co jesli nie U-Lock?

Data: 2011-10-26 20:22:11
Autor: kamtzu
co jesli nie U-Lock?
Zonka postanowila jezdzic rowerem do pracy bez wzgledu na pogode i staram sie jej w tym pomoc jak tylko moge. Narzeka na u-locka bo nie zawsze potrafi sobie poradzic z przypieciem roweru no i ciezkie i niewygodne w transporcie. Co innego polecacie powiedzmy do 100zl? Mniej wiecej tyle warty jest rower :) Tak zeby zostawic go na pol godziny pod centrum handlowym.

1) linka bylaby najwygodniejsza ale wiadomo... znalazlem cos takiego http://www.kryptonitelock.com/Products/ProductDetail.aspx?cid=1001&scid=1001&pid=1187 12mm grubosci, 180cm dlugosci - jak sie uzywa takiej linki zwinientej w sprezyne? Zaleta ze mozna przymocowac na stale do ramy.
2) "kielbaska" - bezpieczniejsza cokolwiek od linki? wygodne to (sztywnosc)? Problem z przewozeniem.
3) lancuch? raczej ciezki...

czego uzywacie?

Drugie pytanie: jakie budzetowe opony 26'' na jesien/zime? Spokojna jazda miejskim rowerkiem 100% po utwardzonych drogach rowerowych i chodnikach.

Data: 2011-10-26 11:45:19
Autor: Michał Rz.
co jesli nie U-Lock?
On 26 Paź, 20:22, "kamtzu" <a...@a.pl> wrote:
3) lancuch? raczej ciezki...
Łańcuch nie jest tak strasznie ciężki, przynajmniej w porównaniu do
ulocka:)
1m grubego łańcucha, 8zł, ok 400-500g + kłódka 30zł, nie pamiętam ile
waży. Wystarczy uciąć połowę i masz tanie, całkiem ok zapięcie, lepsze
niż linki za xx-zł.
U-lock Kryptonite to ok. 1100g.

Data: 2011-10-26 20:57:22
Autor: kamtzu
co jesli nie U-Lock?
Użytkownik "Michał Rz." <dlaspamu@rocketmail.com> napisał w wiadomości news:1da59009-4444-4d69-9747-8a2fc0209c34f5g2000vbz.googlegroups.com...
On 26 Paź, 20:22, "kamtzu" <a...@a.pl> wrote:
Łańcuch nie jest tak strasznie ciężki, przynajmniej w porównaniu do
ulocka:)

hmm ogladam te gotowe z allegro to waza od 1 do ponad 3 kg

1m grubego łańcucha, 8zł, ok 400-500g + kłódka 30zł, nie pamiętam ile waży.

trzeba jeszcze ubranko uszyc :)

Wystarczy uciąć połowę i masz tanie, całkiem ok zapięcie, lepsze
niż linki za xx-zł.

Polowe czyli 50cm? Nie no to za malo. No i dalej musi przewozic to w koszyku. Jutro zajade do castoramy obejrzec ;)

Data: 2011-10-26 12:10:51
Autor: Michał Rz.
co jesli nie U-Lock?
On 26 Paź, 20:57, "kamtzu" <a...@a.pl> wrote:
Użytkownik "Michał Rz." <dlasp...@rocketmail.com> napisał w wiadomościnews:1da59009-4444-4d69-9747-8a2fc0209c34f5g2000vbz.googlegroups.com....
On 26 Paź, 20:22, "kamtzu" <a...@a.pl> wrote:

>Łańcuch nie jest tak strasznie ciężki, przynajmniej w porównaniu do
>ulocka:)

hmm ogladam te gotowe z allegro to waza od 1 do ponad 3 kg
Miałem na myśli kupowany na metry, chyba 8mm śr. Tamte może są grubsze
albo mają jakieś wstawki żeby wyglądały solidniej.

Polowe czyli 50cm? Nie no to za malo. No i dalej musi przewozic to w
koszyku. Jutro zajade do castoramy obejrzec ;)
U-lock po obwodzie ma podobnie, a da się zapiąć.
Możesz poprosić, żeby przy tobie cieli różnej szerokości ogniwka,
będziesz wiedział który wybrać:)

Data: 2011-10-26 22:56:30
Autor: Michał Pysz
co jesli nie U-Lock?
hmm ogladam te gotowe z allegro to waza od 1 do ponad 3 kg
Miałem na myśli kupowany na metry, chyba 8mm śr. Tamte może są grubsze
albo mają jakieś wstawki żeby wyglądały solidniej.

