co mnie upier...tzn ugryz³o ?

Data: 2009-10-24 08:57:08
Autor: szaman
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
kleszcz?

szaman

Data: 2009-10-24 07:02:18
Autor: dr Lubijacz
co mnie upier...tzn ugryz³o ?

i czy¿by zarazi³ borelioz±?

--

Data: 2009-10-24 09:24:22
Autor: mariuszmo
co mnie upier...tzn ugryz³o ?

U¿ytkownik " dr Lubijacz" <piotrekbe.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hbu8pq$mt8$1inews.gazeta.pl...

i czy¿by zarazi³ borelioz±?

te¿ mnie to martwi bo w³a¶nie sobie o niej poczyta³em tylko u mnie to zaczerwienienie pojaw³o siê dopiero drugi raz co nie jest pocieszeniem bo podobno u niektórych mo¿e siê wcale nie pojawiæ.

jadê dzi¶ szukaæ ³apiducha tylko jak to zrobiæ jak z 10 lat nie by³em u lekarza poza badaniami okresowymi w innym mie¶cie :(
ksi±¿eczka zdrowia diabli wiedz± gdzie, czy ja wogóle jestem zapisany do jakiego¶ rodzinnego nie wiem , w poniedzia³ek mam kilkudniowy wyjazd, pasowa³oby jeszcze dzi¶ lub jutro poje¼dziæ, pora¿ka.

Z drugiej strony w³a¶nie poczyta³em o objawach nieleczonej boleriozy wiêc wola³bym siê na nie nie za³apaæ.

Ale skoro by mnie kleszcz ugryz³ to dlaczego dziad odpad³? nie smakowa³a skur....lowi moja krew? takie wybredne czy  co?

Data: 2009-10-24 11:52:45
Autor: Hans
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Ale skoro by mnie kleszcz ugryz³ to dlaczego dziad odpad³? nie smakowa³a skur....lowi moja krew? takie wybredne czy  co?

Kleszcze po nasyceniu siê odpadaj± od ¿ywiciela, nic w tym dziwnego.

Na Twoim miejscu rzuci³bym wszystko czym siê aktualnie zajmujê w ch..... i zabra³bym siê za to ugryzienie. Znam kilka osób, które siê z tym zmaga³y - szansa, ¿e zarazi³e¶ siê borelioz±, jest niestety du¿a. Leczenie tej choroby jest w naszym kraju jeszcze bardzo trudne, bo zetknêli¶my siê z ni± dopiero niedawno. Sam proces wykonania badañ potwierdzaj±cych boreliozê trwa miesi±c (!). Bardzo wa¿ny jest czas, gdy¿ im wcze¶niej siê to wykryje, tym ³atwiej to wyleczyæ.
Choróbsko przy tym wyj±tkowo wredne, tak¿e nie waha³bym siê d³ugo na Twoim miejscu.

Data: 2009-10-24 10:01:25
Autor: Jan Srzednicki
co mnie upier...tzn ugryzło ?
On 2009-10-24, Hans wrote:
Ale skoro by mnie kleszcz ugryzÅ‚ to dlaczego dziad odpadÅ‚? nie smakowaÅ‚a skur....lowi moja krew? takie wybredne czy  co?

Kleszcze po nasyceniu się odpadają od żywiciela, nic w tym dziwnego.

Na Twoim miejscu rzuciłbym wszystko czym się aktualnie zajmuję w ch..... i zabrałbym się za to ugryzienie. Znam kilka osób, które się z tym zmagały - szansa, że zaraziłeś się boreliozą, jest niestety duża. Leczenie tej choroby jest w naszym kraju jeszcze bardzo trudne, bo zetknęliśmy się z nią dopiero niedawno. Sam proces wykonania badań potwierdzających boreliozę trwa miesiąc (!). Bardzo ważny jest czas, gdyż im wcześniej się to wykryje, tym łatwiej to wyleczyć.

O ile mi wiadomo, wystÄ…pienie rumienia po ugryzieniu od razu kwalifikuje
kogoś na pełnowymiarowe leczenie boreliozy, bez żadnych badań
wysiewowych czy czego tam.

Data: 2009-10-24 14:55:15
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryzło ?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-24, Hans wrote:
[...]

Nie kazde zaczerwienie jest ruminiem boreliozy - jest on dosyc charakterystyczny. Lepiej najpierw sie przebadac.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Borelioza

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-10-24 14:51:51
Autor: Jan Srzednicki
co mnie upier...tzn ugryzło ?
On 2009-10-24, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:

[...]

Przecież opisał, że to zaczerwienienie miało kształt obrączki dookoła
ugryzienia.

Data: 2009-10-24 19:25:24
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryzło ?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-24, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

Nic nie napisal o _obraczce_. Napisal _czerwona obwodka_ zinterpretowalem jako _czerwony placek_ - ukaszenie obwiedzione zaczerwienieniem. ;-) A antybiotykow o ile sie da lepiej unikac, szczegolnie, jezeli trzeba by brac potem inne a te pierwsze przerwac bez dokonczenia dawki.

Data: 2009-10-24 11:08:36
Autor: tadek
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
On 24 Pa¼, 19:25, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Jan Srzednicki wrote:

> [...]

PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high

a nie jest to przypadkiem Tryper?

Data: 2009-10-24 23:02:32
Autor: Coaster
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-10-24, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

[...]

a nie jest to przypadkiem Tryper?

Przypadkiem? ;-)

Data: 2009-10-26 19:21:30
Autor: Tomasz Chodnik
co mnie upier...tzn ugryzło ?
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-10-24, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

rumień wędrujący. nie trzeba już nic badać. 20 dni doxycyklina 2 x 0,1.

a badać ("borrelia total") ewentualnie po zakończeniu brania doxy
i jeśli będą jakiekolwiek objawy:
a. skórne, z rejonu ugryzienia
b. neurologiczne, jakiekolwiek
c. reumatologiczne nie ustępujące po zwykłym postępowaniu (odpoczynek i NSLPZ)

Pogotowie to w sobotę poza domem bardzo właściwe miejsce. Pogotowie często ma specjalnie usługę nocnej/weekendowej pomocy lekarskiej właśnie na takie przypadki (tak jest np. w Sopocie). A czasem ma tę usługę jedna specjalna przychodnia sieci (tak jest np w gdańskim NCM).

Typowym popularnym świrowaniem jest raczej wizyta z kleszczem u chirurga. chirurg jest niepotrzebny, kleszcza można wyjąć samemu, lub usunie go każda pielęgniarka, a doxy musi zapisać lekarz, ale jakikolwiek, choćby dentysta.

(Ale to kraj cudów. Właśnie slyszalem o facecie który był w pogotowiu w Gdyni ze spuchłą gębą, dentysta go obejrzał, gnijącego zęba nie ruszył, napisał mu na kartce nazwe leku, z bledem ortograficznym zreszta (clindOmycin)i odeslal po recepte do pogotowia w Sopocie, gdzie ten gość mieszka. Moim zdaniem taki dentysta powinien stracić pracę z automatu.

Tomek

Data: 2009-10-29 04:26:53
Autor: p.draczkowski@gmail.com
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Przecie¿ opisa³, ¿e to zaczerwienienie mia³o kszta³t obr±czki dooko³a
ugryzienia.

rumieñ wêdruj±cy. nie trzeba ju¿ nic badaæ. 20 dni doxycyklina 2 x 0,1. <

Daleko posuniête uproszczenie.
Nie ka¿de zaczerwienienie w kszta³cie obr±czki to charakterystyczny
dla borleliozy erythema migrans czyli rumieñ wêdruj±cy. Traktowanie
cz³owieka "koñska" dawk± antybiotyków gdy nawet nie zg³asza on w
wywiadzie faktu uk±szenia przez kleszcza (autor w±tku nie wie czy i co
go ugryz³o) tylko na podstawie zaczerwienienia które nie ma tendencji
do rozprzestrzeniania siê (autor nie napisa³ ¿e obszar zaczerwienienia
siê powiêksza³) i na dodatek odst±pienie od szczegó³owych badañ wydaje
mi siê "lekk±" nonszalancja i zaniedbaniem.

Poza tym warto wzi±æ pod uwagê mo¿liwo¶æ zara¿enia innymi chorobami
odkleszczowymi: erlichioz±, babeszjoz± czy te¿ riketsjami.
Zreszt± niewykluczone jest ¿e to wcale nie by³ kleszcz....

Data: 2009-10-24 12:08:48
Autor: Wojtas
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Hans pisze:

zetknêli¶my siê z ni± dopiero niedawno. Sam proces wykonania badañ potwierdzaj±cych boreliozê trwa miesi±c (!). Bardzo wa¿ny jest czas,

Po dwóch tygodniach a nie miesi±cu. Wystarczy badanie krwi a nie jaki¶ proces badañ.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

"Bujaæ - to my, panowie szlachta!"

Data: 2009-10-24 13:53:54
Autor: amcinpiL
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Dnia Sat, 24 Oct 2009 11:52:45 +0200, Hans napisa³(a):

Kleszcze po nasyceniu siê odpadaj± od ¿ywiciela, nic w tym dziwnego.

Tylko, ¿e nasycenie nastêpuje gdy kleszcz osi±gnie brzuchol o wielko¶ci
prawie 1cm czyli ³adnych kilka dni. Dlaczego kleszcz odpad³ sam, mo¿e
zosta³ odruchowo zdrapany.

--
pozdROW
amicinpiL

Data: 2009-10-24 14:28:36
Autor: BoDro
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
"amcinpiL" napisa³:

Tylko, ¿e nasycenie nastêpuje gdy kleszcz osi±gnie brzuchol o wielko¶ci
prawie 1cm czyli ³adnych kilka dni. Dlaczego kleszcz odpad³ sam, mo¿e
zosta³ odruchowo zdrapany.

z tego co mo¿na wyczytaæ wynika, ¿e je¶li kleszcz zostanie usuniêty w ci±gu
kilku godzin, to szanse zaka¿enia chorobami odkleszczowymi s± niewielkie.
Wygl±da wiêc na to, ¿e on tam faktycznie musia³ tkwiæ d³u¿ej ni¿ dobê...
Znajomy te¿ z³apa³ boreliozê. Zauwa¿y³ kleszcza - który ju¿ zd±¿y³ baaardzo
"utyæ" - dopiero po trzech dniach od pobytu w lesie, gdzie pracowa³ przy
wycince...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-10-24 15:17:47
Autor: szufla
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
z tego co mo¿na wyczytaæ wynika, ¿e je¶li kleszcz zostanie usuniêty w ci±gu
kilku godzin, to szanse zaka¿enia chorobami odkleszczowymi s± niewielkie.

Ale sa:

http://kleszcze.edu.pl/jaki-kleszczy-ma-w-sobie-bakterie-boreliozy-t93.html#p216

W tym roku na mazurach w lesie, zlazlem na chwile z roweru, zeby odpoczac, usiadlem na trawie i po minucie mialem spacerujacego kleszcza na rece.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4538 (20091024) __________

co mnie upier...tzn ugryz³o ?