co oprócz omegi B z RWD?

Data: 2011-07-18 08:24:42
Autor: Lukasz
co oprócz omegi B z RWD?
Witam,
Niedługo mam zamiar rozgl±dać się za autkiem dla żony którym ja też od czasu do czasu będę chciał jeĽdzić. Moje wymagania to:
1) RWD
2) w miarę mocny silnik, my¶lałem o Omedze 2,5 lub 3,0 V6 z gazem
3) czę¶ci dostępne od ręki w sklepach, byle mechanik ma to naprawić
4)jako¶ bardzo mocno nie psuj±ce się
5) cena do 10kpln, chętnie mniej (razem z LPG), choć rozważę troszkę droższe
6)min. 4-osobowe

Z tego co widzę odno¶nie pierwszego punktu to do wyboru mam Mercedesy, BMW i wł±¶nie rzeczon± omegę. Te pierwsze kojarz± mi się z dziadkami i mułowatymi choć dobrymi dieslami, drugie kojarz± mi się w tej cenie z całkowicie zakatowanym autem, omegę miałem i bardzo mi się podobała. Ogólnie chciałbym MX-5 ale nie spełnia warunku 6) więc niestety odpada :( Może s± jeszcze inne auta RWD? A może szukać czego¶ z BMW/Mercedesa?

Lukasz

Data: 2011-07-18 11:44:39
Autor: Stefan Szczygielski
co oprócz omegi B z RWD?
W dniu 18.07.2011 08:24, Lukasz pisze:
:( Może s± jeszcze inne auta RWD? A może szukać czego¶ z BMW/Mercedesa?

Volvo 2xx/7xx/9xx.

S.

Data: 2011-07-18 12:27:15
Autor: Lukasz
co oprócz omegi B z RWD?
Użytkownik "Stefan Szczygielski" <groups@siospammoomean.eu.org> napisał w wiadomo¶ci news:j00va7$je7$1news.onet.pl...
W dniu 18.07.2011 08:24, Lukasz pisze:
:( Może s± jeszcze inne auta RWD? A może szukać czego¶ z BMW/Mercedesa?

Volvo 2xx/7xx/9xx.

o tym nawet nie wiedziałem że ma RWD...

Lukasz

Data: 2011-07-18 11:48:25
Autor: J.F
co oprócz omegi B z RWD?
Użytkownik "Lukasz"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

I zona chce taka kolumbryne w RWD ? :-)

[...]

Zalezy co kupisz. Wybor faktycznie nei jest duzy - jeszcze Polonez, Lada i Lexus :-)

zakatowanym autem, omegę miałem i bardzo mi się podobała.

A myslisz ze omega to jest auto ktorym dziadek do kosciola ?

J.

Data: 2011-07-18 12:32:41
Autor: Lukasz
co oprócz omegi B z RWD?
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j00vh8$l1q$1news.onet.pl...
[...]

cóż, żona pojedzie wszystkim, miała pod domem busa to jeĽdziła busem, wielko¶ć jej nie przeszkadza a RWD to dla mojej frajdy ;)
Dodam że dla mojej pracy lepsze byłoby kombi, ale nie upieram się, aaa - koniecznie manual :)

zakatowanym autem, omegę miałem i bardzo mi się podobała.

A myslisz ze omega to jest auto ktorym dziadek do kosciola ?

spodziewam się że wszystkie auta w tym przedziale cenowym s± od księdza co na plebanię dojeżdżał ;) a tak na poważnie chcę auto które nie ma typowych drogich usterek jak na swój silnik, wiem że większe silniki nie będ± tanie w eksploatacji i w tym wieku będ± miały nabite kilkaset... znaczy się 184000km ;D
Przewiduję przebieg w okolicach 15.000-20.000km rocznie, auto - jak dobrze pójdzie - na kilka lat.

