co tam u Titusa?

Data: 2010-02-04 20:17:34
Autor: geos
co tam u Titusa?
witam,

czy ktoś ma nowe wieści z jego afrykańskiej opowieści? jak mu się wiedzie na czarnym kontynencie?

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-02-04 13:58:33
Autor: Michał Wolff
co tam u Titusa?
On 4 Lut, 20:17, geos <g...@nowhere.invalid> wrote:
witam,

czy ktoś ma nowe wieści z jego afrykańskiej opowieści? jak mu się
wiedzie na czarnym kontynencie?

Zjedli go czarni w Sudanie :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-02-04 23:05:31
Autor: MadMan
co tam u Titusa?
Dnia Thu, 4 Feb 2010 13:58:33 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

Zjedli go czarni w Sudanie :))

Ta, do tego okradli w Rumunii i zastrzelili w Serbii :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-04 14:22:47
Autor: Michał Wolff
co tam u Titusa?
On 4 Lut, 23:05, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Thu, 4 Feb 2010 13:58:33 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

> Zjedli go czarni w Sudanie :))

Ta, do tego okradli w Rumunii i zastrzelili w Serbii :P

Coś nie na bieżąco żeś Waćpan :)
Ostatni raz go żywego widziano w Assuanie, czekającego na prom do Wadi
Halfa
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-02-04 23:36:33
Autor: Coaster
co tam u Titusa?
Michał Wolff wrote:
[...]

Oj cos Ci sie ostatnio dowcip ... wybrzusza.
Zbyt malo trenujesz na preclu!
:-P

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2010-02-04 14:47:30
Autor: Michał Wolff
co tam u Titusa?
On 4 Lut, 23:36, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Oj cos Ci sie ostatnio dowcip ... wybrzusza.
Zbyt malo trenujesz na preclu!
:-P

Nie ma Titusa - to na kim mam trenować? :))
Jak masz jakieś info - to wrzucaj, bo ostatnio tutaj nudą straszną
wieje, a wyprawa Titusa robi duże wrażenie
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-02-09 16:14:25
Autor: Coaster
co tam u Titusa?
Michał Wolff wrote:
[...]

Krotkie info w temacie: temperatury na trasie - w dzien 40C w nocy 16C. Dwa tygodnie temu Titus zgubil droge w gorach, lekko go okradziono (ukradzino mu miedzy innymi komorke, ktora jednak udalo sie odzyskac). W ubieglym tygodniu w piatek, mial regaty zeglarskie a w sobote spotkal sie Chartumie z wnukiem Mahdiego - imamem Ahmed el-Mahdi. Uddzielil wywiadow dwom miejscowym gazetom. I na koniec cytacik: "[...] po Chartumie jezdzi sie rewelacyjnie. Ruch bardzo duzy. Ale bez nadmiernej predkosci i agresji. Kierowcy mili. [...]"

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2010-02-09 16:29:47
Autor: geos
co tam u Titusa?
Coaster wrote:
[...]

:) dzięki!

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-02-13 02:42:39
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
Witam,
No i wrocilem.
A jeszcze 23 godziny temu pedalowalem przez Chartum.

Posumowywujac:
Trasa:
Marsa Mubarak (Egipt)-Berenice-Aswan-Wadi Halfa-Dongola-Karima-Atbara-Chartum.
 Wyjazd bardzo udany. Duzo nie jezdzilem.
Srednio kolo 70km dziennie - czasem wiecej (max. 120), czasem mniej. Czasem w ogole. W sumie przez dwa miesiac - jakies 2500, z tego 2200 po asfalcie, niecale 100 po piachu, i ze 200 w Chartumie, gdzie siedzialem ostatnie 11 dni.
Rower i sprzet zdaly egzamin, poza TourguideHandlebar bag Topeaka (w uchwycie nastapilo zmeczenie materialu).
No i jeszcze Airzound. Chyba mu burza piaskowa zaszkodzila. No i Supreme Shwalba jakos sie przecieraja/parcieja z boku.

Natomiast bardzo zadowolony jestem z tych kolek na Mavicach A719 (zero problemow), chargebike (czyli konwertera do ladowania akumulatorkow z dynama), workow na wode MSR i ruskiej maszynki na benzyne (brezniewki).

