Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   co nadaje sie na lpg?

co nadaje sie na lpg?

Data: 2010-07-13 14:37:11
Autor: Tomek
co nadaje sie na lpg?
Max ok 20 tys zl, typy ford focus lub pegueot 307... czy te autka nadaja sie
na instalacje lpg? Czy lepiej rozgladac sie za dieslami? Przebiegi roczne ok
25-30tys km, glownie trasa.

z mojego doswiadczenia, uzytkownika LPG - szukaj klekota jakiegos. Szlag Cie trafi jak co 300km bedziesz musial jechac na stacje tankowac gaz. Niby w Polsce nie ma problemu, stacji z LPG jest sporo, ale przy takich przebiegach to co 2-3 dni bedziesz stal pod dystrybutorem. Co do eksploatacji - LPG i diesel sa na podobnym poziomie. Jedyny minus diesla, to to ze naprawy sa dosc drogie i kupujac uzywke mozna latwo wpakowac sie na mine. Na szczescie drogie bolaczki (dwumasa, wtryski, turbo, pompa) po naprawie posluza kolejne 150-200tys km.

--
Tomek

Data: 2010-07-13 13:50:22
Autor: hants
co nadaje sie na lpg?
"Tomek" <apis22@interia.pl> wrote in message news:i1hmlp$s8r$1news.onet.pl...

Jedyny minus diesla, to to ze naprawy sa dosc drogie i kupujac uzywke mozna latwo wpakowac sie na mine.

No i chocby dlatego wybralem LPG, a tankowanie co 5 dni wcale nie jest az tak upierdliwe.

Data: 2010-07-13 14:56:42
Autor: krzysiek82
co nadaje sie na lpg?
hants pisze:
  > No i chocby dlatego wybralem LPG, a tankowanie co 5 dni wcale nie jest
az tak upierdliwe.


no nie wiem, ja tam sobie cenie komfort tankowania raz w tygodniu max 2 razy, LPG bym musiał tankować z 3-4razy w tygodniu.  A tak leje ON, idę zapłacić nie czekam na obsługę. Myślę o aucie z LPG ale za każdym razem gdy wciskam gaz w moim dieslu czuje to niesamowite uczucie wciskania w fotel i chyba zostanę przy dieslu.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-13 14:05:10
Autor: Dman-666
co nadaje sie na lpg?
Patrze a tu w szybce robal taki:
news:4c3c6293$0$17087$65785112news.neostrada.pl ! Pewnie kiero jakis,
ten krzysiek82 . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:
no nie wiem, ja tam sobie cenie komfort tankowania raz w tygodniu max
2 razy, LPG bym musial tankowac z 3-4razy w tygodniu.

Ja tak tankuje ;) Fakt, jest to upierdliwe na maksa. Mocny argument przeciw  LPG.

ale
za kazdym razem gdy wciskam gaz w moim dieslu czuje to niesamowite
uczucie wciskania w fotel i chyba zostane przy dieslu.

Emotikona zgubiles chyba ;)



--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-07-13 23:14:55
Autor: PSYLO
co nadaje sie na lpg?
W dniu 2010-07-13 16:05, Dman-666 pisze:
ale
za kazdym razem gdy wciskam gaz w moim dieslu czuje to niesamowite
uczucie wciskania w fotel i chyba zostane� przy dieslu.

Emotikona zgubiles chyba ;)

Moment obrotowy nie wymaga żadnego emotikona

--
PSYLO

Data: 2010-07-14 16:54:43
Autor: kamil
co nadaje sie na lpg?


"PSYLO" <PSYLO.wytnijto@o2.pl> wrote in message news:4c3cd74e$0$2589$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-07-13 16:05, Dman-666 pisze:
ale
za kazdym razem gdy wciskam gaz w moim dieslu czuje to niesamowite
uczucie wciskania w fotel i chyba zostane� przy dieslu.

Emotikona zgubiles chyba ;)

Moment obrotowy nie wymaga żadnego emotikona

Ah, ta magia momentu obrotowego przy parunastu sekundach do setki. Moje ma niecale 6s i wcale jakos niesamowicie nie wciska w fotel.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-14 21:34:25
Autor: Dman-666
co nadaje sie na lpg?
Patrze a tu w szybce robal taki: news:i1kmk4$adg$1inews.gazeta.pl !
Pewnie kiero jakis, ten kamil . Tak se patrze i patrze jak nawija
makaron na uszy:
Ah, ta magia momentu obrotowego przy parunastu sekundach do setki.
Moje ma niecale 6s i wcale jakos niesamowicie nie wciska w fotel.

Mam podobnie...ale wiesz..."ten moment" ;-)


--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-07-15 08:31:54
Autor: Tomek
co nadaje sie na lpg?
Mam podobnie...ale wiesz..."ten moment" ;-)

no wlasnie, moment. Nie wiem czemu wlasciciele diesli tak sie tym podniecaja. Sam jezdze i dieslem (ok 250Nm przy 1800obr) i autem na Pb/LPG (140Nm przy 4500obr), wiec mam jako takie porownanie. Faktycznie w dieslu ma sie _wrazenie_ ze lepiej ciagnie, ale to tylko kwestia nizszych obrotow i tego, ze na ogol po miescie jezdzi sie przy optymalnych obrotach silnika. Jadac dieslem mozna wcisnac gaz i juz, natomiast przy benzynie jednak redukcja jest konieczna. Przy wyscigach typu 0-140km/h diesel nie ma szans mimo tego "momentu". A to dlatego (upraszczajac), ze max moment obliczany _na kolach_ w dieslu jest prawie 1/3 mniejszy niz w benzynowym. Obliczenia dla moich samochodow.
W sumie przyjemniej jezdzi mi sie dieslem, choc poczatki byly ciezkie (dynamiczne ruszenie ze skrzyzowania i nie dobicie do czerwonego pola obrotomierza bylo bardzo trudne)

--
Tomek

Data: 2010-07-13 15:59:20
Autor: Adam Szewczak
co nadaje sie na lpg?


Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c3c6293$0$17087$65785112@news.neostrada.pl...
hants pisze:
 > No i chocby dlatego wybralem LPG, a tankowanie co 5 dni wcale nie jest
az tak upierdliwe.


no nie wiem, ja tam sobie cenie komfort tankowania raz w tygodniu max 2 razy, LPG bym musiał tankować z 3-4razy w tygodniu.  A tak leje ON, idę zapłacić nie czekam na obsługę. Myślę o aucie z LPG ale za każdym razem gdy wciskam gaz w moim dieslu czuje to niesamowite uczucie wciskania w fotel i chyba zostanę przy dieslu.

-- krzysiek82

No wlasnie, akurat teraz przy moiom obecnym jezdzeniu codziennie to tankuje w ogole co dwa tygodnie ;P
No i w sumie w trase jak sie pojedzie to 850 km mozna zrobic nie wysiadajac.

PZDr
Adam

Data: 2010-07-14 09:27:15
Autor: hants
co nadaje sie na lpg?
"Adam Szewczak" <horses_usuñ@poczta.onet.pl> wrote in message news:i1hric$b83$1news.onet.pl...

No i w sumie w trase jak sie pojedzie to 850 km mozna zrobic nie wysiadajac.

A siusiasz do butelki, czy co? 850 km z 70 litrową bańką LPG to az jedno tankowanie podczas przyjemnej, 9 godzinnej podrózy.

Data: 2010-07-13 16:19:55
Autor: Brzezi
co nadaje sie na lpg?
wto, 13 lip 2010 o 14:56 GMT, krzysiek82 napisa(a):

zapaci nie czekam na obsug. Myl o aucie z LPG ale za kadym razem gdy wciskam gaz w moim dieslu czuje to niesamowite uczucie wciskania w fotel i chyba zostan przy dieslu.

Ale co ma wciskanie w fotel do diesla?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-13 16:22:29
Autor: krzysiek82
co nadaje sie na lpg?
Brzezi pisze:
Ale co ma wciskanie w fotel do diesla?

turbina :)

--
krzysiek82

Data: 2010-07-13 14:33:18
Autor: Dman-666
co nadaje sie na lpg?
Patrze a tu w szybce robal taki: news:4c3c76af$0$17084$65785112news.neostrada.pl ! Pewnie kiero jakis, ten krzysiek82 . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

Brzezi pisze:
Ale co ma wciskanie w fotel do diesla?

turbina :)

Zmienne fazy rozrzadu i masz to samo w benzynie ;-P

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-07-13 23:57:59
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
co nadaje sie na lpg?
Dnia 13.07.2010 Dman-666 <dman666topodpucha@torztofejk.o2.pl> napisa/a:
Patrze a tu w szybce robal taki: news:4c3c76af$0$17084$65785112news.neostrada.pl ! Pewnie kiero jakis, ten krzysiek82 . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

Brzezi pisze:
Ale co ma wciskanie w fotel do diesla?

turbina :)

Zmienne fazy rozrzadu i masz to samo w benzynie ;-P

Bez zmiennych faz te si da ;-)

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-07-13 22:58:34
Autor: Dman-666
co nadaje sie na lpg?
Patrze a tu w szybce robal taki: news:slrni3pob7.thf.karmmniechloru.net
! Pewnie kiero jakis, ten Adam 'Chloru' Drzewososki . Tak se patrze i
patrze jak nawija makaron na uszy:
Brzezi pisze:
Ale co ma wciskanie w fotel do diesla?

turbina :)

Zmienne fazy rozrzadu i masz to samo w benzynie ;-P

Bez zmiennych faz te si da ;-)

To ja poprosze o definicje wciskania w fotel...bo wciskanie jest jak auto przy przyspieszaniu gwaltownie dostaje skrzydel...zaden turbodizel jakim jezdzilem tego nie dal w przekroju od 1,4 do 3,0.
Nawet parch ujezdzany obecnie nie wciska...choc pewnie niejednego dizla wciskanego pozamiata.


--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-07-14 01:38:50
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
co nadaje sie na lpg?
Dnia 14.07.2010 Dman-666 <dman666topodpucha@torztofejk.o2.pl> napisa/a:
Patrze a tu w szybce robal taki: news:slrni3pob7.thf.karmmniechloru.net
! Pewnie kiero jakis, ten Adam 'Chloru' Drzewososki . Tak se patrze i
patrze jak nawija makaron na uszy:
Brzezi pisze:
Ale co ma wciskanie w fotel do diesla?

turbina :)

Zmienne fazy rozrzadu i masz to samo w benzynie ;-P

Bez zmiennych faz te si da ;-)

To ja poprosze o definicje wciskania w fotel...bo wciskanie jest jak auto przy przyspieszaniu gwaltownie dostaje skrzydel...zaden turbodizel jakim jezdzilem tego nie dal w przekroju od 1,4 do 3,0.
Nawet parch ujezdzany obecnie nie wciska...choc pewnie niejednego dizla wciskanego pozamiata.

Jutro pora obiadowa sobie porownasz ;-) --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-07-13 16:33:55
Autor: Brzezi
co nadaje sie na lpg?
wto, 13 lip 2010 o 16:22 GMT, krzysiek82 napisa(a):

Brzezi pisze:
Ale co ma wciskanie w fotel do diesla?

turbina :)

Benzynowce tez maja turbine, poza tym efekt turbiny jest bardzo zludny i w
rzeczywistosci oklamuje Twoje zmysly, wiec dla mnie to nie jest zadne
kryterium wyboru...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-13 20:01:39
Autor: JanuSz
co nadaje sie na lpg?
Brzezi pisze:


Benzynowce tez maja turbine, poza tym efekt turbiny jest bardzo zludny i w
rzeczywistosci oklamuje Twoje zmysly,

Ale jakie to mie :) Poza tym wysoki moment przy niskich obrotach jest faktem, nie zudzeniem. Chce przyspieszy - wciskam gaz, nie musz redukowa.

  wiec dla mnie to nie jest zadne
kryterium wyboru...

Dla Ciebie...


Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-13 20:38:52
Autor: Grzegorz Prędki
co nadaje sie na lpg?
W dniu 2010-07-13 20:01, JanuSz pisze:
Brzezi pisze:


Benzynowce tez maja turbine, poza tym efekt turbiny jest bardzo zludny
i w
rzeczywistosci oklamuje Twoje zmysly,

Ale jakie to miłe :) Poza tym wysoki moment przy niskich obrotach jest
faktem, nie złudzeniem. Chce przyspieszyć - wciskam gaz, nie muszę
redukować.


Normalnie Panie masakra, malo spod fotela tylka nie wydrze :) Ja proponuje wlascicielom turbo diesli jezdzic w miescie tylko na 4, w trasie tylko na 5.

Data: 2010-07-13 21:03:41
Autor: to
co nadaje sie na lpg?
JanuSz wrote:

Ale jakie to miłe :) Poza tym wysoki moment przy niskich obrotach jest
faktem, nie złudzeniem.

WYŁĄCZNIE na niskich obrotach.

Chce przyspieszyć - wciskam gaz, nie muszę
redukować.

Ta, nim turbina zbuduje ciśnienie po wciśnięciu gazu na niskich obrotach to już byś dwa razy zredukował.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

Data: 2010-07-13 23:20:54
Autor: Brzezi
co nadaje sie na lpg?
wto, 13 lip 2010 o 20:01 GMT, JanuSz napisa(a):

Benzynowce tez maja turbine, poza tym efekt turbiny jest bardzo zludny i w
rzeczywistosci oklamuje Twoje zmysly,

Ale jakie to mie :) Poza tym wysoki moment przy niskich obrotach jest faktem, nie zudzeniem.

To samo co w turbo benzynie

Chce przyspieszy - wciskam gaz, nie musz redukowa.

Ale to wlasnie to zludzenie jakie daje naszym zmyslo charakterystyka
przyrostu mocy turbo, Tobie sie wydaje ze przyspiesza ekstra, a w
rzeczywistosci gorzej to wypada, zreszta niezaleznie czy to bez turbo, czy
turbo, czy benzyna, czy diesel jezeli chcesz szybko przyspieszyc nie
obejdzie sie bez redukcji

Ja na leniwosc z redukowaniem znalazlem inny sposob, od kilku lat jezdze
tylko ASB, problem z glowy, sam redukuje, sam pilnuje zeby optymalnie
przyspieszac

  wiec dla mnie to nie jest zadne
kryterium wyboru...

Dla Ciebie...

Zgadza sie, co do kwesti upodoban i wyboru tak, ale co do osiagow trubo
diesel tylko omamia zmysly i to nie jest moje widzimisie, i zeby nie bylo,
nie jestem przeciw turbo dieslom, bo sam mam takiego, mam tez duzy silnik
wolnossacy benzynowy, a wczesniej mialem turbo benzyne, i mam porownanie...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-14 21:45:50
Autor: Dman-666
co nadaje sie na lpg?
Patrze a tu w szybce robal taki:
news:slrn.pl.i3pm5m.2cd.brzezibrzezi.chello.pl ! Pewnie kiero jakis,
ten Brzezi . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:
Ja na leniwosc z redukowaniem znalazlem inny sposob, od kilku lat
jezdze tylko ASB, problem z glowy, sam redukuje, sam pilnuje zeby
optymalnie przyspieszac

Ano...cusz dodac ;) mam podobnie...

