co lepsze - deska czy narty?

Data: 2010-03-13 09:17:47
Autor: gigi
co lepsze - deska czy narty?
Hej! Wybieram się w góry z myślą o aktywnym wypoczynku. I mam zamiar skosztować sportów zimowych. I tak się zastanawiam, co dla początkujących jest lepsze - narty czy deska? Czego łatwiej się nauczyć? Z czym sobie szybciej  poradzę? Ach i dodam, że jestem dziewczyną:)
Z góry dziekuję!

Data: 2010-03-13 01:16:40
Autor: serak
co lepsze - deska czy narty?
Lepsze są rakiety.

Data: 2010-03-13 11:44:33
Autor: Wojciech Wierba
co lepsze - deska czy narty?
serak pisze:
Lepsze są rakiety.
Na paliwo stałe czy ciekłe?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-13 04:55:32
Autor: serak
co lepsze - deska czy narty?
Na paliwo stałe czy ciekłe?
Własne :)
Dzięki za mapy.

Data: 2010-03-13 21:53:12
Autor: J_K_K
co lepsze - deska czy narty?
Użytkownik "Wojciech Wierba" <Wojciech.Wierba@ifj.edu.pl> napisał w wiadomości news:hnfq9b$7u1$1it-news01.desy.de...
serak pisze:
Lepsze są rakiety.
Na paliwo stałe czy ciekłe?

Było napisać karple ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-03-13 12:13:40
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
co lepsze - deska czy narty?
Rower!
;-)

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-03-13 15:21:26
Autor: pwz
co lepsze - deska czy narty?
W dniu 2010-03-13 09:17, gigi pisze:
[...]

Nic się nie znacie. W tym przedziale wiekowym sanki są najlepsze.
pwz

Data: 2010-03-13 22:33:10
Autor: adam
co lepsze - deska czy narty?
Ale potraktowaliscie pytającą. Pytanie nieco śmieszne, ale dla zainteresowanej pewnie poważne.
Na początek lepsze narty.

Adam

Data: 2010-03-14 06:51:55
Autor: pwz
co lepsze - deska czy narty?
W dniu 2010-03-13 22:33, adam pisze:
Ale potraktowaliscie pytajÂącÂą. Pytanie nieco Âśmieszne, ale dla
zainteresowanej pewnie powaÂżne.
Na poczÂątek lepsze narty.

Coś Ty?! Właśnie że deska jest najlepsza na początek! Z tego samego powodu!
pwz

Data: 2010-03-14 11:33:52
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
co lepsze - deska czy narty?
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał pwz na pl.rec.gory do nas:

> [...]
> Na poczÂątek lepsze narty.
Coś Ty?! Właśnie że deska jest najlepsza na początek! Z tego samego powodu!

Każda pliszka swój ogonek chwali.
Na początek najlepiej spróbować i tego, i tego. Ja próbowałem nart dwa razy - w obu przypadkach miałem wrażenie
że przy upadku ukręcę sobie kolana. Mimo, że na rolkach jeżdżę.
Potem spróbowałem deski... i tak mi już zostało :o)

pwz

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-03-14 11:07:12
Autor: Marek
co lepsze - deska czy narty?
Ech! Chło... Panowie! ;)
Gigi, jeśli jeszcze się nie zraziłaś i nadal sprawdzasz ten wątek,
napisz w jakie góry się wybierasz i na jak długo. W naszych wkrótce
będzie po temacie. A czas trwania wyjazdu ma znaczenie, by zdążyć się
przebić przez trudne początki zanim zacznie to sprawiać przyjemność.
Mam nadzieję, że nie zamierzasz uczyć się metodą prób i błędów. Dobrze
jest zacząć z kimś, kto ma pojęcie o jeździe na wybranym sprzęcie lub
wynająć na kilka pierwszych godzin instruktora. W tym wypadku nie ma
znaczenia co wybierzesz.
Jeśli jednak myślisz tylko o weekendzie "na spróbowanie", to wybierz
narty. Współczesne carvingi używane tylko do rekreacyjnego "ślizgania
się" to nie stare dechy wymagające techniki. Właściwie, w porównaniu z
tradycyjnymi deskami, same jeżdżą. Choć uczciwie trzeba napisać, że
zwolennicy tej szkoły jazdy, nie do końca panujący nad kierunkiem i
prędkością jazdy są zmorą tras narciarskich. Podobnie jak kiepscy lub
początkujący snowboardziści, którzy raczej zsuwają się na krawędziach
niż rzeczywiście jeżdżą.
Jeśli wybierasz się w miejsce gdzie nie ma wyciągu krzesełkowego, to
też wybierz narty. Zanim opanujesz technikę jazdy na orczyku, weekend
lub cierpliwość zdążą się skończyć. A początkujący narciarz szybko
sobie z tym radzi.
Poza tym... od wielu lat przyglądam się "pierwszym krokom" na stoku i
mam wrażenie, że narciarze szybciej zaczynają dawać sobie radę niż
snowboardziści. Choć może to wrażenie wynika tylko z narciarskiego
szowinizmu ;). Warto też dodać, zważywszy na charakter tego precla, że
narty są bardziej uniwersalne. Narciarz na odpowiednim sprzęcie
uprawia narciarstwo niemal w każdych warunkach, a snowboardzista pod
górę lub na płaskim to tylko piechur z deską.

--
Marek

Data: 2010-03-14 19:35:21
Autor: pwz
co lepsze - deska czy narty?
W dniu 2010-03-14 19:07, Marek pisze:
Ech! Chło... Panowie! ;)
Gigi, jeśli jeszcze się nie zraziłaś i nadal sprawdzasz ten wątek,
(...)

....to wiedz, że _dokładnie_ te same argumenty przemawiają za rozpoczęciem przygody z deską. Wiem, co mówię, ponieważ od dziecka jeździłem na nartach. I jeszcze kilka lat temu nie czułem tej swobody, którą na desce uzyskałem w ciągu 2-3 sezonów. Dość powiedzieć, że w ciągu 5 dni od pierwszego przypięcia deski byłem w stanie samodzielnie wjechać orczykiem do góry i spokojnie, powolutku z tego stoku zjechać. A z każdym przejechanym metrem było lepiej, łatwiej i pewniej. Postęp na desce liczy się w godzinach i metrach, tymczasem na nartach zajmuje to całe dni i kilometry.
BTW: moja przesiadka z nart na deskę miała być tylko na chwilę, dla spróbowania czegoś nowego - przed planowaną zmianą sprzętu zimowego (miałem kupować nowe narty, wiązania itd., bo stare były już stare). I zmiana się udała - do dzisiaj śmigam na 'parapecie'...
pwz

Data: 2010-03-14 12:50:21
Autor: Marek
co lepsze - deska czy narty?
Wierzę. Choć nie jestem pewien, czy trwałbyś przy tym zdaniu, gdybyś
od małego jeździł na desce, a potem przesiadł się na narty. Ale tego
nikt nigdy nie będzie pewien ;).
Podajesz własny przykład, pisząc o kilku dniach, zanim wyjechałeś
orczykiem i ostrożnie zjechałeś. Podam zatem równie jednostkowy
przykład przyjaciółki, którą wyciągnąłem na tury (choć wtedy to chyba
raczej ona mnie wyciągnęła). Ma tradycyjne deski z bardzo słabym
taliowaniem i przy tym dość długie. A mimo to w pierwszym dniu swej
narciarskiej przygody dała radę i z jednym i z drugim (na orczyku
dwuosobowym).

--
Marek

Data: 2010-03-14 21:52:57
Autor: noy
co lepsze - deska czy narty?

[...]

Zapewne nie zdążyłeś się przesiąść na carving

Data: 2010-03-19 18:01:01
Autor: Pawel Gladki
co lepsze - deska czy narty?
Witam!

Marek wrote:

Narciarz na odpowiednim sprzęcie
uprawia narciarstwo niemal w każdych warunkach, a snowboardzista pod
górę lub na płaskim to tylko piechur z deską.

O, i tu sie Kolega myli!

http://www.youtube.com/watch?v=4w7sVSMbjyM

;)

--
   _______                                                       -- -+
   ) . )__)  Pawel Gladki     .:  "There is no nature at an instant."

Data: 2010-03-19 19:47:01
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
co lepsze - deska czy narty?
 napisał Pawel Gladki na pl.rec.gory do nas:

Marek wrote:
> [...]
> uprawia narciarstwo niemal w każdych warunkach, a snowboardzista pod
> górę lub na płaskim to tylko piechur z deską.

Albo tak:
http://www.youtube.com/watch?v=W6-nd-IFdu8

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-03-20 07:53:08
Autor: MichałG
co lepsze - deska czy narty?

Marek wrote:
[...]

Można też tak... ;)

http://mazury.info.pl/foto/05-03-06-zima/

pozdr.
Michał

Data: 2010-03-20 07:41:59
Autor: Marek
co lepsze - deska czy narty?
....No i teraz dziewuszka dopiero nie będzie wiedzieć co wybrać :).

--
Marek

Data: 2010-03-20 17:28:38
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
co lepsze - deska czy narty?
 napisał Marek na pl.rec.gory do nas:

....No i teraz dziewuszka dopiero nie będzie wiedzieć co wybrać :).

Jak już w tym wątku padło - najlepiej sprawdzić samemu/samej.

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-03-15 00:49:08
Autor: Tomasz Sójka
co lepsze - deska czy narty?
Dnia Sat, 13 Mar 2010 22:33:10 +0100, adam napisał(a):

Ale potraktowaliscie pytającą. Pytanie nieco śmieszne, ale dla zainteresowanej pewnie poważne.
Na początek lepsze narty.

Adam

Witam!
Ponoć niejaki Pirmin Zurbriggen miał kiedyś powiedzieć że deska jest
wybierana przez tych którzy nie radzą sobie na dwóch... ;)
Z czego by wynikało że jest łatwiejsza; co chyba znajduje potwierdzenie w
jej popularności wśród młodzieży.
Pozdrawiam Tomek Sójka

Data: 2010-03-23 11:57:56
Autor: Artur M. Piwko
co lepsze - deska czy narty?
In the darkest hour on Mon, 15 Mar 2010 00:49:08 +0100,
Tomasz SĂłjka <nobody@gmail.com> screamed:

Nie jest.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
[ 11:57:30 user up 12385 days, 23:52,  1 user, load average: 0.56, 0.95, 0.97 ]

         Every dog has its day, but the nights belong to the pussycats.

Data: 2010-03-23 12:53:13
Autor: Tomasz Sójka
co lepsze - deska czy narty?
Dnia Tue, 23 Mar 2010 11:57:56 +0100, Artur M. Piwko napisał(a):

[...]

Jak rozumiem to jest autorytatywne stwierdzenie faktu? A ja tylko
przytoczyłem anegdotkę, i to w trybie przypuszczającym... ;)
Ale faktem też jest że bodajże wszystkie dzieci moich znajomych i krewnych
jeżdżące na desce tłumaczą/tłumaczyły się trudnościami w szybkim opanowaniu
nart w stopniu dającym przyjemność. Oczywiście mówimy o sytuacji bez
dobrego instruktora...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-03-23 15:29:52
Autor: MichałG
co lepsze - deska czy narty?
Tomasz Sójka <nobody@gmail.com> screamed:
[...]

jest.

