co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?

Data: 2011-08-20 13:26:37
Autor: Cavallino
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
Użytkownik " Michał" <mttj.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2o2k9$abk$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Pomysł mam taki:
kupić auto "do przerejestrowania" sprowadzone z Francji

Tylko tam jakie¶ głupie opłaty s± bo silnik 3.5 litra
a ja wole nie mieć na to kasy, wiem że jak kupiłem w Polsce
to mogę nie przerejestrowywać latami a czy mogę jeĽdzić
na francuskich blachach (obywatelstwo jak na razie tylko Polskie) ?

OC i przegl±du nie mam zamiaru robić,

To możesz dostać kary za:
-niezapłacenie akcyzy
-brak przerejestrowania
-brak badań technicznych
-brak OC

W sumie pewnie więcej niż warto¶ć auta.

Data: 2011-08-20 12:40:40
Autor: Michał
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
> OC i przegl±du nie mam zamiaru robić,

To możesz dostać kary za:
-niezapłacenie akcyzy
ok, to to kiedy¶ tam zapłacę

-brak przerejestrowania
To mnie interesuje czy mog± mi auto odholować czy dostanę jak co¶ 50pln i tyle ?

-brak badań technicznych
to chyba nie problem, tz raz chyba dostałem z 50pln,
i to niesłusznie.

-brak OC
to chyba tez nie problem.

--

Precyzyjniej chodzi mi o to co się stanie jak mnie policja złapie
powiedzmy za jazdę zygzakiem i zaczn± grzebać w papierach ?

pozdrawiam.

Data: 2011-08-20 12:50:49
Autor: masti
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
Dnia pięknego Sat, 20 Aug 2011 12:40:40 +0000 osobnik zwany
 MichaĹ‚ wystukaĹ‚:

> OC i przeglądu nie mam zamiaru robić,

To możesz dostać kary za:
-niezapłacenie akcyzy
ok, to to kiedyś tam zapłacę

niezapłacenie akcyzy to nie jest wykroczenie. To przestępstwo karno-
skarbowe. Dalej sobie poczytaj ustawÄ™.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-20 14:52:01
Autor: Cavallino
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2oa08$1b8$1inews.gazeta.pl...
> OC i przegl±du nie mam zamiaru robić,

To możesz dostać kary za:
-niezapłacenie akcyzy
ok, to to kiedy¶ tam zapłacę

A rozróżniasz karę od samej akcyzy?
Bo zapewne będzie wyższa niż sama akcyza.

-brak badań technicznych
to chyba nie problem, tz raz chyba dostałem z 50pln,
i to niesłusznie.

Je¶li za nieważny dowód i brak badań daje się mandaty 50 zł, to gdzie my żyjemy?

-brak OC
to chyba tez nie problem.

Widzę, że na bogatego trafiło jak nagroda rzędu 2000 (o ile nie będziesz miał wypadku) z UFG to nie problem.

--

Precyzyjniej chodzi mi o to co się stanie jak mnie policja złapie
powiedzmy za jazdę zygzakiem i zaczn± grzebać w papierach ?

No wła¶nie to co powyżej.
Plus - powinni zabrac dowód.

Data: 2011-08-20 15:33:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2oal2$rdg$1news.onet.pl...
No wła¶nie to co powyżej.
Plus - powinni zabrac dowód.

nie zabior± czego¶ czego nie ma, a zagranicznego zabrać nie mog±. Mog± jednach wezwać lawete, ¶ci±gn±ć auto i wszcz±ć postępowania opisane już w w±tku.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-08-20 15:45:37
Autor: neoniusz
W dniu 20.08.2011 14:52, Cavallino pisze:
-brak OC
to chyba tez nie problem.

Widzę, że na bogatego trafiło jak nagroda rzędu 2000 (o ile nie będziesz
miał wypadku) z UFG to nie problem.

Juz sie kiedys chwalil, ze swoje trupy porzuca na parkingach calego miasta i nie placi za nie OC.

Data: 2011-08-20 14:04:21
Autor: Michał
neoniusz <neon@joemonster.org> napisał(a):

> Widzę, że na bogatego trafiło jak nagroda rzędu 2000 (o ile nie będziesz
> miał wypadku) z UFG to nie problem.

Juz sie kiedys chwalil, ze swoje trupy porzuca na parkingach calego miasta i nie placi za nie OC.

ależ to nieprawda! zabieram je !
Teraz mam następny pojemnik na rower z suszark± 2.5 strefow± na LPG ;)
mi stoi pod praca, bo się biegów nie do końca daje zmieniać i jeżdżę innym.

co do OC się nie wypowiadam.

pozdrawiam.

Data: 2011-08-20 18:37:39
Autor: Iksinski
[...]

 Nie "kiedy¶". Na to masz 7 dni od przekroczenia granicy.

-brak przerejestrowania
To mnie interesuje czy mog± mi
auto odholować czy dostanę jak co¶ 50pln i tyle ?

Najprawdopodbniej holowanie.

-brak badań technicznych
to chyba nie problem, tz raz chyba dostałem z 50pln,
i to niesłusznie.

Dostałe¶ za brak badań, czy za brak dokumentu to potwierdzaj±cego? Bo w pierwszym przypadku powinno być holowanie, więc ja bym się cieszył na Twoim miejscu, że za 5 dych się wykpiłe¶...

-brak OC
to chyba tez nie problem.

Polemizowałbym...
http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,10084121,700_tys__zl_odszkodowania_przez_brak_OC.html

O karze za brak OC (500euro) już kto¶ wspomniał.