Lukasz

Data: 2011-07-18 12:35:36
Autor: to
co oprócz omegi B z RWD?
begin Lukasz
Z tego co widzę odnośnie pierwszego punktu to do wyboru mam Mercedesy,
BMW i włąśnie rzeczoną omegę. Te pierwsze kojarzą mi się z dziadkami i
mułowatymi choć dobrymi dieslami, drugie kojarzą mi się w tej cenie z
całkowicie zakatowanym autem, omegę miałem i bardzo mi się podobała.

Stara Omega ma w sobie tyle kobiecości, co most kolejowy.

Data: 2011-07-18 15:24:47
Autor: Lukasz
co oprĂłcz omegi B z RWD?
Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e242898$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
begin Lukasz
Stara Omega ma w sobie tyle kobiecości, co most kolejowy.

a kto powiedział że ma być kobieca? potrzebuję kolejne auto w rodzinie i chcę mieć tylny napęd, co kupię tym żona będzie śmigać, obstawiam omegę bo ma jedyny słuszny napęd (no dobra, skusiłbym się jeszcze na AWD jak by się coś znalazło) i wystarczające wyposażenie (elektryka i klima) oraz jest w miarę wygodna. Silnik może jak na dzisiejsze czasy odstaje ale takie 3.0 IMO wystarczy, tyle że chyba łatwiej mi będzie znaleźć 2,5 V6... Mocy nigdy za wiele, nawet jak dla żony- im mocniejsze auto tym bezpieczniejsze (nie jeździłem stale niczym powyżej 200KM więc być może jest gdzieś granica tego bezpieczeństwa ;)

Lukasz

Data: 2011-07-18 13:27:38
Autor: to
co oprócz omegi B z RWD?
begin Lukasz
Silnik moĹĽe jak na dzisiejsze czasy odstaje
ale takie 3.0 IMO wystarczy, tyle że chyba łatwiej mi będzie znaleźć 2,5
V6... Mocy nigdy za wiele, nawet jak dla ĹĽony- im mocniejsze auto tym
bezpieczniejsze (nie jeździłem stale niczym powyżej 200KM więc być może
jest gdzieś granica tego bezpieczeństwa ;)

2.5 jest bez sensu w tym aucie, pali tyle samo co 3.0 i nie jedzie. --

Data: 2011-07-18 15:40:35
Autor: Lewis
co oprĂłcz omegi B z RWD?
W dniu 2011-07-18 08:24, Lukasz pisze:
Witam,
Niedługo mam zamiar rozglądać się za autkiem dla żony którym ja też od
czasu do czasu będę chciał jeździć. Moje wymagania to:
1) RWD
2) w miarę mocny silnik, myślałem o Omedze 2,5 lub 3,0 V6 z gazem
3) części dostępne od ręki w sklepach, byle mechanik ma to naprawić
4)jakoĹ› bardzo mocno nie psujÄ…ce siÄ™
5) cena do 10kpln, chętnie mniej (razem z LPG), choć rozważę troszkę
droĹĽsze
6)min. 4-osobowe

[...]
:( Może są jeszcze inne auta RWD? A może szukać czegoś z BMW/Mercedesa?

Kiedyś rozważałem zakup omegi MV6 trochę się pointeresowałem i stwierdziłem że jednak nie. Zastanawiam się jak żona będzie jeździć tym czymś zimą?
Pomyśl jeszcze o lexusie IS300 też się ciekawie jeździ jeśli koniecznie szukasz RWD.

Najmocniejsze auto jakim jeździłem z RWD to była właśnie rzeczone omega z MV6. Wrażenia fajne ale jako podstawowe auto nie chciałbym czegoś takie zwłaszcza na zimę.

W międzyczasie kilka razy jechałem starym audi S6 z silnikiem 2.2T AAT dłubniętym do jakichś 250KM. Do tego napęd 4x4 z torsenem, to była rewelacja zwłaszcza na zimę.

Na koniec kupiłem sobie Saaba 9-3I z 2.0T i jestem przeszczęśliwy ;) FWD, zimą opony z kolcami i jest super ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-07-18 21:15:10
Autor: Lukasz
co oprĂłcz omegi B z RWD?
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j01d4m$kuv$1news.onet.pl...

Kiedyś rozważałem zakup omegi MV6 trochę się pointeresowałem i stwierdziłem że jednak nie.

z jakiego powodu?

Zastanawiam się jak żona będzie jeździć tym czymś zimą?

nie no, zimą to ja tym będę jeździł :)

Pomyśl jeszcze o lexusie IS300 też się ciekawie jeździ jeśli koniecznie szukasz RWD.

to chyba nie ten przedział cenowy...

Najmocniejsze auto jakim jeździłem z RWD to była właśnie rzeczone omega z MV6. Wrażenia fajne ale jako podstawowe auto nie chciałbym czegoś takie zwłaszcza na zimę.

a ja właśnie chciałbym :) miałem omegę 2,0 i dobrze wspominam (a nie miała TC), w zimie tylko trzeba pamiętać żeby mieć cztery dobre opony zimowe, jak kupię omegę to pewnie kupię fuldę kristall montero 3 - mam takie w FWD i samochód jeździ jak przyklejony do śniegu

W międzyczasie kilka razy jechałem starym audi S6 z silnikiem 2.2T AAT dłubniętym do jakichś 250KM. Do tego napęd 4x4 z torsenem, to była rewelacja zwłaszcza na zimę.

no i nad audi się muszę poważnie zastanowić...

Na koniec kupiłem sobie Saaba 9-3I z 2.0T i jestem przeszczęśliwy ;) FWD, zimą opony z kolcami i jest super ;)

eee tam, FWD... co to za przyjemność :) (trochę sobie żartuję, podstawowe auto mam FWD i nie narzekam ale marzy mi się RWD/AWD - właśnie do zabawy zimą

Lukasz

Data: 2011-07-18 21:51:14
Autor: Lewis
co oprĂłcz omegi B z RWD?
W dniu 2011-07-18 21:15, Lukasz pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Kiedyś rozważałem zakup omegi MV6 trochę się pointeresowałem i
stwierdziłem że jednak nie.

z jakiego powodu?

Właśnie z powodu RWD, mam za ciężkie warunki zimą żeby się zastanawiać czy dojadę do celu. Wolałem bardziej uniwersalne FWD, a wcześniej miałem A6 2.8V6 z napędem quattro i ASB więc tylko gaz w podłogę i trzymać się kierownicy, wyjeżdżało z każdego śniegu ;)

Zastanawiam się jak żona będzie jeździć tym czymś zimą?

nie no, zimą to ja tym będę jeździł :)

Ale masz jakieś inne auto, które w razie czego posłuży jako dojazd do pracy? ;)

Pomyśl jeszcze o lexusie IS300 też się ciekawie jeździ jeśli
koniecznie szukasz RWD.

to chyba nie ten przedział cenowy...

No w sumie trochÄ™ inny.

[...]

zimowe, jak kupiÄ™ omegÄ™ to pewnie kupiÄ™ fuldÄ™ kristall montero 3 - mam
takie w FWD i samochód jeździ jak przyklejony do śniegu

Na zimę przy napędzie 4x4 to i zimówek za bardzo nie trzeba, do RWD to pomyśl o kolcach ;)

[...]

Bardzo fajne auto, zwłaszcza stara A6/S6 ta do 97roku byle zadbana.