Wyjazd udany tez biorac pod uwage aspekty nierowerowe... Fajne plenery, przemili ludzie, przygody...
No i na odcinku Berenice oraz w Musawarat i Naqa bylem pierwszym rowerzysta w historii.
(uwaga: ten post kilka razy poprawialem. Ale w googlach zostana pewnie wszystkie wersje...)
Pozdrav
TA

Data: 2010-02-13 12:59:28
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Szacun.
Ile kosztował wyjazd?

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-13 14:59:58
Autor: Dżejm
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
A będzie jakaś galeria :) ?

Data: 2010-02-13 15:11:27
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]

A będzie jakaś galeria :) ?

Pewnie czarni ukradli aparat.
:>

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-13 18:58:52
Autor: Coaster
Zygmunt M. Zarzecki wrote:

A będzie jakaś galeria :) ?

Pewnie czarni ukradli aparat.
:>

Bialych nie podejrzewasz?!

Data: 2010-02-15 08:18:48
Autor: bans
W dniu 2010-02-13 15:11, Zygmunt M. Zarzecki pisze:

Pewnie czarni ukradli aparat.
:>

Wolę czarnych od tępych. Mimo emotka.

--
bans

Data: 2010-02-13 16:11:45
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
In article <hl6b92$m7v$1@news.onet.pl>, Dżejm <no.spam@no.spam> wrote:

A będzie jakaś galeria :) ?

Pewnie bedzie, ale niepredko.
Mam w sumie kilkaset zdjec, nie liczac dubletow, wiec musze posortowac.
Na razie testowo wrzucam tutaj:
<http://picasaweb.google.pl/titus.atomicus/EgiptSudanTest?authkey=Gv1sRgC
PXmofqI1-zZfg&feat=directlink>
Jutro wywale te wielkie (na kompach na trasie nie bylo mozliwoscie przeskalowanie) i dorzuce troche nowych...
TA

Data: 2010-02-13 20:15:46
Autor: Michał Wolff
On 13 Lut, 02:42, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

(uwaga: ten post kilka razy poprawialem. Ale w googlach zostana pewnie
wszystkie wersje...)

Nie było Cię tyle czasu - to te cztery wersje jakoś przetrawimy :)

Wielkie gratulacje, udało Ci się zrealizować marzenia i zaliczyć
piękną, wymagającą i bardzo egzotyczną trasę, wyprawę jak się patrzy!
Przypuszczałem że prędzej czy później do tej Afryki pojedziesz,
aczkolwiek nie sądziłem że aż tak prędko.
Jak oceniasz tamte kraje pod względem rowerowym? Były problemy z
policją w Egipcie czy drogami w Sudanie? Jak wygląda trasa Wadi Halfa-
Dongola-Chartum? Bo różne wersje słyszałem, wg optymistyczniej
Chińczycy na całej długości położyli asfalt
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-02-14 11:48:13
Autor: Bbjk
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
No i wrocilem.
A jeszcze 23 godziny temu pedalowalem przez Chartum.

Gratulacje!
Daj link, kiedy już będzie relacja.
--
Basia

Data: 2010-02-14 23:07:43
Autor: Titus Atomicus
In article <hl8kde$hih$1@inews.gazeta.pl>, Bbjk <bajarka@qgazeta.pl> wrote:

> No i wrocilem.
> A jeszcze 23 godziny temu pedalowalem przez Chartum.

Gratulacje!
Daj link, kiedy już będzie relacja.

Na razie - preview...
http://tinyurl.com/ykcsq3b
Tylko, ze mam tego z 10 razy wiecej. Samych piramid, z trzech lokacji jest ponad setka.
Trzeba posortowac, a ja nie mam dystansu do tworzywa...
:-(
TA

Data: 2010-02-14 23:24:56
Autor: J/\\cek
On 14 Lut, 23:07, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article <hl8kde$hi...@inews.gazeta.pl>, Bbjk <baja...@qgazeta.pl>
wrote:

> [...]

jest ponad setka.
Trzeba posortowac, a ja nie mam dystansu do tworzywa...

