Data: 2009-07-21 21:00:50 | |
Autor: mariuszmo | |
co sadzicie o tym? | |
http://www.rower.com/porady-ustawianie-aheadseta.asp
"Generalnie rzecz biorąc lepiej żeby w sterach był niewielki luz niż żeby łożyska były zbyt mocno skręcone. Luz powoduje tylko pewien brak precyzji w sterowaniu i wkurzający harmider gdy zaczynają się dziury. " Coś mi się wydaje, że jednak luz też nie pomaga łożyskom |
|
Data: 2009-07-21 21:11:21 | |
Autor: Rafał VFR | |
co sadzicie o tym? | |
Witam
Myśle, że takie rady to można sobie w dup ... wsadzić. Łozyska steru trzeba tak wyregulować, żeby nie była ani za ciano ani za luźno o czym chyba każdy wie. Wychdozenie z tak dziwnej jak poniższa zasada świadczy o kompletnym braku profesjonalizmu - słowem do bani. -- Pozdrawiam RafalVFR GG: 85456 http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/ "Generalnie rzecz biorąc lepiej żeby w sterach był niewielki luz niż żeby łożyska były zbyt mocno skręcone. Luz powoduje tylko pewien brak precyzji w sterowaniu i wkurzający harmider gdy zaczynają się dziury. " |
|
Data: 2009-07-21 22:49:09 | |
Autor: dobrov | |
co sadzicie o tym? | |
Rafa wrote:
Witam Łozyska steru trzeba tak wyregulować, żeby nie była ani za ciano ani za luźno o czym chyba każdy wie. Takie postawienie sprawy jest równie nieprecyzyjne co napisanie, że lepszy niewielki luz niż skręcenie za mocno. |
|
Data: 2009-07-22 08:06:10 | |
Autor: Rafał VFR | |
co sadzicie o tym? | |
Użytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisał w wiadomości news:h458g4$vhf$1news.interia.pl... Rafa wrote: Witam Chodziło o ideę a nie czepianie się słów.Dokładnie o to, że moim zdaniem nie powinno się pisać (w poradniuku), lepszy mały luz niż ciasne pasowanie, tylko np dobranie luzu jest istotne zwzg na trwałość łożysk. Kieorwnica musi sie obracać lekko jednak nie może być wyczuwalnego luzu podczas hamowania czy pokonywania przeszkody etc etc. Ktoś kto to przeczyta może dojść do wniosku, że mały luz jest niejako poprawny więc szkoda czasu na dalsze ustawienia. Dodam od siebie, że może dziwny jestem lub przewrażliwiony ale jeśli nawt pojawia się u mnie luz wyczuwam go niemal od razu. Przez chyba 8 lat miałem dia compy i nie wiedziałem, że luz może zrobić sie sam z siebie teraz ritchey i co mnie bardzo zaskoczyło od czasu pierwszgo montażu był 2 - krotnie poprawiany. -- Pozdrawiam Rafal VFR GG 85456 http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski |
|
Data: 2009-07-22 17:37:53 | |
Autor: dobrov | |
co sadzicie o tym? | |
Rafa wrote:
Witam Ja jeżdziłem przez 9 lat na tych samych sterach. Zawsze kiedy się zabierałem za wybieranie, to cyzelowałem, bo przejawiam często w takich robótkach (kłopotliwy skądinąd często dla mnie :) perfekcjonizm. Ale nie raz i nie dwa zauważałem, że mam minimalny luzik, po czym zapominałem w domu go wybrać a potem znowu i tak tygodniami :) Stery szczęśliwie dotrwały - dlatego uważam, że minimalnych luzów nie należy demonizować czyli w zasadzie zgadzam się z przytoczoną w pierwszym poście opinią :) |
|
Data: 2009-07-21 21:38:19 | |
Autor: kosik | |
co sadzicie o tym? | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:h453dh$5d9$1atlantis.news.neostrada.pl... Coś mi się wydaje, że jednak luz też nie pomaga łożyskom BB lubie ale przesz wszystkie lata jak ich czytam to wypisywali przeróżne głupoty jak ta zacytowana przez Ciebie. Luz w sterach powoduje wybijanie bieżni i tyle... Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2009-07-21 22:50:03 | |
Autor: dobrov | |
co sadzicie o tym? | |
kosik wrote:
Ale oni nie napisali, że należy w sterach mieć luz. |
|
Data: 2009-07-22 11:57:37 | |
Autor: Coaster | |
co sadzicie o tym? | |
kosik wrote:
Luz nie - zbytni luz a i to nie zawsze. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-07-21 22:15:35 | |
Autor: kml | |
