co po "analogu" wybrać

Data: 2009-05-28 11:30:33
Autor: Heraklit
co po "analogu" wybrać
No i stało się... Trafiło na mnie, "padł" TV analogowy. A najgorsze, że
muszę teraz kupić nowy telewizor i to jest koszmar. Czytam tą grupę,
"pasjonuję" się dysputami o wyższości HDR nad FHD, LCD nad plazmą itd i
nadal nie wiem co kupić. Byłem w sklepie i patrzę na wystawione LCD
Samsung, LG i obraz fatalny: kolor, kontrast, a sprzedawca mówi, że to
się wyreguluje. Jedynie w centralnym miejscu stojąca plazma Panasonica
dorównuje dynamiką, kolorem, kontrastem analogowemu, ale cena 5000 zł i
sygnał HD.
Na dzień dzisiejszy TV będzie podłączony do kablówki UPC więc sygnał
analogowy i w miarę często będzie wykorzystywany do oglądania filmu na
DVD z odległości 3 m. Przede wszystkim jednak chciałbym, by obraz był
przynajmniej zbliżony do "analoga" dynamiką, barwą, kontrastem. Granice
cenowe ustaliłem sobie na 3000 - 3500 zł.
Czy możecie mi polecić konkretne modele? Właśnie konkretne modele, gdyż
tych telewizorów jest po prostu za dużo, by wszystkie sprawdzić, a
najgorsze, że w marketach często specjalnie obniżają jakość obrazu, by
zwrócić uwagę na inny model. Wiem, że takie pytanie się często zadaje na
tym forum, ale w ilości modeli TV, które są dostępne i marketingowego
bełkotu bardzo trudno jest "wyłuskać" ten jeden. Z góry dzięki za pomoc.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-05-28 11:09:28

Data: 2009-05-28 09:58:08
Autor: Cezary Gawenda
co po
Ja mam ten telewizor http://www.panasonic.com.pl/oferta.php?prod=4341 i jestem zadowolony. Oglądam kablówkę analogową z odległości 2,5 - 3 m i obraz jest co najmniej taki jak na kineskopowym tv. Obraz z dvd super, nawet divxy wyglądają nieźle. Plazma ma taką właściwość, że po ok 200h grania następuje wygrzanie i obraz staje się jeszcze lepszy niż na początku, co również u siebie stwierdziłem.

Data: 2009-05-28 13:05:39
Autor: Heraklit
co po
Był 28 maj (czwartek), gdy o godzinie 11:58 *Cezary Gawenda* w pocie
czoła naskrobał(a):

http://www.panasonic.com.pl/oferta.php?prod=4341
dzięki, o coś takiego mi chodziło i nawet zbiera dobre opinie.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-05-28 13:04:47

Data: 2009-05-28 13:49:58
Autor: nom
co po
Mi po 16 latach padł sony 25" więc kupiłem plazmę Panasonic 42PV8 za 1799zł 2 m-ce temu w Euro RTV. Odbieram TVP1, TVP2 i Polsat z anteny naziemnej (19-elementowej) oraz DVD z divx z CyberHome i jestem super zadowolony.
Telewizor przez 3 tygodnie w trybie kinowym pobrał średnio 137W mocy.

Data: 2009-05-28 14:42:31
Autor: Skylla
co po
[...]
Plazma Panasonica jest na pewno dobrym wyborem, z małym ale... Jeśli pokój jest nasłoneczniony to już nie będzie tak fajnie.Wtedy lepiej LCD. Też Panasonic:)

Data: 2009-05-28 14:52:48
Autor: Chris
co po
Internauta Skylla (skylla1@niespamuj.op.pl) w wiadomości
news:gvm0rl$b3n$1news.onet.pl nabazgrał(a):

> [...]
jest  nasłoneczniony to już nie będzie tak fajnie.Wtedy lepiej LCD. Też

No ... dobija mnie lutro w plazmie Panasonica dla tego mam LCD Sharpa :)

ps. Mialem w testach LCD Panasonica i w porównaniu z Sharpem porażka.

Sygnał TV to  UPC Cyfrowe

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

Data: 2009-05-28 17:53:53
Autor: Skylla
co po
ps. Mialem w testach LCD Panasonica i w porównaniu z Sharpem porażka.
A jakie konkretnie modele?

Data: 2009-05-29 15:55:05
Autor: Chris
co po
Internauta Skylla (skylla1@niespamuj.op.pl) w wiadomości
news:gvmc2f$afr$1news.onet.pl nabazgrał(a):

ps. Mialem w testach LCD Panasonica i w porównaniu z Sharpem porażka.
A jakie konkretnie modele?