;)
--

Michał

Data: 2010-03-23 13:27:24
Autor: Marek
co lepsze - deska czy narty?
Nie jest/ jest, zależnie od tego, czy mowa o dobrej technicznie
jeździe, czy o "zsuwaniu się", dającym przyjemność snowboardziście i
irytującym narciarzy oraz obsługę stoku ;).
Spora część spełnionych w swym "śnieżnym szaleństwie" snowboardzistów
zatrzymuje się na etapie porównywalnym do opanowania łuku płużnego
przez narciarza. Inna sprawa, że niemała grupa narciarzy też nie idzie
dalej.
I jednym i drugim wystarczy kontrola nad przemieszczaniem się po stoku
między końcem a początkiem wyciągu.
Jednak częściej przyglądam się z przyjemnością ładnie jadącemu
narciarzowi. Znacznie rzadziej widzę tak jadącego snowboardzistę.
Ale w tym wątku takie uwagi to już zapewne musztarda po obiedzie, a
sporów o wyższość boazerii nad parapetem (lub odwrotnie) sporo w
archiwum. Choć ciekawe, jaki był wybór i pierwsze wrażenia autorki
wątku.

--
Marek

Data: 2010-03-14 08:54:54
Autor: Marcin Kysiak
co lepsze - deska czy narty?
[...]

Mnie wygodniej podchodziło by się na nartach niż na desce, większa swoboda ruchów - ale ja jestem facetem...

Pzdr,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2010-03-15 12:57:10
Autor: Grzegorz Lipnicki
co lepsze - deska czy narty?

Mnie wygodniej podchodziło by się na nartach niż na desce, większa swoboda ruchów - ale ja jestem facetem...

jak dla mnie, to na jednym i drugim podchodzi
się bez różnicy - tak samo do d(...);

http://www.youtube.com/watch?v=5wDtsTj7X_s

 g.

Data: 2010-03-15 13:09:03
Autor: Tomasz Ziec
co lepsze - deska czy narty?
jak dla mnie, to na jednym i drugim podchodzi
się bez różnicy - tak samo do d(...);

http://www.youtube.com/watch?v=5wDtsTj7X_s

To można gdzieś kupić? Czy to tylko koncept?
Tomek.

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć

Data: 2010-03-15 13:22:44
Autor: Grzegorz Lipnicki
co lepsze - deska czy narty?

http://www.youtube.com/watch?v=5wDtsTj7X_s

To można gdzieś kupić? Czy to tylko koncept?

widziałem to w naturze (Tatry) ze 3 lata temu,
właściciel nawet uprzejmie dokonał demonstracyjnej rozbiórki,
ale nie pytałem, gdzie kupił - wystarczy mi kłopotów
z nartami;)
zajrzyj na prsz, tam  ktoś powinien wiedzieć
coś o źródłach zakupu;

 g.

Data: 2010-03-15 15:43:52
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
co lepsze - deska czy narty?
 napisał Tomasz Ziec na pl.rec.gory do nas:

> jak dla mnie, to na jednym i drugim podchodzi
To można gdzieś kupić? Czy to tylko koncept?

Można kupić gotowy, można zrobić samemu.

Wklep w googla "splitboard" i znajdziesz na przykład to:

http://www.snowboard.pl/forum/msg.php?th=10713&a=aa=a&post_form=&start=0#msg_109111
http://www.snowboard.pl/forum/msg.php?th=16665&a=aa=a&post_form=&start=0#msg_154443
http://www.roninsnowboards.com/zrob-se-splitboard/

Tomek.

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2010-03-14 09:06:19
Autor: Stefan
co lepsze - deska czy narty?

Użytkownik "gigi" <brajanka_85@onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.0000076a.4b9b4a2bnewsgate.onet.pl...
[...]
no i się zaczeło: parkiet czy boazeria;))))
Dziewczynom do twarzy ładniej z deską ale te spodnie z krokiem na łydkach- brrrrr
No i te malunki na deskach, można dobrać pod makijaż a nie tylko jakieś Atomici czy insze rossigniole
pozdr
Stefan

Data: 2010-03-14 09:56:44
Autor: J_K_K
co lepsze - deska czy narty?
Użytkownik "gigi" <brajanka_85@onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.0000076a.4b9b4a2bnewsgate.onet.pl...
skosztować sportów zimowych.

Coby nie drażnić grupowych "rekinów" ;-)
proponuję jednak:

 pl.rec.sport.zimowe

:-)

Pzdr