Precyzyjniej chodzi mi o to co się stanie jak mnie policja złapie
powiedzmy za jazdę zygzakiem i zaczn± grzebać w papierach ?

Przy takim podej¶ciu, raczej dalej nie pojedziesz...

Data: 2011-08-20 20:36:53
Autor: PM
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
?to chyba podpucha ten w±tek

ale....

gdyby kupić autko we francji (czy gdzie¶ tam)
nic nie wyrejestrowywać (kupuję sobie jaki¶ anonimowy jan kowalski)
a ja mam tylko kartkę z umow± użyczenia pojazdu od jana kowalskiego
albo nawet nic nie mam - w końcu nikt nie zgłasza kradzieży tego samochodu.
w przypadku gdy samochód ma ważne przegl±dy zagraniczne  i ubezpieczenie za granic±, to można mi skoczyć.

Data: 2011-08-20 21:42:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?

Użytkownik "PM" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2ousc$6vg$1news.icpnet.pl...
[...]

no, pod warunkiem, ze to zagraniczne ubezpieczenie jest ważne, a jak nie to będzie droższe niż w polsce i Ty nie możesz go wykupić, tylko Jan Kowalski.
Poza tym jak kto¶ sprzeda auto to wyrejestruje, a w przypadku francji możesz przerejestrować na siebie - wyrabiaj±c tzw karte eksportow±. Dalej masz problem z ubezpieczeniem.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-08-20 20:07:36
Autor: Michał
Kuba \(aka cita\) <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):

> [...]

możesz
przerejestrować na siebie - wyrabiaj±c tzw karte eksportow±. Dalej masz problem z ubezpieczeniem.

a teraz mi wpadło do głowy - a na cypryjska firme mogę sobie kupić ?
i zarejestrować "poczt±/przez internet" ?

Data: 2011-08-20 23:49:56
Autor: RadekNet
W dniu 20.08.2011 21:42, Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Policzylem sobie, ze dla anglika mojego i zony (jedno male, drugie duze) w perspektywie 4 lat bardziej sie oplaca ubezpieczenie irlandzkie lub polskie "graniczne" niz przekladka i rejestracja w Polsce (kupno zadbanych takich aut w Polsce to juz wogole jakis kosmos), wiec sprawa nie jest znowu taka oczywista ... nawet wliczajac coroczny wypad w odwiedziny do znajomych na zrobienie przegladu.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-21 00:21:39
Autor: venioo
W dniu 2011-08-20 23:49, RadekNet pisze:

[...]

Tylko jeden maly szkopul: kierownica nie po tej stronie utrudniajaca poruszanie sie po naszych waskich i kretych drogach...

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-21 10:47:00
Autor: RadekNet
W dniu 21.08.2011 00:21, venioo pisze:
[...]

Zaczynamy kolejny flame? ;)

Jezdzilem tak w tym roku 3 miesiace. Jezdzenie po miescie (Slask) WOGOLE nie sprawia problemu. A jesli nie masz presji na "polska jazde" (czy lamanie przepisow, wyprzedzanie jak wariat itp.) to nawet w trasie nie jest to problem.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-21 10:57:36
Autor: neoniusz
W dniu 21.08.2011 10:47, RadekNet pisze:
[...]

Slask, przynajmniej Gorny to jednak troche inne drogi niz chociazby podkarpacie albo malopolskie drogi ;)

Data: 2011-08-21 11:50:00
Autor: RadekNet
W dniu 21.08.2011 10:57, neoniusz pisze:
[...]

Dlatego podalem miejsce uzytkowania. U mnie 99% jazdy po Polsce to Slask, Trojmiasto lub dwupasmowki, wiec ten 1% mozna prowadzic uwazniej. Oczywiscie, ktos inny wiekszosc czasu spedza na waskich drogach w rejonach rolniczych i mialby z tym spory problem.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-21 11:13:29
Autor: venioo
W dniu 2011-08-21 10:47, RadekNet pisze:

[...]

Wczoraj mialem watpliwa przyjemnosc zrobic pareset km po naszym pieknym kraju - jak lubisz ciagnac sie za maszynami rolniczymi w kilometrowych korkach tempem 10km/h to prosze bardzo... Dla mnie kierownica nie po tej stronie bylaby zaje..ym problemem wlasnie przy wyprzedzaniu.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-08-23 10:24:15
Autor: PM
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
?

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j2p2ln$ees$1@inews.gazeta.pl...

[...]

kupuję na kolegę, jakiego¶ Jeana Reno  albo Helmuta Kohla
i on płaci ubezpieczenie oraz robi przegl±dy
pytanie czy mogę sobie po Polsce jeĽdzić takim "pożyczonym" samochodem.

samochód na cypryjsk± firmę tez niezły pomysł.

Data: 2011-08-22 12:00:17
Autor: Amir
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?

To możesz dostać kary za:
-niezapłacenie akcyzy
-brak przerejestrowania

a z jakiego art to wynika?

Według moich informacji nie ma kary za nieprzerejsetrowanie

Data: 2011-08-22 12:05:27
Autor: Cavallino
co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
Użytkownik "Amir" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2t9bo$fgj$1inews.gazeta.pl...

To możesz dostać kary za:
-niezapłacenie akcyzy
-brak przerejestrowania

a z jakiego art to wynika?

Według moich informacji nie ma kary za nieprzerejsetrowanie

Znaczy uważasz, że wolno jeĽdzić na dowodzie czasowym po wyga¶nięciu jego ważno¶ci?

co mi mog± zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?