co mogę zamiast halogena 6V/2,4W - pod dymano?

Data: 2009-11-05 08:02:28
Autor: ToMasz
co mogę zamiast halogena 6V/2,4W - pod dymano?
marines pisze:
hello,

mam Unibike'a z oryginalnie zamontowaną lampą B&L zasilaną dynamem w piaście.
Żródłem światła jest poniższa żarówka:
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_%AFAR%D3WKA+HALOGENOWA+BUSCH%2BMULLER+BUSCH++MULLER__P_53048332-53010001__PZTA_3__PD_53010800.html

pytanko: czy mógłbym ją zastąpić diodą 3W na ten przykład - czy są dostępne
diody do bezpośredniego zamontowania zamiast tej/takiej żarówki? coby przy tej
samej mocy dostać wiecej światła?
ja kiedyś widziałem takie diody. tyle ze światła (wtedy) jakby wiecej
nie dawały. Pozatym jak sie jechało "za wolno" (sprawdzane bna
klasycznym dynamie) to świeciły bardzo słabo, a jak za szybko to
pojawiał sie lekko żółty odcień, co prawdopodobnie swiadczyło o tym ze
dioda zaraz sie skończy.
Gdyby w Twoim rowerze zastosować stabilizator i układ zasilający jakieś
mocne diody - napewno było by jaśniej. niestety gotowców nieznam. Robić
samemu... no cóż takie koło z dynamem (150zł?) kosztuje tyle samo co
bocialarka czy jakieś inne "wypasione" oświetlenie z bateriami na wiele lat.

ToMasz

co mogę zamiast halogena 6V/2,4W - pod dymano?