co się porobiło z serwerami news?

Data: 2011-12-02 20:50:08
Autor: !MWLM
co się porobiło z serwerami news?
Czy z tego serwera mnie widać na tej grupie?

Data: 2011-12-02 20:53:08
Autor: Krzysiek Z.
co się porobiło z serwerami news?

Użytkownik "!MWLM" <spam@er.om> napisał w wiadomo¶ci news:jbba5i$6p0$1news.icm.edu.pl...
Czy z tego serwera mnie widać na tej grupie?
widać

Data: 2011-12-03 00:08:37
Autor: Grzegorz Niemirowski
!MWLM <spam@er.om> napisał(a):
Czy z tego serwera mnie widać na tej grupie?

Onet zrezygnował ze swojego serwera.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2011-12-04 16:28:33
Autor: _±ćęłń󶼿.
co się porobiło z serwerami news?
Wielka szkoda.
I wp też niestety.

-- -- -

Data: 2011-12-04 23:59:32
Autor: p
co się porobiło z serwerami news?
W dniu 2011-12-04 17:28, _±ćęłń󶼿. pisze:
Wielka szkoda.
I wp też niestety.

Nie moga reklam wsadzic, wiec wylaczyli. Byly jakies informacje przed wylaczeniem, czy po prostu wylaczyli? Na gazeta.pl jeszcze dziala serwer newsow.

p.

Data: 2011-12-04 23:23:12
Autor: _±ćęłń󶼿.
co się porobiło z serwerami news?
Onet (niusy.onet.pl) wył±czyli po prostu z dnia na dzień.
A wielka szkoda, bo miał niezłe archiwum niusów (gorzej z wyszukiwark±) i można było bez problemu wej¶ć w w±tek z dowolnego miesiaca sprzed parunastu lat i odpisać ;-)
Reklamy były, jak to na stronach onetu.

-- -- -

Data: 2011-12-05 15:09:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
co się porobiło z serwerami news?

"_±ćęłń󶼿." jbgvd0$q0b$1@inews.gazeta.pl

A wielka szkoda, bo miał niezłe archiwum niusów (gorzej
z wyszukiwark±) i można było bez problemu wej¶ć w w±tek
z dowolnego miesiaca sprzed parunastu lat i odpisać ;-)

Do tego masz archiwalny. news-archive.icm.edu.pl
Wchodzisz gdzie chcesz.

Data: 2011-12-05 00:19:17
Autor: BQB
W dniu 2011-12-04 23:59, p pisze:
[...]

w home też co jaki¶ czas problem z newsami, maj±c tam konto, można było bezpłatnie używać ich serwera news - był to jeden z powodów założenia tam konta e-mail. A teraz przy każdej awarii wypieraj± się, że oni ten serwer to nieoficjalnie prowadz± i wła¶nie został wył±czony na amen. I ci±gle trzeba dzwonić do nich i robić awanturę, ale to staje się nudne.

Data: 2011-12-04 23:25:23
Autor: _±ćęłń󶼿.
co się porobiło z serwerami news?
A jest może jaki¶ serwer niusowy dla użytkowników neostrady, lub dla użytkowników UPC?

-- -- -

Data: 2011-12-05 00:27:19
Autor: !MWLM
co się porobiło z serwerami news?

Użytkownik "_±ćęłń󶼿."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jbgvh3$qhg$1@inews.gazeta.pl...

A jest może jaki¶ serwer niusowy dla użytkowników neostrady, lub dla
użytkowników UPC?

=======

testuj:

news.neostrada.pl
news.interia.pl
news.gazeta.pl
news.atman.pl
nntp.aioe.org
news.task.gda.pl
news.icm.edu.pl

Data: 2011-12-05 05:29:32
Autor: Marcin
co się porobiło z serwerami news?
A jest może jaki¶ serwer niusowy dla użytkowników neostrady, lub dla
użytkowników UPC?

======>
testuj:

news.neostrada.pl
news.interia.pl
news.gazeta.pl
news.atman.pl
nntp.aioe.org
news.task.gda.pl
news.icm.edu.pl

ja polecam
https://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/
choc tez czasami zalicza "pady"

Marcin

Data: 2011-12-05 00:24:11
Autor: !MWLM
co się porobiło z serwerami news?

Użytkownik "p"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jbgu0k$mgc$1@inews.gazeta.pl...
Nie moga reklam wsadzic, wiec wylaczyli. Byly jakies informacje przed
wylaczeniem, czy po prostu wylaczyli? Na gazeta.pl jeszcze dziala serwer
newsow.

============

wył±czono wiele serwerów news, powody nie ogłaszane.
może słaba inwigilacja, ochrona praw autorskich

Data: 2011-12-07 06:51:05
Autor: jureq
co się porobiło z serwerami news?
Dnia Sun, 04 Dec 2011 16:28:33 +0000, _ąćęłńóśźż. napisał(a):

Wielka szkoda.
I wp teĹĽ niestety.
Onet zrezygnował ze swojego serwera.

I wcale mnie to nie dziwi. Zapewne wyłączają najpierw firmy, które mają bardziej aktywne działy prawne. Od czasu wprowadzenia przepisów o ochronie danych osobowych nie wyobrażam sobie radcy prawnego, który podpisał by się od opinią, że ich firma administrująca serwerem news jest w stanie wypełnić wynikające z ustawy obowiązki. Niestety zasady działania usenetu nie bardzo dają się dostosować do tych przepisów.

Data: 2011-12-07 08:18:00
Autor: Waldek

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:jbn2cp$3a0$1inews.gazeta.pl...
[...]

ochronie danych osobowych nie wyobraĹĽam sobie radcy prawnego, ktĂłry

A moglbys rozwinac temat, bo zastnawia mnie
jakie dane osobowe przetwarza usenet
ktore podpadaja pod ustawe

Data: 2011-12-07 08:37:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-07 08:18, Waldek pisze:

[...]

Nie chodzi raczej o dane osobowe, tylko raczej o odpowiedzialność administratora za wpisy.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-07 10:23:40
Autor: mvoicem
(07.12.2011 08:37), Liwiusz wrote:
[...]

A co się zmieniło w tym temacie? Mój stan wiedzy się zatrzymał na tym że administrator, dopóki nie moderuje, nie odpowiada za treść wpisów, o ile je usunie na uzasadnione żądanie.

p. m.

Data: 2011-12-07 10:49:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-07 10:23, mvoicem pisze:
[...]

je usunie na uzasadnione ĹĽÄ…danie.

Ano właśnie. Jak usunąć coś na uzasadnione żądanie z usenetu?

--
Liwiusz

Data: 2011-12-07 10:09:04
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-07, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A co się zmieniło w tym temacie? Mój stan wiedzy się zatrzymał na tym że
administrator, dopóki nie moderuje, nie odpowiada za tre¶ć wpisów, o ile
je usunie na uzasadnione ż±danie.
Ano wła¶nie. Jak usun±ć co¶ na uzasadnione ż±danie z usenetu?

Z własnego serwera się da.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-07 10:42:54
Autor: Olgierd
On Wed, 07 Dec 2011 11:09:04 +0100, Wojciech Bancer wrote:

A co się zmieniło w tym temacie? Mój stan wiedzy się zatrzymał na tym
że administrator, dopóki nie moderuje, nie odpowiada za treść wpisów,
o ile je usunie na uzasadnione ĹĽÄ…danie.

Ano właśnie. Jak usunąć coś na uzasadnione żądanie z usenetu?

Z własnego serwera się da.

Tia, właśnie miałem wątpliwą przyjemność odpowiedzieć na formalne wezwanie ws. "Mojego Mandanta" pewnemu ex-usenetowiczowi. Jakby zapomniał co to grupy są.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-12-08 18:41:28
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 07 Dec 2011 10:49:34 +0100, Liwiusz napisał(a):

Ano wła¶nie. Jak usun±ć co¶ na uzasadnione ż±danie z usenetu?

Ze swojego serwera. Banalnie, kasujesz artukuł i już. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-12-08 18:54:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
co się porobiło z serwerami news?

"Adam Płaszczyca" c1.01.3SzkWr$0g1@mike.oldfield.org.pl

Ano wła¶nie. Jak usun±ć co¶ na uzasadnione ż±danie z usenetu?

Ze swojego serwera. Banalnie, kasujesz artukuł i już.

Jak na zał±czonym ,,obrazku'' widać -- można skasować cały serwer. ;)

co się porobiło z serwerami news?