Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce

co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce

Data: 2014-10-29 17:40:59
Autor: ToMasz
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
witam

Pacjent to opel agila silnik diesel 1248cm3 rok 2004
JeĽdzi normalnie, bez zastrzeżeń. JEdnak jak się zostawi uruchomiony silnik na luzie, słychać wyraĽne stuki. jakby co¶ się urwało i waliło po jakiej¶ obudowie. wystarczy wcisn±ć sprzęgło - stuki znikaj±. wystarczy wcisn±ć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej 1000rpm - stuki znikaj±.
Czy to co¶ z łożyskiem oporowym sprzęgła czy umiera koło dwumasowe?
Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2014-10-29 20:02:45
Autor: PiteR
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
na  ** p.m.s **  ToMasz pisze tak:

wystarczy wcisn±ć sprzęgło - stuki znikaj±

imho kasujesz w ten sposób luz na torcie dwumasy. Pchasz dociskiem sprzęgła koło wewnetrzne w stronę koła z wieńcem.


wystarczy wcisn±ć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej
1000rpm - stuki znikaj±.

a tu kasujesz luz obrotami i tort się skleja na chwilę.


--
Piter

golf - 350 ty¶ km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

Data: 2014-10-29 20:52:13
Autor: ToMasz
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
W dniu 29.10.2014 20:02, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  ToMasz pisze tak:

wystarczy wcisn±ć sprzęgło - stuki znikaj±

imho kasujesz w ten sposób luz na torcie dwumasy. Pchasz dociskiem
sprzęgła koło wewnetrzne w stronę koła z wieńcem.


wystarczy wcisn±ć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej
1000rpm - stuki znikaj±.

a tu kasujesz luz obrotami i tort się skleja na chwilę.
czyli "wali" dwumasa? Ale umiera czy to pocz±tek zużycia? Czy w tym modelu opla 1.3 cdti da się wywalić dwumase i zamontowac zwykłe koło jednomasowe? Jaka¶ inna tania metoda naprawy?
ToMasz

Data: 2014-10-30 08:56:01
Autor: Myjk
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Wed, 29 Oct 2014 17:40:59 +0100, ToMasz
wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają. wystarczy wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej 1000rpm - stuki znikają.

Mam coĹ› podobnego samo ostatnio. Czasami dzwoni, czasami aĹĽ wali, a czasami
cisza. Jak jest lekki hałas to wciśnięcie sprzęgła go czasem ucisza, a
czasem trzeba podnieść obroty. Byłem chwilę na kanale i prawdopodobnie
ceramika katalizatora się urwała i mi lata po rurze wydechowej. Także nie zakładaj, że to odrazu K2M. Żeby je zajechać, to trzeba mieć
wybitny talent. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-11-03 16:11:06
Autor: jerzu
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
On Thu, 30 Oct 2014 08:56:01 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Także nie zakładaj, że to odrazu K2M. Żeby je zajechać, to trzeba mieć
wybitny talent. :P

Wystarczy stosować się do, jakże ostatnio modnych, zasad eco-drivingu.
I koło dwumasowe można szybko załatwić :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-11-03 16:08:01
Autor: jerzu
co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
On Wed, 29 Oct 2014 17:40:59 +0100, ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
wrote:

Czy to co¶ z łożyskiem oporowym sprzęgła czy umiera koło dwumasowe?

U mnie jest to samo. Mechanik osłuchał, stwierdził że może to być
wysprzęglik (łozysko), albo i sama dwumasa. JeĽdzić, słuchać, jak się
rozsypie to do warsztatu :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona