co mnie upier...tzn ugryz³o ?

Data: 2009-10-24 08:41:36
Autor: mariuszmo
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Teoretycznie NTG ale oberwa³em prawie na pewno na rowerze podczas kilku dni eksploracji Pólwyspu Helskiego.
Pod koniec lata na prze³omie sierpnia i wrze¶nia co¶ mnie ugryz³o w zgiêciu nogi, nic nie czu³em ale wieczorem zauwa¿y³em ma³y punkcik gdzie nastapi³o ugryzienie prawie niewidoczny, obok niego skóra normalna a pó¼niej czerwona obwódka o ¶rednicy jakie¶ 5 cm.
Zignorowa³em to i po jakim¶ czasie zaniklo, jakie¶ 2 tyg temu prawie po miesiacu od pierwszego objawu zacze³o mnie w tym miejscu trochê swêdzieæ i zauwa¿y³em, ¿e obwódka znów sie pojawi³a tym razem duzo bardziej rozmyta i ze ¶rednic± ok 15 cm. Akurat by³em na delegacji wiêc odpuscilem a po powrocie zanik³o i by³o prawie niewidoczne wiêc my¶la³em , ¿e przechodzi i da³em spokój ale teraz znów siê zrobi³o bardziej wyra¼ne i trochê swêdzi i zastanawiam siê czy i¶æ z tym do jakiego¶ lekarza? teoretcznie to nic takiego bo praktycznie nic mi nie jest, szkoda mi dnia na wizyte a jeszcze bardziej mi siê nie chce. Nastraszcie mnie je¶li to moze byæ co¶ powa¿niejszego, bo zastanawiam siê czy reakcja alergiczna mo¿e siê tyle utrzymywaæ.

Data: 2009-10-24 08:57:08
Autor: szaman
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
kleszcz?

szaman

Data: 2009-10-24 07:02:18
Autor: dr Lubijacz
co mnie upier...tzn ugryz³o ?

i czy¿by zarazi³ borelioz±?

Data: 2009-10-24 09:24:22
Autor: mariuszmo
co mnie upier...tzn ugryz³o ?

U¿ytkownik " dr Lubijacz" <piotrekbe.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hbu8pq$mt8$1inews.gazeta.pl...

i czy¿by zarazi³ borelioz±?

te¿ mnie to martwi bo w³a¶nie sobie o niej poczyta³em tylko u mnie to zaczerwienienie pojaw³o siê dopiero drugi raz co nie jest pocieszeniem bo podobno u niektórych mo¿e siê wcale nie pojawiæ.

jadê dzi¶ szukaæ ³apiducha tylko jak to zrobiæ jak z 10 lat nie by³em u lekarza poza badaniami okresowymi w innym mie¶cie :(
ksi±¿eczka zdrowia diabli wiedz± gdzie, czy ja wogóle jestem zapisany do jakiego¶ rodzinnego nie wiem , w poniedzia³ek mam kilkudniowy wyjazd, pasowa³oby jeszcze dzi¶ lub jutro poje¼dziæ, pora¿ka.

Z drugiej strony w³a¶nie poczyta³em o objawach nieleczonej boleriozy wiêc wola³bym siê na nie nie za³apaæ.

Ale skoro by mnie kleszcz ugryz³ to dlaczego dziad odpad³? nie smakowa³a skur....lowi moja krew? takie wybredne czy  co?

Data: 2009-10-24 11:52:45
Autor: Hans
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Ale skoro by mnie kleszcz ugryz³ to dlaczego dziad odpad³? nie smakowa³a skur....lowi moja krew? takie wybredne czy  co?

Kleszcze po nasyceniu siê odpadaj± od ¿ywiciela, nic w tym dziwnego.

Na Twoim miejscu rzuci³bym wszystko czym siê aktualnie zajmujê w ch..... i zabra³bym siê za to ugryzienie. Znam kilka osób, które siê z tym zmaga³y - szansa, ¿e zarazi³e¶ siê borelioz±, jest niestety du¿a. Leczenie tej choroby jest w naszym kraju jeszcze bardzo trudne, bo zetknêli¶my siê z ni± dopiero niedawno. Sam proces wykonania badañ potwierdzaj±cych boreliozê trwa miesi±c (!). Bardzo wa¿ny jest czas, gdy¿ im wcze¶niej siê to wykryje, tym ³atwiej to wyleczyæ.
Choróbsko przy tym wyj±tkowo wredne, tak¿e nie waha³bym siê d³ugo na Twoim miejscu.

Data: 2009-10-24 10:01:25
Autor: Jan Srzednicki
co mnie upier...tzn ugryzło ?
On 2009-10-24, Hans wrote:
Ale skoro by mnie kleszcz ugryzÅ‚ to dlaczego dziad odpadÅ‚? nie smakowaÅ‚a skur....lowi moja krew? takie wybredne czy  co?

Kleszcze po nasyceniu się odpadają od żywiciela, nic w tym dziwnego.

Na Twoim miejscu rzuciłbym wszystko czym się aktualnie zajmuję w ch..... i zabrałbym się za to ugryzienie. Znam kilka osób, które się z tym zmagały - szansa, że zaraziłeś się boreliozą, jest niestety duża. Leczenie tej choroby jest w naszym kraju jeszcze bardzo trudne, bo zetknęliśmy się z nią dopiero niedawno. Sam proces wykonania badań potwierdzających boreliozę trwa miesiąc (!). Bardzo ważny jest czas, gdyż im wcześniej się to wykryje, tym łatwiej to wyleczyć.

O ile mi wiadomo, wystÄ…pienie rumienia po ugryzieniu od razu kwalifikuje
kogoś na pełnowymiarowe leczenie boreliozy, bez żadnych badań
wysiewowych czy czego tam.

Data: 2009-10-24 14:55:15
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryzło ?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-24, Hans wrote:
[...]

Nie kazde zaczerwienie jest ruminiem boreliozy - jest on dosyc charakterystyczny. Lepiej najpierw sie przebadac.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Borelioza

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-10-24 14:51:51
Autor: Jan Srzednicki
co mnie upier...tzn ugryzło ?
On 2009-10-24, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:

[...]

Przecież opisał, że to zaczerwienienie miało kształt obrączki dookoła
ugryzienia.

Data: 2009-10-24 19:25:24
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryzło ?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-24, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

Nic nie napisal o _obraczce_. Napisal _czerwona obwodka_ zinterpretowalem jako _czerwony placek_ - ukaszenie obwiedzione zaczerwienieniem. ;-) A antybiotykow o ile sie da lepiej unikac, szczegolnie, jezeli trzeba by brac potem inne a te pierwsze przerwac bez dokonczenia dawki.

Data: 2009-10-24 11:08:36
Autor: tadek
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
On 24 Pa¼, 19:25, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Jan Srzednicki wrote:

> [...]

PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high

a nie jest to przypadkiem Tryper?

Data: 2009-10-24 23:02:32
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-24, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

[...]

a nie jest to przypadkiem Tryper?

Przypadkiem? ;-)

Data: 2009-10-26 19:21:30
Autor: Tomasz Chodnik
co mnie upier...tzn ugryzło ?
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-10-24, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

rumień wędrujący. nie trzeba już nic badać. 20 dni doxycyklina 2 x 0,1.

a badać ("borrelia total") ewentualnie po zakończeniu brania doxy
i jeśli będą jakiekolwiek objawy:
a. skórne, z rejonu ugryzienia
b. neurologiczne, jakiekolwiek
c. reumatologiczne nie ustępujące po zwykłym postępowaniu (odpoczynek i NSLPZ)

Pogotowie to w sobotę poza domem bardzo właściwe miejsce. Pogotowie często ma specjalnie usługę nocnej/weekendowej pomocy lekarskiej właśnie na takie przypadki (tak jest np. w Sopocie). A czasem ma tę usługę jedna specjalna przychodnia sieci (tak jest np w gdańskim NCM).

Typowym popularnym świrowaniem jest raczej wizyta z kleszczem u chirurga. chirurg jest niepotrzebny, kleszcza można wyjąć samemu, lub usunie go każda pielęgniarka, a doxy musi zapisać lekarz, ale jakikolwiek, choćby dentysta.

