co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?

Data: 2010-04-12 21:11:01
Autor: bratPit
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
Witajcie,
przeglądam sobie cenniki nowego Doblo i widzę że pojawił się w ofercie 2.0 L diesel, zerknąłem i jest też w ofercie w Scudo, występuje w wersjach 120KM i 136KM, cóż to za cudo? Zmodyfikowany 1.9 czy coś zupełnie innego? a może przejęty z PSA stary dobry 2.0 HDI? (choć to by było zbyt piękne) o_O
wie ktoś?
dzięki z jakieś info,
brat

Data: 2010-04-12 21:38:05
Autor: bratPit
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?

 może
przejęty z PSA stary dobry 2.0 HDI? (choć to by było zbyt piękne) o_O

no chyba ze to jakieś Fordowskie gówno?

brat

Data: 2010-04-12 21:49:14
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
W dniu 2010-04-12 21:38, bratPit pisze:

może
przejęty z PSA stary dobry 2.0 HDI? (choć to by było zbyt piękne) o_O

no chyba ze to jakieś Fordowskie gówno?

brat
Fordowski ZSD "Puma" jest tylko w Ducato 100KM

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-04-12 22:11:10
Autor: bratPit
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?

no chyba ze to jakieś Fordowskie gówno?

Fordowski ZSD "Puma" jest tylko w Ducato 100KM

wiem, m.in. dlatego z całej trójki Ducato/Boxer/Jumper został kupiony Ducato 2.3 bo on jako jedyny 120KM ma silnik Iveco, a nie Forda ;-)
(a z kolei 3.0L/160KM nie było potrzeby kupować),
brat

Data: 2010-04-12 21:41:46
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
W dniu 2010-04-12 21:11, bratPit pisze:
[...]
Wspólnie z PSA używany silnik - Jumpy, Expert, Scudo
Silniki w PSA:
2.0 HDi - DW10UTED4     -  - 110KM
         - DW10UTED4 FAP - RHK - 120KM
         - DW10BTED4     - RHR - 136KM
Zapewne spokrewnione z osobowymi DW10, ale mają inne oznaczenia typów

W nowym Doblo to są zupełnie inne silniki (oznaczenia silników "fiatowskie", inny skok i średnica cylindra:

Typ 263A1000
Położenie cylindrów 4 w rzędzie
Średnica i skok 83×90,5
Pojemność 1956
Stopień sprężania 16,5: 1
moc kW 99
KM 135
przy obrotach 3500
moment Nm 320
przy obrotach 1500

                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-04-12 22:12:26
Autor: bratPit
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
[...]

hmm... czyżby zatem mod 1.9 multijeta?
ciekawe,
thx,

brat

Data: 2010-04-12 22:18:31
Autor: Rafał Grzelak
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
bratPit wrote:

[...]

moze to ten
http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine#2.0 ?

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-04-12 22:24:52
Autor: bratPit
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?

[...]

no jasne, wygląda na to że to konstrukcja własna Fiata, ciekawe jak będzie z eksploatacją - no ale to będzie wiadomo jak ludzie nimi porobią po 300...500kkm,
brat

Data: 2010-04-13 17:39:39
Autor: jsep1@poczta.onet.pl
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
W dniu 2010-04-12 22:24, bratPit pisze:

[...]

Trochę już jeździ Bravo 2.0 MJTD 165 KM. Na razie brak zastrzeżeń. Na pewno lepsze od 2.0 TDI.

Data: 2010-04-13 21:58:12
Autor: bratPit
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?

[...]

oby oby, ja tam kompleksów TDI nie mam,
ASTD nie wiem jak we Fiacie wyposażonych w te silniki ale przy 1.9 150KM (w Vectrach) też miało być lukrowato, życie pokazuje że dwumasy lecą OK 120kkm, jakieś kolektory, a to cośtam innego, itd,
a ostatnio słyszę że skrzynie M32 się czasem wysypują, oczywiście jakichkolwiek części zamiennych do tych skrzynek brak...
wiem wiem, samochód to teraz produkt FMCG,

brat

Data: 2010-04-14 01:36:36
Autor: hamberg
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
> Troch ju je dzi Bravo 2.0 MJTD 165 KM. Na razie brak zastrze e . Na
> pewno lepsze od 2.0 TDI.

oby oby, ja tam kompleks w TDI nie mam,

obawiam sie ze nie jest to kwestia kompleksow ale awaryjnosci 2.0 TDI
o ktorej wiele juz napisano.

Data: 2010-04-14 14:18:33
Autor: bratPit[pr]
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?

> [...]
> pewno lepsze od 2.0 TDI.

oby oby, ja tam kompleks w TDI nie mam,

obawiam sie ze nie jest to kwestia kompleksow ale awaryjnosci 2.0 TDI

OK, moze faktycznie zle sie wyrazilem, po prostu TDI nie sa dla mnie idealem,
brat

Data: 2010-04-16 00:34:28
Autor: V-Tec
co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?
bratPit pisze:
[..]
ASTD nie wiem jak we Fiacie wyposażonych w te silniki ale przy 1.9 150KM (w Vectrach) też miało być lukrowato, życie pokazuje że dwumasy lecą OK 120kkm, jakieś kolektory, a to cośtam innego, itd,

MSZ dwumasy nie wytrzymują 320Nm w tym silniku. Kolektory - wada fabryczna, potem usunięta. Jak ktoś chce minimalne koszty to niech bierze wersję 8V (120KM, bez kolektora z klapami wirowymi, dwumasa też dłużej pożyje) - i te są MSZ "lukrowate". 150KM są droższe, ale dają więcej mocy.

--
pozdr,
W.

co to - dostawczy Fiat i 2.0 D ?