co sie dzieje z usenetem.

Data: 2012-08-27 06:05:32
Autor: rmikke
co sie dzieje z usenetem.
On Monday, August 27, 2012 2:45:05 PM UTC+2, cytawa wrote:
ostatnio ciagle mam klopoty z newsami. Lublin mi zdechl, gazeta po 3 miesiacach rowniez. Sprobowalem icm. Kilka dni mi chodzilo a teraz inne grupy sa ale precla nie ma. Probowalem googli ale masakra. Krzaczory takie ze nie idzie czytac.

znalazlem nntp.aioe.org i na razie czytam. Pogubilem archiwa. Sprawdzam czy da sie pisac.

Akurat Gazecie mniej się dziwię, to jest prywatna spółka nastawiona na zysk,
a w usenecie się nie da "zmonetyzować kontentu".

Ale wygląda na to, że usenet rzeczywiście zdycha.

Być może powinniśmy pomyśleć nad przeniesieniem precla na jakieś forum.
Szkoda by było, gdyby zdechł razem z usenetem, w końcu to najlepsze miejsce,
gdzie można podyskutować o rowerach w Polsce...

Data: 2012-08-27 15:58:55
Autor: bans
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-27 15:05, rmikke pisze:

Być może powinniśmy pomyśleć nad przeniesieniem precla na jakieś forum.
Szkoda by było, gdyby zdechł razem z usenetem, w końcu to najlepsze miejsce,
gdzie można podyskutować o rowerach w Polsce...

Warto się tak przejmowac, że precel zdechnie? I tak od dawna nic tu nie ma sensownego, jak czegoś potrzebuję, to szukam w archiwum ;)

--
bans

Data: 2012-08-27 07:29:46
Autor: rmikke
co sie dzieje z usenetem.
On Monday, August 27, 2012 3:58:55 PM UTC+2, bans wrote:
W dniu 2012-08-27 15:05, rmikke pisze:

> By� mo�e powinni�my pomy�le� nad przeniesieniem precla na jakie� forum.

> Szkoda by by�o, gdyby zdech� razem z usenetem, w ko�cu to najlepsze miejsce,

> gdzie mo�na podyskutowa� o rowerach w Polsce...

Warto si� tak przejmowac, �e precel zdechnie? I tak od dawna nic tu nie ma sensownego, jak czego� potrzebuj�, to szukam w archiwum ;)

Raczysz żartować.

To oczywiście bardzo dobrze, że szukasz w archiwum, ale na pytania też precel odpowiada, wystarczy je zadać. Ja się jakoś nie zawiodłem nigdy.

Data: 2012-08-27 16:50:08
Autor: biodarek
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-27 16:29, rmikke pisze:
[...]

ma sensownego, jak czegoďż˝ potrzebujďż˝, to szukam w archiwum ;)

Raczysz żartować.

To oczywiście bardzo dobrze, że szukasz w archiwum, ale na pytania też precel
odpowiada, wystarczy je zadać. Ja się jakoś nie zawiodłem nigdy.

A ja ostatnio ciągle... może mam zbyt wymagające pytania, ale raczej podejrzewam, że nie ma tutaj nikogo, kto byłby mi w stanie odpowiedzieć. Chyba czas się zarchiwizować. OZSR też gdzieś mam na dysku.

--
biodarek

Data: 2012-08-28 10:34:46
Autor: bans
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-27 16:29, rmikke pisze:

To oczywiście bardzo dobrze, że szukasz w archiwum, ale na pytania też precel
odpowiada, wystarczy je zadać. Ja się jakoś nie zawiodłem nigdy.

Większość to rady typu: "Na wycieczkę w górach niezbędny jest bagażnik, sakwy i błotniki" - to akurat nie stąd, ale pasuje ;)

--
bans

Data: 2012-08-27 16:47:34
Autor: Andrzej Ozieblo
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-27 15:58, bans pisze:

Warto się tak przejmowac, że precel zdechnie? I tak od dawna nic tu nie
ma sensownego, jak czegoś potrzebuję, to szukam w archiwum ;)

No ale jak zabraknie precla to i archiwum do niego.

Jasiu, ja Cie widze dobrze. :) Faktycznie w google nie da sie przez te krzaczory czytac. Jeden z argumentow by ich w ogole nie uzywac. :)

Data: 2012-08-28 10:36:04
Autor: bans
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-27 16:47, Andrzej Ozieblo pisze:

No ale jak zabraknie precla to i archiwum do niego.

I zupelnie serio zapytam - jakim cudem? Archiwum precla jest na google przeciez.

--
bans

Data: 2012-08-28 11:39:10
Autor: Andrzej Ozieblo
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-28 10:36, bans pisze:
W dniu 2012-08-27 16:47, Andrzej Ozieblo pisze:

No ale jak zabraknie precla to i archiwum do niego.

