Data: 2014-10-29 17:40:59 | |
Autor: ToMasz | |
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce | |
witam
Pacjent to opel agila silnik diesel 1248cm3 rok 2004 JeĽdzi normalnie, bez zastrzeżeń. JEdnak jak się zostawi uruchomiony silnik na luzie, słychać wyraĽne stuki. jakby co¶ się urwało i waliło po jakiej¶ obudowie. wystarczy wcisn±ć sprzęgło - stuki znikaj±. wystarczy wcisn±ć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej 1000rpm - stuki znikaj±. Czy to co¶ z łożyskiem oporowym sprzęgła czy umiera koło dwumasowe? Pozdrawiam ToMasz |
|
Data: 2014-10-29 20:02:45 | |
Autor: PiteR | |
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce | |
na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:
wystarczy wcisn±ć sprzęgło - stuki znikaj± imho kasujesz w ten sposób luz na torcie dwumasy. Pchasz dociskiem sprzęgła koło wewnetrzne w stronę koła z wieńcem. wystarczy wcisn±ć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej a tu kasujesz luz obrotami i tort się skleja na chwilę. -- Piter golf - 350 ty¶ km, nic nie póka nic nie stóka Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał. |
|
Data: 2014-10-29 20:52:13 | |
Autor: ToMasz | |
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce | |
W dniu 29.10.2014 20:02, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:czyli "wali" dwumasa? Ale umiera czy to pocz±tek zużycia? Czy w tym modelu opla 1.3 cdti da się wywalić dwumase i zamontowac zwykłe koło jednomasowe? Jaka¶ inna tania metoda naprawy? ToMasz |
|
Data: 2014-10-30 08:56:01 | |
Autor: Myjk | |
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce | |
Wed, 29 Oct 2014 17:40:59 +0100, ToMasz
wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają. wystarczy wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej 1000rpm - stuki znikają. Mam coś podobnego samo ostatnio. Czasami dzwoni, czasami aż wali, a czasami cisza. Jak jest lekki hałas to wciśnięcie sprzęgła go czasem ucisza, a czasem trzeba podnieść obroty. Byłem chwilę na kanale i prawdopodobnie ceramika katalizatora się urwała i mi lata po rurze wydechowej. Także nie zakładaj, że to odrazu K2M. Żeby je zajechać, to trzeba mieć wybitny talent. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-11-03 16:11:06 | |
Autor: jerzu | |
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce | |
On Thu, 30 Oct 2014 08:56:01 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Także nie zakładaj, że to odrazu K2M. Żeby je zajechać, to trzeba mieć Wystarczy stosować się do, jakże ostatnio modnych, zasad eco-drivingu. I koło dwumasowe można szybko załatwić :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-11-03 16:08:01 | |
Autor: jerzu | |
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce | |
On Wed, 29 Oct 2014 17:40:59 +0100, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
wrote: Czy to co¶ z łożyskiem oporowym sprzęgła czy umiera koło dwumasowe? U mnie jest to samo. Mechanik osłuchał, stwierdził że może to być wysprzęglik (łozysko), albo i sama dwumasa. JeĽdzić, słuchać, jak się rozsypie to do warsztatu :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |