co musi się znaleźć na umowie?

Data: 2016-09-07 14:04:49
Autor: ddddddddd
co musi się znaleźć na umowie?
Witam,
mam takie pytanko:
sprzedaję pojazd osobie, która nie ma adresu zameldowania w dowodzie osobistym. Czy muszę zapytać ją o ten adres? A co jeśli będzie to bezdomny?

Łukasz

Data: 2016-09-07 14:26:18
Autor: t-1
W dniu 07.09.2016 o 14:04, ddddddddd pisze:
Witam,
mam takie pytanko:
sprzedaję pojazd osobie, która nie ma adresu zameldowania w dowodzie
osobistym. Czy muszę zapytać ją o ten adres? A co jeśli będzie to bezdomny?

Pytanie by było być może zasadne, jakbyś jakbyś kupował nie mając adresu.
Być może urzędnik miałby problemy z zarejestrowaniem bo na dowodzie rej. jest adres.  Sprzedając, co cię to obchodzi?
A jak bezdomny, to może kupuje, aby miał gdzie u siebie przezimować.

Data: 2016-09-07 14:30:19
Autor: ddddddddd
W dniu 07.09.2016 o 14:26, t-1 pisze:
[...]

ano obchodzi mnie, bo w zeszłym roku sprzedałem przyczepkę, wprawdzie kontakt z kupującym mam, ale oni (pzu) mówią, że za ten rok (bo teraz już się nie odnowi) mam zapłacić 50zł. Na razie jeszcze raz przesłałem oświadczenie o braku danych adresowych nabywcy, bo wyszło na to, że sprawa od roku jest zawieszona, bo mail z tym oświadczeniem do nich nie dotarł - ale telesprzedawczyni już się próbowała upierać, że muszę mieć takie dane (ale nie znalazła podstawy prawnej gdy ją o to poprosiłem)

Łukasz

Data: 2016-09-07 15:14:58
Autor: t-1
W dniu 07.09.2016 o 14:30, ddddddddd pisze:

[...]

Prawdopodobnie popełniłeś błąd, nie zawiadamiając PZU po sprzedaniu lub najpóźniej na dzień przed końcem okresu ubezpieczenia, że wymawiasz ubezpieczenie.

Data: 2016-09-07 15:17:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-09-07 o 15:14, t-1 pisze:
[...]

Pomyliło ci się. Sprzedający nic nie "wymawia", bo umowa przechodzi na nabywcę. Jeśli jednak nie zawiadomił PZU o sprzedaży, to za okres do powiadomienia solidarnie odpowiada za zapłatę za ubezpieczenie, łącznie z kupującym.

--
Liwiusz

Data: 2016-09-07 15:47:35
Autor: t-1
W dniu 07.09.2016 o 15:17, Liwiusz pisze:

[...]

Nieprawda.
Paragraf 77 OWUK PZU.
W razie zbycia pojazdu prawa z umowy ubezpieczenia mogą być przeniesione na jego nabywcę. Przeniesienie praw z umowy ubezpieczenia wymaga zgody PZU....

Więc nie przeszła na nabywcę ponieważ nic nikt nie poinformował PZU, a następnie po okresie ubezpieczenia odnowiła się na następny okres ze skutkami finansowymi dla poprzedniego właściciela.

Data: 2016-09-07 15:58:28
Autor: t-1
co musi się znaleźć na umowie?
W dniu 07.09.2016 o 15:55, masti pisze:

dotyczy AC nie OC

niestety masz rację.

Data: 2016-09-07 15:49:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-09-07 o 15:47, t-1 pisze:
[...]

To jakaś totalna bzdura z twojej strony. Warunki OC nie reguluje "paragraf 77 OWUK PZU", tylko ustawa.

W razie zbycia pojazdu prawa z umowy ubezpieczenia mogą być przeniesione
na jego nabywcę. Przeniesienie praw z umowy ubezpieczenia wymaga zgody
PZU....

Bzdura.

Data: 2016-09-07 17:00:44
Autor: Budzik
co musi się znaleźć na umowie?
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

[...]

Ach ta wiara w regulaminy...
21 wiek a ciemny lud dalej swoje ;-)

Data: 2016-09-07 17:43:40
Autor: ddddddddd
W dniu 07.09.2016 o 15:14, t-1 pisze:
[...]

nie, powiadomiłem ich praktycznie od razu, odpowiedzieli że chcą adres nabywcy, ja im na to że nie mam, to oni chcieli oświadczenie że nie mam. Oświadczenie wysłałem ale ponoć nie dotarło.

Łukasz

co musi się znaleźć na umowie?