Tyle, że taki łańcuch od krowy to zabezpieczenie na poziomie grubszej linki jest.

mp.

Data: 2011-10-27 01:20:24
Autor: emil
co jesli nie U-Lock?
W dniu 2011-10-26 21:10, Michał Rz. pisze:
[...]

Miałem taki łańcuch : http://allegro.pl/lancuch-zabezpieczajacy-blokada-oxford-hd-chain-1m-i1897812807.html

Skrócony do 0.5m ważył dokładnie 2x tyle co keeper i był łatwiejszy do sforsowania (dał się przeciąć cęgami do prętów który tylko zadrapały ulock-a z obi).

0.5m to za krótko , zapinanie podobnie jak z ulokiem, dla wygody minimum 0.8m .

Data: 2011-10-26 22:55:34
Autor: Michał Pysz
co jesli nie U-Lock?
Mój U-LOCK kryptonite evolution waży jakieś 1.5kg
a łańcuch New York waży jakieś 3kg.

To jednak jest różnica.

Używam więc zależnie od potrzeb, zwykle łańcuch biorę jak trzeba spiąć dwa rowery.

mp.

Data: 2011-10-27 08:31:40
Autor: stepow
co jesli nie U-Lock?
Michał Rz. napisał:

> [...]
1m grubego łańcucha, 8zł, ok 400-500g + kłódka 30zł, nie pamiętam ile
waży. Wystarczy uciąć połowę i masz tanie, całkiem ok zapięcie, lepsze

Zwróć uwagę jak sprzedaje się takie łancuchy na metry. "Poproszę metr
tego grubego łancucha!" Przychodzi pani sprzedawczyni z nożycami i z
łatwościa odcina ten metr :-). Oczywiście taki łancuch wygląda solidniej
niez linka, lecz z odpornościa na przecięcie myślę że jest podobnie.
Lepiej jednak kupić coś hartowanego. Stosowałem łancuch i u ulock.
Łańcuch  był w takiej osłonie nylonowej, ta oslona dość szybko sie
brudziła no i brudzila ręce ubranie itd. Ulock tez sie brudzi, lecz
latwiej go utrzymac w czystosci - przecierasz wilgotna szmatą i już, no
i latwiej sie go przewozi - jezdzi sobie na dnie koszyka. Pozdrawiam,
Marek, Wroclaw
codziennie rowerem do pracy :-)

Data: 2011-10-27 13:20:02
Autor: Michał Rz.
co jesli nie U-Lock?
On 27 Paź, 08:31, stepow <WYWAL_TO@.z.pl> wrote:
Michał Rz. napisał:

> [...]

łatwościa odcina ten metr :-). Oczywiście taki łancuch wygląda solidniej
niez linka, lecz z odpornościa na przecięcie myślę że jest podobnie.
To musieli chyba grać "moi" sprzedawcy, bo zajęło im to z minutę:)
Widziałem za to jak szybko idą linki grubości palca - sekundy. Co
prawda tam sporo plastyku było.

Data: 2011-10-27 09:40:30
Autor: Alfer_z_pracy
co jesli nie U-Lock?
Michał Rz. napisał:
1m grubego łańcucha, 8zł, ok 400-500g + kłódka 30zł, nie pamiętam ile waży. Wystarczy uciąć połowę i masz tanie, całkiem ok zapięcie

Zanim wątkotwórca pobiegnie do supermarketu budowalnego, rozwiążmy równanie z takimi zmiennymi:
# panu w Castoramie odcięcie kawałka łańcucha z roli zajmuje: 3,5 sek.
# autor zakłada: "Tak żeby zostawić go na pół godziny pod centrum handlowym"
# może jeszcze dołóżmy taki cytat o kradzieży pod centrum handlowym "kradzież trwała kilka sekund, młody mężczyzna wyciągnął narzędzie z plecaka, którym przeciął linkę i po chwili odjechał z miejsca na moim rowerze, okropne!"
# wartość kradzionego roweru = 100 zł
# wartość zapięcia: 8+30 = 38 zł

No nie wiem, czy łańcuch od krowy to dobry pomysł (to znaczy wiem, ale nie powiem :-)

Pzdr
A.

