co polecacie dla lajkonika

Data: 2012-02-27 19:40:16
Autor: Magic
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-02-27 10:12, mali pisze:
Witam,
Nie jestem stałym bywalcem tej grupy. Przepraszam za takie banalne
pytanie, bo i pewnikiem zadane już tu było więcej niż sto razy.

Witek i owszem ale niekoniecznie takie samo a poza tym wszystko zależy od predyspozycji i preferencji.

Potrzebuję waszej opinii w zakresie motocykli.

Szukam motoru który sprawdzi się w ruchu miejskim, pozwoli rozpędzić
się i poczuć wiatr na klatce piersiowej

Tylko tam włosy zostały ? ;)

ale da się nim też pojechać
na wyprawkę w góry na przykład taki kaukaz czy Karpaty. Żeby bylo
jasne nie ma potrzeby robienia wiochy na mieście by wszyscy się za mną
oglądali ani też nie muszę juz wyrywać lasek (stary już na to jestem).

Na to się nigdy nie jest za starym.

Ważne cechy to ergonomia i wygoda podróżowania

To kwestia bardzo indywidualna, ile masz wzrostu i jakie doświadczenie ?

Awaryjność i ewentualne koszty serwisowania
Popularność marki i dostępność serwisów w np europie wschodniej lub
południowo-wschodniej.

Skupiłbym się raczej na bezawaryjności i prostocie konstrukcji - takie BMW z instalacją CAN to tylko w ASO ugryzą.

Napisz coś więcej o sobie to będzie można coś zasugerować.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.

Data: 2012-02-27 11:51:04
Autor: mali
co polecacie dla lajkonika
On 27 Lut, 19:40, Magic <maciejsajeckiCIA...@wp.pl> wrote:

> Szukam motoru który sprawdzi się w ruchu miejskim, pozwoli rozpędzić
> się i poczuć wiatr na klatce piersiowej

Tylko tam włosy zostały ? ;)

W temacie to niewielkie ma znaczenie, ale powiedzmy ze tak.

> [...]
> jasne nie ma potrzeby robienia wiochy na mieście by wszyscy się za mną
> oglądali ani też nie muszę juz wyrywać lasek (stary już na to jestem).

Przekonałeś mnie.

> Ważne cechy to ergonomia i wygoda podróżowania

To kwestia bardzo indywidualna, ile masz wzrostu i jakie doświadczenie ?

176 cm wzrostu 83 kg masa własna.
Doświadczenie JAWA 50. MZ 250
MZ ETZ 150
MZ ETZ 250
MZ ETZ 251
CZ 350
JAWA 350TS

Prawo jazdy mam od 1990 r kat A,B,C,E

Łącznie przejechałem kilka milionów kilometrów :-)
Na motorach troszke mniej

A zapomniałem o JUNAKU i IŻU

> [...]

Skupiłbym się raczej na bezawaryjności i prostocie konstrukcji - takie
BMW z instalacją CAN to tylko w ASO ugryzą.

Ja nie mam stresów przed elektroniką.
mam furę na CAN-ie to i motur może być.

Napisz coś więcej o sobie to będzie można coś zasugerować.

Atrakcyjny, miły i sympatyczne.

Data: 2012-02-28 05:15:34
Autor: doktorski
co polecacie dla lajkonika
W dniu poniedziałek, 27 lutego 2012, 20:51:04 UTC+1 użytkownik mali napisał:

On 27 Lut, 19:40, Magic <maciejsajeckiCIA...@wp.pl> wrote:
> Skupiłbym się raczej na bezawaryjności i prostocie konstrukcji - takie
> BMW z instalacją CAN to tylko w ASO ugryzą.
Etam, wrecz przeciwnie. ASO bedzisz-mial-wydatki aka bakeliten-motorrad-werke potrafi co najwyzej spieutolic elektronike a nie naprawic.

Ja nie mam stresów przed elektroniką.
mam furę na CAN-ie to i motur może być.
Paczpan, stary a gupi :). Tak jak nie mozesz przekladac umiejetnosci jazdy samochodem na umiejetnosc jazdy motocyklem tak samo nie traktuj techniki samochodowej na rowni z technika motocyklowa. Uwaga ta dotyczy glownie ww. marki motocykli. Niestety sprawdzone na wlasnej kieszeni...

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-02-28 14:23:05
Autor: AZ
co polecacie dla lajkonika
On 02/28/2012 02:15 PM, doktorski wrote:

Etam, wrecz przeciwnie. ASO bedzisz-mial-wydatki aka bakeliten-motorrad-werke potrafi co najwyzej spieutolic elektronike a nie naprawic.

