co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?

Data: 2011-01-20 23:37:08
Autor: Jacek_P
co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
zinek napisal:
bo jakos skumac nie moge ... zloto kladli pod ukradziony tluczen czy jak ? chyba ze znowu poszlo fifty / fifty...

a) Wiadukty. Drogie są jak cholera, a na takiej obwodnicy
to ich jak mrĂłwek.

b) przekładki instalacji podziemnych.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-21 01:45:46
Autor: Przemysław Czaja
co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?

UĹźytkownik "Jacek_P"

a) Wiadukty. Drogie są jak cholera, a na takiej obwodnicy
to ich jak mrĂłwek.

b) przekładki instalacji podziemnych.

jak kolega szacuje ileż to ton cementu i stali? robotnicy po? hmm? 1370 miesięcznie? - oczy szeroko zamknięte

Data: 2011-01-21 21:56:40
Autor: venioo
co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?

Użytkownik "Jacek_P"

a) Wiadukty. Drogie są jak cholera, a na takiej obwodnicy
to ich jak mrówek.

b) przekładki instalacji podziemnych.

jak kolega szacuje ileż to ton cementu i stali? robotnicy po? hmm? 1370
miesięcznie? - oczy szeroko zamknięte

Ci na pewno byli najwyzszej klasy, po 1300EUR miesiecznie ;)
A i cement nie byle jaki, tylko najlepszy! Europejski! A++++++ klasy, dlatego tak drogo ;)
....dobra, nie mam o niczym pojecia, zartowalem, ale i tak jak dla mnie jako obywtela placacego za to jest to za drogo!

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-01-22 00:15:17
Autor: Max_P
co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał

chyba ze znowu poszlo fifty / fifty...

a) Wiadukty. Drogie są jak cholera, a na takiej obwodnicy
to ich jak mrĂłwek.

b) przekładki instalacji podziemnych.

Gotthard Base Tunel - ukończony pod koniec ub. roku nadłuższy tunel na świecie 2 x 57 km, drążony prawie na całej długości w litym granicie i skrajnie niekorzystnych warunkach kosztował 7 mld EUR co w zaokrągleniu daje 28 mld PLN, czyli jakieś 240 mln PLN za kilometr. Niewiele wiecej niż droga o której tu mówimy.
Tunel pod kanałem La Manche 3 x 50 km to ok. 300 mln PLN za kilometr.

Musieli tam nie mieć wielu wiaduktów i przekładek podziemnych, to im to wyszło tak tanio. Dokumentacji to pewnie nawet nie potrzebowali.

--
Max

Data: 2011-01-22 01:39:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-01-21, Max_P <Max_P@xxl.pl> wrote:

Gotthard Base Tunel - ukończony pod koniec ub. roku nadłuższy tunel na świecie 2 x 57 km, drążony prawie na całej długości w litym granicie i skrajnie niekorzystnych warunkach

Ja tak czysto formalnie: albo w litym granicie albo w skrajnie
niekorzystnych warunkach. Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-22 01:49:53
Autor: kogutek
On 2011-01-21, Max_P <Max_P@xxl.pl> wrote:

> Gotthard Base Tunel - ukończony pod koniec ub. roku nadłuższy tunel na > świecie 2 x 57 km, drążony prawie na całej długości w litym granicie i > skrajnie niekorzystnych warunkach Ja tak czysto formalnie: albo w litym granicie albo w skrajnie
niekorzystnych warunkach. Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
rzneli w granicie, co juz jest trudne bo to twardzizna. i trafili na inna
strukture geologiczna, czy jak to sie u nich nazywa. mokry i osuwajacy sie
piach. ale dali rade. mnóstwo stali i betonu poszło. --

Data: 2011-01-22 10:02:37
Autor: J.F.
On 2011-01-21, Max_P <Max_P@xxl.pl> wrote:
> Gotthard Base Tunel - ukończony pod koniec ub. roku nadłuższy tunel na > świecie 2 x 57 km, drążony prawie na całej długości w litym granicie i > skrajnie niekorzystnych warunkach Ja tak czysto formalnie: albo w litym granicie albo w skrajnie
niekorzystnych warunkach.
rzneli w granicie, co juz jest trudne bo to twardzizna. i trafili na inna
strukture geologiczna, czy jak to sie u nich nazywa. mokry i osuwajacy sie
piach. ale dali rade. mnóstwo stali i betonu poszło.

