co by grupa nie umarła

Data: 2013-07-14 22:02:14
Autor: megrims
co by grupa nie umarła
Urwałem klucz T30. Po prostu pękł w poprzek podczas odkręcania
śruby w silniku. Tak ze 3 mm zostały w śrubie. Zestaw narzędzi
kupiony w Castoramie wyglądał sensownie, ale nie była to jakaś
super marka.

Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?

Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
łeb gumówką?

Data: 2013-07-14 14:39:50
Autor: kogutek444
co by grupa nie umarła
W dniu niedziela, 14 lipca 2013 22:02:14 UTC+2 użytkownik megrims napisał:
[...]

jak sobie poradzisz to pojedz do tych baranów co koła przykręcali i im wpierdol. Chuje dojebią tak śruby kluczami pneumatycznymi że w drodze pomarzyć można o odkręceniu fabrycznym kluczem. Przy okazji niszczą felgi. Ale felgi nie ich i im koło chuja to lata.

Data: 2013-07-14 21:50:40
Autor: tᴏ
co by grupa nie umarła
kogutek444 wrote:

[...]

Kiedy ostatnio widziałeś felgi w silniku?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-14 14:54:22
Autor: kogutek444
co by grupa nie umarła
W dniu niedziela, 14 lipca 2013 23:50:40 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
kogutek444 wrote:

> [...]

> felgi. Ale felgi nie ich i im koło chuja to lata.

Kiedy ostatnio widziałeś felgi w silniku?

Jak za dużo wypiję to wszędzie widzę szare felgi. Co nie znaczy że profilaktycznie może jechać i wpierdolić tym od przykręcania kół. I tak im się należy.

Data: 2013-07-15 00:54:06
Autor: ZIWK
co by grupa nie umarła
W dniu 2013-07-14 23:50, tᴏ pisze:
kogutek444 wrote:

[...]

Dziasiaj ?
MĂłwisz i masz:
http://ipocars.com/imgs/a/b/o/t/j/citroen__citroen_cx_20_re_pallas_1986_10_lgw.jpg
Przy okazji rozwiązanie godzące zwolenników koła w bagażniku i pod nim :)

--
/\    Wojciech Smagowicz - KrakĂłw      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-07-14 21:52:17
Autor: AZ
co by grupa nie umarła
On 2013-07-14, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

[...]

Wez bo Cie jeszcze poslucha i przeczytamy w Superekspresie: nie mogl odkrecic poduszki silnika, pojechal i wpierdolil gumiarzom.

PS. Slowa klucz: "klucz T30", "śruba imbus".
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-14 23:55:48
Autor: megrims
co by grupa nie umarła
W dniu 2013-07-14 23:52, AZ pisze:
On 2013-07-14, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

[...]

Szydercy.

Jeszcze grupa nie zgineeeeła póki myyyy żyjeeemyyyy.

Data: 2013-07-14 23:51:22
Autor: megrims
co by grupa nie umarła [OT]
W dniu 2013-07-14 23:39, kogutek444@gmail.com pisze:
(ciach)

[...]

Przypomniało mi się coś. Kiedyś wyważałem koła w firmie, która
specjalizowała się w ogumieniu dla TIRów. Potem jak opony na
zimowe zmieniałem, to pół godziny 4 chłopa odkręcało te koła.
Używali metrowej rury i młotka :D. Upocili się koszmarnie.

Data: 2013-07-14 20:21:57
Autor: AZ
co by grupa nie umarła
On 2013-07-14, megrims <merimsNOSPAM@interia.pl> wrote:
[...]

Czyli tani badziew :-)

Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?

Kup sobie Beta albo Stanleya. Zadne Toya, Yato i inne wynalazki.

Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
łeb gumówką?

To ukreciles srube czy klucz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-14 21:36:28
Autor: tᴏ
co by grupa nie umarła
megrims wrote:

[...]

Z tych supermarketowych to tylko Proxxon, czy jakoś tak, mi się nie psuł. :) Szczególnie nasadki warto kupić dobre.

Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć łeb
gumówką?

Ja kiedyś wyfrezowałem dremelem szczelinę na płaski klucz i potem odkręciłem, ale to straszna prowizorka była. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-14 22:42:02
Autor: ZIWK
co by grupa nie umarła
W dniu 2013-07-14 22:02, megrims pisze:
[...]
Wyglądał, został sprzedany - spełnił swoją rolę...

Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?
Tanio, w miarę dobrze - Proxxton, YATO

Górna półka:
SNAP-ON CRAFTSMAN, Facom, GEDORE, DRAGON, WIHA :) - przekręcisz kulę ziemską, ale nie narzędzie.
Tylko widząc cenę nie płacz i nie szukaj w niej przecinka ;)

Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
łeb gumówką?
Zależnie od miejsca i sytuacji :( - jak łeb wystaje to można go naciąć i płaskim śrubokrętem potraktować - wcześniej zalewając naftą aby gwint poluzować.
Jak możesz wykręcić cały zespół i go rozwiercać na wiertarce kolumnowej to tak.

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-07-14 23:13:35
Autor: megrims
co by grupa nie umarła
W dniu 2013-07-14 22:42, ZIWK pisze:
[...]
Racja :(

  Górna półka:
SNAP-ON CRAFTSMAN, Facom, GEDORE, DRAGON, WIHA :) - przekręcisz kulę
ziemską, ale nie narzędzie.
Tylko widząc cenę nie płacz i nie szukaj w niej przecinka ;)
Jeśli to takie nieśmiertelne narzędzia, to można kupić raz a nie
ciągle wymieniać na gwarancji.

  naciąć i
płaskim śrubokrętem potraktować

Jedna z łap do silnika przykręcona była na 4 imbusy. 3 puściły, ale
lekko nie było. Myśląc o śrubokręcie, to nie ma szans. Jak te 3
puściły, to można było palcami wykręcać.

Data: 2013-07-14 21:23:19
Autor: AZ
co by grupa nie umarła
On 2013-07-14, megrims <merimsNOSPAM@interia.pl> wrote:

Jeśli to takie nieśmiertelne narzędzia, to można kupić raz a nie
ciągle wymieniać na gwarancji.

Jak bedziesz uzywal do tego do czego sluza (to znaczy nie uzywal klucza
jak mlotka itp.) to mozna powiedziec, ze wieczne.

Jedna z łap do silnika przykręcona była na 4 imbusy. 3 puściły, ale
lekko nie było. Myśląc o śrubokręcie, to nie ma szans. Jak te 3
puściły, to można było palcami wykręcać.

Popusczales je tylko czy wykrecales kazda po kolei? Jezeli to drugie to
prawdopodobnie jestes bogaty o kolejne doswiadczenie ;-) Trza bylo
zaczac od lekkiego poluzowania wszystkich a pozniej wykrecac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-07-14 23:52:23
Autor: megrims
co by grupa nie umarła
W dniu 2013-07-14 23:23, AZ pisze:
On 2013-07-14, megrims <merimsNOSPAM@interia.pl> wrote:

[...]

Ano to drugie. Zarówno blok jak i łapa aluminiowe. Jutro lecę do
Castoramy po gumówkę :D

Data: 2013-07-15 07:38:55
Autor: ddddddd
co by grupa nie umarła
W dniu 2013-07-14 23:52, megrims pisze:

Ano to drugie. Zarówno blok jak i łapa aluminiowe. Jutro lecę do
Castoramy po gumówkę :D

no to klucz sprawdził się w 200%, nie dość że go kupiłeś, to jeszcze dzięki niemu kupisz gumówkę :)

Lukasz

Data: 2013-07-15 13:16:14
Autor: Jacek
co by grupa nie umarła
W dniu 2013-07-14 23:13, megrims pisze:

  Górna półka:
SNAP-ON CRAFTSMAN, Facom, GEDORE, DRAGON, WIHA :) - przekręcisz kulę
ziemską, ale nie narzędzie.
Ja mam jeszcze dobrą opinię o SATA, a imbusy Yato też nie mają lekko u mnie i dają radę (nie mylić z Toya, bo to szajs).

Jedna z łap do silnika przykręcona była na 4 imbusy. 3 puściły, ale
lekko nie było. Myśląc o śrubokręcie, to nie ma szans. Jak te 3
puściły, to można było palcami wykręcać.
Jak łapa się trzyma tylko na jednej śrubie to zapnij łapę jakimś dużym kluczem i przekręć całość w lewo kawałek (o ile się da). Wtedy śruba się poluzuje i po ptokach.
Jacek

Data: 2013-07-15 14:08:08
Autor: Ukaniu
co by grupa nie umarła

Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:51e3d9fe$0$1453$65785112news.neostrada.pl...
Jak łapa się trzyma tylko na jednej śrubie to zapnij łapę jakimś dużym
kluczem i przekręć całość w lewo kawałek (o ile się da). Wtedy śruba się poluzuje i po ptokach.

