co może pracownik sklepu?

Data: 2009-02-27 09:13:21
Autor: P.H.
co może pracownik sklepu?
czy pracownik sklepu może zatrzymać kartę płatniczą/kredytową?
czy może ją zniszyć (np przeciąć pasek magnetyczny)?

pzdr
Piotr

Data: 2009-02-27 00:18:34
Autor: krzysztofsf@wp.pl
co może pracownik sklepu?
On 27 Lut, 09:13, "P.H." <k...@gdzies.w.sieci> wrote:
czy pracownik sklepu może zatrzymać kartę płatniczą/kredytową?
czy może ją zniszyć (np przeciąć pasek magnetyczny)?

pzdr
Piotr

Jesli taki komunikat wyswietli mu sie w terminalu po jej uzyciu.
W praktyce chyba konczy sie to odmowa przyjecia karty.

Podobnie chyba bankomat moze zatrzymac karte przy pierwszej probi
transakcji, jesli dostanie takie polecenie po identyfikacji?

Data: 2009-02-27 09:25:43
Autor: P.H.
co może pracownik sklepu?

Użytkownik <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:dd722d83-95de-4192-9d9e-fd3b10f43856r4g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
bankomat jest narzędziem banku więc jest to logiczne
sklepikarz czy kasjer nie są pracownikami banku
jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro
czy powinni w takiej sytuacji wydać jakieś potwierdzenie przejęcia karty??

Data: 2009-02-27 00:43:08
Autor: BK
co może pracownik sklepu?
On Feb 27, 9:25 am, "P.H." <k...@gdzies.w.sieci> wrote:
Użytkownik <krzyszto...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:dd722d83-95de-4192-9d9e-fd3b10f43856r4g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro
czy powinni w takiej sytuacji wydać jakieś potwierdzenie przejęcia karty??

Bankomaty bardzo czesto nie naleza do bankow.

No chyba nie podejrzewasz kogos o to ze wystawi Twoja karte na allego?
To juz szczyt debilizmu :) Na wszelki wypadek sie taka karte z miejsca
zastrzega w Banku.

Data: 2009-02-27 09:40:42
Autor: Michal Jankowski
co może pracownik sklepu?
"P.H." <ktos@gdzies.w.sieci> writes:

sklepikarz czy kasjer nie są pracownikami banku
jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro

Wlasnie dlatego zatrzymana karta powinna byc zniszczona w twojej
obecnosci.

  MJ

Data: 2009-02-27 00:48:17
Autor: krzysztofsf@wp.pl
co może pracownik sklepu?
On 27 Lut, 09:40, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:
"P.H." <k...@gdzies.w.sieci> writes:
> sklepikarz czy kasjer nie są pracownikami banku
> jaką mam gwarancję że nie wystawią karty na allegro

Wlasnie dlatego zatrzymana karta powinna byc zniszczona w twojej
obecnosci.

Przy zatrzymaniu nalezy sie tego domagac.

Data: 2009-03-04 02:03:19
Autor: Jan Werbiński
co może pracownik sklepu?
"P.H." <k...@gdzies.w.sieci> writes:
> [...]

Wlasnie dlatego zatrzymana karta powinna byc zniszczona w twojej
obecnosci.

Przy zatrzymaniu nalezy sie tego domagac.

I zniszczoną kartą nie da się niby zapłacić na internecie??? Hahaha.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-04 06:43:24
Autor: MK
co może pracownik sklepu?
"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message news:gokk51

I zniszczoną kartą nie da się niby zapłacić na internecie??? Hahaha.

Skoro raz zostala wydana dyspozycja zatrzymania, to chyba trudno oczekiwac, ze pozniej bank da autoryzacje na transakcje dokonana ta sama karta. IMHO komunikat bedzie taki sam.

MK

Data: 2009-03-04 09:15:42
Autor: Jan Werbiński
co może pracownik sklepu?
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:gol4ds$rnp$1news.wp.pl...
[...]

Oczywiście. Chodziło mi raczej o hipotetyczne przecięcie karty na podstawie np tego, że należy do kobiety, a próbuje nią płacić mężczyzna.

Data: 2009-03-04 09:33:44
Autor: P.H.
co może pracownik sklepu?

--

no ale to już chyba ustaliliśmy, że w takim przypadku sprzedawca odmawia przyjęcia karty ale nie ma prawa jej zniszyczć
niszczy tylko na wyraźne polecenie terminala :)

Data: 2009-03-31 16:41:01
Autor: Marcin Wasilewski
co może pracownik sklepu?
[...]

    W teorii. Mojam "zdolna" mamuśka pomyliła raz PIN-y do dwóch kart i kupując kartą GE Money Bank wbiła 3x PIN z innej karty. Wyskoczył komunikat "zatrzymaj kartę", którą kasjerka w tesco oczywiście oddała. I teraz najlepsze - po telefonie do GE karta została bez problemu odblokowana w systemie GE i dalej można jej używać.

