co mnie upier...tzn ugryz³o ?

Data: 2009-10-24 15:03:03
Autor: Wojtek Paszkowski
co mnie upier...tzn ugryz³o ?

"mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> wrote in message news:hbu80s$9mb$1atlantis.news.neostrada.pl...
Pod koniec lata na prze³omie sierpnia i wrze¶nia co¶ mnie ugryz³o w zgiêciu nogi, nic nie czu³em ale wieczorem zauwa¿y³em ma³y punkcik gdzie nastapi³o ugryzienie prawie niewidoczny, obok niego skóra normalna a pó¼niej czerwona obwódka o ¶rednicy jakie¶ 5 cm.

ca³kiem prawdopodobne, ¿e to kleszcz. Mia³em zaczerwienienie w identycznym miejscu - nie zwróci³em na to uwagi, po wakacjach spêdzonych w po³owie na plenerowych biwakach ca³e nogi by³y czerwone po ugryzieniach i poparzeñ od wszelkiego rodzaju przedstawicieli fauny i flory. ¦ladu po kleszczu ¿adnego nie by³o. Dopiero po paru miesi±cach, gdy zaczerwienienie siê utrzymywa³o, pofatygowa³em siê do lekarza.

Proponujê poprosiæ od razu o skierowanie do jakiego¶ specjalisty od chorób zaka¼nych (w wiêkszo¶ci miast wojewódzkich jest pewnie taki szpital). Mnie pocz±tkowo leczy³ konowa³ (podobno uznany) od chorób skóry i kiepsko siê to skoñczy³o, za to NFZ-towa (czy raczej wtedy kasochorowa) lekarka w³a¶nie od chorób zaka¼nych b³yskawicznie zordynowa³a skuteczne leczenie (ale pewnie mia³a za sob± ju¿ dziesi±tki tysiêcy takich przypadków, w pn-wsch. Polsce bolerioza od dawna powszechnie wystêpowa³a, choæ pewnie wiêkszo¶æ chorych nie zdawa³a sobie z tego sprawy).

Antybiotyków bym od razu nie bra³, poczeka³, jak± kuracjê zaleci specjalista. Mi kuracja doksycyklin± nie pomog³a (pewnie zbyt krótka by³a) i tylko sobie organizm zniszczy³em.

pzodr

co mnie upier...tzn ugryz³o ?