Zwykle takie detale prócz śrub mają dodatkowo albo kołki albo tuleje ustalające.

Łukasz

Data: 2013-07-15 19:14:01
Autor: Jacek
co by grupa nie umarła
W dniu 2013-07-15 14:08, Ukaniu pisze:

Zwykle takie detale prócz śrub mają dodatkowo albo kołki albo tuleje
ustalające.
Jak mają to nic z tego, a jak nie mają to się łatwo odkręci.
Jacek

Data: 2013-07-15 23:38:06
Autor: megrims
co by grupa nie umarła
W dniu 2013-07-15 19:14, Jacek pisze:
[...]

Makita z cienką tarczą odkręciła ;) wszystko.

Data: 2013-07-14 22:57:48
Autor: mlodz
co by grupa nie umarła
Dnia Sun, 14 Jul 2013 22:02:14 +0200, megrims napisał(a):

[...]

Nie no, byk w temacie?

"żeby" też byś napisał rozdzielnie? Zresztą, to w temacie jest jakieś
takie gimbusiarskie, tfu.

Data: 2013-07-14 21:34:34
Autor: tᴏ
co by grupa nie umarła
mlodz wrote:

Nie no, byk w temacie?

"żeby" też byś napisał rozdzielnie? Zresztą, to w temacie jest jakieś
takie gimbusiarskie, tfu.

To nie forum ortografuw!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-18 00:13:59
Autor: mlodz
co by grupa nie umarła
Dnia 14 Jul 2013 21:34:34 GMT, tᴏ napisał(a):

To nie forum ortografuw!

Zgłaszam twoją kandydaturę na męża dla Stokrotki.

Data: 2013-07-15 07:56:31
Autor: Ukaniu
co by grupa nie umarła

Użytkownik "megrims" <merimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:krv043$b30$1usenet.news.interia.pl...
Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
łeb gumówką?

Jak się dziura w imbusie obrobiła to wsadzić ze 30 mm sześciokąta obcięte z dobrego klucza i go przyspawać porządnie. Śruba się zagrzeje i powinna puścić.
Jak się odkręca takie śruby to trzeba wyczyścić otwór dokładnie i nie napierać na klucz ale go raz a dobrze szarpnąć.

Łukasz

Data: 2013-07-15 17:46:55
Autor: scobowski
co by grupa nie umarła
[...]

Ja ze względu na podobną przygodę kupiłem zestawy torxowych i imbusowych "nasadek" honiton-a.
Jak dotąd żadnego nie popsułem, (acz kilka łbów poszło) a zdarzało mi się używać do odkręcania siły większej, niżby się wydała rozsądną do danego połączenia.

Znajomy - teĹź "grzebka-amator" chwali z kolei swoje proxxon-y.

Data: 2013-07-15 20:40:17
Autor: Tomasz Pyra
co by grupa nie umarła
[...]

To musiał być jakiś słaby klucz.
Parę razy udało mi się przekręcić klucz wewnątrz śruby, ale zawsze rozlazło
się gniazdo w śrubie, albo urwał cały łeb.

A końcówki torxów to mam Stanleya, więc żaden szał.
No chyba że masz jakąś super śrubę, ale nie sądzę żeby komuś się poduszki
silnika chciało niewiadomo czym przykręcać.

Czy jest jakaś firma wyjątkowo-markowo-wypasiona, która robi
narzędzia wyjątkowo odporne na ukręcanie?

Co zrobić ze śrubą imbus, która się ukręciła? Rozwiercić, czy uciąć
łeb gumówką?

To w końcu imbus czy torx?
W sumie obojętne.

Ja biorę (bo mam przygotowany) o numer większy klucz ribe, z końcówką
zeszlifowaną na płasko (a nawet lekko wklęsło - obrobione na małym kamieniu
szlifierskim) i wbijam go w łeb śruby, tak że wycina w niej nowe rowki
trochę szersze. Wtedy nim odkręcam.
Nie musi być ribe - może być to też torx.

co by grupa nie umarła