co powoduje drgania jak nie koła?

Data: 2013-08-29 12:43:19
Autor: BUNIEK
co powoduje drgania jak nie koła?
witam

mam nie dawno zakupioną Xsarę picasso. Koła na "maszynie" do wyważania były proste, opony nowe, (teraz mają 2 tyś km) oczywiście wyważone, ciężarki takie 2-3 cm nie jakieś kobyły dwa razem. do 80 km/h nic nie czuć, koło setki już jest coś nie teges, 120 wyraźnie rzuca, ale nie tyle kierownica na boki, co jakby całym autem.
[ciach]

Mam podobny objaw w Avensisie T25 kombi FL , wyważanie kół nic nie pomogło 2 niezależne warsztaty, zmiana kół przód tył tez nie.
Hamowanie OK nic nie bije. Wszystko zaczyna się około 110 km/h - 140 km/h potem nieco uspokaja i od około 160 znowu. Kierownica lata i cała buda tez.
Googlowalem i wyczytałem w wielu miejscach ze przeguby wewnętrzne jak maja luzy mogą powodować taki objaw, oraz krzywa półoś ewentualnie podpora tej dłuższej. Problem jest w tym ze ciężko to stwierdzić gdyż bicie półosi lub wypracowanie przegubu w zasadzie można stwierdzić po jego/jej wymontowaniu to samo to już kosztuje sporo nie mówiąc już o gratach półoś lub przegub. Tym czasem fruwam do 110 km/h :) mniej pali i bezpieczniej, jak się cos ukręci do końca lub będzie bezspornie w konkretnym miejscu hałasowało to będzie wiadomo co wymienić. Bo jak na razie 2 warsztaty powiedziały ze nie widza co. A wymienianie na czuja jest trochę drogie.

Buniek

Data: 2013-08-29 05:13:59
Autor: Dman666
W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 12:43:19 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał:
Problem jest w tym ze ciężko to stwierdzić gdyż bicie półosi lub wypracowanie przegubu w zasadzie można stwierdzić po jego/jej wymontowaniu to samo to już kosztuje sporo nie mówiąc już o gratach półoś lub przegub.

Przy ruszaniu jak masz pojedyncze stukniecie i to samo jak wrzucisz wsteczny. Jak juz sa do roboty to slychac.

Jesli masz symetryczne polosie to zawsze mozna zamienic miejscami i na jakis czas pomoze (odwlekanie agonii) ;-)

--
Dman-666

Data: 2013-08-29 14:44:23
Autor: ToMasz
W dniu 29.08.2013 14:13, Dman666 pisze:
[...]

nic nie stuka przy ruszaniu. mam dawcę organów, więc chętnie poprzekładam, ale nie chcę wszystkiego przekładać!
JAk ewentualnie zdiagnozować krzywe półosie? kamerę zamontować i śmigać 130?

ToMasz

Data: 2013-08-29 15:47:35
Autor: BUNIEK
[...]

Myślałem o kamerce :) 60 kl.s 720p Gopro :) może by cos wypatrzył. Tak myślałem gdzie ja zamontować do badań i wychodzi ze wahacz będzie dobrym pomysłem.
Pracuje razem z kołem i półosią, aczkolwiek będzie miał inna amplitudę skoków. Tak czy inaczej w przeciwieństwie do wymieniania na czuja jest to tania próba znalezienia usterki i filmik fajny się nagra :).

- chyba ze zgubisz kamerę to cena podskoczy :)

Buniek

co powoduje drgania jak nie koła?