[tnk] co jest nie tak?

Data: 2009-03-08 19:35:05
Autor: Sebastian
[tnk] co jest nie tak?
cześć,

kupiłem dzis telewizje na kartę (dekoder i kartę własnie)
przyjechałem do domu, rozpokowałem i zabrałem się
do robienia kabli, kable sat skręcone, karta w dekoderze,
kabel euro do tv... włączam dekoder (techniat - ten z pakietu tnk)
i nic... tzn. po włączewniu kabla zasilania włącza ise na 3 sek.
zielona dioda, na ekranie pojawia się napis telewizja na kartę poczym
dekoder wyłącza się.. po 10 sek. znów sie włącza na 3 sek i znow się
wyłącza.. tak w koło ...
jak wyciągne kabel SAT to włancza się dekoder i nie wyłancza...
po włożeniu kabla w sumie dziąła dalej .. ale nie wyszkuje programów...
pytam bo sie kompletni ena tym nie znam .. czy problem jest z sysgnałem sat?
czy w gniazdku nie mam poprost utego sygnału, czy moze źle skręciłem kabel
czy co? : )

Data: 2009-03-08 19:53:17
Autor: Sat_Diver
[tnk] co jest nie tak?
Nastał dzień 2009-03-08 19:35, Sebastian donosi, że:
[...]

1. Stawiam na zwarcie w kablu np. na F-kach (końcówkach) - sprawdź czy poprawnie są skręcone.
2. Sprawdź na tej instalacji inny tuner
3. Sprawdź swój tuner u znajomego na jego instalacji, by wykluczyć wadę tunera.

Data: 2009-03-08 20:08:54
Autor: Sebastian
[tnk] co jest nie tak?

1. Stawiam na zwarcie w kablu np. na F-kach (końcówkach) - sprawdź czy
poprawnie są skręcone.

własnie sprawdzam, mozliwe, ze źle skręciłem (jest gdzięs  w necie obrazkowa instrukcja
jak to zrobić), bo po włączeniu dekodera pojawia się asystent instalacji,
po wybraniu orientacji obrazu prosi o podłączenie anteny, gdy ja podłączam
do dekoreta ten sie resetuje...

2. Sprawdź na tej instalacji inny tuner

nie mam ...

3. Sprawdź swój tuner u znajomego na jego instalacji, by wykluczyć wadę tunera.

w tej chwili ni emam takiej mozliwości...

Data: 2009-03-08 20:11:28
Autor: Jingiel
[tnk] co jest nie tak?

1. Stawiam na zwarcie w kablu np. na F-kach (końcówkach) - sprawdź czy poprawnie są skręcone.
2. Sprawdź na tej instalacji inny tuner
3. Sprawdź swój tuner u znajomego na jego instalacji, by wykluczyć wadę tunera.

Tez stawsiam na zwarcie. Zasilanie konwertera probkuje i zabezpieczenie wylacza zasilanie jak jest zwarcie.

Jingiel

Data: 2009-03-08 20:19:34
Autor: Jingiel
[tnk] co jest nie tak?
Jingiel pisze:

[...]

tu masz przyklad obrazkowy
http://www.marine-electronics.net/techarticle/coax/f-con.htm

Data: 2009-03-08 20:22:09
Autor: Sebastian
[tnk] co jest nie tak?
Tez stawsiam na zwarcie. Zasilanie konwertera probkuje i zabezpieczenie wylacza zasilanie jak jest zwarcie.

tu masz przyklad obrazkowy
http://www.marine-electronics.net/techarticle/coax/f-con.htm

kurcze, i tak zrobiłem ... 2-gi raz skręciłem dla pewności..
czy moze byc zwarcie w gniazku w scianie?
mamy sat zbioczą, nowy budynek, moze cos źle podłączyli
jak to sprawdzić?

Data: 2009-03-08 20:31:41
Autor: Jingiel
[tnk] co jest nie tak?
Sebastian pisze:
[...]