I zupelnie serio zapytam - jakim cudem? Archiwum precla jest na google
przeciez.

Ale gdy zabraknie precla, to nowego wkladu juz nie bedzie. Przynajmniej tego z precla. :)

Przez kilka lat dzialalem dosc intesywnie w grupie pl.rec.sport.zimowe Glownie zwiazana z nartami i snowboardem. Grupa sie troche przerzedzila, przyszly nowe trendy forumowe. Zaczalem wiec zagladac na rozne fora narciarskie. Z wyjatkiem jednego z nich, przestalem tam z rozych wzgledow bywac. Ale co ciekawe, gdy mialem jakis problem, typu ocena danej narty, jej przydatnosci do takiego czy innego nartowania, jakies porady serwisowe, szukalem w archiwach nie tego czy innego forum, ale wlasnie newsnetu. W rowerach zreszta podobnie, tyle ze ja o nich prawie wszystko wiem, wiec niczego szukac nie musze. :)

Data: 2012-08-28 11:54:18
Autor: bans
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-28 11:39, Andrzej Ozieblo pisze:

Przez kilka lat dzialalem dosc intesywnie w grupie pl.rec.sport.zimowe
Glownie zwiazana z nartami i snowboardem.

To jakie narty i buty kupić? Tylko na stoki, waga jeźdźca 80kg, wzrost 178cm, umiejętności średnie (czerwone w miarę szybko, czarne bardzo ostrożnie i technicznie pokracznie.

Uzupełniam archiwum o trochę NTG ;)

--
bans

Data: 2012-08-28 17:09:41
Autor: Andrzej Ozieblo
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-28 11:54, bans pisze:

To jakie narty i buty kupić? Tylko na stoki, waga jeźdźca 80kg, wzrost
178cm, umiejętności średnie (czerwone w miarę szybko, czarne bardzo
ostrożnie i technicznie pokracznie.

Uzupełniam archiwum o trochę NTG ;)

Uzupelniajac wiec archiwum o NTG zapodam, ze musisz sie dookreslic. Jesli lubisz jezdzic w miare szybko, malo skrecajac celuj w tzw. narty allmountain lub allround (w zaleznosci od firmy roznie sie nazywaja) o promieniu skretu ok. 15-16 m. Dlugosc przy Twojej wadze i wzroscie ok. 165-170 cm. Jesli wolisz jazde bardziej techniczna, lubisz tzw. krotkie skrety celuj w nieco krotsze narty, ok. 160-165 cm, o promieniu skretu 13-14 m.

Firma niewazna, wszystkie sa dobre. Przykladowo niezle sa Fischer Race (tym race nie ma sie co przejmowac) RC (do dluzszych skretow) lub SC (do krotszych). Dobry price/performance, zwlaszcza dla modeli z poprzednich sezonow. Ale znajdzisz swietne narty i u Salomona, Rossygnola czy Blizzarda, nie mowiac o nieco drozszych Volklach.

Data: 2012-08-28 19:18:33
Autor: Titus Atomicus
co sie dzieje z usenetem.
In article <k1i4o4$5ku$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

To jakie narty i buty kupić? Tylko na stoki, waga jeźdźca 80kg, wzrost 178cm, umiejętności średnie (czerwone w miarę szybko, czarne bardzo ostrożnie i technicznie pokracznie.

Nie kupowac. Wypozyczac. Dopoki samemu nie bedzie sie wiedzialo co kupic.
--
TA

Data: 2012-08-30 08:07:29
Autor: bans
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-28 19:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Nie kupowac. Wypozyczac. Dopoki samemu nie bedzie sie wiedzialo co kupic.

Mam skitury i powoli dochodzę do wniosku, że na przygotowanym stoku to nie to, no mam fantazję, żeby kupić typowo zjazdowe :)

W każdym razie dziękuję oby panom za rady.

--
bans

Data: 2012-08-30 08:41:14
Autor: MichałG
co sie dzieje z usenetem.
bans pisze:
W dniu 2012-08-28 19:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Nie kupowac. Wypozyczac. Dopoki samemu nie bedzie sie wiedzialo co kupic.

w zaszłym roku przez taka filozofie zostawiłem wypozyczalniach forsę, która starczyłaby na całkiem dobre narty..... I po całym sezonie wiem tylko jakich nart NIE kupie.... ;) ;)

A tak przy okazji witam PAna Andrzeja. ;)

MichałG
(Mig)

Data: 2012-08-30 09:23:20
Autor: szufla
co sie dzieje z usenetem.
A tak przy okazji witam PAna Andrzeja. ;)

"...tu nie ma zadnych panów."

sz.

Data: 2012-08-30 09:36:17
Autor: Andrzej Ozieblo
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-30 08:41, MichałG pisze:

A tak przy okazji witam PAna Andrzeja. ;)

Zaden ze mnie Pan. Witaj, witaj. :)

Data: 2012-08-31 10:39:01
Autor: Andrzej Ozieblo
co sie dzieje z usenetem.
[...]

Michale, czy my sie prywatnie znamy? I czy jestes tym Michalem z forum 307-ki? To jakich nie kupisz? :)

Data: 2012-09-01 07:45:54
Autor: MichałG
co sie dzieje z usenetem.
Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

pisaliśmy w jednym wątku o volklach SC na KN.pl (nick MiG)
Prywatnie niestety nie- nad czym bardzo ubolewam ;)

Jakich nie?
Volkl RTM, SC, zielone CODE, Atomic LT, Progresor 800,  Afterschock i rictor(choć to swietna narty ale nie na trase) k2, Blizzard g-force, head speedcośtam i kilka innych. Wszystkie z powodu szukania solidnej narty dla solidnego (nieco namiarowego) faceta. a nie 'ułatwiaczy'.. Po tych doświadczeniach poszukiwania zostały ograniczone niestety (niestety ze wzgl. na ceny)do pierwszysch nart katalogowych - tych najtwardszych.

(Wczoraj dostałem maila z propozycją Volkl speedwalla 170 cm za niezła cene - wiec może to?)

Michał

Data: 2012-08-30 23:31:33
Autor: Titus Atomicus
co sie dzieje z usenetem.
In article <k1n06t$jn3$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

Mam skitury i powoli dochodzę do wniosku, że na przygotowanym stoku to nie to, no mam fantazję, żeby kupić typowo zjazdowe :)
Kup se jakies freeridy. Bedziesz mial 2w1
Ale wczesniej wypozycz jednak.
--
TA

Data: 2012-08-27 21:20:57
Autor: Marcin Hyła
co sie dzieje z usenetem.
On 2012-08-27 15:05, rmikke wrote:
Być może powinniśmy pomyśleć nad przeniesieniem precla na jakieś forum.
Szkoda by było, gdyby zdechł razem z usenetem, w końcu to najlepsze miejsce,
gdzie można podyskutować o rowerach w Polsce...

A propos: https://www.facebook.com/pages/plrecrowery/128967487127265 - minus założył 2 lata temu, fanów jest sztuk 65, nie dzieje się kompletnie nic, zapraszam ;-)

Nie mam pojęcia czy jest możliwa bramka nntp - facebook ;-)

Wyłączenie news.gazeta.pl odcięło mnie od precla na parę dni, akurat byłem na wakacjach i niezauważyłem (teraz korzystam z news.neostrada.pl - nie wiem, jak z dostępem z zewnątrz, szczególnie mnie interesuje jakie są serwery wpuszczające z komórek plusa).

Być może warto postawić prywatny ogólnodostępny serwer nntp, ktoś ze starej gwardii potrafi i ma możliwości? Byłem na paru _prywatnych_ grupach newsowych, pytanie jak nowi dotrą na takie cudo.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-08-30 07:32:31
Autor: olgierd
co sie dzieje z usenetem.
Dnia Mon, 27 Aug 2012 21:20:57 +0200, Marcin Hyła napisał(a):

(teraz korzystam z news.neostrada.pl

Uff, dzięki, dobrze, że mnie coś tknęło, żeby zajrzeć tu via Google! :)

--
Olgierd

Data: 2012-08-27 22:10:53
Autor: Krzysztof Olszak
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-27 15:05, rmikke pisze:

Akurat Gazecie mniej się dziwię, to jest prywatna spółka nastawiona na zysk,
a w usenecie się nie da "zmonetyzować kontentu".

gazeta padła ale  news.neostrada.pl działa i jest ogólnodostępny.

Krzysztof

Data: 2012-08-27 20:20:22
Autor: PK
co sie dzieje z usenetem.
On 2012-08-27, Krzysztof Olszak <oelka_AAA@koelj.pl> wrote:
gazeta padła ale  news.neostrada.pl działa i jest ogĂłlnodostępny.

Ale AGORA jest spółką medialną i pewnie własnych informatyków mają
niewielu (lub wszystko zewnętrzne). Dla nich utrzymanie serwera
news może być jakimś problemem.

Z kolei TP jest największą firmą telekomunikacyjną w kraju. Serwerów
i administratorów mają na pęczki - mogą ten usenet gdzieś trzymać
na wolnym złomie. Może nawet jakieś sensowne zastosowanie mają (np.
wewnętrzna komunikacja).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-27 22:29:52
Autor: atm
co sie dzieje z usenetem.
On 2012-08-27 22:10, Krzysztof Olszak wrote:
[...]

news.atman.pl nie wymaga zakladania zadnych kont i poki co (od momentu presiadki z onet) chodzi niezawodnie

Data: 2012-08-28 23:12:48
Autor: chester
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 27.08.2012 22:29, atm pisze:
On 2012-08-27 22:10, Krzysztof Olszak wrote:
[...]