co sadzicie o tym? | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:h453dh$5d9$1atlantis.news.neostrada.pl... http://www.rower.com/porady-ustawianie-aheadseta.asp Bzdety. Nie wiem jakim nieudacznikiem trzeba być żeby _w_końcu nie poradzić sobie z regulacją a-head'a. Uważam, że to jest jedna z najprostszych czynności serwisowych. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty. |
|
Data: 2009-07-21 22:50:50 | |
Autor: dobrov | |
co sadzicie o tym? | |
kml wrote:
Ale oni nie napisali, że regulacja a-heada jest trudna :) |
|
Data: 2009-07-21 23:14:03 | |
Autor: mariuszmo | |
co sadzicie o tym? | |
Użytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisał w wiadomości news:h458j9$vhf$3news.interia.pl... kml wrote: tak się też składa, że stery skręcamy, jakiś czas po skręceniu kontrolujemy a później zapominamy aż do kolejnego serwisu amora a luz się z czasem nawet minimalny czesto robi i jeździmy tak nieświadomie |
|
Data: 2009-07-21 23:34:11 | |
Autor: dobrov | |
co sadzicie o tym? | |
mariuszmo wrote:
tak się też składa, że stery skręcamy, jakiś czas po skręceniu kontrolujemy a później zapominamy aż do kolejnego serwisu amora a luz się z czasem nawet minimalny czesto robi i jeździmy tak nieświadomie Prawda - tak się dzieje. |
|
Data: 2009-07-22 12:49:23 | |
Autor: Coaster | |
co sadzicie o tym? | |
mariuszmo wrote:
Mninimalny choc niewyczuwalny przez uzytkwnika luz powinien byc zawsze ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-07-22 08:23:36 | |
Autor: ToMasz | |
co sadzicie o tym? | |
mariuszmo pisze:
http://www.rower.com/porady-ustawianie-aheadseta.asp http://infobot.pl/r/1lhw pomimo ze artykułu nie skonczyłem, pooglądaj sobie fotki na których widać co powodują luzy w klasycznym łożyskowaniu. Jak znajdzie sie ktoś "mądry inaczej" kto stwierdzi ze sterów ta sytuacja nie dotyczy, to myśle ze jeszcze w tym sezonie trafie na parę zajechanych sterów i wyśle mu je w oryginale. ToMasz |
|
Data: 2009-07-22 11:10:54 | |
Autor: Coaster | |
co sadzicie o tym? | |
mariuszmo wrote:
http://www.rower.com/porady-ustawianie-aheadseta.asp Takie np. lozyska 'maszynowe' mozna kupic z roznym luzem w zaleznosci od przeznaczenia. Lozysko bez luzu nie bedzie normalnie pracowac. Po prawidlowej regulacji klasycznego lozyska ma nie byc wyczuwalnego luzu. Jezeli bedzie sie korzystac urzadzen pomiarowych ustawia sie luz wedlug specyfikacji :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-07-22 15:26:26 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
co sadzicie o tym? | |
mariuszmo pisze:
"Generalnie rzecz biorąc lepiej żeby w sterach był niewielki luz niż żeby łożyska były zbyt mocno skręcone. Luz powoduje tylko pewien brak precyzji w sterowaniu i wkurzający harmider gdy zaczynają się dziury. " Ogolnie rzecz biorac uwaga jest sluszna. Mniej szkodzi niewielki luz niz zbyt mocne skrecone lozyska. Wiedza o tym doskonale mechanicy samochodowi. Zasada regulacji napiecia lozyska w kolach samochodowych jest prosta: tak mocno skrecamy nakretke, by podkladka pod nia dala sie lekko przesuwac przy pomocy srubokreta, ale bez uzycia dzwigni. Nawet jesli na kole pozostaje wyczuwalny luz! Ale w przypadku sterow rowerowych najlepiej, jak to inni napisali, tak wyregulowac, by nie bylo zadnego luzu, a lozyska nie byly zbyt skrecone. Czasem trudno rozroznic luz ze sterow od tych z widelca, ale to juz inna bajka. :) Andrzej |
|
Data: 2009-07-22 21:49:36 | |
Autor: ToMasz | |
co sadzicie o tym? | |
Andrzej Ozieblo pisze:
mariuszmo pisze:WOW! A ja mam dokręconą nakrętke piasty koła (w aucie) 100kilogramów na mertowym ramieniu! Gdzieś Ty widział łożyska które miały regulacje luzu w samochodach? w maluchu? Poza tym to baryłki albo wałki były nie kuleczki JAk jakiekolwiek łożysko miska/kuli/stozek będzie miało luz, kulki zaczną biegać po elipsie i wszystko szlak trafi. Szczęście mechaników "luzaków" ze w sterze będzie to trwało lata całe... ToMasz |
