co jest wart Giant Tourer CS3?

Data: 2010-10-25 03:33:22
Autor: (p)
co jest wart Giant Tourer CS3?
Zastanawiam się nad zakupem wymieniownego w temacie pojazdu:
http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/tourer.cs.3/7712/45224/
do całorocznej jazdy głównie po mieście, czasem trochę dalej, ale bez
przesady.
Byłbym zobowiązany za uwagi na temat ew. słabych stron tego sprzętu..
Przy czym ogólne pojęcie na temat np. piasty Nexus 7 mam, bo używałem
wcześniejszego modelu.

Pozdrawiam

(pm)

Data: 2010-10-26 00:08:30
Autor: Maverick
(p) pisze:
[...]

Od 2 tygodni ujeżdzam wlasnie ten rower - codzienny dojazd do pracy 2x9km. Poczatkowo mial byc Street Scraper - ale dokladanie swiatel i blotnikow mnie przeroslo (w myslach).

Najwieksze zalety? Dynamo w piascie sprawuje sie dobrze na oswietlonych sciezkach - w calkowicie ciemnym terenie jest troche za malo swiatla, aby poruszac sie komfortowo i szybko. Mi to obecnie nie przeszkadza - ale w dluzszej podrozy trzeba sie zabezpieczyc. Blotniki sa dobre - jazda ~25km/h i zero pochlapanych spodni. Wygodny bagaznik. Tylne swiatlo widoczne i wyraźne - nawet przy zaladowanym bagazniku - bezpieczenstwo przede wszystkim.

Wady? Siedzenie - wygodne, ale amortyzowana sztyca = ruszajace sie siodelko - czasem sprawia to dziwne uczucie "plywania". Kola 28' - tylne bylo juz centrowane (za free jako serwis gwarancyjny) - co prawda nie oszczedzalem na kraweznikach, ale i nie przesadzalem - wydaje mi sie troche slabe. W poprzednim rowerze 24' wytrzymywaly sezon / 1-2kkm.
Hamulce - potrafia piszczec. Dzwonek jest dziwny - i nie zawsze trafiam palcem na wyczucie - poniewaz cynfielek jest w miare swobodny.

Najwieksza wada - ciezar - rama wielkosc XL (pewnie 21 lub 22) - waga ~18-19kg - IMHO troche ciezko, ale w sumie rama gruba, blotniki, bagaznik, do tego dwie piasty, wiec mozna to zrozumiec.

Jezdzi sie wygodnie, stabilnie. Mimo kol 28' w miare wygodnie mozna sie przeciskac miedzy samochodami. O predkosciach sie nie wypowiadam - za slaba forma na porownanie.

Ogolnie narazie jestem zadowolony. Przelozenia od 2 do5 uzywane w miare regularnie, 1 nie uzywam juz (na poczatku kilka podjazdow na 1 jechalem, teraz juz 2 wystarcza, 7 czasem na zjazdach - ale wracam glownie po ciemku, wiec sie nie rozpedzam az tak) - a wiec Nexus7 wystarczy na normalna jazde po twardym.

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2010-10-26 03:33:34
Autor: (p)
On 26 Paź, 00:08, Maverick <nie_pow...@gazeta.pl> wrote:
(p) pisze:

> [...]

~18-19kg - IMHOtrocheciezko, ale w sumie rama gruba, blotniki,
bagaznik, dotegodwie piasty, wiec mozna to zrozumiec.

Serdeczne dzięki za opinię.
Ponieważ nie mam zaufania do amortyzowanej sztycy, myślałem sobie od
razu zmienić na sztywną.
Osprzęt typu dzwonek, koszyk na bagażnik/sakwa, dodatkowe oświetlenie
itp. pewnie też bym sobie zmienił/zamontował.
Ciężar, owszem, ale teraz ujeżdżam 20+ kg rower, więc różnicy pewnie
nie zauważę. A po przejrzeniu tabelki rozmiarów wychodzi mi, że rama M
powinna wystarczyć (mam 173 cm wzrostu), więc może bedzie ciut
lżejsza.

I jeszcze pozwlę sobie postawić parę pytań.
Czy oświetlenie (albo dynamo w piaście) ma jakiś wyłącznik, czy jest
stale włączone?
Czy amortyzator ma regulowaną sztywność/skok?
Czy są jakieś istotne różnice między modelem z r. 2010 a z r. 2009
(prócz ciut niższej ceny tego ostatniego)?

Data: 2010-10-26 22:35:35
Autor: Maverick
(p) pisze:

[...]

Ja pewnie tez tak zrobie - nie ma sensu wydawac 400 pln na dobra sztyce, ale narazie moze zostac i ta.

I jeszcze pozwlę sobie postawić parę pytań.
Czy oświetlenie (albo dynamo w piaście) ma jakiś wyłącznik, czy jest
stale włączone?
Przy swietle masz wlacznik - jesli wlaczysz to bedzie swiecilo zawsze. Oporu dodatkowego prawie nie czuc - wiec mam zawsze wlaczone. Z tylu jest na baterie - wlaczam tylko w nocy.
BTW -  co do slatla z przodu  - < 6km/h swiatlo miga. >7-8km/h juz wyglada na ciagle.

Czy amortyzator ma regulowaną sztywność/skok?

Ma. Ja od razu skrecilem na maxa - wole sztywny rower.

Czy są jakieś istotne różnice między modelem z r. 2010 a z r. 2009
(prócz ciut niższej ceny tego ostatniego)?
Nie wiem. Ja mam 2010.

Data: 2010-10-28 10:13:10
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Maverick wrote:

(p) pisze:

Ponieważ nie mam zaufania do amortyzowanej sztycy, myślałem sobie od
razu zmienić na sztywną.

Ja pewnie tez tak zrobie - nie ma sensu wydawac 400 pln na dobra
sztyce, ale narazie moze zostac i ta.

Te 400 pln dotyczy sztynwej czy amortyzowanej?

--
Krzyś

Data: 2010-10-26 07:39:52
Autor: 666
co jest wart Giant Tourer CS3?
Gratulacje :-)

-- -- -

Od 2 tygodni ujeżdzam - codzienny dojazd do pracy 2x9km.

--

co jest wart Giant Tourer CS3?