co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?

Data: 2010-02-16 15:25:04
Autor: Bartek
co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
stosujecie raz na jakis czas jakieś dodatki do przeczyszczenia ukladu wtryskowego?

jakie?

STP dostępne wszędzie, ale może coś innego polecacie? oczywiscie mowie o jednorazowej terapii... to też może być coś droższego niż 12 zł:)

--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;)

Data: 2010-02-16 15:30:14
Autor: Sebastian Sawicki
Bartek said the following on 16.02.2010 15:25:
STP dostępne wszędzie, ale może coś innego polecacie? oczywiscie mowie o jednorazowej terapii... to też może być coś droższego niż 12 zł:)

Jeden z serwisow mercedesa: jak dostaja auto ktore ma problemy z wtryskami to daja mu pochodzic nieco na czystym mixolu.
Ponoc czesto pomaga.
Ale moze tylko w mercedesach :)
S.

Data: 2010-02-16 17:56:52
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2010-02-16 15:30, Sebastian Sawicki pisze:
Bartek said the following on 16.02.2010 15:25:
STP dostĂŞpne wszĂŞdzie, ale moÂże coÂś innego polecacie? oczywiscie mowie
o jednorazowej terapii... to teÂż moÂże byĂŚ coÂś droÂższego niÂż 12 zÂł:)

Jeden z serwisow mercedesa: jak dostaja auto ktore ma problemy z
wtryskami to daja mu pochodzic nieco na czystym mixolu.
Ponoc czesto pomaga.
Ale moze tylko w mercedesach :)

Zamiast Mixolu lepiej się szarpnąć na któryś z syntetycznych olejów 2T - o wyższej klasie. Trzeba pamiętać o bardzo specyficznych warunkach panujących w układzie CR.
Ew. niektórzy zalecają dodatek nafty do ON - do usunięcia nagarów z końcówek wtryskiwaczy.

KaĹźdy z  takich patentĂłw i tak jest zdrowszy od OM (Oleju Mieszanego - niesłusznie nazywanego ON) dostępnego na znacznej części stacji.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-02-17 19:50:34
Autor: Seba
co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Dnia Tue, 16 Feb 2010 17:56:52 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK]
napisał(a):

[...]

I poważnie to pomoże , a nie zaszkodzi silnikowi z CR?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-02-17 21:59:03
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?

Data: 2010-02-18 08:39:30
Autor: Seba
co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?
Dnia Wed, 17 Feb 2010 21:59:03 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK]
napisał(a):

Popularne płukanki do silników zawierają właśnie znaczny % nafty - czasami do 100%. Opisana jako kreozyna (kreosene). Ma dobre właściwości penetrujące.

Tak, tak - to oczywiste. Tyle, że jeszcze nigdzie nie spotkałem się, żeby były takie środki
dedykowane do pompowtryskiwaczy czy CR. Zawsze jest to tylko informacja,
iż są przeznaczone do 'silników diesla'. Chyba, że sie coś na rynku
zmieniło.

Olej do 2-suwów ma za zadanie nasmarować pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze, a jednocześnie nie zostawić po sobie nagaru na końcówce wtryskiwacza i w cylindrze (spala się bezpopiołowo).

Z jednej strony producenci silników zakazują jakichkolwiek dodatków do ON, a z drugiej strony to co sprzedają na stacjach często jest cieczą tylko  lekko zanieczyszczoną ON...

Dla mnie ta dyskusja ma raczej charakter akademicki (po prostu raczej
nie stosuję uszlachetniaczy) - ale powiedz mi - jaka proporcja oleju np.
na 60 litrów ON byłaby wskazana?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-02-20 21:48:24
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-02-18 08:39, Seba pisze:

Dla mnie ta dyskusja ma raczej charakter akademicki (po prostu raczej
nie stosuję uszlachetniaczy) - ale powiedz mi - jaka proporcja oleju np.
na 60 litrów ON byłaby wskazana?

Wiesz - przeczytaj, na mixolu jest napisane, pewnie że 1:50 :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-02-22 10:48:22
Autor: Seba
Dnia Sat, 20 Feb 2010 21:48:24 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):
Wiesz - przeczytaj, na mixolu jest napisane, pewnie że 1:50 :D

Tak, tak wiem - mixol to olej do współczesnych, wysilonych dwutaktów.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

co do czyszczenia wtryskiwacz i ukladu - commonrail?