PANASONIC TH42PV80P - Plazma
PANASONIC TX26LE7PA - LCD
SHARP 32D44 - LCD

Data: 2009-05-29 17:05:56
Autor: Skylla
co po
ps. Mialem w testach LCD Panasonica i w porównaniu z Sharpem porażka.
A jakie konkretnie modele?

PANASONIC TH42PV80P - Plazma
PANASONIC TX26LE7PA - LCD
SHARP 32D44 - LCD

No to się nie dziwię. To najniższy model Panasonica i niewiele lepszy Sharpa.
Gdybyś wziął np. 32LX85 - wynik byłby zgoła inny:)

Data: 2009-05-29 21:05:26
Autor: Mirek Ptak
co po
*Skylla* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Wątpię ;) różnica by pewnie była mniejsza, ale lider w LCD nie podda się średniakowi - Panasy są dobre w DLP, ale LCD to Sharp i ewentualnie Toshiba :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-05-29 21:16:13
Autor: Skylla
co po
Wątpię ;) różnica by pewnie była mniejsza, ale lider w LCD nie podda się średniakowi - Panasy są dobre w DLP, ale LCD to Sharp i ewentualnie Toshiba :)
Nie w tej wielkości:-). Toshiba w ogóle nie ma dobrego 32'' a Sharpy IMHO ustepuja Panasonicowi katami (matryce IPS Alpha), szybkoscia dziiałania (w sharpie przełacznie kanalu trwa 3 sek. a także, ale to już moja subiektywna ocena, kolorami i skalowaniem obrazu SD.

Data: 2009-06-01 16:07:18
Autor: Chris
co po
Internauta Skylla (skylla1@niespamuj.op.pl) w wiadomości
news:gvpc9n$rb4$1news.onet.pl nabazgrał(a):

[...]

Toshina do 40" imho nie ma nic ciekawego.

Co do reszty to jednak wolę Sharpa i to pod względem kolorów jak i skalowania. Nie wiem może to zasługa kabla cyfrowego UPC bo jak dla mnie i dla żony Sharp wypadł zdecydowanie lepiej.

Data: 2009-05-28 20:07:12
Autor: Bartłomiej Zieliński
co po
Użytkownik Skylla napisał:
Plazma Panasonica jest na pewno dobrym wyborem, z małym ale... Jeśli pokój jest nasłoneczniony to już nie będzie tak fajnie.Wtedy lepiej LCD.

A moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będą rolety, żaluzje czy cokolwiek innego, co zmniejszy nasłonecznienie, przynajmniej podczas oglądania TV.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-05-28 15:48:30
Autor: Heraklit
co po
[...]

można do niego "podpiąć" cyfrowo amplituner/dvd (np. coaxial, optyk, ale
nie HDMI)? --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-05-28 15:45:36

Data: 2009-05-29 08:35:24
Autor: gebi
co po
Użytkownik "Heraklit" <wet_12@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1s9s4qr9onp06$.14w8hdyeaaq43$.dlg40tude.net...
[...]
Oczywiście, że ma HDMI, w parametrach z tej strony masz napisane przecież:
   Wejścia HDMI  3 (1 boczne, 2 tylne) [ver. 1.3 z x.v.Kolor]

Data: 2009-05-29 09:07:47
Autor: Heraklit
co po
Był 29 maj (piątek), gdy o godzinie 8:35 *gebi* w pocie czoła

a pytanie (to na czerwono) było o....?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-05-29 09:06:36

Data: 2009-05-29 11:26:16
Autor: gebi
co po
Użytkownik "Heraklit" <wet_12@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1uuejmx2wryuo$.1htvxf5lmw407.dlg40tude.net...
[...]

A pytanie na czerwono było przemyślane?
Złącza koaksjalne i optyczne to złącza do do cyfrowej transmisji dźwięku, a HDMI dźwięku i obrazu, więc chyba musisz się zdecydować czy rzeczywiście potrzebujesz cyfrowo podłączać dźwięk do telewizora. Jeśli rzeczywiście chcesz podpiąć cyfrowo dźwięk, to chyba się nie da, ale niech ktoś inny się wypowie.

