Data: 2010-06-19 16:51:41 | |
Autor: Michał | |
co robić w razie zderzenia? | |
dr nauk boskich <cccc@cccc.cc> napisał(a):
hej, chciałem zapytać czy jest coś, co można zrobić gdy już wie się że zderzenie jest nieuniknione ( samochód nie ma poduszki, a pasy ma się zapięte) co może w jakimś stopniu zmniejszyć obrażenia, tudzież zwiększyć szanse przeżycia. pamiętam np. że chyba kubicki w kanadzie zdjął ręce z kierownicy i je skrzyżował na piersiach tuż przed uderzeniem w betonowy mur... Raz pamiętam sytuacje kiedy wywalałem żarcie żeby nim po twarzy (była poduszka) nie dostać... a druga ręką było celowanie droga->chodnik->trawa->chodnik->droga bo mi wyjechał z boku :) tylko wolno było to nie było niebezpieczne (dla mnie) - gdzieś koło 80..90km/h. Równo przywalić, żeby się auto nie zgięło po skosie (tylko G duże bez poduszki - ryzyko) ? albo jak się da to żeby się ześlizgnęło ? albo szukać miękkiego miejsca w przeciwniku ? pasy można sobie zacisnąć jak napinaczy nie ma i ręce na kierownice. ale to chyba na lodzie jak masz 4 sekundy do uderzenia :) Raz na lodzie miałem z 7 sekund, to sobie jeszcze szybę otworzyłem żeby słyszeć czy hamuje czy nie... (lanos 2001 bez abs) i jak lepiej i wcelowałem w 2 drzewa tabliczką rejestracji - strat brak :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-06-19 19:22:03 | |
Autor: MZ | |
co robić w razie zderzenia? | |
W dniu 2010-06-19 18:51, Michał pisze:
<ciach bełkot>
.... a potem się obudziłeś? -- MZ |
|
Data: 2010-06-20 00:16:48 | |
Autor: Michał | |
co robić w razie zderzenia? | |
MZ <mcold0[wyt]@poczta.onet.pl> napisał(a):
W dniu 2010-06-19 18:51, Michał pisze: Nie, potem ze zdumieniem stwierdziłem że auto nie zgasło, i je na wstecznym wygrzebywałem. prędkość średnia to było około 45 km/h, zwolniłem około 15km/h a odcinek to było koło 100 metrów = ~7 sekund hamowania (prawdziwy lód). co tu się nie zgadza ? jedno drzewo wyrwane/przechylone, drugie raczej całe (małe ~4 metrowe). kiedyś liczyłem G wyszło koło 3..4, mocno to już szarpie. ale 3 tony na tabliczkę to jeszcze spoko można brać. pozdrawiam. -- |
|