Data: 2009-02-27 09:42:22
Autor: gasper
co może pracownik sklepu?
w umowie i instrukcjach jest zapis o zatrzymaniu i zniszczeniu karty, co więcej, jest za to gratyfikacja pieniężna

Data: 2009-02-27 17:20:55
Autor: filip lach
co może pracownik sklepu?
gasper pisze:
w umowie i instrukcjach jest zapis o zatrzymaniu i zniszczeniu karty, co więcej, jest za to gratyfikacja pieniężna
Kilka lat temu było to ponad 300 PLN od sztuki ;-)
Karta nie jest też własnością jej posiadacza, więc nie może się domagać jej zwrotu, jeśli na terminalu wyświetli się komunikat właściwej treści. Po zatrzymaniu karty można klientowi wydać slipa drukowanego automatycznie przez terminal, gdzie wołami jest napisane "zatrzymać kartę".
"Klienta awanturującego się" łączy się z bankiem za pośrednictwem centrum autoryzacji. Zawsze działa...
Filip

Data: 2009-02-27 20:41:52
Autor: MK
co może pracownik sklepu?
"filip lach" <filip6198@gazeta.pl> wrote in message news:go93t7$e07$1inews.gazeta.pl...

Kilka lat temu było to ponad 300 PLN od sztuki ;-)
Karta nie jest też własnością jej posiadacza, więc nie może się domagać jej zwrotu,

Tym bardziej nie jest wlasnoscia akceptanta...

jeśli na terminalu wyświetli się komunikat właściwej treści. Po zatrzymaniu karty można klientowi wydać slipa drukowanego automatycznie przez terminal, gdzie wołami jest napisane "zatrzymać kartę".

Tylko jesli jest komunikat zatrzymac karte, w innym przypadku wszelkie konsekwencje zniszczenia/zatrzymania karty ponosi ta osoba.

"Klienta awanturującego się" łączy się z bankiem za pośrednictwem centrum autoryzacji. Zawsze działa...

Ale w co dziala? Jesli bank wydal polecenie zatrzymania to sobie to z nim wyjasniam, jesli nie wydal to strona jest akceptant i zadne laczenie z bankiem nie pomoze.

MK

Data: 2009-02-28 13:03:33
Autor: Filip
co może pracownik sklepu?
MK pisze:
[...]

Widzisz, standardową reakcją klienta jest tekst: "to niemożliwe, ja od x lat mam tę kartę, zawsze spłacam itp, itd" Pracownik na kasie zazwyczaj po grzecznościowej próbie wyjaśnienia klientowi sytuacji łączy kleinta z centrum autoryzacyjnym, które łączy go z bankiem. A pracownik może spokojnie dalej obsługiwać innych klientów

Data: 2009-02-28 13:11:07
Autor: Radzik
co może pracownik sklepu?
Filip pisze:
[...]
I blokuje kolejkę klientów, a przy okazji rzuca mięsem na sklep, który nie umie obsłużyć jego karty...

Data: 2009-02-28 14:11:57
Autor: Filip
co może pracownik sklepu?
Radzik pisze:
Filip pisze:
[...]

Nie blokuje, bo połączywszy zajmuje się innymi klientami zamiast bez sensu dyskutować.

Data: 2009-02-28 15:15:50
Autor: Radzik
co może pracownik sklepu?
Filip pisze:
Nie blokuje, bo połączywszy zajmuje się innymi klientami zamiast bez sensu dyskutować.
widać, że nigdy nie pracowałeś w obsłudze klienta...

Data: 2009-03-01 01:44:13
Autor: Filip Lach
co może pracownik sklepu?
Radzik <radzik@radzik.pl> napisał(a):
Filip pisze:
> Nie blokuje, bo połączywszy zajmuje się innymi klientami zamiast bez > sensu dyskutować.
widać, że nigdy nie pracowałeś w obsłudze klienta...
Nie wiem, co masz na myśli - ale pracowałem dwa lata w sklepie, gdzie takie
sytuacje zdarzały się przynajmniej raz w miesiącu...

Data: 2009-02-28 13:22:32
Autor: animka
co może pracownik sklepu?
Filip pisze:

[...]

A jak kasjerka nie ma telefonu przy kasie, albo ma tylko na wewnętrzne numery?

--
animka

Data: 2009-02-28 13:29:50
Autor: Karol Y
co może pracownik sklepu?
[...]

No ale skoro tak jest, to po co mu ją zatrzymywać / niszczyć?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-02-28 17:47:51
Autor: Seba
co może pracownik sklepu?
Filip <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Pracownik na kasie zazwyczaj po grzecznościowej próbie wyjaśnienia klientowi sytuacji łączy kleinta z centrum autoryzacyjnym, które łączy go z bankiem. A pracownik może spokojnie dalej obsługiwać innych klientów

pickupa od referala nie odrózniasz. jak jest pickup sprzedawca bez gadania powinien zabrac i zniszczyc karte na oczach klienta - dostał takie polecenie od wlasciciela karty (banku) i powinien sie do niego zastosowac. inna sprawa ze aby uniknac awantur czesto takie karty sa zwracane klientom (albo zlodziejom, ktorzy weszli w ich posiadanie)

Data: 2009-03-03 21:53:56
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
co może pracownik sklepu?
Dnia Sat, 28 Feb 2009 17:47:51 +0000 (UTC), Seba napisał(a):

[...]

powinien drukować się kwit dla klienta że karta zatrzymana

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Metro Ratusz http://foto.3mam.net/Galeria_1_sty/slides/foto_66.php

Data: 2009-03-09 12:52:37
Autor: Alienka