(Ale to kraj cudów. Właśnie slyszalem o facecie który był w pogotowiu w Gdyni ze spuchłą gębą, dentysta go obejrzał, gnijącego zęba nie ruszył, napisał mu na kartce nazwe leku, z bledem ortograficznym zreszta (clindOmycin)i odeslal po recepte do pogotowia w Sopocie, gdzie ten gość mieszka. Moim zdaniem taki dentysta powinien stracić pracę z automatu.

Tomek

Data: 2009-10-29 04:26:53
Autor: p.draczkowski@gmail.com
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Przecie¿ opisa³, ¿e to zaczerwienienie mia³o kszta³t obr±czki dooko³a
ugryzienia.

rumieñ wêdruj±cy. nie trzeba ju¿ nic badaæ. 20 dni doxycyklina 2 x 0,1. <

Daleko posuniête uproszczenie.
Nie ka¿de zaczerwienienie w kszta³cie obr±czki to charakterystyczny
dla borleliozy erythema migrans czyli rumieñ wêdruj±cy. Traktowanie
cz³owieka "koñska" dawk± antybiotyków gdy nawet nie zg³asza on w
wywiadzie faktu uk±szenia przez kleszcza (autor w±tku nie wie czy i co
go ugryz³o) tylko na podstawie zaczerwienienia które nie ma tendencji
do rozprzestrzeniania siê (autor nie napisa³ ¿e obszar zaczerwienienia
siê powiêksza³) i na dodatek odst±pienie od szczegó³owych badañ wydaje
mi siê "lekk±" nonszalancja i zaniedbaniem.

Poza tym warto wzi±æ pod uwagê mo¿liwo¶æ zara¿enia innymi chorobami
odkleszczowymi: erlichioz±, babeszjoz± czy te¿ riketsjami.
Zreszt± niewykluczone jest ¿e to wcale nie by³ kleszcz....

Data: 2009-10-24 12:08:48
Autor: Wojtas
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Hans pisze:

zetknêli¶my siê z ni± dopiero niedawno. Sam proces wykonania badañ potwierdzaj±cych boreliozê trwa miesi±c (!). Bardzo wa¿ny jest czas,

Po dwóch tygodniach a nie miesi±cu. Wystarczy badanie krwi a nie jaki¶ proces badañ.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

"Bujaæ - to my, panowie szlachta!"

Data: 2009-10-24 13:53:54
Autor: amcinpiL
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Dnia Sat, 24 Oct 2009 11:52:45 +0200, Hans napisa³(a):

Kleszcze po nasyceniu siê odpadaj± od ¿ywiciela, nic w tym dziwnego.

Tylko, ¿e nasycenie nastêpuje gdy kleszcz osi±gnie brzuchol o wielko¶ci
prawie 1cm czyli ³adnych kilka dni. Dlaczego kleszcz odpad³ sam, mo¿e
zosta³ odruchowo zdrapany.

--
pozdROW
amicinpiL

Data: 2009-10-24 14:28:36
Autor: BoDro
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
"amcinpiL" napisa³:

Tylko, ¿e nasycenie nastêpuje gdy kleszcz osi±gnie brzuchol o wielko¶ci
prawie 1cm czyli ³adnych kilka dni. Dlaczego kleszcz odpad³ sam, mo¿e
zosta³ odruchowo zdrapany.

z tego co mo¿na wyczytaæ wynika, ¿e je¶li kleszcz zostanie usuniêty w ci±gu
kilku godzin, to szanse zaka¿enia chorobami odkleszczowymi s± niewielkie.
Wygl±da wiêc na to, ¿e on tam faktycznie musia³ tkwiæ d³u¿ej ni¿ dobê...
Znajomy te¿ z³apa³ boreliozê. Zauwa¿y³ kleszcza - który ju¿ zd±¿y³ baaardzo
"utyæ" - dopiero po trzech dniach od pobytu w lesie, gdzie pracowa³ przy
wycince...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-10-24 15:17:47
Autor: szufla
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
z tego co mo¿na wyczytaæ wynika, ¿e je¶li kleszcz zostanie usuniêty w ci±gu
kilku godzin, to szanse zaka¿enia chorobami odkleszczowymi s± niewielkie.