Jest jeszcze inny przyklad: norweski Laerdel tunnel.
http://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel

Miliard koron za 25km, czyli raptem 20mln zl/km.

Albo to nieprawda, albo warunki geologiczne maja tam skrajnie
korzystne. To jest znacznie taniej niz kazdy polski most - moze ich zaprosic ?
:-)

J.

Data: 2011-01-22 22:31:18
Autor: PaPi
[...]

Do Ciebie nie docieraja najprostsze fakty ?

W Polsce w przetargach organizowanych przez GDDKiA staja firmy norweskie, austriackie, hiszpanskie, holenderskie, wloskie, irlandzkie, niemiecki, ba nawet chinskie.

Naprawde, postepowanie przetargowe jest 100% jawne. Wyniki przetargow oglaszane sa na stronach GDDKiA. Sprawdz kto bral udzial i za jaka kwote wygrywal.

Skoro twierdzisz, ze "tam" buduja taniej dlaczego "tutaj" tego nie potrafia ? A moze po prostu nijak nie przystaja do siebie te przyklady majace dowodzic polskiego przekretu ?

Data: 2011-01-22 22:54:25
Autor: J.F.
On Sat, 22 Jan 2011 22:31:18 +0100,  PaPi wrote:
[...]

Ja tylko stwierdzam bardzo prosty fakt - ten tunel bardzo tanio
wyszedl. Albo maja tam bardzo sprzyjajace warunki geologiczne ... a moze
powinnismy rozwazyc tunele zamiast mostow ?
Skoro twierdzisz, ze "tam" buduja taniej dlaczego "tutaj" tego nie potrafia ? A moze po prostu nijak nie przystaja do siebie te przyklady majace dowodzic polskiego przekretu ?

Nic takiego nie stwierdzam. Ale moze jak jest przetarg na most to nie zglaszaja sie firmy od
tuneli ? Albo u nich jakos lepiej te przetargi dzialaja ? J.

Data: 2011-01-22 12:06:50
Autor: jerzu
On Sat, 22 Jan 2011 00:15:17 +0100, "Max_P" <Max_P@xxl.pl> wrote:

[...]

A w Warszawie budujemy II linię metra za c.a. 680 mln zł. za kilometr.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-01-22 14:23:28
Autor: J.F.
On Sat, 22 Jan 2011 12:06:50 +0100,  jerzu wrote:
Tunel pod kanałem La Manche 3 x 50 km to ok. 300 mln PLN za kilometr.

A w Warszawie budujemy II linię metra za c.a. 680 mln zł. za kilometr.

Od czasu La Manche inflacja troche zrobila. Niby niewiele, pare %
rocznie, ale to sie ladnie sklada.

No i nie wiem czy stacje nie sa drogie.

J.

Data: 2011-01-22 22:32:13
Autor: PaPi
[...]

I jak myslisz, dlaczego firma budujaca tunel Gottharda nie zaoferowala ceny 300 mln zl za km ?

Data: 2011-01-22 23:32:35
Autor: venioo
W dniu 2011-01-22 22:32, PaPi pisze:
[...]

Bo moze akurat buduje cos innego i czasowo im nie odpowiada?
Powodow moze byc 1001...

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-01-22 23:43:08
Autor: Cavallino
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:ihflu2$ij4$2news.onet.pl...
[...]

Albo prościej - w tej 300 mln/km nie było łapówek, a żeby w Polsce coś wygrać to trzeba to wliczyć.
I z 300 robi się kilka razy więcej.

Data: 2011-01-22 23:58:55
Autor: J.F.
On Sat, 22 Jan 2011 23:43:08 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Myslisz ze na zachodzie nie znaja slowa "lapowka" ? I komu te lapowke wreczyc i za co dokladnie ? Bo odrzucic dobra oferte
nie tak latwo, jednemu Dutkiewiczowi sie udalo.

J.

Data: 2011-01-23 08:09:55
Autor: venioo
W dniu 2011-01-22 23:58, J.F. pisze:
[...]

Łatwo pewnie nie jest, dlatego kwoty nie są małe i wielu do podziału ;)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-01-23 10:12:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f6omj6pr3skiprk72bi32sipe8fbqqkefs4ax.com...
[...]

Słowo pewnie znają, ale widać u nas więcej zer funkcjonuje.

Data: 2011-01-23 10:26:00
Autor: J.F.
On Sun, 23 Jan 2011 10:12:57 +0100,  Cavallino wrote:
Myslisz ze na zachodzie nie znaja slowa "lapowka" ?

Słowo pewnie znają, ale widać u nas więcej zer funkcjonuje.

Zer to oni maja wiecej w pensji. Wiec i ewentualna lapowka musi byc
wieksza.

J.

Data: 2011-01-23 10:27:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:mvsnj6tbsmrhgkf9d1kmehlfulohv03esu4ax.com...
[...]

Jakby musiała, to by u nich było drożej.
A że jest odwrotnie, to widać, że jednak u nas łapówki większe.
I nie ma innego sensownego wytłumaczenia tego fenomenu.
Jeśli się mylę, to poproszę o takowe.

Data: 2011-01-23 11:27:05
Autor: J.F.
On Sun, 23 Jan 2011 10:27:54 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Moze po prostu szukasz problemow nie tam gdzie trzeba.

Ot np takie Audi - komu trzeba placic lapowke zeby w Polsce bylo
drozsze niz w Niemczech ? J.

Data: 2011-01-23 11:32:21
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ph0oj6l8iepknjcmpf45m7g0j2n2mrb10b4ax.com...
[...]

Ja nie szukam problemu, tylko analizuję fakty.
Nie ma takowych, przez które drogi w Polsce są droższe niż gdzie indziej na nizinach, o górach nie wspominając.
Więc muszą być przyczyny ukryte.
Np. korupcja właśnie.

Ot np takie Audi - komu trzeba placic lapowke zeby w Polsce bylo
drozsze niz w Niemczech ?

Zero analogii, nie mówimy o towarach, tylko o usługach.
Co do towarów - jest wyższy VAT, akcyza, niższa sprzedaż, a więc wyższe koszty jednostkowe, co za tym idzie cena siłą rzeczy jest wyższa.

Data: 2011-01-23 11:35:08
Autor: J.F.
On Sun, 23 Jan 2011 11:32:21 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Oraz to ze dealer w Niemczech daje 20% upustu a polski nie chce,
ciekawe o co tu chodzi ...

J.

Data: 2011-01-23 11:41:07
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:011oj65ik57m1phrtlb0t2j2lfnnc4idp84ax.com...
[...]

Niemiecki już jeździ Mercedesem, a na jego wymianę zarobi na obrocie.
A polski koniecznie musi w rok zarobić na Mercedesa.
I  nie dotyczy to tylko handlu samochodami - jakby policzyć marże na wiele towarów zapewne okaże się, że są kilkukrotnie wyższe niż w Niemczech.

U nas pomiędzy jednym miastem i drugim (odległymi o 50 km) różnica w cenie potrafi być rzędu 100% za to samo (ceny na targu, w sklepach różnice są mniejsze, a wręcz proporcje bywają odwrócone), więc niczym innym jak chytrością nie da się tego wytłumaczyć.

Data: 2011-01-23 11:43:56
Autor: J.F.
On Sun, 23 Jan 2011 11:41:07 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

No to czemu w drogach dopatrujesz sie lapowek a nie chytrosci ? J.

Data: 2011-01-23 11:47:47
Autor: Cavallino
[...]

Bo nie ma tych mniej chytrych.
Gdyby byli, to by wygrywali choćby niektóre przetargi.

Data: 2011-01-23 17:02:48
Autor: J.F.
On Sun, 23 Jan 2011 11:47:47 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Czyli w koncu co - lapowki tak podnosza cene drog, czy chytrosc kilku
firm ? J.

Data: 2011-01-23 19:56:52
Autor: venioo
W dniu 2011-01-23 17:02, J.F. pisze:
[...]

Jedno w polaczeniu z drugim. Do tego oszustwa podwykonawcow - i to daje komplet :(

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-01-23 22:10:28
Autor: Cavallino
[...]

Łapówki.
Chytrość kilku firm jedyne co by mogła spowodować, to ich masowe przegrywanie przetargów.

Data: 2011-01-24 00:43:02
Autor: J.F.
On Sun, 23 Jan 2011 22:10:28 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

No to co sie stalo ze te mniej chytre nie daly oferty bez lapowek ? Proces przetargowy, przypominam, jest otwarty i jawny - wiadomo jakie
oferty byly, wiadomo ktore odrzucono i dlaczego, mozna sie odwolac ..

J.

Data: 2011-01-24 08:43:25
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:04fpj6p5ff23kiahqlal6rl2cv43ehcdin4ax.com...
[...]

No właśnie.
Jeśli pytasz w jaki sposób wymusza się łapówki, to nie mnie - gdybym wiedział, to bym się tą wiedzą podzielił ze stosownymi organami.

Proces przetargowy, przypominam, jest otwarty i jawny - wiadomo jakie
oferty byly, wiadomo ktore odrzucono i dlaczego, mozna sie odwolac ..

Jasne, ale mnie bardziej interesują skutki niż teoretyczne rozważania.
A te są jakie są, więc podejrzewam, że po prostu ten system nie działa, a przynajmniej nie tak jak powinien.

Data: 2011-01-24 10:05:58
Autor: J.F.
On Mon, 24 Jan 2011 08:43:25 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Moze po prostu u nas konkurencja mniejsza, a zachodnie firmy nauczone
doswiadczeniem nie szarzuja z cena tylko dorzucaja wieksza rezerwe.
Na dolomit ktory dematerializuej sie z haldy, na paliwo ktorego jakos
dziwnie duzo maszyny w polsce pala, na zmiane kursu zlotowki ..

Tak np gadalem z firmami od konstrukcji stalowych .. wycenic dokladnie
projekt ? A jak i po co ? Cena na rynku jest w miare stala - podamy
1.5euro/kg dostaniemy zlecenie, podamy 1.60 nie dostaniemy. Projekt dostajemy dzis faksem, a oferta ma byc na wczoraj. Termin wykonania wyliczyc z mozliwosci produkcyjnych zakladu ? To klient okresla termin, nie my. Wiec sie tylko rzuca okiem czy to wyglada na mniej czy bardziej
pracochlonne, na plan produkcji - i w zaleznosci od tego czy chcemy to
zlecenie czy nie to dajemy cene miedzy 1.51 a 1.61 ..

J.

Data: 2011-01-24 10:23:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4hfqj613vr6qad384150v4s4ed02ekkgb74ax.com...
[...]

Jasne, bo w takiej Chorwacji czy Czechach to normalnie Europa jest i żadnego ryzyka, nie to co u nas.

Data: 2011-01-24 10:26:21
Autor: J.F.
On Mon, 24 Jan 2011 10:23:15 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

W takiej Chorwacji czy Czechach autostrady tez sa dziwnie drogie :-)

J.

Data: 2011-01-24 10:31:31
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5dhqj6l7kpqa8kk7u53h7jt006jd09en064ax.com...
[...]

Tak na oko, w Chorwacji powinny być dwa razy droższe niż u nas, więc w sumie są tanie.

co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?