Na koniec kupiłem sobie Saaba 9-3I z 2.0T i jestem przeszczęśliwy ;)
FWD, zimÄ… opony z kolcami i jest super ;)

eee tam, FWD... co to za przyjemność :) (trochę sobie żartuję,
podstawowe auto mam FWD i nie narzekam ale marzy mi siÄ™ RWD/AWD -
właśnie do zabawy zimą

Czy ja wiem? około 270KM i ponad 400Nm przy napędzie FWD też daje dużo radochy ;) 4x4 już miałem i zimą faktycznie coś pięknego ale latem przy dobrej przyczepności to jednak spore straty i koszt przy dystrybutorze ;/ Chyba że zdecydujemy sie na coś pochodne haldexa ale wtedy już nie ma takiej radochy jak ze stałym AWD:P

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-07-18 22:18:17
Autor: Krzysztof 45
co oprĂłcz omegi B z RWD?
Lewis napisał(a):
z jakiego powodu?
Właśnie z powodu RWD, mam za ciężkie warunki zimą żeby się zastanawiać czy dojadę do celu. Wolałem bardziej uniwersalne FWD,
Masz rację. Pomykam Omega 03' 2.5DTI kombi i przód w stosunku do tyłu jest za ciężki, i tam gdzie FWD pomyka spokojnie na górkach lub zasypanych parkingach, ja muszę łańcuchy zakładać pomimo że opony świeże. W wielu przypadkach TC dużo pomaga, ale przy większych wzniesieniach i świeżym śniegu nie zawsze. No chyba że tył mam dobrze obciążony. Taki minusik tego napędu.
--
Krzysiek

Data: 2011-07-19 07:57:34
Autor: Lukasz
co oprĂłcz omegi B z RWD?
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j022rm$m8h$1news.onet.pl...

Zastanawiam się jak żona będzie jeździć tym czymś zimą?

nie no, zimą to ja tym będę jeździł :)

Ale masz jakieś inne auto, które w razie czego posłuży jako dojazd do pracy? ;)

mam :) potrzebuję auto użytkowane do sklepu po bułki, chyba że da tyle radości że ja cały czas będę tym jeździł ;)

Na zimę przy napędzie 4x4 to i zimówek za bardzo nie trzeba, do RWD to pomyśl o kolcach ;)

do przyśpieszania nie trzeba, do hamowania to i owszem :) w RWD faktycznie ważne są opony, choć być może dociążony tył - bo zwykle taki miałem - też dawał swoje

Lukasz

Data: 2011-07-18 21:26:37
Autor: BartekK
co oprĂłcz omegi B z RWD?
[...]
Jeszcze ci zostaje Dodge Magnum/Chrysler 300C (chodzą dość tanio, ale są dość mało ergonomiczne)
Bierz Omegę nawet się nie zastanawiaj, żona będzie wdzięczna :) Tylko jakiś miły egzemplarz (auta, nie żony) wylosować to będzie ambitne zadanie... (ja niestety już swoją sprzedałem, znaczy Omegę MV6)

Data: 2011-07-18 22:07:44
Autor: Krzysztof 45
co oprócz omegi B z RWD?
Lukasz napisał(a):
Z tego co widzę odno¶nie pierwszego punktu to do wyboru mam Mercedesy, BMW i wł±¶nie rzeczon± omegę.
My¶lę że w tym przedziale cenowym, Omega B FL (C) będzie najlepszym pomysłem i będzie miała najbogatsze wyposażenie jak ksenony, tempomat, nawigacja, dwu strefowa klima, czujniki cofania, webasto (DTI), pełna elektryka z szyberdachem, przyciemniaj±ce wewnętrzne lusterko a boczne chowane, czujnik deszczu ...
Tylko wybierał bym silniki sze¶ciocylindrowe.
--
Krzysiek

Data: 2011-07-20 14:57:11
Autor: omega_fan
co oprócz omegi B z RWD?
On 07/18/2011 08:24 AM, Lukasz wrote:
[...]

Wszystkie warunki spełnia też Ford Scorpio.

Data: 2011-07-21 00:36:42
Autor: Adam Płaszczyca
co oprócz omegi B z RWD?
Dnia Mon, 18 Jul 2011 08:24:42 +0200, Lukasz napisał(a):

[...]

Sierra, Scorpio :D

--
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

co oprócz omegi B z RWD?