Czy nie podobała Ci się wgrana przez ASO wersja softu ze sztuczną inteligencją? Mi tam by było miło gdyby moto mrugało do mnie światłami gdy wchodzę do garażu albo nie gasło po wyjęciu kluczyka dając mi do zrozumienia, że jeszcze nia ma dość ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-28 07:09:28
Autor: doktorski
co polecacie dla lajkonika
W dniu wtorek, 28 lutego 2012, 14:23:05 UTC+1 użytkownik Artur Zabroński napisał:
[...]
To byla fabryczna wersja softu. Serwis Fusa wgral taki soft, ze zgaslo. Wszystko zgaslo...

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-02-28 07:05:05
Autor: Jarecki
co polecacie dla lajkonika

176 cm wzrostu 83 kg masa własna.
> [...]

Tanio w zakupie i serwisie to będzie Suzuki DL 650 VStrom. Wygodny, ciągnie nieźle, v-ka, trochę kiepskie hamulce, ale nie ma tragedii. Dużo akcesoriów, więc na wyprawę na Kaukaz spokojnie dozbroisz. Spora społeczność internetowa użytkowników DLi w polskim internecie, co też nie jest bez znaczenia. Osobiście nie posiadałem, ale miałem okazję pojeździć i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony.

Flame warning :)
Jak ktoś Ci będzie wciskał Africę, to daruj sobie tą staroć - lata swojej świetności ma już za sobą. Nowe już ze 3 razy zdążyło w międzyczasie przyjść.

Jarecki

Data: 2012-02-28 10:01:09
Autor: Marcin N
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-02-27 20:51, mali pisze:

Łącznie przejechałem kilka milionów kilometrów :-)
Na motorach troszke mniej

To bierz motor, który Ci się spodoba. Nie polecam tylko jakiegoś dużego enduro - bo kurdupel jesteś (podobnie jak ja) i prędzej czy później położysz taką kobyłę.

Data: 2012-02-29 10:06:21
Autor: Magic
co polecacie dla lajkonika
[...]

To powinieneś odpowiedzieć sobie teraz na pytanie jakie motocykle bardziej CiTobie odpowiadają - endurowate z dużym skokiem zawieszeń ale trudniejsze do opanowania na postoju (wysoko środek ciężkości) czy bardziej obudowane i niższe. Golasami tez się da ale jak planujesz wycieczki to owiewka to jest to.
W przypadku endurowatych MUSISZ się poprzymierzać, bo oprócz suchych danych jak wysokość siodła decydująca będzie szerokość siodła przy baku - im węższe tym łatwiej sięgniesz do ziemi ale może być mniej wygodnie. Myślę że celowałbym w jedną z odmian BMW F650, niekoniecznie GS bo może być za wysoki, ale np Scraver ? Czemu nie. I jest znacznie prostszy konstrukcyjnie niż większe modele tego koncernu (jego kuzynem jest Aprilia Pegaso). Poza tym można jeszcze takie enduro nieco obniżyć w razie potrzeby, a moto będzie bardzo uniwersalne, i do miasta i w drogi piątej kategorii. Z tej samej półki Transalp i mały DL - duży może być za duży jak na powrót.
Z bardziej oplasticzonych turystyków to Deauville, a golasów z (pół)owiewką to XJ600/XJ6 albo CBF 600.

Ja nie mam stresów przed elektroniką.
mam furę na CAN-ie to i motur może być.

Im więcej elektroniki tym większa szansa że nie dojedziesz. Zwłaszcza jeśli wybierasz się w rejony ubogie serwisowo.

Atrakcyjny, miły i sympatyczne.

A to Harleja kup.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.

Data: 2012-02-29 11:42:13
Autor: Kuczu
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-02-29 10:06, Magic pisze:

Atrakcyjny, miły i sympatyczne.

A to Harleja kup.

tak

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-02-29 19:50:18
Autor: Yorick
co polecacie dla lajkonika
Dnia 29 - 02 - 2012 (środa) o godzinie 10:06, Magic napisał(a):

Myślę że celowałbym w jedną z odmian BMW F650, niekoniecznie GS bo może być za wysoki, ale np Scraver ? Czemu nie.

GS jak najbardziej, ale co do Scarvera to miałbym obiekcje - moto
generalnie bardzo fajne, ale ja bym się jednak trochę bał zapuszczać na
taki np. Kaukaz na motocyklu napędzanym pasem - w razie problemów, z
łańcuchem zawsze można coś pokombinować, dobrać zamiennik, etc. z paskiem
jest trudniej. PS. Żeby nie było, nie mam generalnie nic przeciwko pasom napędowym - sam
mam taki w LS-ie i chwalę go sobie za wygodę i bezobsługowość. Ale ja
jeżdżę głównie po Europie, blisko cywilizacji i asfaltu.    --
Yorick
LS 650

Data: 2012-03-01 09:04:30
Autor: Roman Niewiarowski
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-02-29 19:50, Yorick pisze:

GS jak najbardziej

GeeSa da sie obnizyc.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-03-01 05:21:21
Autor: mali
co polecacie dla lajkonika
On 1 Mar, 09:04, Roman Niewiarowski <new...@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2012-02-29 19:50, Yorick pisze:

> GS jak najbardziej

GeeSa da sie obnizyc.

pozdr
newrom
--
RD07 - do ywocie.

klasie 650 chyba juz wszytko powiedziano, a co z 1000 i więcej?
Jakieś propozycje, doświadczenia?

Data: 2012-03-01 14:33:42
Autor: Roman Niewiarowski
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-01 14:21, mali pisze:

klasie 650 chyba juz wszytko powiedziano, a co z 1000 i więcej?
Jakieś propozycje, doświadczenia?

Przygladnij sie jeszcze bmw 800, wydaje sie fajna maszyna turystyczna.
Niestety nie wiem jak z awaryjnoscia.
Do jazdy solo IMVHO wystarczy wspolczesne 650-800, liter to raczej dla dwoch ludzi i masy klamotow.

pozdr
newrom

Data: 2012-03-01 23:07:30
Autor: Yorick
co polecacie dla lajkonika
Dnia 01 - 03 - 2012 (czwartek) o godzinie 14:33, Roman Niewiarowski
napisał(a):

Przygladnij sie jeszcze bmw 800, wydaje sie fajna maszyna turystyczna.

W tej klasie to ja bym jeszcze nieśmiało dorzucił mniejszego tygryska...
czyli Triumph Tiger 800. O awaryjności też się trudno wypowiadać, bo moto
dość nowe na rynku, ale w testach wszelakich piszą o nim zdecydowanie
dobrze. Problemem może być cena, bo używek praktycznie jeszcze nie ma w
sprzedaży, więc zostawała by nówka z salonu - ale w sumie wątkotwórca nie
pisał nic o jakichkolwiek ograniczeniach budżetowych... :-)
    --
Yorick
LS 650

Data: 2012-03-04 12:37:40
Autor: doomin13
co polecacie dla lajkonika

Przyjżyj?

doomin13
smc660
vtr1000

Data: 2012-03-01 15:15:55
Autor: Norbi
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-01 14:21, mali pisze:

klasie 650 chyba juz wszytko powiedziano, a co z 1000 i więcej?
Jakieś propozycje, doświadczenia?

kFazer - ale ja bym szukal pierwszych modeli :)

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2012-03-01 16:27:20
Autor: Ivam
co polecacie dla lajkonika
Użytkownik "Norbi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f4f849c$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...
kFazer - ale ja bym szukal pierwszych modeli :)

To moze od razu polecimy buse i  duzego zygzaka?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-03-01 07:32:06
Autor: doktorski
co polecacie dla lajkonika
W dniu czwartek, 1 marca 2012, 16:27:20 UTC+1 użytkownik Ivam napisał:

To moze od razu polecimy buse i  duzego zygzaka?
O wlasnie! Ja sie chetnie pozbede zzra.

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-03-01 17:59:49
Autor: Norbi
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-01 16:32, doktorski pisze:
W dniu czwartek, 1 marca 2012, 16:27:20 UTC+1 użytkownik Ivam napisał:

To moze od razu polecimy buse i  duzego zygzaka?
O wlasnie! Ja sie chetnie pozbede zzra.

Znudzil sie - czy wreszcie czas sie uczyc jezdzic i jakies fajne 600 przygarniesz? :D

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2012-03-01 13:07:38
Autor: doktorski
co polecacie dla lajkonika
W dniu czwartek, 1 marca 2012, 17:59:49 UTC+1 użytkownik Norbi napisał:

Znudzil sie - czy wreszcie czas sie uczyc jezdzic i jakies fajne 600 przygarniesz? :D
Ucze sie cale zycie. Mozliwosci czternastki juz wyczerpalem. Czas na cos, co naprawde moze sie polozyc w zakrecie. Ale tez cos co pode mna pojedzie wiec 600 to ciut malo bedzie. Pewnie jakis liter, czycus...

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-03-02 10:37:55
Autor: Norbi
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-01 22:07, doktorski pisze:
[...]

