co mogę zamiast halogena 6V/2,4W - pod dymano?

Data: 2009-11-05 08:23:40
Autor: Jacek Maciejewski
co mogę zamiast halogena 6V/2,4W - pod dymano?
Dnia Wed, 4 Nov 2009 23:36:39 +0000 (UTC), marines napisał(a):

pytanko: czy mógłbym ją zastąpić diodą 3W na ten przykład - czy są dostępne
diody do bezpośredniego zamontowania zamiast tej/takiej żarówki? coby przy tej
samej mocy dostać wiecej światła?

Pewnie mógłbyś zastąpić. Dynamo ma dosyć dużą oporność wewnętrzną więc z
diodą by się jakoś zgodziło. Oczywiście, trzeba by to napięcie wyprostować
a może i odfiltrować. Kilka prób jak to wszystko by działało też wymagane.
Zatem tak wprost, zupełnie bez jakiejś elektroniki to raczej nie :) Koszty
i robota będą. A co do wiecej światła - mamy zmysły logarytmiczne. Światła z diody
uzyskasz mniej więcej 4x więcej niż z halogenka, zatem subiektywnie będzie
go 2x więcej. Gra nie warta świeczki. Lepiej idź gdzie trzeba i kup Ravena
:)
--
Jacek

Data: 2009-11-05 08:49:19
Autor: Wojtek Paszkowski
"Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> wrote in message news:l5kpwiuigcqg.neer8axvei7q.dlg40tude.net...

[...]

będą olbrzymie - 4 diody i kondensatorek, <5zł; robota: 5min lutowania (a nawet i bez lutowania można by dać radę;)
Efekt - fantastyczny, zwłaszcza z dynamem butelkowym (przy dynamopiaście tak do 6kmh światło odczuwalnie miga)

A co do wiecej światła - mamy zmysły logarytmiczne. Światła z diody
uzyskasz mniej więcej 4x więcej niż z halogenka, zatem subiektywnie będzie
go 2x więcej. Gra nie warta świeczki.

przy jedynie słusznych diodach Cree i sensownej optyce (polecałbym Ledila CRS-RS, z kwadraciaków 22mm jest zdecydowanie najpraktyczniejszy) subiektywna różnica jest naprawdę duża. Oprócz znacznie większej ilości światła (przy mniejszej mocy!) plama jest równomierna w odróżnieniu od zazwyczaj nieco poszarpanych plamek z halogenów

pozdr

Data: 2009-11-05 14:18:03
Autor: Fabian
Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

Można gdzieś _tanio_ kupić te soczewki CRS-RS?

Fabian.

Data: 2009-11-05 14:46:15
Autor: Wojtek Paszkowski
"Fabian" <fabian@niemampocztyaniadresu.pl> wrote in message news:hcujah$o1a$2opal.futuro.pl...

Można gdzieś _tanio_ kupić te soczewki CRS-RS?

2 lata temu kupowałem w Lediko (lediko.com) - nadal mają je w ofercie. Cena tylko ciut wyższa niż inne kwadraciaki na allegro. Gdzieś w 3mieście podobno jest hurtownia elektroniczna sprzedająca Ledila, ale nie wiem dokładnie, gdzie (i czy pojedynczą sztukę sprzedadzą).

pozdr

co mogę zamiast halogena 6V/2,4W - pod dymano?