co mnie upier...tzn ugryz³o ?

Data: 2009-10-25 12:28:30
Autor: mmateusz
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
Pod koniec lata na prze³omie sierpnia i wrze¶nia co¶ mnie ugryz³o w zgiêciu nogi, nic nie czu³em ale wieczorem zauwa¿y³em ma³y punkcik gdzie nastapi³o ugryzienie prawie niewidoczny, obok niego skóra normalna a pó¼niej czerwona obwódka o ¶rednicy jakie¶ 5 cm.

to ¿e kleszcz prawdopodobnie, to ci juz kilka osób napisa³o.
ja trochê z innej, profilaktycznej strony:
mace jakies sprawdzone sposoby na usuwanie kleszcza?

ja ostatnio na pogotowie pojecha³em, i co ciekawe zosta³em obs³u¿ony bez
kolejki, mimo, ze u innych krew sie la³a.
wola³bym jednak sam go umiec usuwac.
na pewno nie nalezy go mas³em smarowac, bo siê zestresuje,  zwróci ca³a swoj±
zawartosc, co znacznie zwieksza prawdopodobienstwo zakazenia.

--
mk

Data: 2009-10-25 05:26:58
Autor: Saurus
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
On 25 Pa¼, 12:28, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
mace jakies sprawdzone sposoby na usuwanie kleszcza?

ja ostatnio na pogotowie pojecha³em, i co ciekawe zosta³em obs³u¿ony bez
kolejki, mimo, ze u innych krew sie la³a.
wola³bym jednak sam go umiec usuwac.

S± takie "pompki" (odsysaj±ce) Aspivenin ale nie wiem czy skuteczne bo
w ¿yciu kleszcza nie mia³em. Wyszukiwarka prawdê Ci powie, na pewno
kto¶ ju¿ zada³ takie pytanie ;)

Data: 2009-10-25 18:41:18
Autor: Jacek_P
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
mmateusz@poczta.onet.pl napisal:
to ¿e kleszcz prawdopodobnie, to ci juz kilka osób napisa³o.
ja trochê z innej, profilaktycznej strony:
mace jakies sprawdzone sposoby na usuwanie kleszcza?

Wpadnij do weterynarza, sprzeda ci takie szczypczyki z trojkatnym
chwytem, ktorymi chwycisz kleszcza przy skorze a potem wykrecisz
razem z jego morda.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-26 06:06:18
Autor: Ryszard Mikke
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
mmateusz@poczta.onet.pl napisa³(a):
> [...]

na pewno nie nalezy go mas³em smarowac, bo siê zestresuje,  zwróci ca³a swoj±
zawartosc, co znacznie zwieksza prawdopodobienstwo zakazenia.

http://www.karusek.com.pl/produkt.php?prod_id=3246

Trix - chyba nic lepszego nie wymy¶lono.
Wypróbowa³em wielokrotnie, na szczê¶cie zwykle na psie ;)

Z braku urz±dzenia - zwyk³± pêset±, t± sam± technik±
jak na filmiku: z³apaæ za ³eb i wykrêciæ.

rmikke

Data: 2009-10-27 00:42:01
Autor: Piotr Curious Gluszenia Slawinski
co mnie upier...tzn ugryz³o ?
mmateusz@poczta.onet.pl wrote:

[...]

mi po ukaszeniu i wykryciu goraczki od razu dali profilaktycznie antybiotyk
na 30 dni. z borelioza lepiej nie ryzykowac... jesli 'ukryje' sie w ukladzie nerwowym
bedzie nieuleczalna, to na prawde duze zagrozenie i lepiej dmuchac na
zimne.

--

co mnie upier...tzn ugryz³o ?