Ale sa:

http://kleszcze.edu.pl/jaki-kleszczy-ma-w-sobie-bakterie-boreliozy-t93.html#p216

W tym roku na mazurach w lesie, zlazlem na chwile z roweru, zeby odpoczac, usiadlem na trawie i po minucie mialem spacerujacego kleszcza na rece.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4538 (20091024) __________

Data: 2009-10-24 09:05:25
Autor: Adrian S.
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
To tê¿ec by³ t± chorob± co straszy³a pani na biologi, ¿e od rany w kierunku
serca idzie prêga?

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-10-24 10:56:34
Autor: WOJO
co mnie upier...tzn ugryz³o ?

To tê¿ec by³ t± chorob± co straszy³a pani na biologi, ¿e od rany w kierunku
serca idzie prêga?

Czym idzie ? :)
WOJO

Data: 2009-10-24 11:04:25
Autor: stefandora
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
WOJO wrote:
To tê¿ec by³ t± chorob± co straszy³a pani na biologi, ¿e od rany w kierunku
serca idzie prêga?

Czym idzie ? :)

¯ó³t± drog± ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-10-24 14:51:35
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
stefandora wrote:
WOJO wrote:
To tê¿ec by³ t± chorob± co straszy³a pani na biologi, ¿e od rany w kierunku
serca idzie prêga?

Czym idzie ? :)

¯ó³t± drog± ;)

Nie idzcie ta droga! I nie jedzcie zoltego sniegu! ;-)

Data: 2009-10-24 15:21:17
Autor: stefandora
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Coaster wrote:
stefandora wrote:
WOJO wrote:
[...]

Fuj, a ja my¶la³am o ¿ó³tej drodze, która jest bli¿sza mojemu imieniu (imieniu?) :p

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-10-24 23:13:19
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
stefandora wrote:
Coaster wrote:
stefandora wrote:
WOJO wrote:
[...]

Toto + snieg = ...
;-)

Data: 2009-10-24 22:26:48
Autor: Ryszard Mikke
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
WOJO <sorry@address.unknown.hehe> napisa³(a):

> To tê¿ec by³ t± chorob± co straszy³a pani na biologi, ¿e od rany w > kierunku
> serca idzie prêga?

Czym idzie ? :)

Czwórkami!

rmikke

Data: 2009-10-24 14:48:06
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Adrian S. wrote:
To tê¿ec by³ t± chorob± co straszy³a pani na biologi, ¿e od rany w kierunku
serca idzie prêga?

Ciesz sie, ze Ty nie dostales zakazenia krwi...

Data: 2009-10-24 09:59:45
Autor: Jan Srzednicki
co mnie upier...tzn ugryzło ?
On 2009-10-24, mariuszmo wrote:
Teoretycznie NTG ale oberwałem prawie na pewno na rowerze podczas kilku dni eksploracji Pólwyspu Helskiego.
Pod koniec lata na przełomie sierpnia i września coś mnie ugryzło w zgięciu nogi, nic nie czułem ale wieczorem zauważyłem mały punkcik gdzie nastapiło ugryzienie prawie niewidoczny, obok niego skóra normalna a później czerwona obwódka o średnicy jakieś 5 cm.

Borelioza. Natychmiast do lekarza po antybiotyki.

Data: 2009-10-24 13:18:43
Autor: mariuszmo
co mnie upier...tzn ugryzło ?

Borelioza. Natychmiast do lekarza po antybiotyki.

--
No tak, antybiotyk już mam, a także opierdziel od lekarza, że pogotowie nie służy do tego tylko do nagłych wypadków.
Czy to borelioza to się zrobi badanie w środę + czekanie na wyniki.

Podobno za badanie w kieruku boreliozy trzeba bulić w własnej kieszeni bo nie refundują ale to tak na marginesie

Data: 2009-10-24 11:23:29
Autor: Jan Srzednicki
co mnie upier...tzn ugryzło ?
On 2009-10-24, mariuszmo wrote:

Borelioza. Natychmiast do lekarza po antybiotyki.

No tak, antybiotyk już mam, a także opierdziel od lekarza, że pogotowie nie służy do tego tylko do nagłych wypadków.

Polazłeś na pogotowie? ROTFL
Lekarz miał zdecydowanie rację.

Data: 2009-10-24 13:29:37
Autor: Jarek
co mnie upier...tzn ugryz³o ?

U¿ytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnhe5oth.1be9.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2009-10-24, mariuszmo wrote:
Polaz³e¶ na pogotowie? ROTFL
Lekarz mia³ zdecydowanie racjê.

Bo odci±gn±³ pana doktora od partyjki bryd¿a? Przecie¿ gdyby lekarz mia³ pilny wyjazd, to po prostu by go nie przyj±³. Skoro by³ ³askaw z nim porozmawiaæ, to pewnie siedzia³ i oczekiwa³ na zg³oszenie.

Jarek __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4533 (20091022) __________

Data: 2009-10-24 11:39:05
Autor: Jan Srzednicki
co mnie upier...tzn ugryzło ?

On 2009-10-24, mariuszmo wrote:
Polazłeś na pogotowie? ROTFL
Lekarz miał zdecydowanie rację.

Bo odciągnął pana doktora od partyjki brydża?

Nie. Bo pogotowie do tego nie służy.

Przecież gdyby lekarz miał pilny wyjazd, to po prostu by go nie
przyjął. Skoro był łaskaw z nim porozmawiać, to pewnie siedział i
oczekiwał na zgłoszenie.

Widziałeś w ogóle kiedykolwiek, jakie kolejki potrafią być na pogotowiu
w naszym kraju hipochondryków? Lekarz "był łaskaw" (wiesz, że jest to
jego obowiązek, a nie łaska?) z nim porozmawiać kosztem prawdopodobnie
tych wszystkich w kolejce za nim, zapewne również ze znacznie naglejszym
przypadkami.

Idź i nie chrzań więcej.

Data: 2009-10-24 07:17:28
Autor: player
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
On 24 Pa¼, 13:39, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Widzia³e¶ w ogóle kiedykolwiek, jakie kolejki potrafi± byæ na pogotowiu
w naszym kraju hipochondryków? Lekarz "by³ ³askaw" (wiesz, ¿e jest to
jego obowi±zek, a nie ³aska?) z nim porozmawiaæ kosztem prawdopodobnie
tych wszystkich w kolejce za nim, zapewne równie¿ ze znacznie naglejszym
przypadkami.

Id¼ i nie chrzañ wiêcej.

A Ty juz nie broñ tak naszej dzielnej s³uzby zdrowia.
Gdzie mial isæ w sobote? :P

--
pozdro.
jay

Data: 2009-10-24 14:49:52
Autor: Jan Srzednicki
co mnie upier...tzn ugryzło ?
On 2009-10-24, player wrote:
On 24 Paź, 13:39, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

[...]

A Ty juz nie broń tak naszej dzielnej słuzby zdrowia.
Gdzie mial isć w sobote? :P

A czemu miał iść w sobotę? Zresztą, są otwarte przychodnie, jak się
dobrze poszuka. Można też prywatnie, jak się ma cieczkę.

Data: 2009-10-24 10:49:21
Autor: player
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
On 24 Pa¼, 16:49, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

A czemu mia³ i¶æ w sobotê? Zreszt±, s± otwarte przychodnie, jak siê
dobrze poszuka. Mo¿na te¿ prywatnie, jak siê ma cieczkê.

A bo w sobote stwierdzil ze musi i¶æ i nie mo¿e d³u¿ej czekaæ :P

--
jay

Data: 2009-10-24 15:22:47
Autor: mariuszmo
co mnie upier...tzn ugryzło ?
No tak, antybiotyk już mam, a także opierdziel od lekarza, że pogotowie nie
służy do tego tylko do nagłych wypadków.

Polazłeś na pogotowie? ROTFL
Lekarz miał zdecydowanie rację.

jak w sobote w mojej mieścinie nic nieczynne nawet prywatnie a w poniedziałek rano jadę na kilka dni do Krakowa to gdzie miałem iść? do wróżki czy do xsiędza?

Data: 2009-10-24 19:07:59
Autor: nb
co mnie upier...tzn ugryzło ?

On 2009-10-24, mariuszmo wrote:

[...]

Wcześniej pisał, że od 10 lat nie korzystał z usług służby zdrowia
i nie ma papierów/wiadomości potrzebnych od strony formalnej.
Też bym tak zrobił (i poniekąd robię).