Data: 2009-05-29 13:09:35
Autor: Heraklit
co po
Był 29 maj (piątek), gdy o godzinie 11:26 *gebi* w pocie czoła
naskrobał(a):

[...]
z tymi kabelkami...., myślałem o "wyprowadzeniu" dźwięku z TV do
amplitunera (amplituner nie posiada HDMI) cyfrowo.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-05-29 13:07:09

Data: 2009-05-29 13:53:33
Autor: gebi
co po
Użytkownik "Heraklit" <wet_12@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:10o1ht6gezeck$.111uuvff9yiff$.dlg40tude.net...
[...]
Aha, czyli w tą stronę (z konstrukcji zdania wywnioskowałem co innego), ale w sumie to nic nie zmienia. Podłączysz dźwięk stereo z telewizora do amplitunera kabelkami RCA. Dźwięk z DVD puścisz na amplituner jakimś kabelkiem cyfrowym.
Ja tak wczoraj podłączałem Panasonica PV8. Nie mam kabelków HDMI, a mam (chyba całkiem dobre) komponentowe, więc puściłem z DVD obraz na plazmę, dźwięk dostarczonym kabelkiem koaksjalnym na amplituner, a z telewizora RCA na amplituner (żeby móc posłuchać telewizji przez głośniki).

Data: 2009-06-03 21:28:23
Autor: glang
co po
[...]

no to i ja się pochwalę że też taki zakupiłem 10 dni temu za 2622 brutto w ramach akcji w AVANS "wszystko bez VAT"
na szczeście nie było jak w media expercie że w nocy zmienili ceny na wyższe i odjęli VAT :)
pzdr
GL

Data: 2009-06-02 21:05:23
Autor: EMPI
co po "analogu" wybrać
Hej !

[...]

Przechodziłem przez to samo 2 tygodnie temu. Uważam, że wybrałem
najlepiej jak się dało (przy pewnych założeniach)
Wybrałem plazmę LG 42PQ3000 za 2500zł z przesyłką (agito.pl)
Rozdzielczość 1024x768.
Porównywałem telewizory naocznie na sygnale analogowym (bo demówki HD to
zawsze piknie wyglądają i praktycznie nie widać różnic między
telewizorami). Natomiast przy sygnale SD :
1. Plazma lepiej wygląda od LCD (oba TV 42 cale LG, plazma HD Ready za 2
tys. z hakiem a LCD Full HD za ok. 6 tys.)
2. plazma HD Ready lepiej wygląda od plazmy FullHD !!!! Różnica jest w
ostrości. Interpolacja sygnału PAL do FullHD strasznie rozmazuje obraz.

Nie mam żadnych źródeł sygnału HD i w najbliższej przyszłości nie będę
mieć. Na sygnale z anteny z dachu obraz jest lepszy niż miałem na TV
kineskopowym (29 cali Panasonic) - a przyznam, że bałem się że będzie
gorszy. Nabyłem teraz Polsat Cyfrowy (bez kanałów HD) i jest miodzio :-)

Rozważałem też Panasonica TX-P42X10Y (koniecznie nie chciałem Full HD),
ale Panas jest sporo droższy a LG ma możliwość podłączenia zdjęć i mp3
przez port USB (Panas ma wejście na karty SD) (wyświetlanie fotek na TV
jest dla mnie ważna).

EMPI
http://www.empi.art.pl

Data: 2009-06-10 22:44:48
Autor: Jacek Osiecki
co po "analogu" wybrać
Dnia Thu, 28 May 2009 11:30:33 +0200, Heraklit napisał(a):
No i stało się... Trafiło na mnie, "padł" TV analogowy. A najgorsze, że
muszę teraz kupić nowy telewizor i to jest koszmar. Czytam tą grupę,

[...]

się wyreguluje. Jedynie w centralnym miejscu stojąca plazma Panasonica
dorównuje dynamiką, kolorem, kontrastem analogowemu, ale cena 5000 zł i
sygnał HD.

I właśnie tego panasonica należy wziąć ;)
Tylko nie w MM, gdzie telewizor kosztuje 1500zł drożej niż w pozostałych
sklepach...

Jeśli weźmiesz 42", to spokojnie Ci wystarczy HD Ready (chyba że oglądasz
tv z 1.5m) - np. TX-P42X10Y. Analogowe UPC będzie się prezentowało bardzo
dobrze (ja jestem bardzo zadowolony, mimo przekątnej większej o 10" obraz
jest moim zdaniem lepszy niż na 32" CRT który miałem przed plazmą), a jak
podłączysz jakiś sygnał HD to pełnia szczęścia ;)

DVD z odległości 3 m. Przede wszystkim jednak chciałbym, by obraz był
przynajmniej zbliżony do "analoga" dynamiką, barwą, kontrastem. Granice
cenowe ustaliłem sobie na 3000 - 3500 zł.

No to podany model mieści się z duużym zapasem (niecałe 2800), a jeśli
jesteś gotów zrezygnować z MPEG4 i DVB-T to model z "E" na końcu jest tańszy
o ok. 150zł.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944