co się stanie z kredytami w EURo...

Data: 2010-12-14 16:09:45
Autor: Krzysztof
co się stanie z kredytami w EURo...

"PH" <PH@pl.news> wrote in message news:ie7vad$gda$1news.onet.pl...
jeśli strefa EURO się rozleci?? :)

czytając
http://biznes.onet.pl/slowacja-powinna-byc-przygotowana-na-powrot-do-kor,18493,4081354,3219970,199,1,news-detal
takie pytanie mi sie nasunęło. jeśli wszyscy co jakoś się mają wyjdą ze strefy Euro a zostaną sami bankruci, to co z kredytami indeksowanymi do Euro? Euro powinno być tanie - czyż nie tak??

Teoretycznie EUR powinno byc tanie, ale zalezy do czego ma byc tanie. PLN w okresie duzej niestabilnosci w strefie Euro moze oslabiac sie wielokrotnie silniej niz samo EUR. Jezeli jeden czy dwa kraje wroca do walut narodowych to teoretycznie jest to mozliwe, ale nie wiem czy politycy maja scenariusz na calkowite unicestwienie EUR, ktore jest po czesci projektem politycznym. Trudno powiedziec na co zamieniona zostalaby waluta EUR poza krajami, ktore maja ja w obiegu?

inna sprawa dlaczego teraz drożeje skoro widmo bankructwa jednego z krajów eurolandu jest tuż tuż :] ??

Bo jeden wzglednie maly obszar moze ratowac reszta panstw, gorzej, jak ten obszar do 'ratowania' bedzie coraz szerszy, bo bedzie wiecej tych co ratunku potrzebuja niz tych co ten ratunek maja zorganizowac. Bo w innych regionach swiata polityka monetarna nie sprzyja rozdzimym walutom jak np. USA, ktore zasypuje swiat 'swiezymi' dolarami. Bo obszar do ktorego zaliczana jest Polska jest rynkiem rozwijajacym sie i tutaj na kurs waluty w duzej mierze ma wplyw spekulacja oraz sytuacja gospodarcza nie jest w Polsce taka 'landrynkowa' jak przedstawiaja ja media (szczegolnie te przychylne obecnej wladzy).

co się stanie z kredytami w EURo...