co mogę zamiast halogena 6V/2,4W - pod dymano?

Data: 2009-11-05 08:44:10
Autor: Wojtek Paszkowski
co mogę zamiast halogena 6V/2,4W - pod dymano?
"marines" <marines@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:hct366$oo$1inews.gazeta.pl...

mam Unibike'a z oryginalnie zamontowaną lampą B&L zasilaną dynamem w piaście.
Żródłem światła jest poniższa żarówka:
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_%AFAR%D3WKA+HALOGENOWA+BUSCH%2BMULLER+BUSCH++MULLER__P_53048332-53010001__PZTA_3__PD_53010800.html

pytanko: czy mógłbym ją zastąpić diodą 3W na ten przykład - czy są dostępne
diody do bezpośredniego zamontowania zamiast tej/takiej żarówki?
coby przy tej samej mocy dostać wiecej światła?

widziałem coś takiego, tyle że dedykowanego pod zasilanie bateryjne, nie wiem, jak się sprawdzi z dynamopiastą) ale na pewno da mniej światła od halogena 3W.
Jeśli chcesz mieć więcej światła, to musisz trochę pokombinować z obudową i wstawić powerleda z dedykowaną optyką (ze standardową do halogenów będzie zupełnie rozproszone). Koszt razem z przesyłką powinien się zamknąć w granicach 50zł, choć fajnie byłoby się pobawić jeszcze w podtrzymywanie kondensatorowe - naprawdę piękna sprawa.

A najlepiej kup sobie Cyo IQ! (albo przynajmniej Fly)

drugie pytanko: czy w 3city te żaróweczki są gdzieś dostępne taniej niż u
Żuchlińskiego - 11PLN??

tak, mactronicsy w Castoramie - za ok. 9zł. Ale podejrzewam, że lepiej dołożyć te 2 zł do tych BuMma czy Sigmy (chyba że Żuchli też sprzedaje Mactronicsa ;)

pozdr

co mogę zamiast halogena 6V/2,4W - pod dymano?