|
Data: 2009-07-23 13:15:33 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
co sadzicie o tym? | |
ToMasz pisze:
WOW! A ja mam dokręconą nakrętke piasty koła (w aucie) 100kilogramów na Masz dokrecone w ten sposob kolo, nie lozyska. Dotychczas serwisowalem nastepujace samochody: VW garbus, Ford Sierra, VW Passat. We wszystkich wystepowal ten sam sposob regulacji luzu, opisany przeze mnie wyzej. W sterach rowerowych masz rozne lozyska, najczesciej kuleczki, ale widzialem tez waleczki. Opisalem zreszta pewna ogolna zasade. Nie powinno sie za bardzo skrecac lozysk (o ile w ogole da sie je skrecac), bez wzgledu na to jakich. W starych skrecanych piastach Shimano (nie na maszynowkach), skadinad z wyzszej polki, czesto dochodzilo do ich zniszczenia z powodu zbyt mocnego skrecenia. Pierwsza rzecz po zakupie jaka nalezalo zrobic, to je poluzowac. Wracajac do istoty. Uwaga autorow dotyczaca lozysk sterowych jest jak najbardziej sluszna. Z dwojga zlego, lepiej zostawic niewielki luz niz je za mocno skrecic. Ja dopisalem, ze dotyczy to wszelkiej masci lozysk. Andrzej |
|
Data: 2009-07-24 09:39:18 | |
Autor: Jan Cytawa | |
co sadzicie o tym? | |
Andrzej Ozieblo napisał:
Wracajac do istoty. Uwaga autorow dotyczaca lozysk sterowych jest jak najbardziej sluszna. Z dwojga zlego, lepiej zostawic niewielki luz niz je za mocno skrecic. Ja dopisalem, ze dotyczy to wszelkiej masci lozysk. Andrzeju. W przypadku tylko sterow akurat mam odmienna praktyke. Nie moze byc w sterze zadnych luzow. One powoduja, ze widelec sie tlucze i w takim sterze bardzo szybko sie wyrabiaja te male doleczki, przez co lozysko jest do wyrzucenia. To jedyne lozysko w rowerze, ktore sie z zasadzie nie kreci a powinno rowniez lekko chodzic. Jan Cytawa |
|
Data: 2009-07-24 10:55:06 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
co sadzicie o tym? | |
Jan Cytawa pisze:
W przypadku tylko sterow akurat mam odmienna praktyke. Nie moze byc w Jasiu, nawet nie podejmuje polemiki, bo wobec Twojego doswiadczenia moje jest niewielkie. Masz racje. :) Faktem jest, jak to ktos napisal, ze w przypadku a-headow trzeba byc wyjatkowym nieudacznikiem, by je zle ustawic. W zasadzie nie da sie "skrecic" zbyt mocno, mnie sie w kazdym razie to nigdy nie udalo, natomiast faktycznie latwo jest je niedociagnac. Moja praktyka wskazuje, ze warto je ponownie dociagnac po powiedzmy jednodniowym uzywaniu. A w kazdym razie skontrolowac. Natomiast w przypadku sterow klasycznych bywa roznie i mozna je latwo skrecic zbyt mocno co grozi "katastrofa" w tzw. jezdzie bez trzymanki. :) Andrzej |
|
Data: 2009-07-24 09:35:17 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
co sadzicie o tym? | |
On 2009-07-24, Andrzej Ozieblo wrote:
Jan Cytawa pisze: Ja zawsze podczas ściągania obijam wszystko po kolei gumowym młotkiem i "skaczę kołem", oczywiście dociągając co chwilę. Po takiej operacji już nic nie wymaga dociągania po dniu czy miesiącu nawet. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-22 22:08:48 | |
Autor: ikov | |
co sadzicie o tym? | |
mariuszmo wrote:
http://www.rower.com/porady-ustawianie-aheadseta.aspWczoraj rozkręciłem stery i okazało się, że bieżnie mają powybijane delikatne wgłębienia... zostawić to tak? Kierownica chodzi lekko, wszystko nasmarowane, kulki bez wżerów i działa, ale czy to nie doprowadzi do ich szybszego zużycia? -- http://ikov.bikestats.pl |
|
Data: 2009-07-23 09:58:21 | |
Autor: dobrov | |
co sadzicie o tym? | |
ikov pisze:
Wczoraj rozkręciłem stery i okazało się, że bieżnie mają powybijane delikatne wgłębienia... zostawić to tak? Kierownica chodzi lekko, wszystko nasmarowane, kulki bez wżerów i działa, ale czy to nie doprowadzi do ich szybszego zużycia? Pewnie, że zostaw. Póki działa to katuj. Na pewno jeszcze bardzo długo pojeździsz. |
|