Czy kolego fociłeś?
Szkło, filtr....

Pozdr,
J/\cek

Data: 2010-02-15 08:31:14
Autor: bans
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
W dniu 2010-02-15 08:24, J/\cek pisze:

Czy kolego fociłeś?
Szkło, filtr....

Naprawdę to takie ważne?!

--
bans

Data: 2010-02-15 08:36:26
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
In article <21a7675e-d39b-494e-afd6-3beb87a65c0e@q16g2000yqq.googlegroups.com>,
 "J/\\cek" <jkowal@gazeta.pl> wrote:

Czy kolego fociłeś?
Szkło, filtr....

Pentax K10D+Tamron 18-250z polarem MArumi+Pebtax Limited35@2.8+Pentax Limited 70@2.4

TA

Data: 2010-02-15 03:39:36
Autor: J/\\cek
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
On 15 Lut, 08:36, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<21a7675e-d39b-494e-afd6-3beb87a65...@q16g2000yqq.googlegroups.com>, "J/\\cek" <jko...@gazeta.pl> wrote:

> Czy kolego fociłeś?
> Szkło, filtr....

Pentax K10D+Tamron 18-250z polarem MArumi+Pebtax Limite...@2.8+Pentax
Limited 7...@2.4

TA

Jak sobie radzisz z przechowywaniem, i konserwacją sprzętu podczas
takich wypraw, piach, kurz.....etc...
J.

Data: 2010-02-15 13:13:31
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
In article <08435cff-410d-4d39-ac56-5bb9fcde231b@r33g2000yqb.googlegroups.com>,
 "J/\\cek" <jkowal@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> Limited 70...@2.4
>
> TA

Jak sobie radzisz z przechowywaniem, i konserwacją sprzętu podczas

Nijak. Po to wlasnie kupilem kiedys Pentaxa (uszczelniany korpus), ale widze sporo paprochow w wizjerze. Odnosze wrazenie, ze najbardziej ucierpial nalesnik. Zlapal rysy na soczewce od strony korpusu.

TA

Data: 2010-02-15 14:13:19
Autor: Przemek
[...]

Puszka szczelna - sam mam kadyszke - tylko dla mnie wazniejsze są szczelne obiektywy, a 18-250 zasysa az miło. Zeby nie wywylywac kolejnej wojny z mojej strony koniec.

Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2010-02-15 09:46:59
Autor: Przemek
  "J/\\cek"<jkowal@gazeta.pl>  wrote:

Czy kolego fociłeś?
Szkło, filtr....

Pentax K10D+Tamron 18-250z polarem MArumi+Pebtax Limited35@2.8+Pentax
Limited 70@2.4

To całkiem przyjemny zestawik, liczę na ciekawe portrety tym ostatnim szkiełkiem :).
Czekam z niecierpliwością na foty jako amator kolarstwa i fotografii.

Przemek

Data: 2010-02-15 09:17:12
Autor: Bbjk
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]

Na razie - preview...
http://tinyurl.com/ykcsq3b

http://picasaweb.google.com/marcin.sadurski/EgiptSudan20092010Test?feat=directlink#5438179074259025842
http://picasaweb.google.com/marcin.sadurski/EgiptSudan20092010Test?feat=directlink#5438179074259025842
Super, imho najlepsze i to, co najbardziej lubię w podróżach.
A z komórką co się działo?

Trzeba posortowac, a ja nie mam dystansu do tworzywa...
:-(
Mało kto ma ;)
--
B.

Data: 2010-02-15 09:50:31
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
In article <hlavub$n3e$1@inews.gazeta.pl>, Bbjk <bajarka@qgazeta.pl> wrote:

A z komórką co się działo?
Ano pojechalem sobie na wycieczke w pustynie. Znaczy zjechalem na dluzej z asfaltu. Myslalem ze to bedzie na jeden-dwa dni, bo mialo byc 35km w jedna strone. Ale droga typu pustynnego - trzeba jechac po sladach i troche sie zgubilem w gorach i pustyni. Rejon Mussawarat-Naga.
No i okazalo sie ze nieliczni miejscowi sa dosc merkantylnie nastawieni.
Opisze te pozniej. A potem dzieciaki wyciagnely mi z kieszeni sakw komorke, i kilka innych drobiazgow.
W Chartumie rozmawialem potem z sudanskim archeologiem i powiedzial, ze i tak mialem duzo szczescia bo to byla dosc zlodziejska, zeby nie powiedziec bandycka okolica...

TA

Data: 2010-02-16 05:17:23
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
On 15 Lut, 09:50, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
[..]
TA
Gratuluję wyprawy:) Jakimi językami posługiwałeś się na trasie?

Data: 2010-02-16 22:42:36
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
In article <6d7020ba-f8fc-4089-a3ca-d65819fc23a5@o3g2000yqb.googlegroups.com>,
 Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> wrote:

On 15 Lut, 09:50, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> [..]
> TA
Gratuluję wyprawy:) Jakimi językami posługiwałeś się na trasie?

Noooo, swoim wlasnym.

TA

Data: 2010-02-16 23:22:36
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
In article <Titus_Atomicus-9A6D23.22423616022010@news.onet.pl>,

> [...]
 Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> wrote:

> Gratuluję wyprawy:) Jakimi językami posługiwałeś się na trasie?

A tak powaznie...
W Egipcie, tam gdzie jechalem, komunikowac sie w jezyku innym niz arabsku jest ciezko. Jesli druga osoba wykazuje dobra wole, to lepiej po arabsku, nawet jesli znajomosc arabskiego jest mocno ograniczona (u mnie - jakies 30 slow + rozmowki).
Spotkalem lacznie jakies 10 osob z ktorym mozna bylo rozmawiac po angielsku. Z tego polowa to pracownicy salonu Egypt Air, American Express etc.

W Sudanie - paradoksalnie jest troche lepiej. Starsze pokolenie - od 40-50 w gore mowi z reguly po angielsku. Przynajmniej troche.
Poza tzw. biedota...

Za to mlodzi - nie.

TA

Data: 2010-02-17 10:33:17
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
PS
Najgorsi sa tacy ktory mowia ze mowia po angielsku. Potem okazuje sie ze tylko 'how are you' i 'my name is'.
Dosc czesta sytuacja...
Pozdrav
TA

Data: 2010-02-25 19:26:22
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
Witam,
Znowu troche zdjec dorzucilem nowych:
http://tinyurl.com/ychwo6p
http://tinyurl.com/y9gc59p
http://tinyurl.com/ykcsq3b
Kiedy to sie skonczy?
:(
TA

Data: 2010-02-25 19:37:32
Autor: geos
[...]

napisz trochę więcej o Rosjanach, proszę. co ich gnało na piechotę taki kawał drogi? mieli jakiś cel podróży, czy tak tylko poszli się przejść? :)

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-02-25 20:13:29
Autor: Titus Atomicus
In article <hm6g19$h26$3@news.task.gda.pl>, geos <geos@nowhere.invalid> wrote:

> [...]

napisz trochę więcej o Rosjanach, proszę. co ich gnało na piechotę taki kawał drogi? mieli jakiś cel podróży, czy tak tylko poszli się przejść? :)

-W jakim celu podrozujesz? Ktos ci za to placi? -Nie wiem. Cel na pewno jakis jest. Tylko my byc moze jeszcze tego celu nie widzimy.

A tak powazniej:
http://www.svoyput.ucoz.ru
Sledzilem ich potem z daleka, ale sie troche rozminelismy w Chartumie.
IMHO oni byli inkarnacja Kingi i Szopena. Niestety, ich przygoda skonczyla sie w poludniowym Sudania. Troche sie pochorowali (zdaje sie ze Lena nawet zolta febre zlapala), mieli jakis problemy z policja.
Ostatecznie zostali odwiezieni do Chartumu samolotem UN, w Rosyjskim Konsulacie troche ich podkurowali i potem odeslali do Moskwy...
TA

Data: 2010-02-26 14:45:30
Autor: Makarena z fabryki
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
Po drodze z lotniska do Marsa , powinienes widziec po lewej rece nowowybudowany kurort dla turystow  Port Ghalib ( kilka kilometrow przed duzymi zbiornikami na wode w ksztalcie bunkrow ktore masz na focie ) zwiedziles go ?  Jak Ci sie podobalo miasteczko Marsa ?

Pozdrawiam :

      MAKARENA

Data: 2010-02-26 16:38:24
Autor: Titus Atomicus
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]
In article <hm8jeq$1g0$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
 "Makarena z fabryki" <makarena@neostrada.pl> wrote:

Po drodze z lotniska do Marsa , powinienes widziec po lewej rece nowowybudowany kurort dla turystow  Port Ghalib ( kilka kilometrow przed duzymi zbiornikami na wode w ksztalcie bunkrow ktore masz na focie )

Jestes pewna ze to zbiorniki na wode???
Co do Port Galaib to jest to zaraz za lotniskiem (doslownie kilka kilometrow)

zwiedziles go ?
A cu tu jest do zwiedzania, to taki kom pleks hotelowy, typowy dla wybrzeza Morza Czerwonego.
Zwiedzilem tylko Bank (chyba Bank of Misr), w celu dokonania wymiany waluty.

 Jak Ci sie podobalo miasteczko Marsa ?

Miasteczko jak miasteczko. Jak tam kiedys bylem (kilka lat temu) wydawalo mi sie, ze to gdzies na skraju swiata, 'pod Sudanem'.
Teraz po wybudowaniu lotniska w glowach im sie poprzewracalo.
W salonie Vodaphone chcieli mi sprzedac SIM w 'turystycznych' cenach. To samo w warzywniakach, czy tez sklepach spozywczych (woda Baraka po 3Le za 1,5l).
Marsa Alam kiedys bylo urocza dziura. Teraz zostalo turystyczna dziura.
Na moje pretensje w sklepach, ze ceny maja zawyzone odpowiadali, ze to dlatego, ze Marsa Alam jest teraz 'resortem'.

TA

Data: 2010-02-26 16:46:49
Autor: Makarena z fabryki
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]

Jestes pewna ze to zbiorniki na wode???

Jestem pewien ze jestem samcem :-)

Pozdrawiam :

      MAKARENA

Data: 2010-02-26 22:50:14
Autor: Coaster
Makarena z fabryki wrote:
Jestes pewna ze to zbiorniki na wode???

Jestem pewien ze jestem samcem :-)

Czy aby na pewno? ;-) Zamiast zenskiej 'makareny' trzeba bylo sie nazwac po mesku: 'foxtrot', 'kujawiak', 'krzesan'y albo 'kankan' - wtedy nie bylo by watpliwosci :-P

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-02-14 19:31:14
Autor: Iguan007
co tam u Titusa? [turystyka rowerowa]

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-72C782.02423913022010news.onet.pl...
Witam,
No i wrocilem.

Gratulacje. Fajna wyprawa.

Pozdawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2010-02-05 00:22:45
Autor: Jacek_P
co tam u Titusa?
Coaster napisal:
Jest w Chartumie.

Chyba nie zamierza rowerem zwiedzic Darfuru? ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-02-05 07:54:37
Autor: Paweł Suwiński
co tam u Titusa?
Dnia czw, 04 lut 2010 tako rzecze Coaster:

czy ktoś ma nowe wieści z jego afrykańskiej opowieści? jak mu się wiedzie na czarnym kontynencie?

Jest w Chartumie.

A prowadzi jakiś blog/ blip etc.? --
Pozdrawiam
Paweł Suwiński
           Narty śladowe... i trasy są wszędzie!
   http://www.dracono.webpark.pl/index-narty.html

Data: 2010-02-05 09:38:06
Autor: geos
co tam u Titusa?
Paweł Suwiński wrote:
Dnia czw, 04 lut 2010 tako rzecze Coaster:

czy ktoś ma nowe wieści z jego afrykańskiej opowieści? jak mu się wiedzie na czarnym kontynencie?
Jest w Chartumie.

A prowadzi jakiś blog/ blip etc.?

właśnie chyba nie. z tego co się zorientowałem to Coaster ma najwięcej wiadomości o jego podróży.

pozdrawiam,
geos

co tam u Titusa?