co sie stanie

Data: 2012-03-19 14:41:08
Autor: mz
co sie stanie
Witam
Skradziono mi telefon i tak sie zastanawiam co by było gdybym w moim innym aparacie zmienił nr IMEI na ten, z którego mi skradziono. Co by sie stało gdy w sieci pojawią się identyczne nr IMEI  ? Czy operator podejmie jakieś kroki ?
Wiem, że jest to nielegalne (taka zamiana) ale jest to jakis sposób na odnalezienie tego skradzionego telefonu o ile ktoś go używa.

Data: 2012-03-19 14:56:03
Autor: K
co sie stanie
W dniu 19-03-2012 14:41, mz pisze:
[...]

to ma byc sposob na co?
1. zglos kradziez na policje, moze wylegitymuja jakiegos malolata i sprawdza mu telefon i sie akurat trafi.
2. zglos u operatora kradziez, zablokuje IMEI i w tej sieci telefon juz dzialal nie będzie.

Data: 2012-03-20 07:12:18
Autor: mz
co sie stanie

Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jk7dtg$t6g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zastanawiałem się co będzie a nie podaje sposób na odnalezienie teleffonu.
Kradzież zgłoszona i pozostaje czekać na to może. A wiesz, że morze jest szeroki i głębokie i .....
Jak zablokuje IMEI to jak mój telefon znajdzie sie u jakiegoś małolata ? Przedzież będzie on juz nie do użycia w Polsce. Pójdzie do kosza lub na części.

Data: 2012-03-20 14:49:37
Autor: cpt. Nemo
co sie stanie

Użytkownik "mz" <aa@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f681fcc$0$1210$65785112news.neostrada.pl...

Jak zablokuje IMEI to jak mój telefon znajdzie sie u jakiegoś małolata ? Przedzież będzie on juz nie do użycia w Polsce. Pójdzie do kosza lub na części.
W Polsce Imei to blokuja tylko teoretycznie, tak ze sie nie martw ktos tam bedzie mial pocieche z Twojego telefonu.

Data: 2012-03-20 19:55:15
Autor: Robert Tomasik
co sie stanie
[...]

Pewnie na to, by pracę Policji utrudnić.

1. zglos kradziez na policje, moze wylegitymuja jakiegos malolata i sprawdza mu telefon i sie akurat trafi.

Co więcej, jak włączy się do sieci, to znajdą gościa i odzyskają telefon.

2. zglos u operatora kradziez, zablokuje IMEI i w tej sieci telefon juz dzialal nie będzie.

A to już zły pomysł. Jak małolat się zorientuje,m ze telefon nie działa,. to albo go wyrzuci - de facto uniemozlwiając jego znalezienie  i odzyskanie aparatu. Albo sprzeda za granicę.

Data: 2012-03-21 12:31:12
Autor: K
co sie stanie
W dniu 20-03-2012 19:55, Robert Tomasik pisze:
> [...]

sprawdza mu telefon i sie akurat trafi.

Co więcej, jak włączy się do sieci, to znajdą gościa i odzyskają telefon.

ta, wysla ENA a potem kominiarze wjada mu przez okna.

Data: 2012-03-20 00:42:33
Autor: Tomek
co sie stanie

Użytkownik "mz" <aa@wp.pl> napisał:

Wiem, że jest to nielegalne (taka zamiana) ale jest to jakis sposób na odnalezienie tego skradzionego telefonu o ile ktoś go używa.

Możesz opisać mechanizm odnalezienia telefonu w/g tej teorii?

Data: 2012-03-20 01:29:15
Autor: kogutek
co sie stanie
Tomek <precz@ze.spamem> napisał(a):

> [...]

Możesz opisać mechanizm odnalezienia telefonu w/g tej teorii?
Nie wiem jaką on ma teorię. Ze strony technicznej odnalezienie ukradzionego
telefonu jest możliwe jeśli zostanie z niego wykonane połączenie z numerem
dającym się zidentyfikować i przypisanym konkretnej osobie. Mechanizm powstał
w czasach gdy telefony były bardzo drogie. Wykorzystywana jest ta metoda przy
poważnych przestępstwach. Kowalskiego co mu ukradli telefon policja i operator
mają w dupie. --

Data: 2012-03-20 23:55:07
Autor: Tomek
co sie stanie

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał:

> [...]

telefonu jest możliwe jeśli zostanie z niego wykonane połączenie z numerem
dającym się zidentyfikować i przypisanym konkretnej osobie.

To co napisałeś, jest od lat oczywiste, ale ja nie o to pytałem.

co sie stanie