Może i tak, ale mi się nie udało utworzyć w Thunderbirdzie konta które by umiało pobrać listę grup :(
Znalazłem jakiś inny serwer i działa (mam nadzieję - to pierwszy post).

chester

Data: 2012-08-28 23:23:08
Autor: mt
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-28 23:12, chester pisze:

[...]

Hm, to dziwne, przecież tam wiele nie ma do konfigurowania, podajesz nazwę serwera, port 119 dla NNTP swój nick czy tam imię i nazwisko, maila i to wszystko.

--
marcin

Data: 2012-08-28 20:01:33
Autor: Titus Atomicus
co sie dzieje z usenetem.
In article <c1eb970b-6bc6-40de-bdda-0b0be80d5d57@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

Ale wygląda na to, że usenet rzeczywiście zdycha.
E, od lat to slysze.

Być może powinniśmy pomyśleć nad przeniesieniem precla na jakieś forum.
Szkoda by było, gdyby zdechł razem z usenetem, w końcu to najlepsze miejsce,
gdzie można podyskutować o rowerach w Polsce...

Jestem na grupie telemarkowej opartej o google.groups.

Ale wydaje mi sie ze bylaby to przedwczesna decyzja.
Dopoki jest ruch na grupie - jakos to bedzie...
--
TA

Data: 2012-08-30 23:17:47
Autor: Marek
co sie dzieje z usenetem.
27 sierpnia 2012 rmikke napisał:

Być może powinniśmy pomyśleć nad przeniesieniem precla na jakieś forum.
Szkoda by było, gdyby zdechł razem z usenetem, w końcu to najlepsze miejsce, gdzie można podyskutować o rowerach w Polsce...

Fora to przyszłość. Ale z przenosinami bywa różnie.
Niedawno pl.rec.kajaki zyskał alternatywę w formie forum przy kajak.org.. Wielu preclowiczów przeniosło swoją aktywność na to forum. Pojawili się nowi użytkownicy i dynamika całości jest większa, choć ze stratą dla grupy, która właściwie padła. Ale w moim kole (SKPG Harnasie) zaszedł przypadek odwrotny. Zamiana grupy dyskusyjnej na forum zmniejszyła dynamikę. Starsi przewodnicy, aktywni na grupie, odpuścili sobie tę fanaberię, do której trzeba się logować. Nie przeszli na forum mimo likwidacji grupy.
Trudno zgadywać jak byłoby tutaj. Grupa to kawał historii, a już istniejące fora rowerowe są dość liczne. Trzeba by się wbić między nie.
No i problem moderacji... Duch precla opiera się na jej braku. Na forum pewnie szybko okazałaby się potrzebna i żegnajcie flejmy. Rozrywkowy charakter precla sporo by na tym stracił.

--
Marek

Data: 2012-08-31 11:41:08
Autor: Andrzej Ozieblo
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-31 08:17, Marek pisze:

Fora to przyszłość. Ale z przenosinami bywa różnie.

Ano faktycznie roznie. Potwierdzaja to moje doswiadczenia z grupy narciarskie, tfu. zimowej. Niegdys liczna i prezna, zaczela powoli zdychac. Troche ludzi ciekawych odeszlo czy emigrowalo, takze w sensie doslownym, troche przeszlo do forow. I ja zaczalem dosc intesywnie dzialac na kilku z nich. Niestety szybko dalem sobie z nimi spokoj. Do najwiekszego z nich zrazila mnie panujaca na nim tolerancja dla chamstwa. Nie ono same, chamy sa wsrod nas, ale postawa innych wobec niego. Inne forum okazalo sie wyjatkowo klotliwe. Dzis dzialam niewiele na malym, kameralnym forum narciarskim. Ogolnie rzecz biorac, troche sie z wszelkich internetowych forow wyleczylem. ;)

Data: 2012-08-31 14:12:07
Autor: Tomek
co sie dzieje z usenetem.
W dniu 2012-08-31 08:17, Marek pisze:
Fora to przyszłość. Ale z przenosinami bywa różnie.

Ja osobiście niespecjalnie lubię fora - wolę obsługiwać newsreadera niż zazwyczaj mało elastyczny i nie zawsze ustandaryzowany interfejs webowy. Ale forum z wystawionym  alternatywnym dostępem przez NNTP to może być fajna sprawa (pomijając kwestię, że niektórzy dzisiejsi użytkownicy forów mogą nie być przyzwyczajeni do wątkowania).

co sie dzieje z usenetem.