Jaka sat zbiorcza? Moze ty do zbiorczej to podpiales??

Jingiel

Data: 2009-03-08 20:34:24
Autor: Jingiel
[tnk] co jest nie tak?

kurcze, i tak zrobiłem ... 2-gi raz skręciłem dla pewności..
czy moze byc zwarcie w gniazku w scianie?
mamy sat zbioczą, nowy budynek, moze cos źle podłączyli
jak to sprawdzić?

Jak macie multiswitche t sprobuj wylaczyc zasilanie konwertera w menu odbiornika. Ale cos mi se wydaje, ze ty podpiales do zwyklej kablowki. Uwazaj, bo mozesz uwalic tuner.

Jingiel

Data: 2009-03-08 20:44:20
Autor: Sebastian
[tnk] co jest nie tak?

Jak macie multiswitche t sprobuj wylaczyc zasilanie konwertera w menu
odbiornika. Ale cos mi se wydaje, ze ty podpiales do zwyklej kablowki. Uwazaj, bo mozesz uwalic tuner.

jest tu takie gniazdko, w którym jest TV, SAT i RADIO
teraz do TV mam podłączony tv, to odbiera programy naziemne.
tuner podłanczałem do SAT ... ale uwaga, po rozkręceniu gniazdka
jest tylko jeden przewód, hmm...
napewno mamy sygał sat bo w innych mieszkaniach to działa

Data: 2009-03-08 21:14:11
Autor: pawell32
[tnk] co jest nie tak?
Sebastian pisze:
[...]

i ma być tylko jeden, ale wygląda na to, że nie ma tam sygnału sat, skoro działa naziemna.
poproś tego co serwisuje tą instalacje, bo z tego co piszesz to coś
jest nie tak. Jakby instalacja była na multiswitchu to nie było by zwarcia, a zasilanie konwertera musi być włączone.

pawell

Data: 2009-03-08 21:27:34
Autor: Sebastian
[tnk] co jest nie tak?

[...]

coś jest nie tak.. albo z kablem albo cholera wie z czym,
bo przed chwila złapało sygnał i dekoder działa ...poczym
po paru minutach zonk .. restart dekodera... chyba jednak kabel...

Data: 2009-03-08 22:06:03
Autor: Wiewior
[tnk] co jest nie tak?
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:49b42713$1news.home.net.pl...
i ma być tylko jeden, ale wygląda na to, że nie ma tam sygnału sat, skoro działa naziemna.

No i co z tego, że działa naziemna? A jak ma byc inaczej?

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2009-03-08 23:18:33
Autor: pawell32
[tnk] co jest nie tak?
Wiewior pisze:
[...]

ano tak, że mogła by być tam sama naziemna, bo jeżeli jest instalacja
mieszana np. na multiswitchu nie powinna robić zwarcia, a bez multiswitcha tak.

pawell

Data: 2009-03-08 22:19:13
Autor: Sztej
[tnk] co jest nie tak?
"pawell32" <pahat@wp.pl> wrote in message news:49b42713$1news.home.net.pl...

i ma być tylko jeden, ale wygląda na to, że nie ma tam sygnału sat, skoro działa naziemna.

A dlaczego niby ma niebyć z powodu sygnału naziemnego? Teraz w instalacjach zbiorczych w jednym kablu puszcza się wszystko na raz (naziemną, radio i TV SAT). Oczywiście wszystko pięknie śmiga.

--
www.pustybak.pl - sprawdź gdzie najtaniej zatankujesz swoje auto

Data: 2009-03-08 22:21:10
Autor: Sebastian
[tnk] co jest nie tak?

A dlaczego niby ma niebyć z powodu sygnału naziemnego? Teraz w instalacjach zbiorczych w jednym kablu puszcza się wszystko na raz (naziemną, radio i TV SAT). Oczywiście wszystko pięknie śmiga.

czyli kabel pewnie mam do dupy, jutro kupie inny i zobaczę co i jak.