--
nb

Data: 2009-10-24 13:23:42
Autor: mariuszmo
co mnie upier...tzn ugryzło ?
jeszcze jedno to chyba jakaś paranoja bo przedzierałem się nieraz przez lasy znacznie bardziej gęste na podkarpaciu i jeczsze nic mnie nie ugryzło a to jest ewidentna pamiątka z półwyspu helskiego gdzie jest płasko a ścieżki są szybkie więc teoretycznie cholerny robal miał mniejsze szanse.

Data: 2009-10-24 14:57:57
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryzło ?
mariuszmo wrote:
[...]

Nie szukaj zadnej reguly. Nie ma jej. ;-)

Data: 2009-10-24 23:09:18
Autor: Zwolay
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
masz borelioze. sam mailem wiec wiem czym to pachnie...idz jak
najszybciej do lekarza bo z tym nie ma zartow.

Data: 2009-10-24 15:06:28
Autor: szufla
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Teraz takie rozpamietywanie nie ma zadnego sensu, rob szybko badania i obys trafil do prawdziwego specjalisty, bo u nas w kraju nie jest z tym latwo (jesli to borelioza).
W swoim zyciu bez mala wyciagnalem kilkadziesiat kleszczy ze swojego ciala i nic. Najwazniejsze ,zeby dlugo nie siedzial. Najniebezpieczniejsze rejony to lasy i laki pln. Polski, np. mazury czerwiec-wrzesien, konieczne uzywanie jakis sprejow chyba, ze ktos jezdzi tylko po asfalcie.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4537 (20091023) __________

Data: 2009-10-24 17:20:43
Autor: szufla
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Jest jeszcze mozliwosc zalapania boreliozy od komara (tak, to nie zart), ale to niezwykle rzadkie, okolo 2% jest nosicielem bakterii.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4538 (20091024) __________

Data: 2009-10-24 13:32:06
Autor: szufla
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Mam opory przed ¿arciem antybiotyku na wszelki wypadek ale chyba nie ma wyj¶cia.

Nie radze miec oporow i zrobiles duzy blad, ze to zlekcewazyles, przeciez od tylu lat gada sie o boreliozie.

Data: 2009-10-24 13:25:11
Autor: czarny_kruk
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
mariuszmo pisze:
[...]

Miejsce ugryznienia oraz objawy (rumien przewlekly) rzeczywiscie najbardziej pasuja do ugryzienia kleszcza i zakazenia borelioza, choc ryzyko po ugryzieniu kleszcza jest 2%.

Na wynik testu z krwi czeka sie tydzien - dwa. Ja bym zrobil i poczekal,   dlatego, ze jak piszesz ugzynienie nie mialo miejsca bardzo dawno.
1 stadium choroby to 60-90dni po ugryzieniu.

Antybiotyki na borelioze typu docyklina, erytromecyna bierze sie dlugo (min. 3 tygodnie) w duzych dawkach.

pozdrawiam i powrotu do zdrowia,
czarny_kruk

Data: 2009-10-24 14:44:46
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
mariuszmo wrote:
[...]

Jestes pewien, ze to nie byl kleszcz? Zrob sobie na wszelki wypadek test na borelioze. Znajoma robila sobie jakis czas temu nie chciala czekac w kolejce za 50 zl od reki.

Data: 2009-10-24 15:03:03
Autor: Wojtek Paszkowski
co mnie upier...tzn ugryz³o ?

"mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> wrote in message news:hbu80s$9mb$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

ca³kiem prawdopodobne, ¿e to kleszcz. Mia³em zaczerwienienie w identycznym miejscu - nie zwróci³em na to uwagi, po wakacjach spêdzonych w po³owie na plenerowych biwakach ca³e nogi by³y czerwone po ugryzieniach i poparzeñ od wszelkiego rodzaju przedstawicieli fauny i flory. ¦ladu po kleszczu ¿adnego nie by³o. Dopiero po paru miesi±cach, gdy zaczerwienienie siê utrzymywa³o, pofatygowa³em siê do lekarza.

Proponujê poprosiæ od razu o skierowanie do jakiego¶ specjalisty od chorób zaka¼nych (w wiêkszo¶ci miast wojewódzkich jest pewnie taki szpital). Mnie pocz±tkowo leczy³ konowa³ (podobno uznany) od chorób skóry i kiepsko siê to skoñczy³o, za to NFZ-towa (czy raczej wtedy kasochorowa) lekarka w³a¶nie od chorób zaka¼nych b³yskawicznie zordynowa³a skuteczne leczenie (ale pewnie mia³a za sob± ju¿ dziesi±tki tysiêcy takich przypadków, w pn-wsch. Polsce bolerioza od dawna powszechnie wystêpowa³a, choæ pewnie wiêkszo¶æ chorych nie zdawa³a sobie z tego sprawy).

Antybiotyków bym od razu nie bra³, poczeka³, jak± kuracjê zaleci specjalista. Mi kuracja doksycyklin± nie pomog³a (pewnie zbyt krótka by³a) i tylko sobie organizm zniszczy³em.

pzodr

Data: 2009-10-25 12:28:30
Autor: mmateusz
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
[...]

to ¿e kleszcz prawdopodobnie, to ci juz kilka osób napisa³o.
ja trochê z innej, profilaktycznej strony:
mace jakies sprawdzone sposoby na usuwanie kleszcza?

ja ostatnio na pogotowie pojecha³em, i co ciekawe zosta³em obs³u¿ony bez
kolejki, mimo, ze u innych krew sie la³a.
wola³bym jednak sam go umiec usuwac.
na pewno nie nalezy go mas³em smarowac, bo siê zestresuje,  zwróci ca³a swoj±
zawartosc, co znacznie zwieksza prawdopodobienstwo zakazenia.

--
mk

Data: 2009-10-25 05:26:58
Autor: Saurus
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
On 25 Pa¼, 12:28, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
mace jakies sprawdzone sposoby na usuwanie kleszcza?

ja ostatnio na pogotowie pojecha³em, i co ciekawe zosta³em obs³u¿ony bez
kolejki, mimo, ze u innych krew sie la³a.
wola³bym jednak sam go umiec usuwac.

S± takie "pompki" (odsysaj±ce) Aspivenin ale nie wiem czy skuteczne bo
w ¿yciu kleszcza nie mia³em. Wyszukiwarka prawdê Ci powie, na pewno
kto¶ ju¿ zada³ takie pytanie ;)

Data: 2009-10-25 18:41:18
Autor: Jacek_P
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
mmateusz@poczta.onet.pl napisal:
to ¿e kleszcz prawdopodobnie, to ci juz kilka osób napisa³o.
ja trochê z innej, profilaktycznej strony:
mace jakies sprawdzone sposoby na usuwanie kleszcza?

Wpadnij do weterynarza, sprzeda ci takie szczypczyki z trojkatnym
chwytem, ktorymi chwycisz kleszcza przy skorze a potem wykrecisz
razem z jego morda.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-26 06:06:18
Autor: Ryszard Mikke
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
mmateusz@poczta.onet.pl napisa³(a):
> [...]

na pewno nie nalezy go mas³em smarowac, bo siê zestresuje,  zwróci ca³a swoj±
zawartosc, co znacznie zwieksza prawdopodobienstwo zakazenia.

http://www.karusek.com.pl/produkt.php?prod_id=3246

Trix - chyba nic lepszego nie wymy¶lono.
Wypróbowa³em wielokrotnie, na szczê¶cie zwykle na psie ;)

Z braku urz±dzenia - zwyk³± pêset±, t± sam± technik±
jak na filmiku: z³apaæ za ³eb i wykrêciæ.

rmikke

Data: 2009-10-27 00:42:01
Autor: Piotr Curious Gluszenia Slawinski
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
mmateusz@poczta.onet.pl wrote:

[...]

mi po ukaszeniu i wykryciu goraczki od razu dali profilaktycznie antybiotyk
na 30 dni. z borelioza lepiej nie ryzykowac... jesli 'ukryje' sie w ukladzie nerwowym
bedzie nieuleczalna, to na prawde duze zagrozenie i lepiej dmuchac na
zimne.

Data: 2009-10-26 00:30:04
Autor: Maveriq
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Gzy potrafi± upierdliwie ugry¼æ? Swêdzi jak cholera!

Pozdra, M.

U¿ytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hbu80s$9mb$1atlantis.news.neostrada.pl...