Data: 2011-10-27 05:21:56
Autor: Wilk
co jesli nie U-Lock?
On 27 Paź, 09:40, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Michał Rz. napisał:

> [...]
> waży. Wystarczy uciąć połowę i masz tanie, całkiem ok zapięcie

Zanim wątkotwórca pobiegnie do supermarketu budowalnego, rozwiążmy równanie

Zanim wszyscy zdążą się zapienić w odwiecznej dyskusji o wyższości u-
locka nad linką czy łańcuchem - dla rozluźnienia pośladków polecam
opis przygody mojego kolegi z którym startowaliśmy w BBTour. Na to ani
łańcuch, ani u-lock, ani nawet linka nie pomoże:
http://waxmund.bikestats.pl/575323,Gorska-trzysetka-z-przygodami.html#comments

;)))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-10-27 21:52:58
Autor: szaman (Baker)
co jesli nie U-Lock?
On 10/27/2011 02:21 PM, Wilk wrote::

opis przygody mojego kolegi z którym startowaliśmy w BBTour. Na to ani
łańcuch, ani u-lock, ani nawet linka nie pomoże:
http://waxmund.bikestats.pl/575323,Gorska-trzysetka-z-przygodami.html#comments

Całe szczęście, że za koło nie zapiął:P

sz

Data: 2011-10-27 12:52:58
Autor: Titus Atomicus
co jesli nie U-Lock?
In article <1da59009-4444-4d69-9747-8a2fc0209c34@f5g2000vbz.googlegroups.com>,
 Michał Rz. <dlaspamu@rocketmail.com> wrote:

On 26 Paź, 20:22, "kamtzu" <a...@a.pl> wrote:
> 3) lancuch? raczej ciezki...
Łańcuch nie jest tak strasznie ciężki, przynajmniej w porównaniu do
ulocka:)
 A, to dziwne.
IMHO porownywalny skutecznoscia lancuch jest znacznie ciezszy od ulocka.
I drozszy.

1m grubego łańcucha, 8zł, ok 400-500g + kłódka 30zł, nie pamiętam ile
waży. Wystarczy uciąć połowę i masz tanie, całkiem ok zapięcie, lepsze
niż linki za xx-zł.
U-lock Kryptonite to ok. 1100g.
Ale trudno porownywac lancuch 'na metry' z ulockiem Kryptonita.
Poza tym - cudow nie ma. Jesli cos jest lekkie nie moze byc skuteczne.

A jesli chodzi o konkrety...
 W trekkingu uzywam ulocka Abusa Granita XPlusa (plus grubej linki do przedniego kola).
Ale do taniego 'holendra' na miasto wystarcza mi lancuch Cytadel (by Abus) za 100 cos zlotych. Lancuch woze w koszyku, i faktycznie wygodniej sie zaklada.

TA

Data: 2011-10-26 20:30:33
Autor: krzysiek
co jesli nie U-Lock?
Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:22:11 +0200, kamtzu napisał(a):

[...]

nie wiem na ile to by się sprwdziło w Twoim przypadku, ale mój U-lock jeździ ze mną tylko w wyjątkowych przypadkach. Na codzień wisi na stojaku pod biurem i czeka aż przyjadę :)
Jak ma się stała trasę to rozwiązanie dość wygodne.

--
krzysiek

Data: 2011-10-26 22:36:34
Autor: kamtzu
co jesli nie U-Lock?
Użytkownik "krzysiek" <xnerag@cbpmgn.barg.cy_ROT13_invalid> napisał w wiadomości news:j89ql9$k0b$1news.onet.pl...
[...]

w pracy to na rower czeka cieply garaz :) a trudno zeby kobita rozwieszala u-locki pod wszystkimi centrami handlowymi, poczta, rossmanem, warzywniakiem i piekarnia :D

Data: 2011-10-26 23:12:17
Autor: Lisciasty
co jesli nie U-Lock?
On 26 Paź, 22:36, "kamtzu" <a...@a.pl> wrote:
w pracy to na rower czeka cieply garaz :) a trudno zeby kobita rozwieszala
u-locki pod wszystkimi centrami handlowymi, poczta, rossmanem, warzywniakiem
i piekarnia :D

U-locki może nie, ale może jakaś samoróbka z grubaśnego łańcucha i
płaska kłódka z wymiennym bębnem, tak żeby do wszystkich zestawów
pasował ten sam klucz. Koszt niewielki, a zawsze można też komuś
znajomemu drugi klucz udostępnić ;)

L.

Data: 2011-10-27 08:32:44
Autor: geos
co jesli nie U-Lock?
Lisciasty wrote:
[...]

na szczypcach knipex widnieje oznaczenie "mocy szczypcowatości" podane w milimetrach średnicy drutu fortepianowego. kiedyś szukałem info na jego temat i wyszło, że to wytrzymałe bydle jest. czy nadałoby się do samoróbki linki tj. czegoś o wytrzymałości sporo większej niż ta ze sklepu?

pozdrawiam
geos

Data: 2011-10-27 22:05:00
Autor: emil
co jesli nie U-Lock?

[...]

Pewnie tak ale taka linka wyginała by się niewiele bardziej od jarzma ulocka.
Prościej byłoby zrobić kuty łańcuch z wysokogatunkowej stali.

Data: 2011-10-27 22:16:24
Autor: Jaroslaw Berezowski
co jesli nie U-Lock?
Dnia Thu, 27 Oct 2011 08:32:44 +0200, geos napisał(a):

[...]
Możliwe. Nadało się na opony łazika księżycowego, to może i tu wyrobi :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-10-27 15:17:02
Autor: krzysiek
co jesli nie U-Lock?
Dnia Wed, 26 Oct 2011 22:36:34 +0200, kamtzu napisał(a):

w pracy to na rower czeka cieply garaz  a trudno zeby kobita rozwieszala
u-locki pod wszystkimi centrami handlowymi, poczta, rossmanem,
warzywniakiem i piekarnia :D

oj tam oj tam... te kilkanascie ulocków to można w jeden dzień porozwieszać w strategicznych punktach miasta, to żaden problem...

tylko wozić potem te wszystkie klucze... ;)

--
krzysiek

Data: 2011-10-26 21:54:21
Autor: mt
co jesli nie U-Lock?
kamtzu pisze:
[...]

Co rozumiesz przez "kiełbaskę"? Takie składane szeklowe zapięcie? Moim zdaniem lepsze niż linka, tylko jednak przekracza budżet 100 zł. A do przewożenia jest to bardziej poręczne niż linka.

--
marcin

Data: 2011-10-26 22:05:24
Autor: kamtzu
co jesli nie U-Lock?
Użytkownik "mt" <telepski@interia.pl> napisał w wiadomości news:j89oem$sk8$1usenet.news.interia.pl...
Co rozumiesz przez "kiełbaskę"?

linka+pancerz
http://allegro.pl/listing.php/search?string=kie%C5%82*&category=16430

Data: 2011-10-26 22:23:21
Autor: mt
co jesli nie U-Lock?
kamtzu pisze:

Co rozumiesz przez "kiełbaskę"?

linka+pancerz
http://allegro.pl/listing.php/search?string=kie%C5%82*&category=16430

Aaa, bo ja myślałem o czymś takim:
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_szekla-fs-200-TRELOCK.html?PT=53181800&PZTA=8&HNT=T&PD=53010885&WSZDZ=T

--
marcin

Data: 2011-10-27 14:50:31
Autor: Dawid Wasilewski
co jesli nie U-Lock?

Użytkownik "kamtzu" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:j89j4h$k53$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Cześć,
Mam to : http://www.author.pl/akcesoria/zamki-i-zapiecia/zamki-i-zapiecia-1/achl-65 , za podobny komlet z casto i kłódką gerdy dałem prawie 100, posiadam i używam obu (na klatce) a firmowy biorę na  miasto, żaden przypadkowy leszcz się nie dobierze.

pozdro
Dawid

Data: 2011-10-27 22:14:50
Autor: Jaroslaw Berezowski
co jesli nie U-Lock?
[...]

Kiedyś widziałem program, gdzie trzy osoby rozwiązywały zadanie zabezpieczenia przeciwkradzieżowego. Najbardziej podobała mi się kierownica z przekładnią odwracająca kierunek skrętu - nie wyobrażam sobie jazdy na takim rowerze :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

co jesli nie U-Lock?