co musi syndyk

Data: 2010-09-09 22:34:35
Autor: Gotfryd Smolik news
co musi syndyk
On Thu, 9 Sep 2010, Piotr wrote:

Co oznacza dla mnie "spółka została sprzedana"? Zawsze wydawało mi się ze jak ktoś kupuje spółkę to razem z jej długami?

  Ale czy zgadza się, że to nie właściciel odpowiada za długi?
(pytanie zmierza do: "co za różnica, kto jest właścicielem")
  W kwestii majątkowej ma znaczenie co dzieje się z majątkiem właśnie,
a nie spółką jako taką.

  Jeśli pytanie zmierzało do: "czy jest jakiś kant w oddzieleniu
od siebie pasywów i aktywów" to oczywiście, ale takie pytanie
nie padło ;) (a opis takiego przypadku nie sugeruje).

  Z opisu wynika, że zostały sprzedane środki trwałe *lub* cześć
przedsiębiorstwa (dla VAT jest różnica :|) *oraz*... raczej
nie "firma", a "marka", czyli WNiP pt. "nazwa" (być może
chroniona prawnie a być może tylko "wypracowana", tak czy
inaczej związana z wymierną wartością majątkową).
  Fakt że firma bywa marką (lub jak kto woli - odwrotnie) jest
przy tym bez znaczenia, dajmy na to była sobie firma Compaq,
po zakupie przez HP firma zniknęła, ale marka reprezentowana
przez tę firmę nadal jest własnością HP.
  Przeszkód aby syndyk sprzedał "markę" (w roli WNiP) nie
widzę, są jakieś?

pzdr, Gotfryd

co musi syndyk