Pojedz do Przemka i pozycz 10-tke zobaczysz czy Ci przypasi :D

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2012-03-03 13:06:37
Autor: mali
co polecacie dla lajkonika
On 2 Mar, 10:37, Norbi <norbi...@o2.pl> wrote:

> [...]

Pojedz do Przemka i pozycz 10-tke zobaczysz czy Ci przypasi :D

No fajnie, pojeździliśta sobie po mnie i super. A teraz konkrety co
tam w tych litrowych maszynach polecacie.

I zostawmy już moje doświadczenie, Załóżmy że sobie poradzę z takim
grzmotem litrowym. Tylko żę którego wybrać.

A i proszę nie kłóćcie się o pierdoły. Konkretnie najlepiej typ i
szybko o zaletach lub wadach.

Data: 2012-03-05 08:01:01
Autor: Norbi
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-03 22:06, mali pisze:

I zostawmy już moje doświadczenie, Załóżmy że sobie poradzę z takim
grzmotem litrowym. Tylko żę którego wybrać.

A i proszę nie kłóćcie się o pierdoły. Konkretnie najlepiej typ i
szybko o zaletach lub wadach.

Ja juz pisalem - kFazer - naprawde bardzo uniwersalne moto.
Z dobra pozycja na miasto, fajnym silnikiem :)

O plusach i minusach mozesz duzo wyczytac na necie.

Starsze wersje na gaznikach - czyli wszedzie Ci to naprawia jesli chcesz sie zapuszczac w dzikie strony.

Bardzo lekkie moto zarowno w czasie przepychania na parkingu jak i w jezdzie :)

itd...

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2012-03-05 08:26:08
Autor: Roman Niewiarowski
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-05 08:01, Norbi pisze:

Bardzo lekkie moto zarowno w czasie przepychania na parkingu jak i w
jezdzie :)

A jak sie ten uniwersalny motor sprawdza na drogach w ktorych jest tyle samo asfaltu co go niema ?

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2012-03-05 09:59:42
Autor: Norbi
co polecacie dla lajkonika
[...]

Na pewno lepiej niz kazdy sportowy litr :)

Poza tym chcesz kogos kto zaczyna od razu wpuszczac w szutry na szosowym moto?
niedobry pomysl :)

Ja wiem ze mozna i TA kupic ale widziales takiego z litrowym silnikiem ?

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2012-03-05 10:14:14
Autor: Roman Niewiarowski
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-05 09:59, Norbi pisze:

Poza tym chcesz kogos kto zaczyna od razu wpuszczac w szutry na szosowym
moto?

Ja nie chce nikogo, nigdzie, na niczym wpuszczac.
Tyle ze pytajnik napisal o wypadzie na Kaukaz. Niestety osobiscie nie bylem, natomiast wiekszosc relacji opisuje slabej jakosci drogi w tamtym rejonie swiata. Dlatego nie bardzo moge zrozumiec sens polecania czekogolwiek poza dualem/nibyenduro.
Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze 'da sie' fazerem dojechac i wrocic, byloby to calkiem zrozumiale gdyby juz mial taki motor i zapragnal pojechac nim 'gdziestam'. Ale zeby kupowac taki sprzet majac mozliwosc wybrania czegos lepiej przystosowanego ?
Nie rozumiem, ale ja truskawki cukrem ;)

Ja wiem ze mozna i TA kupic ale widziales takiego z litrowym silnikiem ?

Nie widzialem, zreszta nowe TA to chyba nie bardzo na taki wyjazd. Pomimo wyznawania hondy mysle ze lepsza bylaby nowa terefere.
Z litrow dualowych byl ten wynalazek caponord czy cos, byl wi srom, bylo wiadro, byl KLV (speszalifo AZ), prawie litra mialy duze katy advenczer (ale ich to bym akurat nie wybral) i pewnie jakies inne co ich nie pamietam. Jest tyle mozliwosci... a tu fazer jak gieespincet... ;)

pozdr
newrom

Data: 2012-03-05 11:01:10
Autor: Magic
co polecacie dla lajkonika

Z litrow dualowych byl ten wynalazek caponord czy cos, byl wi srom, bylo
wiadro, byl KLV (speszalifo AZ), prawie litra mialy duze katy advenczer
(ale ich to bym akurat nie wybral)

Z nimi wszystkimi jest ten sam problem, w jednych większy, w innych mniejszy - wysokość i waga. Największy oidp w Varadero, KLV/V-Strom to zdajesie to samo tylko buda nieco inna. Aprilia bardzo przyjemna ponoć, ale widziałem na niej tylko facetów o wzroście 180+.

  i pewnie jakies inne co ich nie
pamietam.

To z pojemności okołolitrowych sensowny byłby Tiger albo TDM.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-03-05 12:01:23
Autor: Roman Niewiarowski
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-05 11:01, Magic pisze:

mniejszy - wysokość i waga.

Nie ma dostepnych zestawow obnizajacych ?
Pomijam juz nawet ze dla mnie trzymanie sie litra jest bez sensu :)

To z pojemności okołolitrowych sensowny byłby Tiger albo TDM.

Ten starszy tiger, 995 bym sie zgodzil. Te nowe to juz niekoniecznie.
O tigerze na wyprawy pisal Pawel ACE, tylko juz nie pamietam czy tu, czy na swojej stronie.

pozdr
newrom
--
RD07 - doĹźywocie.

Data: 2012-03-01 17:29:22
Autor: AZ
co polecacie dla lajkonika
On 03/01/2012 04:27 PM, Ivam wrote:
kFazer - ale ja bym szukal pierwszych modeli :)

To moze od razu polecimy buse i duzego zygzaka?

No pojebani nie? Jak na pierwsze to tylko GS500.

Za 2 lata jakieś 600, za kolejne 4 coś koło 750 żeby już po 10 latach móc kupić wymarzonego litra i z radości, że oto już nadszedł ten moment (posiadania litra między nogami) zabić się po paru dniach.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-01 17:31:43
Autor: Magic
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-01 17:29, AZ pisze:
On 03/01/2012 04:27 PM, Ivam wrote:
kFazer - ale ja bym szukal pierwszych modeli :)

To moze od razu polecimy buse i duzego zygzaka?

No pojebani nie? Jak na pierwsze to tylko GS500.

A Ty czytasz czy tylko piszesz ? :)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-03-01 17:33:11
Autor: AZ
co polecacie dla lajkonika
On 03/01/2012 05:31 PM, Magic wrote:

A Ty czytasz czy tylko piszesz ? :)

No czytam ale nie wiem do czego pijesz? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-01 19:10:48
Autor: Magic
co polecacie dla lajkonika
W dniu 2012-03-01 17:33, AZ pisze:
On 03/01/2012 05:31 PM, Magic wrote:

A Ty czytasz czy tylko piszesz ? :)

No czytam ale nie wiem do czego pijesz? :-)

Bo nie wiem skąd pomysł na giees pińcet, znaczy wiem ale tutaj jak kulą w płot trafiłeś bo cały czas rozmawiamy o czymś sensownym. Poza tym sam pytający napisał o sobie "lajkonik", więc jakieś pojęcie o swoich ograniczeniach ma i zasługuje na konkrety a nie insajd dżołki.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-03-01 23:44:05
Autor: AZ
co polecacie dla lajkonika
On 03/01/2012 07:10 PM, Magic wrote:

[...]

Ale ja odpowiadałem Ivamowi który poczuł się zniesmaczony propozycją Kilofazera, gieespincet to nie była moja propozycja dla wątkotwórcy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-01 17:28:49
Autor: Magic
co polecacie dla lajkonika
[...]

Liter na powrót do motocyklizmu to nie najlepszy pomysł. Z reguły za mocne i niepotrzebnie ciężkie.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-03-06 00:15:16
Autor: The_EaGle
co polecacie dla lajkonika
[...]

Nie wszystko. Zapomniano o versysie i TDM. Oba motorki jak lubisz asfalt i nie zamierzasz się od niego oddalać. Versys zajebiście się prowadzi i ma nie tylko moim zdaniem fenomenalny silnik. Niestety Kawasaki w poprzedniej wersji versysa zastosował takie plastiki że po paru latach wygladają jak jakaś padlina i to zniechęca do tego moto. W nowej wersji jest ponoć lepiej ale nie wiem jak bardzo lepiej...

Pozdrawiam
Rafał
DL650

Data: 2012-03-09 00:37:06
Autor: mali
co polecacie dla lajkonika
On 6 Mar, 00:15, The_EaGle <g...@do.pl> wrote:

> [...]

wygladają jak jakaś padlina i to zniechęca do tego moto. W nowej wersji
jest ponoć lepiej ale nie wiem jak bardzo lepiej...

Teraz już chyba mamy komplet. Tak więc dziękuję tym wszystkim, którzy
odpowiedzieli na temat i tym co to jak ja, zawsze muszą coś powiedzieć
nie koniecznie w temacie.

18 jest bazar w Wawie tak więc zobaczymy co kto tam zaprezentuje.

pozdro

co polecacie dla lajkonika