Data: 2009-03-08 23:20:03
Autor: pawell32
[tnk] co jest nie tak?
Sztej pisze:
[...]

wiem, bo takie robie, tylko czytaj dokładnie.
z następnego postu wynika, że czasem coś tam działa,
czyli gdzieś robi się zwarcie lub uszkodzona głowica w tunerze.

pawell

Data: 2009-03-09 09:56:47
Autor: Marek
[tnk] co jest nie tak?
Witam.Proponuję sprawdzić połączenie z masą gniazdo wejściowe anteny.Miałem takie same objawy i w końcu doszedłem do tego że gniado nie miało połączenia z metalową osłoną głowicy.Pozdrawiam.

Data: 2009-03-09 10:27:50
Autor: pawell32
[tnk] co jest nie tak?
Marek pisze:
Witam.Proponuję sprawdzić połączenie z masą gniazdo wejściowe anteny.Miałem takie same objawy i w końcu doszedłem do tego że gniado nie miało połączenia z metalową osłoną głowicy.Pozdrawiam.

jak by tak było to nie robiłby zwarcia, ale spróbuj odpiąć na chwile
kabel od naziemnej, jak jest tak j.w. może masa zamyka się przez tv i
się zapętla.

pawell

Data: 2009-03-09 21:23:51
Autor: Sebastian
[tnk] co jest nie tak?

jak by tak było to nie robiłby zwarcia, ale spróbuj odpiąć na chwile
kabel od naziemnej, jak jest tak j.w. może masa zamyka się przez tv i
się zapętla.

odpinałem juz ten kabel... zero pozytywnego efektu ..
jutro ma przyjść fachowiec od zarządcy, niech zobaczy co jest ....

Data: 2009-03-10 00:34:30
Autor: adresss
[tnk] co jest nie tak?
On Sun, 8 Mar 2009 19:35:05 +0100, "Sebastian" <nospam@nospam.pl>
wrote:

jak wyciągne kabel SAT to włancza się dekoder i nie wyłancza...

źle jest z gramatyką: włącza/wyłącza się

ja też stawiam na zwarcie, a że tuner się nie spalił, to chwała
Technisatowi za to.

ThinkXtra

Data: 2009-03-13 16:30:07
Autor: Sebastian
[tnk] co jest nie tak?

wrote:

jak wyciągne kabel SAT to włancza się dekoder i nie wyłancza...

źle jest z gramatyką: włącza/wyłącza się

aaaa zawsze miałem z tym problem ;)

a wracając do mojego problrmu,
to okazało sie, że coś było nie tak z gniazdkiem....
kable sprawne, tuner sprawny ..
gniazdko i sygnał był do d.

dziekuje wszystkim za porady i wskazówki :)

pozdrawiam
Sebastian

Data: 2009-03-14 11:30:58
Autor: Marek
[tnk] co jest nie tak?
Można wiedzieć jakie to gniazdko.

Data: 2009-03-14 14:03:11
Autor: Sebastian
[tnk] co jest nie tak?
Można wiedzieć jakie to gniazdko.

tak i nie..
mieszkam w nowym budynku w którym jest satelita zbiorcza,
sygnał doprowadzony jest do każdego mieszkania,
w scianie mam poprostu gniazdko w którym sa 3 złącza R, TV i SAT.
I co najciekawsze po "magicznych" wyczynach pana montera tv naziemna
zyskała tak na jakości, że np. TVN analogowy wydaje mi się lepszy, niż tez
z cyfry : ) ... analogowy jest taki .. analogowy, brak komplresji, no moze nie jest
taki kontrastowy... ale ten z cyfry wydaje sie byc przesterwany, widoczna kompresja
tyle, ze większy kontrast i jaśniejszy, nawet troche prześwietlony jakby..
choć to już historia na innego posta ; ) ... z tego co sobie poklikałem po kanałach
to najlepsza jakośc maja terroryści ;) czyli al jazira i inne wrogie naszej cywilizacji stacje ;)
a, że to niby kraje 3 świata... ech

: )

[tnk] co jest nie tak?