co robić w razie zderzenia?

Data: 2010-06-19 17:14:07
Autor: Tomasz Pyra
co robić w razie zderzenia?
dr nauk boskich pisze:
hej, chciałem zapytać czy jest coś, co można zrobić gdy już wie się że zderzenie jest nieuniknione ( samochód nie ma poduszki, a pasy ma się zapięte) co może w jakimś stopniu zmniejszyć obrażenia, tudzież zwiększyć szanse przeżycia.

Jeżeli pasy są bezwładnościowe, to pewnie warto jak najmocniej wcisnąć się w siedzenie - lewą nogą zaprzeć się o podstopnicę, prawą o pedał hamulca.

Data: 2010-06-19 10:49:11
Autor: Pszemol
co robić w razie zderzenia?
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4c1cdebe$0$2585$65785112news.neostrada.pl...
dr nauk boskich pisze:
[...]

Pewny jesteś?

Data: 2010-06-19 21:11:08
Autor: Hinek
co robić w razie zderzenia?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał

Jeżeli pasy są bezwładnościowe, to pewnie warto jak najmocniej wcisnąć się w siedzenie - lewą nogą zaprzeć się o podstopnicę, prawą o pedał hamulca.

Wlasnie takie odruchowe zapieranie sie o podloge i kierownice
prowadzi do powaznych zlaman i obrazen.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-06-19 23:08:21
Autor: Tomasz Pyra
co robić w razie zderzenia?
Hinek pisze:
[...]

Chodziło mi o to żeby głębiej wsiąść w fotel.
Przed samym zderzeniem to pewnie najlepiej się wyluzować i zrelaksować ;)

Data: 2010-06-20 00:07:18
Autor: MariuszM
co robić w razie zderzenia?
W dniu 19-06-2010 23:08, Tomasz Pyra pisze:

Przed samym zderzeniem to pewnie najlepiej się wyluzować i zrelaksować ;)
Racja, wypić Ciechana, najlepiej ciemnego.

M.

Data: 2010-06-24 17:24:37
Autor: omega_fan
co robić w razie zderzenia?
MariuszM wrote:
W dniu 19-06-2010 23:08, Tomasz Pyra pisze:

Przed samym zderzeniem to pewnie najlepiej się wyluzować i zrelaksować ;)

Racja, wypić Ciechana, najlepiej ciemnego.

Mmmm ... kolega wie, co dobre :)

Data: 2010-06-21 07:38:04
Autor: lolka
co robić w razie zderzenia?
On 19 Cze, 23:08, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:

> Wlasnie takie odruchowe zapieranie sie o podloge i kierownice
> prowadzi do powaznych zlaman i obrazen.

Chodzi o mi o to eby g biej wsi w fotel.
Przed samym zderzeniem to pewnie najlepiej si wyluzowa i zrelaksowa ;)

1) Spac. (ja przespalam potrojne dachowanie i mniej mnie kark/szyja
potem bolaly niz wspolpasazerow)
ad.1) Nie spac z otwarta buzia (szkla i piachu mi nawpadalo)

--
*lolka*

Data: 2010-06-22 10:55:32
Autor: J.F.
co robić w razie zderzenia?
Użytkownik "Hinek" <hinek@tlen.pl> napisał w
[...]

Jesli sie zaprzesz na wyprostowanych kolanach to owszem, jesli jednak na ugietych to tylko naciagniete miesnie beda bolaly pare dni :-)

J.

Data: 2010-06-24 11:11:50
Autor: Matt
co robić w razie zderzenia?
On 22 Cze, 10:55, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Jesli sie zaprzesz na wyprostowanych kolanach to owszem, jesli
jednak na ugietych to tylko naciagniete miesnie beda bolaly pare
dni :-)

Nie do końca. Wbrew pozorom mięśnie potrafią być silniejsze od kości,
zwłaszcza przy krótkich obciążeniach - i takie zaparcie się nawet na
ugiętych nogach może je złamać. Dlatego często pijak wypadając z okna
ma tylko parę siniaków - bo upada miękko, a ktoś próbujący wylądować
na nogach je łamie.

--
Regards
Matt