montuje rowery może bez wiekszej fantazji

O właśnie. Dla mnie ta nowa kolekcja to jeden wielki ziew, jeszcze
większy niż u Krossa :( A ten 269 tylko potwierdza, że Polscy (chociaż
kto ich wie?) projektanci są jacyś zakręceni albo cholernie mało
lotni. Jakby taką sztuką było podejrzeć co się robi na świecie i zrobić
jakiś _ładny_ i praktyczny, żeby nie powiedzieć ciekawy (nie mylić z
dziwaczny) rower z każdego gatunku? A nie w kółko te MTB, crossy i
jakieś badziewne trekkingi. Żenada. Mógłbym też opowiedzieć jak to
znajomy był (nie)szczęśliwym posiadaczem unibike'a flite, ale nie będę
kopał leżącego.

Dobrze chociaż, że się spisują jako dystrybutor Jagwire'a i Schwalbe i
są pod ręką ;)

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2012-02-23 11:38:38
Autor: ...::QRT::...
co autor miał na myśli?
Dnia Wed, 22 Feb 2012 22:34:53 +0100, Krzyś Cierpiętnik napisał(a):

...::QRT::... wrote:

[...]

jakby nie patrzeć to unibike robi rowery z niskiej i srednio-nieskiej
połki. Tutaj nie ma miejsca na fantazję. Fantazja to inna półka cenowa a
ich ten rynek specjalnie nie interesuje. ten 269 chyba miał być jakiś taki
„bardziej” ale jak sadze coś im nie wyszło :>

Kross z kolei kiedyś coś takiego bardziej niby z fantazją robić próbował -
stalowy SS, jakieś ostre. W tym roku żadnych takich wybryków już w ofercie
nie mają wiec widać ze chyba nie bardzo sie opylało. Ale mają np fule na oparte na jakieś mutacji VPP, mają składaki, mają rower
stricte wyścgowy, kobiece MTB.  IMO nie jest źle.

Data: 2012-02-23 09:43:15
Autor: Marcin J.
co autor miał na myśli?
http://allegro.pl/i2162537574.html

Tak a propos fantazji i sensu...

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-02-23 12:20:06
Autor: rmikke
co autor mia na myli?
Dnia Wed, 22 Feb 2012 19:57:05 +0100, ...::QRT::... naskroba/a:

[...]

Mysle sobie tak:

Jakby to byla przemyslana koncepcja, to na tej stronie powinna byc kupa
zachwytow, jakie to genialne i jakie ma super zalety (z cichym pominieciem wad,
ma sie rozumiec).

A skoro musimy zgadywac, to albo koncepcja nie do konca przemyslana, albo
rzeczywiscie trzeba bylo cos zrobic z partia ram 29" i widelcow 26"...

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-02-24 08:27:05
Autor: ikov
co autor miał na myśli?
A skoro musimy zgadywac, to albo koncepcja nie do konca przemyslana, albo
rzeczywiscie trzeba bylo cos zrobic z partia ram 29" i widelcow 26"...

Pewnie się nie znam i plotę farmazony, ale wg. mnie takie rozwiązanie z większym kołem z tyłu, przy takim samym przełożeniu i kadencji daje większą prędkość niż w 26. Widziałbym to bardziej w rowerach szosowych a nie mtb, gdzie mniejsze koło na sztywnym widelcu wymuszałoby bardziej aerodynamiczną pozycje...

Data: 2012-02-24 18:35:01
Autor: rmikke
co autor miał na myśli?
Dnia Fri, 24 Feb 2012 08:27:05 +0100, ikov naskroba/a:

[...]

Znasz sie, jak widac, niezle, tylko po co kombinowac z kolami, skoro mozna
odpowiednio zestawic przelozenia?

Data: 2012-02-24 22:12:33
Autor: Fabian
co autor miał na myśli?
On 23.02.2012 13:20, rmikke wrote:
[...]

Z drugiej strony, przez długi czas 29" było traktowane przez wielu jako nikomu nie potrzebny 100% marketing. Więc dlaczego tak czepiamy się tego pomysłu? Bo kultowe (ah! oh!) firmy takiego rozwiązania nie sprzedają?

Fabian.

Data: 2012-02-27 14:19:14
Autor: rmikke
co autor miał na myśli?
Dnia Fri, 24 Feb 2012 22:12:33 +0100, Fabian naskroba/a:

[...]

Ale czy ja sie czepiam pomyslu?

Zauwazylem jedynie, ze jesli to celowe, to nie zadbali o przekonanie mnie do tej
celowosci (jakby zadbali, tez bym podszedl, jak pies do jeza, bo juz tyle rzeczy
mi zachwalano... ale przynajmniej mialbym, jako potencjalny nabywca, jakies
pojecie, czemu to ma sluzyc). Przy takiej kasie, mogliby sie wysilic i sprobowac
mnie przekonac, zebym kupil to cudo zamiast zwyklego, solidnego roweru.

Druga mozliwosc - marketingowych zachwytow nie ma, bo po prostu poskladali
kawalki, jakie byly pod reka.

Reszta precla tez raczej sie zastanawia po co to...

Data: 2012-02-29 09:02:25
Autor: ...::QRT::...
co autor mia na myli?
Dnia Wed, 22 Feb 2012 19:57:05 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

[...]

tak swoją drogą na
http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a12/8922/Unibike+269/
ukazał sie opis roweru wraz z geometrią. I ta geometria wskazuje na to iż
rama to nie 29er z krótkim widelcem, ani żadna pomyłka ino świadomy twór
konstruktorów.  Uzasadnienie sensu konstrukcji mniej wiecej takie jakie podał  Marcin J. :)

co autor mia na myli?