Zgadza sie, co do kwesti upodoban i wyboru tak, ale co do osiagow
trubo diesel tylko omamia zmysly i to nie jest moje widzimisie, i zeby
nie bylo, nie jestem przeciw turbo dieslom, bo sam mam takiego, mam
tez duzy silnik wolnossacy benzynowy, a wczesniej mialem turbo
benzyne, i mam porownanie...

Mi 2...po prostu inna charakterystyka, ale zeby od razu byl lepsiejszy...sam tez ujezdzam TD w ilosci jeden na 2 miesiace...szalu nie ma...a to przyspieszanie z niskiego biegu skutkuje glownie awaria kola dwumasowego we spolczesnych konstrukcjach.
TD jest fajnym, oszczednym dupowozem w umiejetnych rekach...


--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-07-14 16:54:00
Autor: kamil
co nadaje sie na lpg?


"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:4c3c6293$0$17087$65785112news.neostrada.pl...
hants pisze:
 > No i chocby dlatego wybralem LPG, a tankowanie co 5 dni wcale nie jest
az tak upierdliwe.


no nie wiem, ja tam sobie cenie komfort tankowania raz w tygodniu max 2 razy, LPG bym musiał tankować z 3-4razy w tygodniu.  A tak leje ON, idę zapłacić nie czekam na obsługę. Myślę o aucie z LPG ale za każdym razem gdy wciskam gaz w moim dieslu czuje to niesamowite uczucie wciskania w fotel i chyba zostanę przy dieslu.

Ten diesel ma ze 300 kucy, skoro tak niesamowicie wciska w fotel. Albo przesiadles sie z cinqa. ;)


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-15 09:48:52
Autor: krzysiek82
co nadaje sie na lpg?
kamil pisze:
Ten diesel ma ze 300 kucy, skoro tak niesamowicie wciska w fotel. Albo przesiadles sie z cinqa. ;)

Nie musi być mocny (tylko ok 139KM momentu nie pamiętam) ale za to buda lekka.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-13 14:48:05
Autor: Adam Szewczak
co nadaje sie na lpg?


Uytkownik "Tomek" <apis22@interia.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:i1hmlp$s8r$1@news.onet.pl...
Max ok 20 tys zl, typy ford focus lub pegueot 307... czy te autka nadaja sie
na instalacje lpg? Czy lepiej rozgladac sie za dieslami? Przebiegi roczne ok
25-30tys km, glownie trasa.

z mojego doswiadczenia, uzytkownika LPG - szukaj klekota jakiegos. Szlag Cie trafi jak co 300km bedziesz musial jechac na stacje tankowac gaz. Niby w Polsce nie ma problemu, stacji z LPG jest sporo, ale przy takich przebiegach to co 2-3 dni bedziesz stal pod dystrybutorem. Co do eksploatacji - LPG i diesel sa na podobnym poziomie. Jedyny minus diesla, to to ze naprawy sa dosc drogie i kupujac uzywke mozna latwo wpakowac sie na mine. Na szczescie drogie bolaczki (dwumasa, wtryski, turbo, pompa) po naprawie posluza kolejne 150-200tys km.

-- Tomek

    Kupic cos co jest w miare bezawaryjne, niestety wolnossacego to juz raczej nie kupi. Dwumasa tez juz nie problem bo z Valeo sa dostepne takie wynalazki zastepujace dwumase.
Przy takich przebiegach to kupowal bym diesla. Nie trzeba co chwile tankowac i ma sie kolo zapasowe, albo wiecej miejsca w bagazniku.

Takie dosc trwale to np
406 2.0HDI
w corolli chyba ten d4d nie byl zly
diesle w C klasie badajze te 220CDI uchodzily za super oszczedne jak na mercedesa
hmm z pompowtryska cos niewysilonego jakies 90KM/110KM ale nie wiem czy to nie za stare bedzie.

PZDr
Adam

co nadaje sie na lpg?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona